ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

als je een Seat ziet met 20VT , dan is dat dus een 1.8 20 klepper Turbo met std. 150 / of 180 pk :wink:
En verder wordt ik een beetje moe van dat gezwam hier van een bepaalde persoon met een megane 1.4 RL..... (S)
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

tja, ik wordt ook wel eens een beetje moe van ondertussen steeds dezelfde persoon die kennelijk vroeger op school het begrijpend lezen niet helemaal heeft meegekregen (S) en verder ga ik er niet op in |:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

haha laat die jongen toch lekker.. denkt ie ook dat ie hard gaat :wink:
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Willi - Mercedes SLK200...

:bye: mercedes
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

Marcel B. schreef:Willi - Mercedes SLK200...

:bye: mercedes
Die zijn idd vrij sloom ja!
Tijdje terug stond ik er ook naast had verwacht dat ik ging verliezen maar ik dacht ach wtf ik probeer het gewoon. En tot me verbazing bleef ik hem gewoon voor!
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

E280 vs 530d nieuwste model

al van eerste zag ik dat ik ging verliezen, maar ik verloor wel erg hard vond ik :lol: bij 140 lag ik zeker 3 autolengtes achter...
gaan goed die strontdiesels van bmw, aangezien de Eklasse ook 200pk heeft en rond de 8.5sec nr 100 gaat.
Bram
Berichten: 1612
Lid geworden op: za 2 aug 2003 17:47
Locatie: Velsen-Noord

Zondag sprintje gedaan met een 406 coupe 3.0 V6. Ging echt gelijk op, de peugeot met een halve autolengte voorsprong. Helaas moesten we bij 150 echt van het gas af omdat er iets verderop politie stond. Wel leuke partij, doe het graag nog eens over.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

white gtt power schreef:E280 vs 530d nieuwste model

al van eerste zag ik dat ik ging verliezen, maar ik verloor wel erg hard vond ik :lol: bij 140 lag ik zeker 3 autolengtes achter...
gaan goed die strontdiesels van bmw, aangezien de Eklasse ook 200pk heeft en rond de 8.5sec nr 100 gaat.
:lol: :lol:

huidige 530d type E60 / E61 heeft slecht's 231 pk...., en zit met nog geen 7 sec. op de 100 km/u :p
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

Ivo8hoven schreef:
white gtt power schreef:E280 vs 530d nieuwste model

al van eerste zag ik dat ik ging verliezen, maar ik verloor wel erg hard vond ik :lol: bij 140 lag ik zeker 3 autolengtes achter...
gaan goed die strontdiesels van bmw, aangezien de Eklasse ook 200pk heeft en rond de 8.5sec nr 100 gaat.
:lol: :lol:

huidige 530d type E60 / E61 heeft slecht's 231 pk...., en zit met nog geen 7 sec. op de 100 km/u :p
hèhèhè nu zie ik waarom ik zo ben afgedroogd :D maakt em ff 30pk en een volle sec
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zo kon ik laatst een nieuwe 535D op de snelweg niet bijhouden :)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

tegenwoordig veel bakken die een eind over de 230 uitlopen zonder prob, zelfs de nieuwe 320d loopt met gemak 225-230. maar who cares 0-200 is wat mij boeit :worship:
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

BMW maakt gewoon heerlijke diesel motoren (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

white gtt power schreef:
Ivo8hoven schreef:
white gtt power schreef:E280 vs 530d nieuwste model

al van eerste zag ik dat ik ging verliezen, maar ik verloor wel erg hard vond ik :lol: bij 140 lag ik zeker 3 autolengtes achter...
gaan goed die strontdiesels van bmw, aangezien de Eklasse ook 200pk heeft en rond de 8.5sec nr 100 gaat.
:lol: :lol:

huidige 530d type E60 / E61 heeft slecht's 231 pk...., en zit met nog geen 7 sec. op de 100 km/u :p
hèhèhè nu zie ik waarom ik zo ben afgedroogd :D maakt em ff 30pk en een volle sec
allebei traag tot de 100 zeg :p :p :p :p :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

ben juist terug van Gtech rijden, 3x getest..

GTT op 0.8 bar, meer voorontst en 2.5inch side pipe(pas nieuwe bak en koppeling :lol: )

0-100: 6.89-6.68-6.55 sec

0-400m: 15.01-14.98-14.83 sec
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

waar kan je die G tech kopen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

white gtt power schreef:ben juist terug van Gtech rijden, 3x getest..

GTT op 0.8 bar, meer voorontst en 2.5inch side pipe(pas nieuwe bak en koppeling :lol: )

0-100: 6.89-6.68-6.55 sec

0-400m: 15.01-14.98-14.83 sec
Zal mijn GT eens nakijken,want volgens mij doe ik toch iets verkeerd :nee:
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

biesheuvel?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Florus schreef:
white gtt power schreef:ben juist terug van Gtech rijden, 3x getest..

GTT op 0.8 bar, meer voorontst en 2.5inch side pipe(pas nieuwe bak en koppeling :lol: )

0-100: 6.89-6.68-6.55 sec

0-400m: 15.01-14.98-14.83 sec
Zal mijn GT eens nakijken,want volgens mij doe ik toch iets verkeerd :nee:
of de G tech is niet goed afgesteld?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Ben dan inderdaad benieuwd wat die van mij dan doet.

Volledig fris blokkie en de druk naar 1 bar, hmmmm
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

http://www.gtechpro.com

de goedkopere versies das dan niet de PRO, heb je al voor een kleine 80€ , ik kan ze bestellen via Limburgio, de PRO rr kost wel rond de 250 € geloof ik
Laatst gewijzigd door white gtt power op wo 17 mei 2006 16:41, 2 keer totaal gewijzigd.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

We zeggen toch niet dat het niet kan.

