De renaultjes

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Maus

Daar sta je van te kijken hè? :wink:
Vos

:lol: die Joost toch :lol:
Patrick L.

Roy schreef:
Joost (DoubleYou) schreef:
Roy schreef:Waarom zitten er zoveel gaten in je schutbord? :)
Airflow voor de ontsteking die achter het schutbord geplaatst kan worden.
Airflow.... :~
daar gaat ie beter van ontsteken :lol:
Patrick L.

dat het olielampje niet meer brand vind ik wel minder eigenlijk, welke sensor stuurt dat olielampje aan? is dat die ene die aan de voorkant van het carter zit?
Riël
Über-Spammer

Dat is het oliepeil.

Olielampje zit wat hoger, voorin je blok geschroefd. Deze heeft ook 2 pennetjes. Een van die pennetjes is olielampje, de andere is oliedruk.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick L.

bedankt jong, zal deze week eens loeren! :)
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Koeling
Niet dat dat nodig is ofzo, maar dat is het enige wat ik kan bedenken. En kabeldoorvoer natuurlijk maar daarvoor hoeft dat gat niet zo groot te zijn.
Patrick L.

hèhè eindelijk,
de uilaat hangt eronder, na een hoop geergerd te hebben gister ff mbv marcel de uitlaat eronder gekregen. Met zijn 2 gaat het toch wat makkelijker. had me van de week al wat in elkaar gelast, dikke 2,5 inch downpipe met een stukeje voor pijp , van daar gaat ie over naar de originele pijp, met het devil eindstukje.

Het klinkt in ieder geval heel erg goed (Y) (Y)

komende week nog wat aan de voorbumper doen en eens kijken of ie door de apk kan.
Rob

Goed bezig Pat! (Y)

Ik hoop voor je dat de APK ook geen probleem op zal leveren.
Patrick L.

hey Rob, ik hoop ook dat ie er snel doorheen komt. ga je Gronau, vlgs mij is het 4 juni?
Rob

Patrick L. schreef:hey Rob, ik hoop ook dat ie er snel doorheen komt. ga je Gronau, vlgs mij is het 4 juni?
Gronau is met Pinksteren, zondag 4 mei. Ik was wel van plan om er heen te gaan ja. Ga je mee?
Riël
Über-Spammer

Dan is het geweest :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick L.

Rob schreef:
Patrick L. schreef:hey Rob, ik hoop ook dat ie er snel doorheen komt. ga je Gronau, vlgs mij is het 4 juni?
Gronau is met Pinksteren, zondag 4 mei. Ik was wel van plan om er heen te gaan ja. Ga je mee?
jep denk het wel, als de apk erop zit :)
MarcoG
Contacteer:

Succes met die APK. Ga je naar dat keuringsstation in Maastricht die de remmentest gewoon met de handen doen ipv rollenbank? :beer:
Patrick L.

ja marco,
ik denk het wel, lijkt me de "vestandigste" oplossing :wink:

maar ook dat kan natuurlijk tegenvallen.
Marcel J.

Zo jongen bijna af het gebakje :wink: klonk mooi, kom volgende week wel ff langs om de live sound te horen...

Trouwens wel lullig dat jij eerder klaar bent dan ik, ik doe toch wat fout....
Patrick L.

ja MJ kom maar eens langs, gaan we stukje rijen :)
Patrick L.

het wagentje is klaar.
nou ja klaar, met een gtt ben je eiegnlijk nooit klaar...

in ieder geval zit alles er weer op en ben ik eind v/d middag ff een stukje gaan rijden. Nu ben ik tussen door een paar keer gestopt om wat dingetjes te checken, en zag ik dat er benzine lekt langs de carburateur. het slangklemetje wat aangedraaid dus dat zou opgelost moeten zijn.
Wat ik ook kut vind is dat het schakelen niet lekker gaat, ik krijg em af en toe niet goed in de versnelling, bij alle gangen :( . Er zit een zo goed als nwe koppelingset op plus nwe kabel en nwe olie. hoe kan ik dit oplossen, zou het aan het koppelingspedaal kunnen liggen, of het veertje daarvan?

Morgen zowieso nog de lichtschakelaar vervangen en de uitlaat lekt achteraan een beetje, ff dichtsmeren en kijken of ik door de apk kom, keep fingers crossed.... :wink:
Abel
Über-Spammer

het kan zijn dat je je versnellings pook iets moet stellen, omdat je blok niet helemaal op zijn zelfde oude plek hangt. heb ik ook al 1 keer meegemaakt
Steven
Car: M536

En je koppeling komt wel helemaal goed vrij?
Marcel J.

