hey ik heb een probleem met mijn verwarming die wil niet egt warm worden...ik heb me koelvloeistof gecheckt maar staat normaal peil en me thermostaat werkt ook nog correct dus mijn vraag is of een van jullie dit ook ooit heeft meegemaakt en wat daar de oplossing van is...khoor het graag van jullie...
het betreft een megane coupe phase 1
Greetz By Danoux...
Verwarming temperatuur wordt niet warm
Is de temperatuur van het koelwater wel goed? (zie meter op dash). Zo ja, dan lijkt het erop alsof de thermostaat inderdaad goed werkt. Als je dan nog steeds geen warme lucht krijgt, kan het wel eens zijn dat de kleppen die zorgen dat er warme lucht doorgelaten wordt, niet meer naar behoren functioneren.
Of misschien is je kachelradiateur verstopt?
Of misschien is je kachelradiateur verstopt?
ten eerste op me dashboard werkt alles
en kheb me thermostaat doorgemeten en die geeft een goeie waarde aan 
ten tweede waar zitten die kleppen ergens? (totaal geen benul)
en de verwarmingradiateur zal ik eens checken dan..
iig alvast bedankt hoop meer t horen

ten tweede waar zitten die kleppen ergens? (totaal geen benul)
en de verwarmingradiateur zal ik eens checken dan..
iig alvast bedankt hoop meer t horen

spoel je kachelblok eens door tegen de stroomrichting in, dan komt er vast een hoop zooi uit.
thermocontact?? 

Merijn schreef:maar als de thermostaat nog niet gecontroleerd is, dan kun je er redelijk zeker van zijn dat dat toch de boosdoener is!

voor de verwarming moet je juist kijken ofdat je thermostaat wel dicht gaat.cypress schreef:Merijn schreef:maar als de thermostaat nog niet gecontroleerd is, dan kun je er redelijk zeker van zijn dat dat toch de boosdoener is!klopt helemaal en de thermostaat zou je kunnen controleren door hem in een pannetje met water te koken en kijken of die open gaat
9 tegen 10 dat je die radiator moet vervangen 
Fijn, maar dan wel voor na de winter toch ?

Fijn, maar dan wel voor na de winter toch ?

Kachelradiateur.
Merijn, als je thermostaat open blijft staan, wordt je kachel echt wel heet. De motor komt niet op temperatuur maar 60 graden haalt ie wel... En dat voel je echt wel uit je kachel komen.
Ik heb bij de gtt een hele poos zonder thermostaat gereden en die werd ook gewoon warm.
Die renaults die hebben na 15 jaar gewoon de kachel potdicht zitten. Zelfs de tuinslang werkt dan niet. Even een nieuw radiatortje erin en dan werkt het weer perfect
Kosten zijn niet veel, alleen t werk he 
Merijn, als je thermostaat open blijft staan, wordt je kachel echt wel heet. De motor komt niet op temperatuur maar 60 graden haalt ie wel... En dat voel je echt wel uit je kachel komen.
Ik heb bij de gtt een hele poos zonder thermostaat gereden en die werd ook gewoon warm.
Die renaults die hebben na 15 jaar gewoon de kachel potdicht zitten. Zelfs de tuinslang werkt dan niet. Even een nieuw radiatortje erin en dan werkt het weer perfect