ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

le mouton noir (sandy) schreef:kan iemand ff in dyalogis ff kijken wat 't zit gedeelte van de zitting (rsi)
kost? ('k heb oudere versie zegt 350 gld)
en 'k vermoed dat de prijzen ook omhoog gegaan zijn :)
art nr:77 01 668 795 BEKL ZITT V (324 gld)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

KLIK

Joker-bodykit voor de clio 16v
Xabre
Car: 19 16V

zo mooi kitje zeg :) die verbreding vooral (Y)
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

staat al bijna een jaar te koop, gek heey :lol: 1250 was z'n vp
de laatste x dat ik gekeken heb, kun je beter nieuw kopen
voor die prijs
Tom
Moderator
Car: MB

heb gisteren even een aandrijfashoes setje besteld bij de dealer maar had nog even een vraagje. wat was de makkelijkste manier om je aandrijfas eruit te krijgen (uit fusee). was dat stuurkogel en schokdemper los en dan draaien of.............een andere combinatie
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Tom schreef:heb gisteren even een aandrijfashoes setje besteld bij de dealer maar had nog even een vraagje. wat was de makkelijkste manier om je aandrijfas eruit te krijgen (uit fusee). was dat stuurkogel en schokdemper los en dan draaien of.............een andere combinatie
Centrale moer los.
schokbreker losmaken onderin.
fusee compleet weg kantelen
en dan hoort je aandrijfas er al uit te kunnen.

loop je vervolgens ook niet te klooien met je stuurkogels of fuseekogels die verschoven zijn. :wink:
Tom
Moderator

hoeft je stuurkogel niet los dan? En die verschuift toch niet? die haal je los uit je fusee maar verder gebeurd er niet lijkt me
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Tom schreef:hoeft je stuurkogel niet los dan? En die verschuift toch niet? die haal je los uit je fusee maar verder gebeurd er niet lijkt me
Hoeft niet los.

Het is wel wat gedoe, maar hij kan er uit zonder de stuurkogel los te maken. Als je denkt dat je het niet red zonder kan je hem los maken ;)
Tom
Moderator

planning is morgen dus zal morgen de auto eens op de brug gooien en gaan hobby'en
Jean-Paul-S
Über-Spammer

gewoon losgooien die kogel lijkt me. er kan niets verschuiven. je hebt alleen een kleine trekker nodig om deze eruit te drukken. als je hem losmaakt heb je veel meer speelruimte om je as uit de fuseekom te trekken.

groeten :)
jiggy
Contacteer:

Paul1916v schreef:KLIK

Joker-bodykit voor de clio 16v
vindt hem niet mooi. bahalve die sideskirts zijn wel grappig.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

die body kit is destijd bestemd geweest voor de clio die ik van hem gekocht heb. hij had een zwarte te koop zonder bumpers. misschien kan iemand zich dat nog herinerren. :lol:
jiggy
Contacteer:

J-P-S schreef:die body kit is destijd bestemd geweest voor de clio die ik van hem gekocht heb. hij had een zwarte te koop zonder bumpers. misschien kan iemand zich dat nog herinerren. :lol:
dat heeft hem dan aardig wat geld gekost. eerst ff een clio dan nog die zwaar dure bodykit. en dan een clio verkopen zonder bumpers wat volgens mij geen flikker opbrengt.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

die auto heb ik voor een zeer net prijsje gekocht ja. met 133000 op de teller, leren interieur, nieuwe pirelli p5000 banden. maar zie mijn project maar voor die auto...
jiggy
Contacteer:

J-P-S schreef:die auto heb ik voor een zeer net prijsje gekocht ja. met 133000 op de teller, leren interieur, nieuwe pirelli p5000 banden. maar zie mijn project maar voor die auto...
oke dat is wel mooi geregelt dan. zal eens ff kijken.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik weet dat ik een tijd geen update heb gedaan. maar ik ga pas verder zodra ik neiuwe abs ringen voor achter heb, handremkabels, en nog wat zelfborgende moeren. motorblok en remmen liggen zo goed als klaar om ingebouwd te worden.
jiggy
Contacteer:

