Bougie 5AT vervangen
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
als je een projecttopic aanmaakt kan je daar al je vragen stellen
of in renault 5 at
of in renault 5 at

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
verlengstuk zit op de bougie geschroefd als ik me niet vergis, shit das lang geleden, hoe deed ik dat ook al weer, ik gebruikte volgens mij een pijpsleutel en die over dat verlengstuk en vervolgens de bougie eruit draaien. als dat niet gaat, dat verlengstuk mischien eerst erafdraaien met een klein punt tangetje? en vervolgens de bougie met de dop.
zo is het inderdaad 
-
en bij de achterste even de motorkapsluiting verwijderen
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
ik heb sleufjes gezaagd in de kop van het verlengstukje. kan je ze er makkelijk met een schroevendraaier uitdraaien.
daarna kan je met een bougiedop(met rubber erin) ze er zo uit draaien.
ook even opletten natuurlijk met terug erin draaien dat je de draad niet kapot draait. maar dat is logisch. dus eerst even met de hand een halve slag terug en dan pas vast.
suc6
gr
cees
daarna kan je met een bougiedop(met rubber erin) ze er zo uit draaien.
ook even opletten natuurlijk met terug erin draaien dat je de draad niet kapot draait. maar dat is logisch. dus eerst even met de hand een halve slag terug en dan pas vast.
suc6
gr
cees
-
robert schreef:ja pruts eerst dat verlengstuk eraf. geen idee hoe, want die rotzooi heb ik 15 jr geleden meteen weggegooit.
die bougie onder de voorruit is het probleem, want daar kom je zowat niet bij. Ik heb een blikken pijpsleutel 16/17 genomen en een hoge m10 moer. (een zg 3d moer is 3 cm hoog) Ik moest nog 1 cm van het 17 gedeelte afzagen.
Nu krijg je die pijpsleutel wel met wat gepruts in de bougie schacht. Maatje 16 naar onderen svp. De pijpsleutel steekt dan net een paar mm boven het klepdeksel uit. Dan zet je die moer in het stukje 17, en je kan met een steek 17 de bougie losdraaien. Als die los pijpsleiteltje eruit en je neemt een stukje rubberslang. ik schat zo binnen dia 8 mm, en die druk je op de bougie. daarmee vis je em omhoog.
bij voorkeur champion s59c