ACT: Clio Williams Deel 1

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

je kan ook heel flauw zijn natuurlijk :wink:
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Ik wilde nu eigenlijk een foto van een peper- en zoutstelletje plaatsen, maar laat ik me maar beheersen. 8)
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

@Menno: hoeveel win je al met alleen een chip + goed uitlaatspruitstuk (en toerental op 7250 te laten), zonder nokkenassen ?
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Dat toerental heb je niks aan, loopt de motor alleen maar te loeien.

Ik heb nu een chip + devil spruitstuk + katvervanger, en ik zou niet weten hoeveel winst ik heb :P

maar die chip moet ook nog afgesteld worden..
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

@Patrick: dat soort toerentallen zijn op een circuit erg handig soms ;)
(net niet hoeven te schakelen tussen 2 bochten bijvoorbeeld)
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Ja oke, ik wist niet dat je een circuitbakkie aant bouwen ben :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

LotuzClioWilliams schreef:
Niels Takken schreef:Ik dacht dat de inlaattemperatuur altijd zo laag mogelijk moest wezen..? Dus zo laag mogelijk bij de grond. Waarom doen je hem dan in zoon bak? Die slang is denk ik ook lang genoeg, vooral omdat hij zo ook goed opgewarmt word?
Zou de luchttemperatuur onder de wagen en voor de voorruit zoveel verschillen dan?

De slang zou je eigenlijk moeten isoleren, maar aan de andere kant denk ik dat de lucht er zo snel doorheen stroomt dat het niet veel zal opwarmen. Dit in tegenstelling tot lucht die direct uit het motorcompartiment gezogen wordt.
klopt..en anders kun je er altijd nog ff een hitteschildje omheen bouwen. In theorie zou daar geen warme lucht direct naar toestromen, maar met dat uitlaatspruitstuk in de buurt zal t allerminst fris zijn daar. Denk helemaal dat je goed bezig ben als je een luchthapper op je motorkap plaatst die eindigt recht boven of in de bak waar je luchtfilter dan zit. Er is ergens een foto van, maar kan m niet vinden, een 1916V ph I happer erin met en zelfgemaakte toeter naar beneden die bak in..
Geluid schijnt ook wel bruut te zijn (Y)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik dacht net effe een stuurkogeltje te vervangen. Zat weer lekker vast allemaal. (N) Gelukkig had ik laatst al een keer zo'n tootlje gekocht om de kant van het fusee eruit te drukken maar de andere kant heb ik flink heet moeten stoken om los te krijgen. Vervolgens voor mijn gevoel moer op dezelfde plek gezet, alles vast, stukje rijden: hmmmmz, stuur stond niet echt recht. Auto weer op de krik, armpje iets langer gezet en nu is het weer goed. Pfffff
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Tom schreef:. Vervolgens voor mijn gevoel moer op dezelfde plek gezet
Je gaat toch niet zeggen dat jij met je gevoel autos uit kunt lijnen, waar anderen apparatuur van duizenden euros voor hebben? :wink:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

nee, dus ik was al bang dat het niet goed zou zijn in één keer :lol: :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Patrick (Basic) schreef:Ja oke, ik wist niet dat je een circuitbakkie aant bouwen ben :)
Op de nederlandse wegen is het ook wel lekker hoor tot 7250 toeren, vooral met sprinten >-) (Y)
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Doe alleen niet aan sprintjes trekken, vind de Nurburgring een stuk leuker ;)
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Strijder schreef:
Patrick (Basic) schreef:Ja oke, ik wist niet dat je een circuitbakkie aant bouwen ben :)
Op de nederlandse wegen is het ook wel lekker hoor tot 7250 toeren, vooral met sprinten >-) (Y)

bij dat toerental komt er toch geen koppel meer vrij :)


behalve bij rob dan :)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Dat ligt er maar net aan wat voor nokkenassen je erin gooit.
Ik heb m'n maximale koppel ook pas bij 6000 tpm. :D

Het gaat bij hoge toerentallen ook juist om het vermogen, je maximale koppel heb je nooit op hetzelfde toerental liggen als het maximaal vermogen.
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

Strijder schreef:
Patrick (Basic) schreef:Ja oke, ik wist niet dat je een circuitbakkie aant bouwen ben :)
Op de nederlandse wegen is het ook wel lekker hoor tot 7250 toeren, vooral met sprinten >-) (Y)
Altijd leuk een sprintjuh :D :smoke:
Lionheart schreef:Doe alleen niet aan sprintjes trekken, vind de Nurburgring een stuk leuker ;)
Daar is het ook bruikbaar :D

Dit jaar eens zien wat ik daar aan de 7400rpm heb.

