wat voor een gereedschapsetje hebben jullie in je 5 GTT liggen? Weet nl. niet welke maten bouten en moeren enzo veel voorkomen.
Wat raden jullie aan?
gereedschap in R5 GTT
SRADracer schreef:wat voor een gereedschapsetje hebben jullie in je 5 GTT liggen?
Je kan beter vragen wat ik er niet in heb liggen

Gewoon een goed stel schroevendraaiers,setje sleutels, enz...........
tis maar net hoe gek je het wilt maken
T15 & T20 voornamelijkCChris schreef:sowieso steeksleutel mt 10,11,13 en 15, evt torx schroevendraaier (welke maat weet ik niet precies uit mn hoofd, dacht T25?)
-
- Contacteer:
Koelvloeistof en olie.
there is no spoon.
-
- Über-Spammer
en vergeet de tiewraps en ducktape niet 

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
haha ja hoor, ze zijn hier alleen zo gek dat ze echt overal op voorbereid zijn 
Ik heb in mn 19 altijd mn doppenset bij me, meestal ook wat koelvloeistog en olie..owja..en mn anwb-pasje

Ik heb in mn 19 altijd mn doppenset bij me, meestal ook wat koelvloeistog en olie..owja..en mn anwb-pasje

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ik heb niks bij me, ik heb wel vertrouwen in jolanda's vijfje

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Sleeptouw,sleutel 10, 13 en een platte schroevendraaier. Torxen heb je bijna alleen maar nodig voorinterieur en plaatwerk. Startkabels niet meer, als ik met een lege accu zou komen te staan dan duw ik hem wel aan, dat lukt zelfs in mn eentje nog wel 

-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Ik heb in de Mégane ook aardig wat spul bij me. Is meer Renault algemeen om voorbereid te zijn op pech
Heb ook koelvloeistof en olie bij me, en verder het gebruikelijke spul als een sleepkabel, dikke startkabels, een veiligheidshesje, 2 gevarendriehoeken, brandblussert(je), en in de gereedschapskoffer een hamer, normale schroevendraaiers en 1 zo'n ding waar je de bitjes van kan wisselen, diverse soorten tangen, en nog één of ander vaag multitool ding wat eigenlijk voor de fiets bedoeld is..
ook nog 4 ouwe bougies, een nieuwe multiriem..
dus op de meeste dingen ben ik wel voorbereid, hoewel er altijd wel iets kan gebeuren waar ik dan net geen gereedschap voor heb (ik ga niet rondrijden met een doppenset ofzo
)
en natuurlijk ook het ANWB pasje + telefoon altijd bij me.
de RTC pechlijst moet ik nog altijd een keer uitprinten, al moet het wel heel raar lopen wil ik die gebruiken (als de ANWB niet kan of wil of wat dan ook)

Heb ook koelvloeistof en olie bij me, en verder het gebruikelijke spul als een sleepkabel, dikke startkabels, een veiligheidshesje, 2 gevarendriehoeken, brandblussert(je), en in de gereedschapskoffer een hamer, normale schroevendraaiers en 1 zo'n ding waar je de bitjes van kan wisselen, diverse soorten tangen, en nog één of ander vaag multitool ding wat eigenlijk voor de fiets bedoeld is..
dus op de meeste dingen ben ik wel voorbereid, hoewel er altijd wel iets kan gebeuren waar ik dan net geen gereedschap voor heb (ik ga niet rondrijden met een doppenset ofzo

en natuurlijk ook het ANWB pasje + telefoon altijd bij me.
de RTC pechlijst moet ik nog altijd een keer uitprinten, al moet het wel heel raar lopen wil ik die gebruiken (als de ANWB niet kan of wil of wat dan ook)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Edward(ForeverYoung) schreef:
(ik ga niet rondrijden met een doppenset ofzo)
loool

Zo'n RTC doppenset is zóóóóó mooi, dat wil je gewoon altijd bij je hebben

-
- Contacteer:
precies 
@Edward: wat heb je aan al die zooi in je auto als je geen gereedschap bij je hebt om die dingen te kunnen vervangen?

@Edward: wat heb je aan al die zooi in je auto als je geen gereedschap bij je hebt om die dingen te kunnen vervangen?
-
- Contacteer:
als het gaat om een multiriem of bougies, en ik kan het niet redden met het gereedschap wat ik wel bij me heb (het lijkt veel in de tekst maar valt eigenlijk hard mee) dan is dat gewoon handig voor de kerel van de ANWB.
it's easy like that
voorbereid zijn is 1 ding, maar ik hoef niet compleet zelfvoorzienend of onafhankelijk te zijn, ofzo. dus geen complete gereedschapssets in mijn wagen.
overigens is een bougiesleutel nog wel een goed idee
(helemaal m'n kruissleutel voor de wielen + 4 ongebruikte wielbouten in het overzicht vergeten, en uiteraard ook een zaklamp voor als het donker is)
it's easy like that

voorbereid zijn is 1 ding, maar ik hoef niet compleet zelfvoorzienend of onafhankelijk te zijn, ofzo. dus geen complete gereedschapssets in mijn wagen.
overigens is een bougiesleutel nog wel een goed idee

(helemaal m'n kruissleutel voor de wielen + 4 ongebruikte wielbouten in het overzicht vergeten, en uiteraard ook een zaklamp voor als het donker is)
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Niets.
Schuift zoveel als je door de bocht gaat, kheb geen schappenkastjes in m'n laadbak.
Schuift zoveel als je door de bocht gaat, kheb geen schappenkastjes in m'n laadbak.
Ik heb tijden lang een gereedschapskist in de auto gehad met doppenset, ringsleutels en torxjes...
Allemaal eruit gegooid
1. Ik rij Twingo en heb het toch nooit nodig (Alleen voor de hobby dan
)
2. Ik ben lid van de ANW Beau
Allemaal eruit gegooid

1. Ik rij Twingo en heb het toch nooit nodig (Alleen voor de hobby dan

2. Ik ben lid van de ANW Beau

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Och wat ben ik vaak blij dat ik wat bij me heb 

Bereidbaar? 

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Bereikbaar.Riël schreef:Bereidbaar?
Project: GTT Blue Sport
-
- Contacteer:
of bereid 

-
- Contacteer:
niet helemaal waar, een hamer komt altijd wel van pas, bijvoorbeeld bij een weigerende startmotor.pierre schreef:het is inderdaad niet erg zinvol om gereedschap in de auto te hebben, als er een waterslang scheurt heb je er toch niks aan, noch als de dynamo de geest geeft of als er een motorbrandje ontstaat.
in geval van het waterslangetje heb je d'r idd niks aan, in geval van je 2e voorbeeld kun je d'r fijn wat agressie jegens die dynamo mee kwijtraken

-
- Contacteer:
bij een gescheurde slang heb je zeker wel wat aan een doppendoos, vraag maar aan steven 
Die heeft toen we in frankrijk waren een slang gerepareerd met een dopje 10

Die heeft toen we in frankrijk waren een slang gerepareerd met een dopje 10

-
neem 3 lege flessen (bv water)
1 met olie vullen
1 met benzine - Diesel
1 met koelvloeistof of ja water
en de sleutel die past als je platte band hebt! -> heb ik me al beklaagd dat ik dat niet bij me had!
1 met olie vullen
1 met benzine - Diesel
1 met koelvloeistof of ja water
en de sleutel die past als je platte band hebt! -> heb ik me al beklaagd dat ik dat niet bij me had!