Jacco Twingi schreef:Vandaag ook weer een leuke:
Rij op een rotonde met een bus van de zaak (rolstoelbus), een of andere *** moet hem er vlak voor gooien, dus ik duw een keer op mn stuur
Begint ie allemaal te gebaren
Ik rij rustig verder, blijkt dat we allebei op hetzelfde adres moeten zijn (bij een verzorginstehuis)
Hij zet hem zo neer, dat hij denkt dat ik er niet meer langs kan. En "blokkeert" dus de hele weg...
Hij stapt uit, ik geef hem een applausje
Daarna maar over de stoep er voorbij gezet, zodat hij er niet langs kon en mn klantje op gehaald.
Helaas voor hem, duurde het nogal ff... T was iemand met een rolstoel
Jacco Twingi schreef:Vandaag ook weer een leuke:
Rij op een rotonde met een bus van de zaak (rolstoelbus), een of andere *** moet hem er vlak voor gooien, dus ik duw een keer op mn stuur
Begint ie allemaal te gebaren
Ik rij rustig verder, blijkt dat we allebei op hetzelfde adres moeten zijn (bij een verzorginstehuis)
Hij zet hem zo neer, dat hij denkt dat ik er niet meer langs kan. En "blokkeert" dus de hele weg...
Hij stapt uit, ik geef hem een applausje
Daarna maar over de stoep er voorbij gezet, zodat hij er niet langs kon en mn klantje op gehaald.
Helaas voor hem, duurde het nogal ff... T was iemand met een rolstoel
Oh dus jij was dat
Grapje
Wel een held hoor die ***, had je rolstoelers in je bus??
PtrGte schreef:bumperkleven kostte me ooit 361 eurootjes...
in diezelfde rit die waarschijnlijk nog op een dvd-tje staat bij Justitie kreeg ik nog een boete van 86 euro voor rechts inhalen...
Aso???
tja...je bent jong en je hebt een snelle auto...
maar goed...conclusie:
niet eerst bumperkleven...gewoon gelijk rechts inhalen...scheelt een berg geld!
asociaal rijgedrag is het zeker.... of jij asociaal bent weet ik niet, want ik ken je niet... wellicht ben je wat overmoedig. Vind je het de moeite waard om zo dicht achter je voorganger te rijden met alle gevolgend van dien? Stel, jij of een ander beland hierdoor in het ziekenhuis of nog erger... wellicht verlamd voor de rest van je leven... wat is er nodig om tot inzicht te komen? ''We'' wanen ons veilig in auto's, ze zijn zo modern, goed gebouwd, ABS, ESP, noem het maar op, maar uiteindelijk blijft het een risico zodra je je auto in stapt. Begrijp me niet verkeerd, ik vind sportief rijden ook mooi, maar als ik snel wil rijden dan ga ik wel richting de Autobahn. EN, ook ik maak fouten, maar bumperkleven doe ik niet. Het is geen perfecte wereld maar wat echt ontbreekt is de tolerantie/verdraagzaamheid, ook wanneer een ander fouten maakt. Maar als je bijvoorbeeld gaat bumperkleven ben je gewoonweg NIET goed bezig.
Mijn mening hierover is iets anders... Als je rechts kunt inhalen, dan zit er iemand links te plakken. Bumperkleven praat ik niet goed, maar na een paar 100 meter achter iemand gezeten te hebben die makkelijk naar rechts kan, dan kan ik het ook bijna niet laten.
Merijn schreef:Mijn mening hierover is iets anders... Als je rechts kunt inhalen, dan zit er iemand links te plakken. Bumperkleven praat ik niet goed, maar na een paar 100 meter achter iemand gezeten te hebben die makkelijk naar rechts kan, dan kan ik het ook bijna niet laten.
rechts inhalen is verboden, alleen in een langzaam rijdende file mag je rechts voorbijgaan. Het is inderdad verleidelijk, maar wat is wijsheid? (retorische vraag)
Tuurlijk MAG het niet... Je zult het mij ook niet gauw zien doen, maar mag je wel links blijven plakken als er rechts meer dan voldoende ruimte is? Nee, ook niet. Maar omdat dat minder makkelijk te constateren is, zal degene die rechts inhaalt eerder op de bon geslingerd worden.
ik vind traag links rijden er eigenlijk gewoon om vragen...
zondag was ik rustig aan het rijden (zij het iets te snel (160 ofzo)) op het linkerbaanvak, komt er ineens een oetlul van rechterbaanvak links rijden tegen 120 en geeft mij een "dimmen" handgebaar... da's pas gevaarlijk agressief... (zeker omdat je sowieso een bumperkleef reactie krijgt)
Merijn schreef:Tuurlijk MAG het niet... Je zult het mij ook niet gauw zien doen, maar mag je wel links blijven plakken als er rechts meer dan voldoende ruimte is? Nee, ook niet. Maar omdat dat minder makkelijk te constateren is, zal degene die rechts inhaalt eerder op de bon geslingerd worden.