J-P-S schreef:ik weet dat ik een tijd geen update heb gedaan. maar ik ga pas verder zodra ik neiuwe abs ringen voor achter heb, handremkabels, en nog wat zelfborgende moeren. motorblok en remmen liggen zo goed als klaar om ingebouwd te worden.
ziet er goed uit bijna de hele clio uit elkaar gehad jah. hoe kom je trouwens aan die achterberg kleppendeksel?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dat is niet alleen het kleppendeksel. het hele blok is afkomstig van achterberg. het betreft een cup-motor, volledige blueprint etc. die komt weer uit een andere clio en had pas 29000km gelopen. ik zoek eigenlijk nog een revisiebedrijf wat een achterberg 2.0 blok wil reviseren. dit heeft 5-6km gelopen met kapotte oliepomp, jammer dat de vorige eigenaar heeft doorgereden (N) ik hoorde vandaag via Robert de Hoen (ex coureur clio 16v cup) dat peter achterberg ''lucht'' verkoopt en weinig uitvoert. wie kan mij aan een goed adres helpen wat goed werk levert, wat het kost kost het. het moet gewoon goed zijn.
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op di 30 mei 2006 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
jiggy
Contacteer:

J-P-S schreef:dat is niet alleen het kleppendeksel. het hele blok is afkomstig van achterberg. het betreft een cup-motor, volledige blueprint etc. die komt weer uit een andere clio en had pas 29000km gelopen.
zo dat is niet mis. dacht dat die blokken altijd helemaal blauw waren. maar heb je ook gegevens van zo'n blok daar ben ik nou altijd al benieuwt naar geweest qua pk's en nm koppel ofzo.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ze worden niet van boven tot onder blauw geverfd. het is het onderblok en kleppendeksel wat ze verfen. hiermee kenmerken ze de delen waaraan gewerkt is. kleppendeksel=cilinderkop. onderblok= geheel intern gebeuren. een cupmotor zou iets van 165pk(?) moeten geven. ik weet het echter niet zeker. er komt nog een spaghetti spruitstuk op en dergelijke. wel kan ik vertellen dat het een enorm verschil is met een standaard blok. lijkt wel alsof die niet vooruit te branden zijn in vergelijking met die cupmotor. het blok heeft veel minder onbalans en loopt gewoon anders dan een standaard blok.
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op di 30 mei 2006 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
paulvanrooij
Contacteer:

Rob H. hier op het forum rijdt ook met een achterberg-blok toch? iets van 165 pk inderdaad..

(als iemand er nog 1tje weet... ; :p )
jiggy
Contacteer:

J-P-S schreef:ze worden niet van boven tot onder blauw geverfd. het is het onderblok en kleppendeksel wat ze verfen. hiermee kenmerken ze de delen waaraan gewerkt is. kleppendeksel=cilinderkop. onderblok= geheel intern gebeuren. een cupmotor zou iets van 165pk(?) moeten geven. ik weet het echter niet zeker. er komt nog een spaghetti spruitstuk op en dergelijke. wel kan ik vertellen dat het een enorm verschil is met een standaard blok. lijkt wel alsof die niet vooruit te branden zijn in vergelijking met die cupmotor. het blok heeft veel minder onbalans en loopt gewoon anders dan een standaard blok.
dat is wel mooi dus. zat er zelf aan te denken binnenkort bij menno geloof ik een cupchip te nemen. dat schijnt ook al een redelijk verschil te maken en is qau prijs best te doen.

@paul was dat maar waar dan wou ik best wel ff over werken om zo'n blokkie te kopen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dan ben ik eens benieuwt wat het 2.0 williams blok op de testbank geeft. had een rekening van achterberg erbij zitten.

het omvatte:

andere krukas, computer, nokkenassen, andere cilinderkop met grotere kleppen, drijfstangen en zuigers uitgewogen, ander vliegwiel etc... 200? kostte overigens veel geld. tegen de 14000 gulden destijds, zat wel koelvloeistof inbegrepen :D

stonden er niet 2 1.8 16v blokken op marktplaats? een met 44000km en eentje opnieuw opgebouwd?
jiggy
Contacteer:

J-P-S schreef:dan ben ik eens benieuwt wat het 2.0 williams blok op de testbank geeft. had een rekening van achterberg erbij zitten.

het omvatte:

andere krukas, computer, nokkenassen, andere cilinderkop met grotere kleppen, drijfstangen en zuigers uitgewogen, ander vliegwiel etc... 200? kostte overigens veel geld. tegen de 14000 gulden destijds, zat wel koelvloeistof inbegrepen :D

stonden er niet 2 1.8 16v blokken op marktplaats? een met 44000km en eentje opnieuw opgebouwd?
maar wat zijn die achterberg blokken nou dan 1.8 of 2.0
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Achterberg deed zowel de 1.8 16v blokken evenals de 2.0 16v blokken.

ik heb een 1.8 en een 2.0. vandaar misschien de verwarring.
paulvanrooij
Contacteer:

Die blokken heb ik niet gezien op MP...