(Y) & rijden maar :p

klonk serieus mooi :) en de turbo klinkt ook mooi als je weg rijdt (Y)
Patrick L.

de koppeling komt wel vrij ja, de pook stellen ook aan gdacht , maar ik ganeerst eens wat km`s maken. Ik moet wel zeggen dat het me opvalt , als er nwe bakolie in gaat, de bak in het begin rottig schakeld. Dat heb ik ook gehad met een GTE, na een tijdje gaat al beter met schakelen, dus ik doe nog ff niks. Pook stellen lijkt me ook een kut werk trouwens.
Patrick L.

vandaag dus ook APK gekeurd, gelukkig! wel wat lopen klooien daar, eerst was er teveel verschil in remdruk op de voorwielen, na 6 keer remmen ging het goed. daarna bleken de koplampen niet goed te staan, ook wat aan liggen rommelen tot het goed was :p
daarna eens met de keurmeester naar de co gekeken, stond op 6 nog wat :D dus ik heb em een schroevedraaier laten halen en meteen goed afgesteld, staat nu op 1,2.
Ruitenwissers was ik vergeten naar te kijken, waren dus gaar, dus nieuwe erop en goedgekeurd :)
Rob

Mooi!
En nu rijden maar.
Patrick L.

MJ schreef:(Y) & rijden maar :p

klonk serieus mooi :) en de turbo klinkt ook mooi als je weg rijdt (Y)
ja lekker he,
zo`n dikke downpipe met open uitlaat en devil eindje klinkt echt goed. Lekker knallen, ik rij al de hele middag met een het raam open en een big smile op mijn gezicht :D :D
Patrick L.

Rob schreef:Mooi!
En nu rijden maar.
was jij toch in de alfa hè?
was eerst bij Walstock geweest maar die had geen brug vrij, toen maar naar van Duurling...

ga je met de cabrio naar Gronau?
Rob

Patrick L. schreef:ja lekker he,
zo`n dikke downpipe met open uitlaat en devil eindje klinkt echt goed. Lekker knallen, ik rij al de hele middag met een het raam open en een big smile op mijn gezicht :D :D
Het raam had ik gezien ja. Ik dacht dat het kwam omdat je moest koelen in de files (kachel vol open).
Rob

Patrick L. schreef:
Rob schreef:Mooi!
En nu rijden maar.
was jij toch in de alfa hè?
was eerst bij Walstock geweest maar die had geen brug vrij, toen maar naar van Duurling...

ga je met de cabrio naar Gronau?
Was ik in de Alfa ja.

Als het zo'n weer is als vandaag ga ik heel misschien niet met cabrio. Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat ik wel met de cabrio ga.

Ga je ook mee Marcel? Met de Express?
Patrick L.

Marcel zit dan als het goed is al in Zuid Spanje, die vetrekken 2 juni geloof ik , met de laguna.
Patrick L.

Steven schreef:En je koppeling komt wel helemaal goed vrij?
ik heb nu inmiddels 400km gereden en het schakelen is nog steeds een ramp, vooral van 1 naar 2 en treug van 4-3-2, krijg em meestal niet in de versnelling :( . Vlgs mij komt de koppelig ook niet helemaal vrij. er zit nu een drukgroep en plaat van een 1916v in, zou het daar mee te maken hebben, heb ide van de GTT er naast gelegd en was het zelfde.
Ik moet eigenlijk een trukje hebben om de kabel "korter"te krijgen...

Heeft iemand nog tips? (ik hoop van wel... :) )
Florus

Heb je met monteren wel het stelmechanisme van het pedaal helemaal terug gesteld?
Patrick L.

huh? dat pedaal stelt zich toch automatisch. kan wel de kabel weer losmaken en het pedaal terugzetten, maar als je dan een paar keer het pedaal intrapt komt ie denk op dezelfde positie als nu, of niet?
Florus

Heb je de tandjes van 't stelmechanisme eerst terug gesteld voordat je de kabel weer hebt gemonteerd?

'T mechanisme stelt namelijk alleen strakker,terug stellen doet ie niet,dat moe je zelf ff doen bij de montage van een nieuwe koppeling :wink:
Patrick L.

ben net ff naar de garage gelopen, kabel los gemaakt en dat stel ding naar achteren geduwd. daarna de kabel weer vastgezet op de koppeling, morgen maar eens testen. Heb dat stelgeval nog eens bekeken. ik weet nu in ieder geval wat je bedoelt, bedankt voor de tip :beer:
Patrick L.

weer 2 dagen verder en schakelen gaat nog niet goed.
heb ook de schakelstang iets versteld. maar opschakelen naar drie en terug naar drie gaat niet lekker. Vooral naar 2 is kut. Nog een vraag mbt tot het pedaal, als het pedaal ontspannen is zie ik dat er ruimte is tussen de tanden van van dat blokje en het halve ronde gedeelte, hoort dit zo of moeten die tanden in elkaar vallen? snapt iemand wat ik bedoel :s
als je het pedaal intrapt vallen de tanden uiteraard wel in elkaar.
Plaats reactie