ACT: Clio Williams Deel 1
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Ik wilde nu eigenlijk een foto van een peper- en zoutstelletje plaatsen, maar laat ik me maar beheersen. 

@Menno: hoeveel win je al met alleen een chip + goed uitlaatspruitstuk (en toerental op 7250 te laten), zonder nokkenassen ?
@Patrick: dat soort toerentallen zijn op een circuit erg handig soms 
(net niet hoeven te schakelen tussen 2 bochten bijvoorbeeld)

(net niet hoeven te schakelen tussen 2 bochten bijvoorbeeld)
klopt..en anders kun je er altijd nog ff een hitteschildje omheen bouwen. In theorie zou daar geen warme lucht direct naar toestromen, maar met dat uitlaatspruitstuk in de buurt zal t allerminst fris zijn daar. Denk helemaal dat je goed bezig ben als je een luchthapper op je motorkap plaatst die eindigt recht boven of in de bak waar je luchtfilter dan zit. Er is ergens een foto van, maar kan m niet vinden, een 1916V ph I happer erin met en zelfgemaakte toeter naar beneden die bak in..LotuzClioWilliams schreef:Zou de luchttemperatuur onder de wagen en voor de voorruit zoveel verschillen dan?Niels Takken schreef:Ik dacht dat de inlaattemperatuur altijd zo laag mogelijk moest wezen..? Dus zo laag mogelijk bij de grond. Waarom doen je hem dan in zoon bak? Die slang is denk ik ook lang genoeg, vooral omdat hij zo ook goed opgewarmt word?
De slang zou je eigenlijk moeten isoleren, maar aan de andere kant denk ik dat de lucht er zo snel doorheen stroomt dat het niet veel zal opwarmen. Dit in tegenstelling tot lucht die direct uit het motorcompartiment gezogen wordt.
Geluid schijnt ook wel bruut te zijn

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
ik dacht net effe een stuurkogeltje te vervangen. Zat weer lekker vast allemaal.
Gelukkig had ik laatst al een keer zo'n tootlje gekocht om de kant van het fusee eruit te drukken maar de andere kant heb ik flink heet moeten stoken om los te krijgen. Vervolgens voor mijn gevoel moer op dezelfde plek gezet, alles vast, stukje rijden: hmmmmz, stuur stond niet echt recht. Auto weer op de krik, armpje iets langer gezet en nu is het weer goed. Pfffff

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Je gaat toch niet zeggen dat jij met je gevoel autos uit kunt lijnen, waar anderen apparatuur van duizenden euros voor hebben?Tom schreef:. Vervolgens voor mijn gevoel moer op dezelfde plek gezet
Doe alleen niet aan sprintjes trekken, vind de Nurburgring een stuk leuker 

Strijder schreef:Op de nederlandse wegen is het ook wel lekker hoor tot 7250 toeren, vooral met sprintenPatrick (Basic) schreef:Ja oke, ik wist niet dat je een circuitbakkie aant bouwen ben![]()
bij dat toerental komt er toch geen koppel meer vrij

behalve bij rob dan

Dat ligt er maar net aan wat voor nokkenassen je erin gooit.
Ik heb m'n maximale koppel ook pas bij 6000 tpm.
Het gaat bij hoge toerentallen ook juist om het vermogen, je maximale koppel heb je nooit op hetzelfde toerental liggen als het maximaal vermogen.
Ik heb m'n maximale koppel ook pas bij 6000 tpm.

Het gaat bij hoge toerentallen ook juist om het vermogen, je maximale koppel heb je nooit op hetzelfde toerental liggen als het maximaal vermogen.
-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
Altijd leuk een sprintjuhStrijder schreef:Op de nederlandse wegen is het ook wel lekker hoor tot 7250 toeren, vooral met sprintenPatrick (Basic) schreef:Ja oke, ik wist niet dat je een circuitbakkie aant bouwen ben![]()


Daar is het ook bruikbaarLionheart schreef:Doe alleen niet aan sprintjes trekken, vind de Nurburgring een stuk leuker

Dit jaar eens zien wat ik daar aan de 7400rpm heb.
Greetz,
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Ziet er erg netjes uit, maar die prijs..