je moet wanneer het verkeer het toelaat altijd zoveel mogelijk rechts rijden... iemand die dus continue onnodig links blijft rijden is dus prima bezig (NOT)... en dan kan ik me goed voorstellen dat iemand na een tijdje maar rechts er voorbij gaat, maar je moet dus niet het ene foute verkeersgedrag met het andere foute verkeersgedrag beantwoorden. Blijf dan maar lekker rechts rijden totdat die hardnekkige linksrijder uit je gezichtsveld verdwijnt of toch naar rechts gaat... het blijft vervelend allemaal.
Toch is het ook erg gevaarlijk om rechts in te halen... ik ben 1 keer bijna van de weg gedrukt toen ik iemand rechts wilde inhalen die al honderden meter onnodig gebruik maakte van de linker rijstrook. Deze ging dus net naar rechts toen ik hem via die kant wilde inhalen... hij had me gewoon helemaal niet eens gezien waarschijnlijk. Ik kon door flink remmen en uitwijken nog net een botsing voorkomen
In zo'n geval is bumperkleven wel erg aanlokkelijk. Maar omdat ik mijn Clio niet in de prak wil rijden ten gevolge van een kop-staart botsing doe ik dat nu anders: gewoon de aandacht van je voorganger zien te krijgen door toeteren, lichtseinen of een beetje heen en weer slingeren achter hem, meestal valt dan het kwartje wel en gaan ze netjes aan de kant. Of ze het leuk vinden is een tweede.. maar dan moeten ze zelf ook maar niet zo lang onnodig links blijven rijden.
Haas schreef:twee versnellingen terug marieke, naar rechts en gas erop...bijhouden doen ze toch niet, als je het goed doet
dat deden ze bij mijn charade al niet
haha! Tja, maar als ze je echt niet zien en ze net naar rechts gaan als je er aan de achterkant naast zit, valt er niet zo veel te gassen!
Enne... trouwens dat "van de weg druk incident" was nog met mijn Opel Corsatje... de Clio zien ze niet zo vaak over het hoofd hehehe
@Merijn... ik vind dat er een groot verschil bestaat tussen je medeweggebruikers ergens op wijzen en asociaal gedrag. Dus een beetje de aandacht trekken is naar mijn mening niet asociaal.
Er zitten veel "slapers" bij op de weg die rustig links blijven rijden, meestal blijke dat mensen te zijn die drukker zijn met hun radio, mobiel of medepassagier... of gewoon oude lullen hhihih
Merijn schreef:Mijn mening hierover is iets anders... Als je rechts kunt inhalen, dan zit er iemand links te plakken. Bumperkleven praat ik niet goed, maar na een paar 100 meter achter iemand gezeten te hebben die makkelijk naar rechts kan, dan kan ik het ook bijna niet laten.
rechts inhalen is verboden, alleen in een langzaam rijdende file mag je rechts voorbijgaan. Het is inderdad verleidelijk, maar wat is wijsheid? (retorische vraag)
In de Nederlandse wet is niet gespecificeerd wat een file is. Rechts inhalen mag alleen in geval van file.
Dit geeft dus een maas in de wet als je je boete voor rechts inhalen wil aanvechten. Een rechter heeft ooit uitspraak gedaan in zon geval dat een groep autos die langzamer rijd gezien kan worden als een file. Als je dus een langzame groep autos (2 autos is al een groep) rechts inhaalt met een hogere snelheid welke wel gelijk is aan de max snelheid op dat wegdeel heb je grote kans dat je beroep gegrond wordt verklaart. Eventueel kan ik dossiernummers van deze uitspraak opzoeken en hier posten.
Merijn schreef:Mijn mening hierover is iets anders... Als je rechts kunt inhalen, dan zit er iemand links te plakken. Bumperkleven praat ik niet goed, maar na een paar 100 meter achter iemand gezeten te hebben die makkelijk naar rechts kan, dan kan ik het ook bijna niet laten.
rechts inhalen is verboden, alleen in een langzaam rijdende file mag je rechts voorbijgaan. Het is inderdad verleidelijk, maar wat is wijsheid? (retorische vraag)
In de Nederlandse wet is niet gespecificeerd wat een file is. Rechts inhalen mag alleen in geval van file.
Dit geeft dus een maas in de wet als je je boete voor rechts inhalen wil aanvechten. Een rechter heeft ooit uitspraak gedaan in zon geval dat een groep autos die langzamer rijd gezien kan worden als een file. Als je dus een langzame groep autos (2 autos is al een groep) rechts inhaalt met een hogere snelheid welke wel gelijk is aan de max snelheid op dat wegdeel heb je grote kans dat je beroep gegrond wordt verklaart. Eventueel kan ik dossiernummers van deze uitspraak opzoeken en hier posten.
