Verwarming temperatuur wordt niet warm

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Danoux
Contacteer:

hey ik heb een probleem met mijn verwarming die wil niet egt warm worden...ik heb me koelvloeistof gecheckt maar staat normaal peil en me thermostaat werkt ook nog correct dus mijn vraag is of een van jullie dit ook ooit heeft meegemaakt en wat daar de oplossing van is...khoor het graag van jullie...

het betreft een megane coupe phase 1

Greetz By Danoux...
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Is de temperatuur van het koelwater wel goed? (zie meter op dash). Zo ja, dan lijkt het erop alsof de thermostaat inderdaad goed werkt. Als je dan nog steeds geen warme lucht krijgt, kan het wel eens zijn dat de kleppen die zorgen dat er warme lucht doorgelaten wordt, niet meer naar behoren functioneren.

Of misschien is je kachelradiateur verstopt?
Danoux
Contacteer:

ten eerste op me dashboard werkt alles :p en kheb me thermostaat doorgemeten en die geeft een goeie waarde aan :)

ten tweede waar zitten die kleppen ergens? (totaal geen benul)

en de verwarmingradiateur zal ik eens checken dan..

iig alvast bedankt hoop meer t horen :)
Haas
Car: Megane RS

spoel je kachelblok eens door tegen de stroomrichting in, dan komt er vast een hoop zooi uit.
Merijn
Über-Spammer

Heb jij een electronische thermostaat?? :S

Of hoe heb je die doorgemeten? Ben wel benieuwd. :)
Haas
Car: Megane RS

thermocontact?? :S
Merijn
Über-Spammer

Dat zou kunnen, maar als de thermostaat nog niet gecontroleerd is, dan kun je er redelijk zeker van zijn dat dat toch de boosdoener is!
cypress

Merijn schreef:maar als de thermostaat nog niet gecontroleerd is, dan kun je er redelijk zeker van zijn dat dat toch de boosdoener is!
(Y) klopt helemaal en de thermostaat zou je kunnen controleren door hem in een pannetje met water te koken en kijken of die open gaat

:~
mtbiker

cypress schreef:
Merijn schreef:maar als de thermostaat nog niet gecontroleerd is, dan kun je er redelijk zeker van zijn dat dat toch de boosdoener is!
(Y) klopt helemaal en de thermostaat zou je kunnen controleren door hem in een pannetje met water te koken en kijken of die open gaat

:~
voor de verwarming moet je juist kijken ofdat je thermostaat wel dicht gaat.
Arnie

Kachel radiateur goed door spoelen zit vaak vol met bagger en troep en daarna alles goed ontluchten dit geeft ook vaak koelings problemen en temperatuur schommelingen bij renault.

Gr arnie
Riël
Über-Spammer

9 tegen 10 dat je die radiator moet vervangen :)

Fijn, maar dan wel voor na de winter toch ? :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer

Radiateur vervangen als ie níét warm wordt? Of praat je nu over de kachelradiateur? Ik zou eerst eens kijken naar de thermostaat...
Riël
Über-Spammer

Kachelradiateur.
Merijn, als je thermostaat open blijft staan, wordt je kachel echt wel heet. De motor komt niet op temperatuur maar 60 graden haalt ie wel... En dat voel je echt wel uit je kachel komen.

Ik heb bij de gtt een hele poos zonder thermostaat gereden en die werd ook gewoon warm.

Die renaults die hebben na 15 jaar gewoon de kachel potdicht zitten. Zelfs de tuinslang werkt dan niet. Even een nieuw radiatortje erin en dan werkt het weer perfect :) Kosten zijn niet veel, alleen t werk he :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer

Je kunt inderdaad wel eens gelijk hebben... :)
Heino

Als je thermostaat open blijft wordt de verwarming niet warm. Ik kan me niet voorstellen dat bij een megane nu al de kachel dichtgeprut zit.
Plaats reactie