[DoubleYou] Express GT Turbo

Vertel hier alles over je project.
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Dat heeft m'n meisje allemaal voor mij gedaan...
Volgens mij heeft ze de tekening ook zelf gemaakt (Y)

Ik ga proberen het bestandje bij jou te krijgen (I)
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/rech ... r_copy.jpg[/img]

misschien willen ze je wel sponsoren (0) (0)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

:worship:

*edit* zonder het logo geeneens zo heel verkeerd :)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

geweldig !!!
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Lijkt wel op de Ado Den Haag kleuren :D
VLK Groep
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Marcel B. schreef::worship:

*edit* zonder het logo geeneens zo heel verkeerd :)
Nee het moet uiteraard wel met logo :D
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Dat maakt et fout, ooo zo fout ;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou en, hij rijd toch ook al in een express?

Misschien ook wel wat voor mijn Neger :p
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Steven schreef:Nou en, hij rijd toch ook al in een express?

Misschien ook wel wat voor mijn Neger :p
Hoezo: "Nou en, hij rijdt toch ook al in een Express" :(
Is daar iets mis mee dan? :wink:
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Tja, sommige mensen... ;) Ze zijn gewoon jaloers denk ik.

Iig zonder logo (en misschien met andere kleuren ook) zou het best een leuke indeling van de auto kunnen zijn. Thanx voor de shop!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Steven schreef:
Marcel B. schreef::worship:

*edit* zonder het logo geeneens zo heel verkeerd :)
Nee het moet uiteraard wel met logo :D
dubbelfris rocks the scene :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Als je dubbel frissss op hebt mag je tenminste nog wel rijden.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Na 3 weken langs stressen en tentamens vond ik het tijd om eens te ontstressen door m'n auto een andere look te geven. De gewilde R5 front.

Beginnen met demontage. Best makkelijk, die torxen, en lekker roestloos ook trouwens.

[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ront01.jpg[/img]

[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ront02.jpg[/img]

Nadat de hele voorkant los was (is op zich niet zo moeilijk, wat torxen losdraaien, en wat popnagels uitboren) begon ik met het er in zetten van een R5 koplamp. Probleem 1: de scharnieren zitten in de weg en de koplamp past dan niet. Oplossing: slijptol, weg scharnieren. De R5 motorkap past toch niet op die scharnieren dus zijn ze uberhaupt nutteloos.

Goed, de grille is dan de volgende. Probleem: schroefjes die er niet zijn. Oplossing, tijdelijk: tywraps. Dan komen de zijschermen. Problemen: de lasnaden van de bovenkap tot onderaan het raam zit in de weg (zie foto). Het montagepunt onderaan past niet. Oplossing: hard duwen, buigen, extra gaatje boren.

[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ront03.jpg[/img]

[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ront04.jpg[/img]

Dan komen de knipperlichten en de bumper er weer op. Probleem: grote kieren tussen zijscherm, koplamp, bumper en knipperlicht. Oplossing nog onbekend.

[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ront05.jpg[/img]

De motorkap ligt er nu los op, de montage daarvan komt later.

[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ront06.jpg[/img]

Ziet er niet uit zo :D de auto vraagt om booskijkers, en een ph2 bumper. En die komen er ook, maar dat duurt nog wel effe (ph2 bumper ligt binnen een plamuurproject te zijn). Maar hij gaat niet rijden, de komende tijd staat hij nog zeker wel stil :) (tot eind van het jaar ofzo) >-)


Ik zoek nu:
- goede, roestvrije, deukvrije zijschermen r5 (gtt mogelijk)
- r5 5deurs deuren, roestvrij, deukvrij, zonder stootlijsten, zonder geschroefde spiegels, scharnieren pinmontage (jaja veeleisend)
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Ik vind het wel wat hebben zo'n R5 front.
Had je niet wat minder geweld moeten gebruiken, Joost :D
btw. plantsoen is ook weer netjes opgeruimd? :|-

Ben je er al uit wat je met de kleur gaat doen?
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Volgens mij waren deze schermen al verbogen, ze zien er iig toch al niet meer uit (ook wat roestig) en daarom dus ideaal om eerst te kijken hoe het past en waar ik bij de montage van het echte spul op moet letten. Want dan is het gespoten, en dan wil je geen beschadigingen...

Ik denk aan een rode - blauwe overgangskleur, metallic, met een scheidingslijn schuin over de laadbak tot de spoiler, waarbij blauw waarschijnlijk achter zit. Ik moet nog even kijken in photoshop hoe het er uit gaat zien, maar daar heb ik nog alle tijd voor :)
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Tja je kan er maar druk mee zijn...., dit alles doen, en er dan tot einde van het jaar niet meer mee gaan rijden... (S)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ach ieder zijn ding .....ik zal eens kijken joost voor schermpjes....PS bij dealer 50 stuk nieuw
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Ivo8hoven schreef:Tja je kan er maar druk mee zijn...., dit alles doen, en er dan tot einde van het jaar niet meer mee gaan rijden... (S)
Dat heeft studie-oorzaken, ik ben uitgenodigd om van begin juni tot eind augustus om aan de MIT, Boston, USA te studeren. En daarnaast, projecten kosten tijd. De bedoeling is dat in de winter een stalling beschikbaar is, en dan gaat de hele auto gedemonteerd worden zodat alles bewerkt en gespoten kan worden!
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Is de montage van een R5-front (dus de draagbalken erachter) niet de oplossing om alles in 1 keer passend te krijgen? Het heeft wel wat, zo'n R5 met bak. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

ik kan denk nog wel nieuwe deuren van r5 5deurs leveren waren meen ik 75 euro per stuk maar dat zou ik moeten controleren.
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Martijn schreef:Is de montage van een R5-front (dus de draagbalken erachter) niet de oplossing om alles in 1 keer passend te krijgen? Het heeft wel wat, zo'n R5 met bak. :)
Hoe bedoel je, met draagbalken? Een R5 front past in principe er gewoon op, je hoeft niets te lassen ofzo.
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Zo, hij is op stalling gezet. Nu ff kijken hoeveel geld ik kwijt raak in de USA en hoe snel hij dus weer uit stalling gaat.
Monica
Berichten: 2162
Lid geworden op: zo 5 sep 2004 17:06
Locatie: Aalten

Wanneer vertrek je en hoe lang gaat je trip duren?
Je ging weer iets doen voor school of niet?
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Klopt, 5 juni tot 20 augustus ben ik in Boston. En ik houd me wel bezig met auto's, de preciese opdracht is er nog niet, maar we gaan ons bezig houden met hybride en human-powered en solar vehicles.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Koel Joost :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

je ken lullen wat je wil, maar vegetable juiced doet het toch maar mooi! :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Als jullie je afvroegen of ik nog leef ofzo: ja.

Laatste bericht eind mei... da's lang geleden. Ondertussen ben ik allang weer terug uit de USA, heb ik al m'n auto's verkocht behalve de Express, en is de Express weer op de weg te vinden (legaal ook welteverstaan).

Deze week 2 te lang uitgestelde reparaties verricht. Omdat de benzineslang gescheurd was moest de wagen toch een tijdje stilstaan, dus heb ik de carb er afgehaald, die gereviseerd en ook meteen maar even de kleppen gesteld.

Morgen bougies kopen (d'r is er een doormidden gebroken) en een testrit rijden... afstellen enzo, luisteren of de kleppen niet meer klepperen (ze zaten echt allemaal te los). Hopelijk alles zonder problemen.

Ook wat foto's van tegenwoordig:
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... 1015_1.jpg[/img]

[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... 1015_2.jpg[/img]

Ik had een laptop over en geen audio, dus dan maar zo:
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... 1015_3.jpg[/img]

Iig is mijn wagen te "bewonderen" op de afsluitingsmeeting. Niet te dicht bij de wagen staan aub, dan issie niet mooi meer ;)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dat interieur lijkt wel een testcentrum van de NASA man! (hetzij uit de jaren 70) :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

blijft leuk zo'n expresssssss met een turbo blokkie

goed werk :worship:
1nsane
Berichten: 760
Lid geworden op: do 10 mar 2005 23:59

ja leuk spul is dat inderdaad :P hier in de buurt rijd een mat zwarte met 2 van die rallystyle schijnwerpers erbovenop de dumpvalve klinkt niet echt gezond maar scheuren dat het doet, heeft er ph1 gtt velgen onder btw
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Vandaag de auto weer aan de praat gekregen na de carbrevisie en kleppen stellen.

Geen lekkende carb meer, kleppen stellen vraag ik me af of dat wel de oorzaak van het tikgeluid was (alle kleppen zaten wel allemaal te los) want er komt nog steeds redelijk was getik van onder het kleppendeksel vandaan. Misschien eens goed laten doen (helaas kost dat wel geld...)

Verder hapert de motor ook... Stationair draaien gaat goed, hoog in de toeren gaat goed, maar als ik (flink of gewoon) wil optrekken, verslikt de motor zich even om vervolgens weer door te gaan. Bij langzaam gasgeven valt de motor zelfs uit. Onder de motorkap luisteren klinkt het alsof er ergens vacuum wordt opgebouwd (verslikmoment) om dat vervolgens weer los te laten (hogere toerenmoment). Iemand enig idee?
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

acceleratiesproeier

onderaan je carb zit een stangetje die bij gasgeven net ff wat extra peut inspuit, kijk even of dat oogje niet uitgelubberd is. moet goed werken anders verslikt ie zich idd even.

als jij doucht wil je toch ook de straal recht op je pan? :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Alles werkt goed, op CC is er al een veel uitgebreidere probleemomschrijving gaande. 't is niets met de carb, 't is niet de ontsteking, de verdachte is nu de turbo. De aansluiting op de uitlaatspruitstuk lekt en het turbotussenstuk is ook gescheurd.

Daarnaast, als ik met 1500 toeren ietwat snel optrek, en bij 2500 toeren stop, blaast de dumpvalve ook af. Lijkt me ietwat vroeg voor de turbo om op te spinnen.

[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... metaal.jpg[/img]
Blauw is lekkend, de onderste blauwe streepjes is dus een scheurtje.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe die Joost, kep toch wel respect voor je doorzettingsvermogen hoor (Y)

Het zal iig niet de turbo zijn, die doet het of maakt herrie en werkt niet.
Een turbo verslikt zich namelijk niet. Dat is 9 van de 10x gewoon de carb die verrot werkt.
Die carbs zijn echt gevoelige dingen, beste is ze gewoon geheel te laten reviseren (dus niet alleen pakkinkjes verversen) of en andere goedlopende te zoeken. Soms is een schoonmaakbeurtje al fataal en weigert ie daarna om goed te werken.

Ik heb ooit wel eens een goedlopende carb van Sven gehad, die direct 1:1 op de mijne gezet en verrot lopen. Vanalles aan gedaan, daarna een hele carb gepakt die enorm vies was en onder de corrosie. Zo gemonteerd en lopen als een zonnetje.
Zo heb ik er nog wel een paar door m'n vingers gehad, ook die goed liepen en na een pakkingsetje verrot waren.

Dus ik zou het probleem toch daar zoeken. Probeer gewoon eens een andere als je nog wat in de buurt hebt liggen.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef: Daarnaast, als ik met 1500 toeren ietwat snel optrek, en bij 2500 toeren stop, blaast de dumpvalve ook af. Lijkt me ietwat vroeg voor de turbo om op te spinnen.
is toch logisch, je bouwt toch sowieso druk op. ws heb je gewoon een slap veertje.
Immer wieder die verdammte Holländer
Plaats reactie