Hoor ik daar een gespecialiseerde Jurist die ons kan adviseren bij boete bezwaren???
Merijn schreef:Knipperlicht naar links aan kan ook wel eens helpen, maar in Nederland wordt dat heel erg als asociaal gezien...
waarom eigenlijk? k heb nooit gesnapt waarom dat aso is ..
wellicht een soort ''voordring'' idee, net als grootlicht? opzij-opzij-opzij-maak-plaats-maak-plaats-maak-plaats-ik-heb-een-ongelooflijke-haast
Ja maar je moet dat soort dingen natuurlijk alleen toepassen wanneer iemand al ontiegelijk lang op de linker baan blijft plakken he
k doe dat meestal als ik sneller ga dan de auto die ik ver genoeg voor mij links zie rijden .. een twingo trekt niet denderend goed op, en t spaart me weer wat in de portemonnee
maar tja.. men zegt dan ook van mij dat k aso rij ... (sinds wanneer is toeren maken gelijk aan aso?)
oh well....
vandaag kom ik van men vriendin, sla af op expressweg rijd 130... haal in, komt er een vrouwelijk individu aan mijn bumper kleven die wou spelen denk ik, ga mooi naar rechts terug komt ze me voorbij gestoven. kijkt beetje oos naar mij, sla weer links af komt ze door tunnel en blijft naast een vrachtwagen rijden, laat haar zakken, en blijft op linkervak rijden!
effect -> op 2-3 meter van haar bumper rijden hielp niet, uit pure frestratie maar eens lichten getrokken! deed ze tekens van take it easy ... komen we 1 km voorbij de tunnel inmiddels al tal van auto's die zitten te bumperkleven achter mij gaat ze plots naar rechts moest toen ok naar rechts! dus eerst even in gehaalt en haar beetje terug gepest! blijkbaar was ze te laat thuis! ze wou voorbij maar lukte haar niet!
opeens aan lichten sloeg ze af heb me toch nog geamuseerd
Bart V schreef:Turboman, jij rijd zeker geen 40.000 km per jaar? Want dan word rechts inhalen en bumperkleven orde van de dag hoor....
Nederlanders schijnen nu eenmaal te denken dat wanneer ze 0,1 km harder rijden dan de persoon aan de rechterkant dat ze dan aan het in halen zijn (het zij op een 500 mtr. afstand ) en dus links mogen blijven rijden. Heel frustrerend inderdaad. Komt nog eens bij dat ik zo tientallen dingen kan bedenken waar de politie beter aandacht aan kan besteden (alleen in het verkeer al) dan van ons geld langs de vangrail gaan liggen slapen en koffie zuipen per thermosfles . Ik zou me kapot schamen als ik moest zeggen ik dat werk doe
Merijn schreef:Mijn mening hierover is iets anders... Als je rechts kunt inhalen, dan zit er iemand links te plakken. Bumperkleven praat ik niet goed, maar na een paar 100 meter achter iemand gezeten te hebben die makkelijk naar rechts kan, dan kan ik het ook bijna niet laten.
rechts inhalen is verboden, alleen in een langzaam rijdende file mag je rechts voorbijgaan. Het is inderdad verleidelijk, maar wat is wijsheid? (retorische vraag)
In de Nederlandse wet is niet gespecificeerd wat een file is. Rechts inhalen mag alleen in geval van file.
Dit geeft dus een maas in de wet als je je boete voor rechts inhalen wil aanvechten. Een rechter heeft ooit uitspraak gedaan in zon geval dat een groep autos die langzamer rijd gezien kan worden als een file. Als je dus een langzame groep autos (2 autos is al een groep) rechts inhaalt met een hogere snelheid welke wel gelijk is aan de max snelheid op dat wegdeel heb je grote kans dat je beroep gegrond wordt verklaart. Eventueel kan ik dossiernummers van deze uitspraak opzoeken en hier posten.
Hoor ik daar een gespecialiseerde Jurist die ons kan adviseren bij boete bezwaren???
Nope.. heb vorige week juist een boete voor rechtsinhalen mogen ontvangen. Gelukkig bestaat mijn schoonfamilie voor een gedeelte uit politieagenten die mij wezen een vonnis van de kantonrechter en mij even hebben geholpen met een bezwaar op te maken.
Ik had laatst ook een leuke: een Voyager reed in de verte al links, zonder ander verkeer om in te halen. Ik rij rechts en op zo'n 50m achter hem, gaat hij netjes naar rechts, laat mij er voorbij en gaat weer terug naar links.
Nog altijd beter dan mensen die gas bijgeven als je er rechts voorbij gaat. Als je me dan ziet, ga dan gewoon naar rechts.