-
- Berichten: 342
- Lid geworden op: wo 31 dec 2003 14:24
- Locatie: Damme (België)
prijs zal wel gebaseerd zijn op kmstand denk ik, maar dan nog, idd lekker prijzig...
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Ik vind het geen bijzondere foto's. Ik denk namelijk dat de meesten hier wel zulke foto's kunnen maken. Even stofzuigen, de buitenkant wassen en poetsen en nog even de grijze delen "back to blacken". Klaar! Alleen de lage km stand is opvallend, maar heeft die wagen tien jaar in de garage gestaan of zo? Nee, niet echt onder de indruk van deze advertentie. [img]http://www.peugeotgticlub.nl/images/smi ... snooty.gif[/img]Paul1916v schreef:Ziet er erg netjes uit, maar die prijs..![]()
-
- Berichten: 342
- Lid geworden op: wo 31 dec 2003 14:24
- Locatie: Damme (België)
geen plagiaat staat in de advertentie...
maar als je foto van het interieur inzoomt zie je duidelijk dat er geen plaatje op het dash hangt en dat de naald van de kmteller niet op nul staat, maar op +-10-15km/u, terwijl de wagen stil staat...
wijst mss op gefoefel met de kmstand?
maar als je foto van het interieur inzoomt zie je duidelijk dat er geen plaatje op het dash hangt en dat de naald van de kmteller niet op nul staat, maar op +-10-15km/u, terwijl de wagen stil staat...
wijst mss op gefoefel met de kmstand?

mijn piekvermogen komt bij 6500 rpm vrij(dyno-uitslag), dus best lastig om gebruik te maken van mn piekvermogen als ie net voor de begrenzing vrijkomt, dus het zou mn start zeker ten goede komen als ik em tot bv 7000 rpm kan doortrekken tijdens sprintjes.Patrick (Basic) schreef:Strijder schreef:Op de nederlandse wegen is het ook wel lekker hoor tot 7250 toeren, vooral met sprintenPatrick (Basic) schreef:Ja oke, ik wist niet dat je een circuitbakkie aant bouwen ben![]()
bij dat toerental komt er toch geen koppel meer vrij
behalve bij rob dan
dat gaat ook gebeuren, alleen de vraag is wanneer

-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
- Locatie: amsterdam
Mooie prijs voor een williams, kan mij niet hoog genoeg zijnKoopje! KLIK
Lijkt me wel erg overdreven
Gr, Frits.
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
De prijs van een Williams gaat nog wel omhoog de komende 10 jaar 

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Ja, in plaats van sparen voor een andere auto, kun je natuurlijk ook het geld in het onderhoud van de Williams stoppen. Alleen zul je op een gegeven moment tegen hogere kostenposten lopen zoals een motorrevisie of een grote behandeling van de carrosserie. Dan mag je over tien jaar idd wel een behoorlijk bedrag voor je wagen terugkrijgen.
Of gewoon net als ik, auto in de winter in de stalling en er af en toe mee rijden in de zomer. Scheelt een hele hoop revisie,reparatie en restauratie hoorLotuzClioWilliams schreef:Ja, in plaats van sparen voor een andere auto, kun je natuurlijk ook het geld in het onderhoud van de Williams stoppen. Alleen zul je op een gegeven moment tegen hogere kostenposten lopen zoals een motorrevisie of een grote behandeling van de carrosserie. Dan mag je over tien jaar idd wel een behoorlijk bedrag voor je wagen terugkrijgen.

-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
Das toch niks? Williams is bedoelt om mee te rijden toch...?Niels Takken schreef:af en toe mee rijden in de zomer

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Moet je wel een stalling en een vervoersalternatief hebben.Niels Takken schreef:Of gewoon net als ik, auto in de winter in de stalling en er af en toe mee rijden in de zomer. Scheelt een hele hoop revisie,reparatie en restauratie hoorLotuzClioWilliams schreef:Ja, in plaats van sparen voor een andere auto, kun je natuurlijk ook het geld in het onderhoud van de Williams stoppen. Alleen zul je op een gegeven moment tegen hogere kostenposten lopen zoals een motorrevisie of een grote behandeling van de carrosserie. Dan mag je over tien jaar idd wel een behoorlijk bedrag voor je wagen terugkrijgen.
Daar ging het ook niet om, maar als je niet van onderhoudskosten etc houd. is dat een oplossingGeniustheGzA schreef:Das toch niks? Williams is bedoelt om mee te rijden toch...?Niels Takken schreef:af en toe mee rijden in de zomer
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Dan moet je geen auto kopen of eentje van een paar honderd euro die je aan gort rijdt. Geen Williams iig.Niels Takken schreef:Daar ging het ook niet om, maar als je niet van onderhoudskosten etc houd. is dat een oplossingGeniustheGzA schreef:Das toch niks? Williams is bedoelt om mee te rijden toch...?Niels Takken schreef:af en toe mee rijden in de zomer