ACT: Twingo I
217 

Zwart wordt wel mooi, maar heb je veel gelazer mee met politie hier.Joosten schreef:mee eens, phase II setje of helemaal zwarte normale achterlichten, weet alleen niet hoe dat gaat staan op een blauwe Twingotut schreef:ik zou een origineel twingo 2 setje nemen.. met alle respect, maar ik vind lexus niet op een twingo passen...Chris@R5 schreef:Nou het kan weer niet op. Gisteren heeft me zusje haar fiets tegen me auto laten vallen. Ik heb gelukkig alleen het linker achterlicht stuk (barst en gaatje).
Zit een btje te kijken wat ik nu doe. Een setje lexus (zwart) aanschaffen of gewoon weer origineel.
Ik zat nog steeds te denken aan lexus en dan het glas eraf snijden.
Vervolgens het plastic in de kleur van de auto spuiten en dan weer afkitten. Geeft wel een speciaal effect.
Waarom? Je veranderd niks aan de doorlaat van het licht. Alleen ipv dat chroom of zwart heb je dan paars. Maakt niks uit lijkt mij.Marcus schreef:Ik denk dat je daarmee ook problemen krijgt met de politie.
als iemand nog een gewoon setje achterlichten heeft liggen voor weining dan hoor ik het ook graag.
Ik wil net nieuwe achterlichten bestellen, maar ik vroeg mij af:
Passen de achterlichten van een fase 2 met fase 1 stekkertjes? Als ik ze nieuw bestel dan zitten er vast geen stekkertjes bij. Dus dan kan ik er nog niks mee.
Passen de achterlichten van een fase 2 met fase 1 stekkertjes? Als ik ze nieuw bestel dan zitten er vast geen stekkertjes bij. Dus dan kan ik er nog niks mee.
Stekkertjes passen, je moet alleen twee draadjes van het linker achterlicht omwisselen.
Joosten heeft volgens mij het schema in zijn project topic staan
Heel erg bedankt Wilma! Ik zal even twee achterlichten bestellen.Wilma schreef:Stekkertjes passen, je moet alleen twee draadjes van het linker achterlicht omwisselen.
Voor 2 draadjes zal ik wel niet een heel schema nodig hebben, maar ik zal even kijken. Scheelt toch weer 5 minuten

En die soort witte koplampen, passen die ook in een fase 1? Dus dan bedoel ik niet de heldere, maar die met het geslepen glas en geintegreerd knipperlicht.
Volgens mij wel hoor!
met wat kleine aanpassingen zou het moeten kunnen jaVolgens mij wel hoor!

het zijn een paar draadjes omwisselen, en dat is makkelijk te doen met de huidige stekkertjes. Is ook zelf makkelijk na te meten, maar in mijn schema staat het ookStekkertjes passen, je moet alleen twee draadjes van het linker achterlicht omwisselen.

Is er iets ven een bouwpakket voor een Twingo?
Mijn vriendin zit tot eind augustus in Finland, en buiten haar werk/stage om wil ze wat te doen hebben. Dus als er een leuk bouwpakket van een Twingo bestaat van Revell of zo is het wel leuk om op te sturen
haha
Mijn vriendin zit tot eind augustus in Finland, en buiten haar werk/stage om wil ze wat te doen hebben. Dus als er een leuk bouwpakket van een Twingo bestaat van Revell of zo is het wel leuk om op te sturen

Das idd wel leuk om te sturenJoosten schreef:Is er iets ven een bouwpakket voor een Twingo?
Mijn vriendin zit tot eind augustus in Finland, en buiten haar werk/stage om wil ze wat te doen hebben. Dus als er een leuk bouwpakket van een Twingo bestaat van Revell of zo is het wel leuk om op te sturenhaha

Vandaag even nieuwe kapjes aan het spuiten voor rond de mistlampen, want die waren kapot en de lak was er af. Ook maar gelijk de spiegels gespoten

Alleen de spiegelkappen. De montagestukken en de pootjes heb ik niet gespoten. Straks even kijken hoe dat staat.
Eerst even laten drogen

@ Chris@R5
Met het spuiten van het plastic om de lampen krijg je inderdaad geen last met de politie. Had ik fout
@ TKT
Wordt er morgen of woensdag nog geklust?
Heb trouwens een nieuw klein projectje mistlamp aan bestuurderszijde vervangen
Met het spuiten van het plastic om de lampen krijg je inderdaad geen last met de politie. Had ik fout

@ TKT

-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
zijn er geen geventileerde schijven te krijgen voor de Twingo?tut schreef:hoera! remschijven gekoeld! vanaf nu (hopelijk) geen rode gloed meer van de zijkant van mn autootje!
4 gaten zagen, en 1 stukje dampkap-buis en een namiddagje werk
ik weet dat de 'nieuwe' Twingo (vanaf 2000) geventileerde schijven moet hebben (dankzij Google
Of had je al een Twingo van na 2000

ik heb het eens geprobeerd om de schijven gloeiend te krijgen... tot op heden nog niet gelukt, ze zijn wel warm (klein understatement) maar roodgloeiend krijg ik ze niet

