Elektrisch Schema Megane

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
PureDJ

Misschien is het al vaak gevraagd, maar heeft misschien iemand een elektrisch schema ergens online staan van een Megane 1.6e ?

De auto hield er ineens mee op, omdat er een Gas installatie in zag ik al vlug dat de hele installatie geen spanning meer kreeg...

Na wat uitzoekwerk kwam ik er achter dat de blauw/rode draad vanaf de motormanagment geen spanning meer had, deze draad word met een relaitje geschakeld, dus ik heb tijdelijk even de spanning van de achter ruitenwisser gehaald (de auto kan wel ff zonder)

Alles werkt weer, maar ik wil toch het probleem oplossen.
Het lijkt me dat het iets te maken heeft met de start onderbreking, bij deze Megane werkt de afstandbediening in de sleutel niet meer (al toen we 'm kochten) en is door de vorige eigenaar de startonderbreking uit (laten) schakelen.

Ook wil ik het elektrische gedeelte van de gas installatie opnieuw inbouwen, zoals het nu zit is het niet erg netjes.
-jacco-
Über-Spammer

Misschien heb je hier wat aan:

http://home.planet.nl/~wijnh386/Kluwer% ... E9gane.zip

Komt uit dit topic: Werkplaatshandboek Renault Megane 1.6e 1996

De volgende keer kun je de search gebruiken, die vind je bovenaan de pagina ;)
Zoek op: Elektrisch AND schema AND Mégane
1e hit ;)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
PureDJ

Jacco Osté schreef:Misschien heb je hier wat aan:

http://home.planet.nl/~wijnh386/Kluwer% ... E9gane.zip

Komt uit dit topic: Werkplaatshandboek Renault Megane 1.6e 1996

De volgende keer kun je de search gebruiken, die vind je bovenaan de pagina ;)
Zoek op: Elektrisch AND schema AND Mégane
1e hit ;)
Die had ik al, ik heb ook al een search gedaan, alleen werkt het programma niet en ik begreep dat dit een versie was zonder plaatjes.
Dus ik neem aan dat daar alleen uitleg staat, maar niet het schema zelf..
PureDJ

Ik ben even bezig geweest met de Kluwer versie die ter download is aangeboden, ik heb eerst een aantal dll's erbij moeten zoeken, maar nu mist er nog een dll AthBmp.dll, deze is niet te vinden op het net..
mtbiker

ik heb hier een schema liggen, stuur een PB, dan vergeet ik er niet naar te kijken, maar heb nu ff geen tijd om te zoeken en in te scannen.
PureDJ

mtbiker schreef:ik heb hier een schema liggen, stuur een PB, dan vergeet ik er niet naar te kijken, maar heb nu ff geen tijd om te zoeken en in te scannen.
Ga ik ff doen, alvast bedankt!!
Plaats reactie