Rob H. heeft volgens mij het 1.8 blok, als ik t goed onthouden heb
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op di 30 mei 2006 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
jiggy
Contacteer:

J-P-S schreef:Achterberg deed zowel de 1.8 16v blokken evenals de 2.0 16v blokken.

ik heb een 1.8 en een 2.0. vandaar misschien de verwarring.
zo dat is niet mis. wil het graag eens zien op een meeting als je de boel klaar hebt.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

de zwarte op mijn project is doelstelling binnen 2 maanden inelkaar hebben staan. de blauwe clio word voor de winter. heeft echt als nieuw uitziend williams interieur compleet, williams versnellingsbak met 1000km, bredere ophanging enzovoorts. word een mooie auto tzt.
jiggy
Contacteer:

dat is vlak bijmij jah, maar heb net een nieuwe blok er in. had ik dat net ff twee maand eerder moeten weten dat hed ik ff wat meer uit gegeven. :(
jiggy
Contacteer:

J-P-S schreef:de zwarte op mijn project is doelstelling binnen 2 maanden inelkaar hebben staan. de blauwe clio word voor de winter. heeft echt als nieuw uitziend williams interieur compleet, williams versnellingsbak met 1000km, bredere ophanging enzovoorts. word een mooie auto tzt.
ik zal morgen ook eens ff bellen wat williams riemen en de vloerbekleding moet gaan kosten. dat wil ik graag nog in de clio hebben.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dat is vlak bijmij jah, maar heb net een nieuwe blok er in. had ik dat net ff twee maand eerder moeten weten dat hed ik ff wat meer uit gegeven.
wat heb jij nu dan voor blok? het staat er pas een week of 2 op dus dat kon je niet weten. daarbij kostte een cupmotor destijds iets van 2750 euro nieuw.
ik zal morgen ook eens ff bellen wat williams riemen en de vloerbekleding moet gaan kosten. dat wil ik graag nog in de clio hebben.
ik heb vorige week een cd gekregen met alle technische info en prijzen van reno onderdelen. moet hem alleen eens gaan openen want dat gaat niet zonder haken of ogen. is verpakt en moet via een cd kopieerprogramma uitgepakt worden :evil:
jiggy
Contacteer:

J-P-S schreef:
dat is vlak bijmij jah, maar heb net een nieuwe blok er in. had ik dat net ff twee maand eerder moeten weten dat hed ik ff wat meer uit gegeven.
wat heb jij nu dan voor blok? het staat er pas een week of 2 op dus dat kon je niet weten. daarbij kostte een cupmotor destijds iets van 2750 euro nieuw.
heb nu een 1916v motor erin liggen(was een zwaar kut werke om de hele boel over te zetten) maar moet de kabelboom nog aansluiten en dan rijden.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

heb nu een 1916v motor erin liggen(was een zwaar k#t werke om de hele boel over te zetten) maar moet de kabelboom nog aansluiten en dan rijden.

ja is inderdaad bekent bij me. zo heb ik 2 clio's gesloopt. dat was makkelijk. inbouwen is een pokkewerk. als je hem toch eruit hebt kun je het beste de riem en waterpomp vervangen. kom je er lekker makkelijk bij. als je hem toch eruit hebt kun je het beste de riem en waterpomp vervangen. kom je er lekker makkelijk bij. maar wees niet getreurd. een achterBERG blokt verbruikt ook een BERG. een op 10 op zijn zuinigst. een op 3-4 is ook mogelijk
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op di 30 mei 2006 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
jiggy
Contacteer:

J-P-S schreef:
heb nu een 1916v motor erin liggen(was een zwaar k#t werke om de hele boel over te zetten) maar moet de kabelboom nog aansluiten en dan rijden.

ja is inderdaad bekent bij me. zo heb ik 2 clio's gesloopt. dat was makkelijk. inbouwen is een pokkewerk. als je hem toch eruit hebt kun je het beste de riem en waterpomp vervangen. kom je er lekker makkelijk bij. als je hem toch eruit hebt kun je het beste de riem en waterpomp vervangen. kom je er lekker makkelijk bij. maar wees niet getreurd. een achterBERG blokt verbruikt ook een BERG. een op 10 op zijn zuinigst. een op 3-4 is ook mogelijk
jah dat heb ik al bij mijn oude blok gedaan dus hebben alles over gezet. maar moet je zo'n achterberg bolk ook om de zo veel km de hele troep vervangen?
Gesloten