[R5GTT-i] EFI multi-point injectie systeem

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Robert Turbo

peter5GTTurbo schreef:Ben nog steeds benieuwd wat Boneless voor resultaten heeft.
Zijn setup zou in theorie beter moeten werken.
Maar we zien alleen weinig cijfertjes.

Vraag me wel af hoe lang je bak het gaat houden met +300Nm koppel.
Systeem van Jeroen (Job-turbo) heeft 208pk(krukas) op 1.1 bar.
Lijkt me wel dat als hij op 1.5 bar gaat rijden, er wel meer pk's uithaald als die van MBperformance
Tijn
Contacteer:

Robert Turbo schreef:
peter5GTTurbo schreef:Ben nog steeds benieuwd wat Boneless voor resultaten heeft.
Zijn setup zou in theorie beter moeten werken.
Maar we zien alleen weinig cijfertjes.

Vraag me wel af hoe lang je bak het gaat houden met +300Nm koppel.
Systeem van Jeroen (Job-turbo) heeft 208pk(krukas) op 1.1 bar.
Lijkt me wel dat als hij op 1.5 bar gaat rijden, er wel meer pk's uithaald als die van MBperformance
en nou maar wachten tot de beroemde rollenbank-krukas-pk's-kan-je-niet-meten-discussie op gang komt.

Ik trap af met: onderaan de streep tellen alleen PK's aan de wielen. hoeveel had hij aan de wielen ? 175 ofzo?
Steven
Car: M536

Ik zeg meeting in Goes en al die GTTi's er eens opzetten, gelijk ook een paar 1.7T's zoals die van Mrtn erbij. Dan kunnen we pas echt eens praten.

Kun je later nog es een andere bank proberen voor het verschil, maar ik hoef bijv. niet zo nodig op een maha- of een andere 2 rollenbank. En zo zal het vast ook omgekeerd wezen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

er wordt weer met pk's gesmeten :p
pk's zijn niet het belangrijkste
je moet ze ook op de weg krijgen, en dan ook nog tot stoppen brengen
dus volgens mij is wegligging en remmerij veel belangrijker dan de pk discussie, in standaard trim zijn ze in principe al snel genoeg
en 208 pk is alleen maar wielspin, wielspin en nog eens wielspin, lekker voor je banden en je bak :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maus

Ik heb echt nergens last van hoor..... :~ (D)
peter5GTTurbo
Contacteer:

Maus schreef:Ik heb echt nergens last van hoor..... :~ (D)
Patser ;)

Nee ik vraag me ook af hoe lang zo`n bak het vol gaat houden.
En als je veel wielspin hebt, ken je gewoon niet rijden :P
Denk toch wel dat de banden me het minst kunnen schelen, als die bak maar niet ploft.
canonballman

peter5GTTurbo schreef:Denk toch wel dat de banden me het minst kunnen schelen, als die bak maar niet ploft.
Ach, dan weet ik nog wel een adresje... :D
Tijn
Contacteer:

Hoeveel Nm kan een JC5 ook alweer hebben ?
canonballman

500 Nm.
canonballman

heel even.
Riël
Über-Spammer

:lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tijn
Contacteer:

:D

is er geen opgave voor ? of een indicatie ?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ik vermoed ongeveer 1,5 keer zoveel als dat de sterkste auto standaard heeft
zal best een stukje veiligheid in zitten

dus als de sterkste auto 300nm heeft
dan kan je denk ik tot 450 gaan
als zal het dan wel sneller slijten, maar wel redelijk lang heel blijven
Tijn
Contacteer:

dat zou dan neerkomen op 1,5 x wat een williams levert, dus 1,5 x 175 = 262 Nm

Beetje apart, een JB3 zou dan 1,5 x 165 = 247.5 Nm moeten kunnen hebben, vind het weinig verschil voor een bak die zo veer groter en zwaarder is, of is de JC5 geleverd op sterkere auto's dan de williams ?
Tijn
Contacteer:

zoek je eigen antwoord: de sport spider heeft 186 Nm.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

er staat ook ik vermoed he tijn (Y)
maar er zal altijd een soort veiligheid in zitten, ze gaan voor productiemodellen niet op de grens zitten

misschien kan je wel verder dan die 1,5 keer, maar blijft het dan nog heel
en bij de ene of de andere bak is het misschien wel meer of minder dan die 1,5
het is maar een inschatting van deze kant
Ruud

Tijn schreef:zoek je eigen antwoord: de sport spider heeft 186 Nm.
Volvo T4 heeft al 300 nm met jc5 bak wie weet wat ding kan hebben, maar voor jb3 bak zijn er ook al voorbeelden van +200 nm.
Maar ik denk dat dit helemaal niks te zeggen heeft, er zijn zoveel verschillende overbrengings verhoudingen waar de bak steeds andere krachten op zijn fikker krijgt.
Wie gaat er ff testen welke bak het beste is voor de 5jes :lol:
canonballman

Tijn schreef: Beetje apart, een JB3 zou dan 1,5 x 165 = 247.5 Nm moeten kunnen hebben, vind het weinig verschil voor een bak die zo veer groter en zwaarder is, of is de JC5 geleverd op sterkere auto's dan de williams ?
Uhm, een JC5 is niet groter als een JB3, en misschien 1 kilo zwaarder.
En zien er ook haast hetzelfde uit, ervan uitgaande dat je een JC5 van een Williams naast een JB3 van een clio 16v legt.