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
wel, geventileerde schijven zijn inderdaad ook een goede optie, maar gezien de dealer er recentelijk nieuwe schijven heeft opgezet vind ik het zonde om de nieuwe schijven weg te gooien en er andere op te zetten..Edward(ForeverYoung) schreef:zijn er geen geventileerde schijven te krijgen voor de Twingo?tut schreef:hoera! remschijven gekoeld! vanaf nu (hopelijk) geen rode gloed meer van de zijkant van mn autootje!
4 gaten zagen, en 1 stukje dampkap-buis en een namiddagje werk
ik weet dat de 'nieuwe' Twingo (vanaf 2000) geventileerde schijven moet hebben (dankzij Google), zijn die niet onderling uitwisselbaar?
Of had je al een Twingo van na 2000(geen zin om te zoeken)
ik heb het eens geprobeerd om de schijven gloeiend te krijgen... tot op heden nog niet gelukt, ze zijn wel warm (klein understatement) maar roodgloeiend krijg ik ze niet, dit geprobeerd op een 19 en op een Mégane beide met geventileerde schijven.
ik denk trouwens wel dat de schijven van een nieuwere twingo groter zijn, maar aangezien ik 14" heb zitten op mijn '95er zou dat geen probleem meer mogen geven..
-
- Contacteer:
je kunt het zelf ook min of meer wel nakijken, ik zat net al even te kijken op http://www.autopartsonline.nl (en ik neem aan dat er in Belgie ook wel tenminste 1 iemand zo slim is geweest om zo'n site op te zetten, alhoewel, de Belgen kennende....
) maar aangezien ik niet wist hoe oud je Twingo was, kwam ik niet echt verder.
maar zolang je deze schijven er nog op laat zitten, is het wel een knappe oplossing zo
maar zolang je deze schijven er nog op laat zitten, is het wel een knappe oplossing zo

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Setje GTT/GTE schijven, geventileerd 238 mm. en remmen maar
vanaf 13" dus ook voor twingo's 

Project: GTT Blue Sport
Blijf het de dikste onzin vinden
. Zelfs als ik al (voor Twingo begrippen) hard aan het rijden ben voldoen de remmetjes prima. Nu heb ik wel nieuwe blokjes en schijven voor sinds januari en ook een 95'er Twingo.

dit staat ook op mijn to do lijst... ben je nog wezen plamuren en schuren dan om het mooi glad te krijgen? of gewoon primer,kleur en blanke lak...Ook maar gelijk de spiegels gespoten
Ik heb 'm in de primer gezet en daarna gespoten. Ziet er goed uit. Bij een effen kleur zet ik 'm niet snel in de blanke lak. Bij mettallic altijd wel. Maar als je ze mooi strak wil hebben moet je ze even in de (spuit) plamuur zetten en dan glad schuren. Bij mij is het niet storend zo, maar als je metallic hebt zou ik het wel doen.Joosten schreef:dit staat ook op mijn to do lijst... ben je nog wezen plamuren en schuren dan om het mooi glad te krijgen? of gewoon primer,kleur en blanke lak...Ook maar gelijk de spiegels gespoten
ik had nieuwe blokken en schijven sinds eind november, en ze zijn vorige maand vervangen moeten worden .. voor de rest remmen ze wel goed en al wat je wil, alleen worden ze (bij mij allleszins) nogel #$#@@^@*(&warmChris@R5 schreef:Blijf het de dikste onzin vinden. Zelfs als ik al (voor Twingo begrippen) hard aan het rijden ben voldoen de remmetjes prima. Nu heb ik wel nieuwe blokjes en schijven voor sinds januari en ook een 95'er Twingo.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb geen idee wat jij der mee doet, maar met mijn 21 (toch bijna 2 twingo's zwaar) stonden ze zelfs na een rondje nurburgring nog niet rood gloeiend hoor.....tut schreef:ik had nieuwe blokken en schijven sinds eind november, en ze zijn vorige maand vervangen moeten worden .. voor de rest remmen ze wel goed en al wat je wil, alleen worden ze (bij mij allleszins) nogel #$#@@^@*(&warmChris@R5 schreef:Blijf het de dikste onzin vinden. Zelfs als ik al (voor Twingo begrippen) hard aan het rijden ben voldoen de remmetjes prima. Nu heb ik wel nieuwe blokjes en schijven voor sinds januari en ook een 95'er Twingo.
Voorlopig even nietMarcus schreef:@ TKT

Deze week zeker geen tijd om te klussen

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Heb al bij je vriendje geshopt hoorDaantjuh schreef:wat ga je shoppe dan ???

Wat een superdingetje! Ook een setje Axton Tweeters erbij die ik ook al bij mijn vorige audio had.
[img]http://www.hifisystems.nl/images/produc ... /311_0.jpg[/img]
gewoon warm worden doen ze nu. maar ze verkleuren niet meer, wat ik al verdomd goed vind.Chris@R5 schreef:Ik denk dat ie vergeet dat remmen zoiezo gloeiend heet worden als je remt. Dat is gewoon wrijving, doe je niks an.
en mensen, tja... sommige mensen gaan sneller door hun remmen dan anderen... en zeker als je ene bepaalde route goed kent begint het zwaar te worden op je remmen... dusjah..
-
- Contacteer:
Klopt, maar geventileerde schijven koelen sneller weer af, en ouderwets dichte schijven niet zo snel.Chris@R5 schreef:Ik denk dat ie vergeet dat remmen zoiezo gloeiend heet worden als je remt. Dat is gewoon wrijving, doe je niks an.
En als je ze roodgloeiend hebt (wat je met geventileerde schijven niet gauw voor elkaar krijgt, ik spreek uit ervaring

Dennis: ik neem toch aan dat de 21 TQ geventileerde schijven heeft?
En het lijkt me eigenlijk ook dat de 21 schijven beter op hun taak berekend zijn dan simpele Twingo schijfjes, zoals Clio 16v schijven ook beter remmen dan Clio 1.2 schijfjes.. Ondanks dat de Clio 16v niet 2 keer zo zwaar is als de Clio 1.2