Alleen een standaard gtt doet het in 8 sec naar de 100 en met een paar kleine aanpassingen zou die naar de 6,5 gaan.
Super dat jouw gtt dat kan, ben alleen bang dat die van mij dat dus echt niet gaat halen.
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

ja sorry :D het leek me alsof luco even spotte met me , maar hij bedoelde miss echt waar hij EEN gtech kan kopen ???

en ja ik vind het ook gewoon super dat hij nu zo gaat, nu de IC erop en druk naar 1 bar en ik hoop vooraan 14sec te rijden, dit weekend ga ik in bruustem tuning day 400m rijden, kga em even op 1 bar zetten daar.

ik heb ook 3x getest want de eerste x zag ik 6.9 seconden staan en ik was slecht vertrokken en ik dacht , dit kan NIET, maar jawel tot wel 3x toe onder de 7sec.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Ja ik vind het echt zeer netjes die tijden.

Moet je voor de rest nog iets instellen op zo`n gtech??
Waarmee meet die de snelheid eigenlijk??

En die opmerkingen van Ludo daar gaan we tegenwoordig maar niet meer op in.
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

ontopic dan maar weer? :)
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

tja je kan kijken op http://www.gtechpro.com/ daar staat wat je kan meten, je kan zelfs je PK's meten en die zijn tot +- 5pk juist, je moet dan volgas in de 5 rijden op de snelweg op max toeren en dan kan je dat zien, maar daar was de baan vandaag te kort voor :D

0-100km/h
topsnelheid
pk
NM
0-400m
0-1000m
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mijn beide opmerkingen waren serieus :)

waar kan je ze kopen is dus serieus
en ook de opmerking van afstellen was serieus, ik heb begrepen dat je ze af moet stellen
als je dat niet goed doet kloppen de waardes die die geeft ook niet
en net als peter vind ik onder de 7 voor een standaard gtt erg vlot (of hij moet kaal gesloopt zijn van binnen)
ik rij op 1 bar met een T 25 hybride en haal die waardes maar net
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

mja standaard, ik rij 150 gr meer druk, dikke 1.9 koppakking,2.5inch side pipe en downpipe, versterkte koppeling, 13 inch wielen,k&n vervangingsfilter en meer voorontsteking.
Laatst gewijzigd door white gtt power op zo 28 mei 2006 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Onder de 7 is easy.
En afstellen hoeft niet. Inpluggen en klaar.

Hij meet de g-krachten en ze zijn ook nog heel aardig nauwkeurig! Via de sigarettenaansteker krijgt hij zijn toerentellersignaal en de power. Als je je koppel en vermogen wil weten geef je alleen even het wagengewicht in.

Toerenteller + g-kracht + gewicht *rekenrekenrekenreken* = Koppel en vermogen

Voor de 0-100 tijd heb je alleen je g-kracht nodig (acceleratie wordt constant gemeten).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

volgens mb moest je hem calibreren en afstellen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hoogstens 1x calibreren. Ik kan me niet voorstelle nwat je eraan moet afstellen eigenlijk, zo'n ding heeft amper een ingangssignaal.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

nou ja calibreren lijkt me wel belangrijk anders krijg je niet de goede waarden
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

nee dat snap ik, maar wat ik bedoel is dat dat ding G-kracht meet, en die G-kracht is is overal in dit universum hetzelfde dus wat zou ik willen calibreren voor een tijdmeting??

Even opgezocht
http://www.gtechprosupport.com/support/ ... /SS1.0.pdf
hier de handleiding

enige wat je moet calibreren is je toerentaldetectie.
Dat heeft niets met de 0-100 tijden te maken, dus de gemeten waardes van white gtt zijn dan idd juiste waardes.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

Riël schreef:nee dat snap ik, maar wat ik bedoel is dat dat ding G-kracht meet, en die G-kracht is is overal in dit universum hetzelfde dus wat zou ik willen calibreren voor een tijdmeting??

Even opgezocht
http://www.gtechprosupport.com/support/ ... /SS1.0.pdf
hier de handleiding

enige wat je moet calibreren is je toerentaldetectie.
Dat heeft niets met de 0-100 tijden te maken, dus de gemeten waardes van white gtt zijn dan idd juiste waardes.
dank u riel voor de mooie uitleg :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Mijn gt was poeporigineel alleen stond er 0,9 bar onder de klep.
Deed 200 meter in 9,81 seconden. Eindsnelheid was 122 km/u. Zou ik géén gas meer geven en de andere 200meter met 120 km/u doorrijden, zou ik er in 15,81 seconden zijn :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Vanmiddag Harderwijk uit, bij de stoplichten stond voor me een witte Honda Prelude (FR-VS-05), mooie wagen.

Licht gaat op groen, en het ging tot m'n verbazing tot ongeveer 80 km/h gelijk op, daarna liep ie vlot van me weg, waarna we niet veel later ook beiden in de ankers moesten voor een slome zondagsrijder in een Lada Samara of ouwe Mazda 323 ofzo (S)

Hij ging daarna op een van de vele rotondes daaro driekwart, en ik ging rechtdoor richting Elburg/Biddinghuizen/Walibi/Veluwemeer.

Zal z'n best wel niet hebben gedaan gezien het feit dat er toch een 2 liter blok in ligt.. (1.193 kg leeggewicht zal ook wel meetellen..)

(voor de oude wijven die willen bitchen: ik heb nog wel wat ruimte in m'n PM-box :) )
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Gesloten