En tussen een JC5 en een JB3 (zeker zoals ik ze maak :smoke: ) zit geen gigantisch verschil. Denk nog geen 100Nm.

Maar een maximale waarde kun je, vindt ik, niet echt geven. Een gereviseerde JB3 zal langer 200 Nm verdragen, dan een versleten JC5.
En een JC5 zal echt wel 350 Nm verdragen, alleen misschien geen 100.000 km lang

Hangt allemaal af van het gebruik.

Anyway: wat Steven zegt: zorg eerst dat je een blok hebt wat een goede (gereviseerde) JC5 aan flarden trekt, DAN weet je pas eigenlijk meer.

Onze Sandwich-zot uit Made heeft al redelijk wat circuitkm's zn JBtje belast, en alhoewel het bakje verre van fris is, doet ie het nog wel.

Ook Dennis met zn clio turbo (ken m niet persoonlijk) heeft weinig problemen met de bak voor zover ik hoor.
PtrGte
Contacteer:

JB3 bak met 2 ton achter z'n kiezen, heeft 1000 km overleeft met rauw schakelwerk, 200 Nm, en toerentallen tussen 5500 en 7500, en als ik het over rauw schakelwerk heb, dan heb ik het over sneller schakelen dan de synchromesh kan synchroniseren :) KRRRRRR.....

druklager begaf het na 15 minuten, maar het bakkie schakelde nog prima, kraakte wel wat van 2 naar 3, maar ja, als ie schakelt vind ik het prima :beer:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

onze ervaringen met een JB3 zijn iig beter dan met de JC5
die begaf het al na 1 uur :D :D :D :D
canonballman

Luco/Alpine-racer schreef:onze ervaringen met een JB3 zijn iig beter dan met de JC5
En die Sadevjes gaan vaak ook maar 1 dag mee......

JB3 is the bomb :worship:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

canonballman schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:onze ervaringen met een JB3 zijn iig beter dan met de JC5
En die Sadevjes gaan vaak ook maar 1 dag mee......

JB3 is the bomb :worship:
haha valt mee hoor, zag er nog goed uit, maar de sadev meganebak is dus geen rechte vertanding :D :D
en hij zat vast omdat de borgbout eruit is gelopen en die is tussen de schakelvork gekomen (N)
speedline

Als de heren tuners willen meewerken organiseer ik wel een GT TURBO DYNO SHOOT OUT in Goes...

Ik wil er zelfs wel over denken mijn spruitstuk ter beschikking te stellen aan een tuner om te wisselen op zijn of haar inzending... En dan nog een keer meten in Goes...

Kunnen we alle vragen in een keer de wereld uit helpen... Zorgen we voor onpartijdige waarnemers en de rest wijst zich vanzelf.
mark 5t
Contacteer:

hee speedie
ik kan niet wachten totdat dit eindelijk eens gaat gebeuren want dat gelul er over ben ik echt zat aan het worden! (N)
tot op heden ken ik nog maar 2 mansen die weinig lullen en gewoon iets maken wat ook nog eens werkt!! (Y)
kom nu zelf eens met iets werkends zou ik zo zeggen en probeer niet altijd iemand anders er bij te betrekken.
o ja met deze reactie probeer ik niet weer een hele discussie op gang te brengen is gewoon een persoonlijke mening die ik even wilde ventileren hier! :D
speedline

mark 5t schreef:hee speedie
ik kan niet wachten totdat dit eindelijk eens gaat gebeuren want dat gelul er over ben ik echt zat aan het worden! (N)
tot op heden ken ik nog maar 2 mansen die weinig lullen en gewoon iets maken wat ook nog eens werkt!! (Y)
kom nu zelf eens met iets werkends zou ik zo zeggen en probeer niet altijd iemand anders er bij te betrekken.
o ja met deze reactie probeer ik niet weer een hele discussie op gang te brengen is gewoon een persoonlijke mening die ik even wilde ventileren hier! :D
Zoals eerder gemeld zit een van mijn spruitstukken op een Belgische auto die met wat mods ruim 140pk en 200Nm aan de wielen draaide in Goes met nog geen 1 bar boost... Dus een realistisch boost niveau. Uit mijn ervaring zit de gemiddelde gt turbo eigenaar met interesse niet te wachten op 1.3Bar +...

