Tijn schreef:
Beetje apart, een JB3 zou dan 1,5 x 165 = 247.5 Nm moeten kunnen hebben, vind het weinig verschil voor een bak die zo veer groter en zwaarder is, of is de JC5 geleverd op sterkere auto's dan de williams ?
Uhm, een JC5 is niet groter als een JB3, en misschien 1 kilo zwaarder.
En zien er ook haast hetzelfde uit, ervan uitgaande dat je een JC5 van een Williams naast een JB3 van een clio 16v legt.
En tussen een JC5 en een JB3 (zeker zoals ik ze maak

) zit geen gigantisch verschil. Denk nog geen 100Nm.
Maar een maximale waarde kun je, vindt ik, niet echt geven. Een gereviseerde JB3 zal langer 200 Nm verdragen, dan een versleten JC5.
En een JC5 zal echt wel 350 Nm verdragen, alleen misschien geen 100.000 km lang
Hangt allemaal af van het gebruik.
Anyway: wat Steven zegt: zorg eerst dat je een blok hebt wat een goede (gereviseerde) JC5 aan flarden trekt, DAN weet je pas eigenlijk meer.
Onze Sandwich-zot uit Made heeft al redelijk wat circuitkm's zn JBtje belast, en alhoewel het bakje verre van fris is, doet ie het nog wel.
Ook Dennis met zn clio turbo (ken m niet persoonlijk) heeft weinig problemen met de bak voor zover ik hoor.