Ik moet een van deze maanden mijn distributieriem eens vervangen van mijn clio, en hij moet toch binnenkort mee naar de werkplaats om de binnenradiator te vervangen dus dan kan ik even goed ineens mee de riem vervangen.
Maar welk gereedschap heb ik hier voor nodig, dat ik alles heb tegendat ik eraan moet beginnen.
Het gaat om een clio 1 met een 1.2l E5F blok (energy, nog met een carburator op).
Om da kap eraf te halen heb je 2 torckx bouten heb ik al gezien, mag ik deze vervangen door een gewone bout met een 6-kantige kop? Want die torckxen zijn nogal irritant, je geraakt er met een ratel met dop op niet tussen. En dan voor de spanrol, daar heb je speciaal gereedschap voor nodig, maar welk? Weet iemand de afmetingen hiervan, dan kan ik dit namaken.
Is er verder nog iets waar ik rekening mee moet houden?
En even iets anders, weet er iemand hoeveel zo een binnenradiator kost?
gereedschap distributieriem
thx, en die torckx bouten op de kap van de riem, mag je die door gewone bouten vervangen?Bart V schreef:Het is echt een simpel riempje.
De spanrol zitten 2 gaatjes in, en daar kan je een haakse punttang in steken (waar je ook lagerborgringen mee verwijderd) en daar kan je hem prima mee afstellen.
Succes
-
Jamtbiker schreef: thx, en die torckx bouten op de kap van de riem, mag je die door gewone bouten vervangen?

VLK Groep
Veel werk, weinig geldmtbiker schreef:

liever veel werk dan veel geld, en als ik het op 7 uur niet gedaan krijg kan ik de rest van het dashbord een paar dagen daarna terug monteren.Riël schreef:Veel werk, weinig geldmtbiker schreef:
Maar euh weet er iemand waar ik zo een radiator in de buurt van Westerlo-Aarschot-Leuven (België) kan vinden tegen de maandag, en niet bij een renault garage omdat die wss duurder zullen zijn?
Laat maar, heb al een radiator gevonden.