Dus ik heb al iets werkends geproduceerd. Dat ik het R&D werk nu nogmaals over heb gedaan om de kwaliteit verder te verbeteren en een paar extra ideeën te integreren doet hier niets aan af. Dat je het gelul zat wordt kan ik begrijpen maar misschien ff verder kijken als je neus lang is.

Ik reageer wat betreft de dyno shoot out alleen op een suggestie bovenaan. Het is wel makkelijk om centraal de systemen te beproeven en te testen op de rollenbank. Al lopen dan de motoren en setups waar injectie op gebouwd is nog steeds heel ver uiteen. De Engelse tuners doen het trouwens ook zo... (dyno shoot out)
robert

yeps met 1.0 tot 1.1 bar boost ofzo kan je de zaak nog lekker heel houden.
Zelf heb ik met 1.0 bar 100k gereden voor revisie nodig was.

Van jvdb heb ik gehoord dat de gietijzeren cilinderbussen gaan scheuren bij 1.3 bar. Dus das wel leuk voor even, maar ook maar eventjes.

Die 5 turbo rally wagens (motor achterin) hebben wel meer dan 1.3 bar, maar die hebben dan ook stalen bussen. Kwa loopeigenschappen van zuigerveer op bus heb je dus speciale gietijzeren zuigerveren nodig.
Simpel gezegd blijven nu de bussen heel en slijten de zuigerveren. Voor woon/werk kan je beter hebben dat de zuigerveren heel blijven en de bussen slijten. Je heb namelijk meer bus dan zuiger snappie.

Je kan in het tussengebied (rond 1.3 bar) ook extra goeie gietijzeren bussen kopen (zg. nodulair gietijzer, zie meca parts) maareh kassah$$

Ik hoorde van die sjit hoeheetie ookalweer CRS gast die geraced heeft naja die had in *ow ja dirk hofmans* die had in zn gtt 1.0 bar met een iets afgeslepen nokkenas 160pktjes bij 6000 en hij was samen met een net onderstelletje absoluut niet bij te houden. Kijk das pret waar je wat aan hebt.
Dikke nummer bij de rollenbank doen er minder toe.
Haas
Car: Megane RS

Luco/Alpine-racer schreef:
tis wel een btje én...én he... Pk vereisen goeie remmen en wegligging, maar andersom, wat heb je aan ankers van hier tot jericho,als je ze niet nodig hebt (behalven een gat in je voorruit van je neus)..
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Haas schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
tis wel een btje én...én he... Pk vereisen goeie remmen en wegligging, maar andersom, wat heb je aan ankers van hier tot jericho,als je ze niet nodig hebt (behalven een gat in je voorruit van je neus)..
tuurlijk maar met een goed onderstel en superremmen kan je auto's met meer pk's er elke keer uitremmen en sturen
en dat vind ik leuker dan lomp gas geven op het rechte stuk :D
want dat is vaak een kwestie van degene met de vetste portemonnee kan de meeste pk's betalen :lol:
Haas

klopt, maar je hebt alleen wat aan dikke remmen als je ze ook kunt gebruiken. 300mm schijven op een twingo, das ook geen porum..
Gerard race GT

Dirk-jan reed met een 6-bak europa cliocup (h-patroon), ik rij met dezelfde motorconfiguratie en alles blijft heel en gelukkig gaat het hard, pk-s interesseert me geen reet, als de auto maar hard gaat en heel blijft.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Haas schreef:klopt, maar je hebt alleen wat aan dikke remmen als je ze ook kunt gebruiken. 300mm schijven op een twingo, das ook geen porum..
geen porum maar dan kan je wel LAAT remmen (Y) :beer:
Haas

als je niet alles in 1x blokkeert...

maaruh...het ging ergens anders over geloof ik ;)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

oops sorry
ging over injectie

als dat helemaal goed werkt dan wil ik zon setje wel kado doen aan jolanda (Y) (Y)
kan ik ook weer harder in het weekend :p
Tijn
Contacteer:

oldskool schreef:
peter5GTTurbo schreef:Het injectiesysteem van MB is klaar zo te zien.

226pk en 320Nm bij 1.5 bar.
Hele nette uitslag.

Nu nog zien wat het allemaal gaat kosten.
kosten gaan wel meevallen :lol:
mar hy is wel de enigste die er tenminste een uitdraai by heeft met echte gegevens.
by andere mensen zie ik vry weinig aan echte data.
maar we zullen wel zien wie wat aan vermogen by welke druk heeft .
1475 staat er nu op de site

Helaas is dat dan weer zonder de ECU en zonder de originele kabelboom die er bij nodig is, dus er komt nog wel wat bij voor de aanschaf van wat 2ehands spul, totaal kom je zeg op 1700 euro
Riël
Über-Spammer

laten we zeggen 1575, als je meer dan 100 pleuro daarvoor betaald ben je wel niet wijs he :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie