Florus' Blauwe 5gt turbo
van die bruistabletten gooide mijn oom er altijd in. Of dat de kwaliteit ten goede komt, geen idee, maar tis t proberen waard. Ik heb er toen bij mijn clio een hoop rommel mee uit kunnen halen en koelde daarna veel beter...
Nou,de knoop doorgehakt en een andere rad. gekocht
Verschil is duidelijk:
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f150.jpg[/img]
Nieuwe is 8cm breder, maten v/h koelblok zijn: 390x402x36 t.o.v. de originele: 310x398x38
Oftewel een vergroting van 20%
,ga i.i.g. de oliekoeler ook een andere plaats geven,en dan moet het gewoon stukken beter zijn 

Verschil is duidelijk:
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f150.jpg[/img]
Nieuwe is 8cm breder, maten v/h koelblok zijn: 390x402x36 t.o.v. de originele: 310x398x38
Oftewel een vergroting van 20%


Kanalen lijken even groot als bij de originele
En deze heeft zoiezo een dikker koelblok dan die v/d 1.7 GTE
En Maurice van MB rijdt er ook al een poos probleemloos mee i/d rondte
Maar we zullen binnenkort wel zien hoe of wat
,als 'k die verrekte IC nog eens een keer gelast terug krijg teminste 

En deze heeft zoiezo een dikker koelblok dan die v/d 1.7 GTE

En Maurice van MB rijdt er ook al een poos probleemloos mee i/d rondte
Maar we zullen binnenkort wel zien hoe of wat


Nou, gisteren de IC wederom een 't bedrijf waar ie alweer 2 weken lag te zwerven weggehaald
, en bij een ander bedrijf gebracht,waar ie vanmiddag keurig netjes afgelast al klaar lag
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f151.jpg[/img]
Vanavond begonnen met het terug opbouwen van alle spullen
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f152.jpg[/img]
Nieuwe rad. erin en de oliekoeler nog iets naar de zijkant verplaatst,zit nu nog maar een klein stukje voor de rad., ga het eerst maar weer proberen op deze manier,vond het zonde om de oliekoeler op de plek van de mistlamp te plaatsen,verpest toch het aanzich, en moet dan weer de zaag i/d bumper zetten
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f153.jpg[/img]
Morgenavond maar weer verder.....



[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f151.jpg[/img]
Vanavond begonnen met het terug opbouwen van alle spullen
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f152.jpg[/img]
Nieuwe rad. erin en de oliekoeler nog iets naar de zijkant verplaatst,zit nu nog maar een klein stukje voor de rad., ga het eerst maar weer proberen op deze manier,vond het zonde om de oliekoeler op de plek van de mistlamp te plaatsen,verpest toch het aanzich, en moet dan weer de zaag i/d bumper zetten

[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f153.jpg[/img]
Morgenavond maar weer verder.....

Maus schreef:Misschien een domme opmerking, maar kan je de oliekoeler niet een kwartslag draaien?
Geloof me, heb al van alles geprobeerd
Als 'k 'm draai dan past de gril niet meer,kan namelijk niet verder naar binnen met de oliekoeler vanwege de IC pijp en andere sh!t die daarachter langs loopt.
Jaah Florus, dit is de betere opstelling 
Nu nog wat vangbakken achter je IC die de lucht door de onderste radiateurrand dwingen.
En als je de oliekoeler verticaal zet zit ook weer de helft achter de bumper, das ook niet handig. Zo zit ie prima.
En wat ga je doen met luchtfilter? Koelvloeistof op de plek van originele luchtfilter en achter je linker koplamp een afscheidingsbak maken?

Nu nog wat vangbakken achter je IC die de lucht door de onderste radiateurrand dwingen.
En als je de oliekoeler verticaal zet zit ook weer de helft achter de bumper, das ook niet handig. Zo zit ie prima.
En wat ga je doen met luchtfilter? Koelvloeistof op de plek van originele luchtfilter en achter je linker koplamp een afscheidingsbak maken?
Vandaag alles er weer op gebouwd
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f154.jpg[/img]
24 slangenklemmen verder...............en alles hing er weer aan
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f155.jpg[/img]
Gelijk de inlaatslang die op de carb. zat vervangen door een samco slang
En een openlucht filter erop gezet,lekker aanzuig-geluidje onder de kap nu
Vanavond ff een stuk wezen vlammuh
, was wel niet zo extreem warm nu maar 't verschil met voorheen is dus enorm
,zodra 'k nu ga rijden dan zie je de temp.wijzer gelijk naar beneden lopen,en bij continu 120km/h blijft ie rond de 70 graden
,daarna nog ff een stuk flink stuk wezen vlammen,en nog bleef de temp. iets onder de 80 graden
Dus tot nu toe ben 'k zeer tevreden
,alleen nog ff afwachten wat ie met warmer weer doet.

[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f154.jpg[/img]


[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f155.jpg[/img]
Gelijk de inlaatslang die op de carb. zat vervangen door een samco slang

En een openlucht filter erop gezet,lekker aanzuig-geluidje onder de kap nu

Vanavond ff een stuk wezen vlammuh




Dus tot nu toe ben 'k zeer tevreden

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... G_0598.jpg[/img]
Ik wil voor deze opstelling kiezen. Dit is een grotere radiateur maar kan er straks ook nog voor kiezen om de originele koperen erin te zetten zodat de oliekoeler meer rijwind vangt. Mijn luchtfilter wil ik onder de linker koplamp plaatsen. Ruimte zat. Ben alleen nog op zoek naar een luchtfilter dat er mooi inpast.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... G_0597.jpg[/img]
Kan ook een luchtfilter(Pipercross Viper) plaatsen in het gat wat op bovenstaande foto te zien is.
Ik wil voor deze opstelling kiezen. Dit is een grotere radiateur maar kan er straks ook nog voor kiezen om de originele koperen erin te zetten zodat de oliekoeler meer rijwind vangt. Mijn luchtfilter wil ik onder de linker koplamp plaatsen. Ruimte zat. Ben alleen nog op zoek naar een luchtfilter dat er mooi inpast.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... G_0597.jpg[/img]
Kan ook een luchtfilter(Pipercross Viper) plaatsen in het gat wat op bovenstaande foto te zien is.
Was de diameter van dat gat Gerry? 50mm ofzo?
Voor luchtfilters moet je es kijken bij Sandtler/DPT, Biesheuvel of gewoon even in het K&N of Green boek duiken bij de Brezan en kijken bij universeel filters. Nog niet eens duur ook.
Vergeet alleen niet dat je knipperlicht er nog inmoet, die neemt ook nog aardig wat ruimte in.
Voor luchtfilters moet je es kijken bij Sandtler/DPT, Biesheuvel of gewoon even in het K&N of Green boek duiken bij de Brezan en kijken bij universeel filters. Nog niet eens duur ook.
Vergeet alleen niet dat je knipperlicht er nog inmoet, die neemt ook nog aardig wat ruimte in.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
je kan hem ook achter je koplamp maken
kunststof randje bij je wiel weg en genoeg frisse lucht
en nee er komt geen vocht in
maar ziet er weer netjes uit
kunststof randje bij je wiel weg en genoeg frisse lucht


en nee er komt geen vocht in

maar ziet er weer netjes uit
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Als 'k jou was,zou 'k die grote rad. erin zetten,en met de oliekoeler net zo iets als ik doenGerryTT schreef: Dit is een grotere radiateur maar kan er straks ook nog voor kiezen om de originele koperen erin te zetten zodat de oliekoeler meer rijwind vangt. Mijn luchtfilter wil ik onder de linker koplamp plaatsen. Ruimte zat.

Heb ook lopen passen met de oliekoeler,maar 't valt toch tegen om hem ergens in een hoekje weg te stoppen.
Koude lucht voor 't filter gaat bij mij prima


Ik sta er graag een keer met dat ouwe hok van mij naast op de N11 ofzo....Florus schreef:Rijdt ook mooiIvo8hoven schreef:Ziet er mooi uit Florus....,net ff een stukkie gedaan,ff een polo GTI zitten gallen
![]()
ff eten en dan nog ff een rondje om 't af te leren..........![]()

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Rara wie er net ff in utrecht was ? om het rondje na het avond eten ff te aftesluiten.....
Heb je de koffie om 21:00 nog gered florus?
Heb je de koffie om 21:00 nog gered florus?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Je kan het ook niet laten he 