Greetz,
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Ik ga het 11 februari allemaal meemaken :wink:
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Koopje! KLIK

Lijkt me wel erg overdreven (S)

Gr, Frits.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Das de prijs van een RS man! Pfff (S)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Ziet er erg netjes uit, maar die prijs.. :S (S)
SheikValver
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 31 dec 2003 14:24
Locatie: Damme (België)

prijs zal wel gebaseerd zijn op kmstand denk ik, maar dan nog, idd lekker prijzig...
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Paul1916v schreef:Ziet er erg netjes uit, maar die prijs.. :S (S)
Ik vind het geen bijzondere foto's. Ik denk namelijk dat de meesten hier wel zulke foto's kunnen maken. Even stofzuigen, de buitenkant wassen en poetsen en nog even de grijze delen "back to blacken". Klaar! Alleen de lage km stand is opvallend, maar heeft die wagen tien jaar in de garage gestaan of zo? Nee, niet echt onder de indruk van deze advertentie. [img]http://www.peugeotgticlub.nl/images/smi ... snooty.gif[/img]
SheikValver
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 31 dec 2003 14:24
Locatie: Damme (België)

geen plagiaat staat in de advertentie...

maar als je foto van het interieur inzoomt zie je duidelijk dat er geen plaatje op het dash hangt en dat de naald van de kmteller niet op nul staat, maar op +-10-15km/u, terwijl de wagen stil staat...

wijst mss op gefoefel met de kmstand? :smoke:
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Hubraum 1764 cm³ ????
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
SMILLIAW
Berichten: 520
Lid geworden op: do 8 mei 2003 22:00
Locatie: Jail

Patrick (Basic) schreef:
Strijder schreef:
Patrick (Basic) schreef:Ja oke, ik wist niet dat je een circuitbakkie aant bouwen ben :)
Op de nederlandse wegen is het ook wel lekker hoor tot 7250 toeren, vooral met sprinten >-) (Y)

bij dat toerental komt er toch geen koppel meer vrij :)


behalve bij rob dan :)
mijn piekvermogen komt bij 6500 rpm vrij(dyno-uitslag), dus best lastig om gebruik te maken van mn piekvermogen als ie net voor de begrenzing vrijkomt, dus het zou mn start zeker ten goede komen als ik em tot bv 7000 rpm kan doortrekken tijdens sprintjes.
dat gaat ook gebeuren, alleen de vraag is wanneer :evil:
StyxX
Berichten: 231
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 17:46

Ligt t nou aan mij of heeft die achterklep een klein beetje kleurverschil?
PATRICK-CLIO
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
Locatie: amsterdam

Koopje! KLIK

Lijkt me wel erg overdreven

Gr, Frits.
Mooie prijs voor een williams, kan mij niet hoog genoeg zijn :wink:
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

De prijs van een Williams gaat nog wel omhoog de komende 10 jaar :)
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Dan houden we hem toch nog ff 8)
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Ja, in plaats van sparen voor een andere auto, kun je natuurlijk ook het geld in het onderhoud van de Williams stoppen. Alleen zul je op een gegeven moment tegen hogere kostenposten lopen zoals een motorrevisie of een grote behandeling van de carrosserie. Dan mag je over tien jaar idd wel een behoorlijk bedrag voor je wagen terugkrijgen.
NielsT
Berichten: 959
Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
Locatie: Marknesse / clio williams

LotuzClioWilliams schreef:Ja, in plaats van sparen voor een andere auto, kun je natuurlijk ook het geld in het onderhoud van de Williams stoppen. Alleen zul je op een gegeven moment tegen hogere kostenposten lopen zoals een motorrevisie of een grote behandeling van de carrosserie. Dan mag je over tien jaar idd wel een behoorlijk bedrag voor je wagen terugkrijgen.
Of gewoon net als ik, auto in de winter in de stalling en er af en toe mee rijden in de zomer. Scheelt een hele hoop revisie,reparatie en restauratie hoor :D
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

Niels Takken schreef:af en toe mee rijden in de zomer
Das toch niks? Williams is bedoelt om mee te rijden toch...? :)
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Niels Takken schreef:
LotuzClioWilliams schreef:Ja, in plaats van sparen voor een andere auto, kun je natuurlijk ook het geld in het onderhoud van de Williams stoppen. Alleen zul je op een gegeven moment tegen hogere kostenposten lopen zoals een motorrevisie of een grote behandeling van de carrosserie. Dan mag je over tien jaar idd wel een behoorlijk bedrag voor je wagen terugkrijgen.
Of gewoon net als ik, auto in de winter in de stalling en er af en toe mee rijden in de zomer. Scheelt een hele hoop revisie,reparatie en restauratie hoor :D
Moet je wel een stalling en een vervoersalternatief hebben.
NielsT
Berichten: 959
Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
Locatie: Marknesse / clio williams

Die stalling heb ik wel, en heb denk ook nog wel een auto voor je in de aanbieding voor een paar honderd euro.
NielsT
Berichten: 959
Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
Locatie: Marknesse / clio williams

GeniustheGzA schreef:
Niels Takken schreef:af en toe mee rijden in de zomer
Das toch niks? Williams is bedoelt om mee te rijden toch...? :)
Daar ging het ook niet om, maar als je niet van onderhoudskosten etc houd. is dat een oplossing
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Niels Takken schreef:
GeniustheGzA schreef:
Niels Takken schreef:af en toe mee rijden in de zomer
Das toch niks? Williams is bedoelt om mee te rijden toch...? :)
Daar ging het ook niet om, maar als je niet van onderhoudskosten etc houd. is dat een oplossing
Dan moet je geen auto kopen of eentje van een paar honderd euro die je aan gort rijdt. Geen Williams iig.
Gesloten