Goede remschijven?

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
sock
Berichten: 63
Lid geworden op: di 5 apr 2005 14:48

Ik wou graag weten wat jou (jullie) ervaring is met de standaard remschijven die MBcarperformance levert voor 69 euro per twee voor een Renault 5 GTT en/of GTE (artnummer 3037)?
Zijn ze goed? Trekken ze snel krom?
Ik vraag dit omdat ik van mensen om me heen hoor dat 'goedkope' remschijven niet echt goed zijn (kromtrekken enzo).

[img]http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... hijven.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door sock op ma 2 jan 2006 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

wat voor auto?
Immer wieder die verdammte Holländer
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

5 gte
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zo lang het geen brembo is is t goed.

Brembo is wat originele specificatie betreft echt niet zo fantastisch. Idd wat je zegt, kromtrekken, en dan zeker bij zwaardere auto's / meer vermogen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Riël schreef:Zo lang het geen brembo is is t goed.

Brembo is wat originele specificatie betreft echt niet zo fantastisch. Idd wat je zegt, kromtrekken, en dan zeker bij zwaardere auto's / meer vermogen.
Zolang 't wel brembo is, is 't goed. Prima spul, heb ze nu onder allebei m'n 5jes zitten, en naar volle tevredenheid.
rev it like a rental
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Brembo zit orgineel op renault's toch?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

wij hebben al regelmatig schijven van brembo gebruikt als gewone vervanging en nog nooit klachten gehad over evt kromtrekken na verloop van tijd, brembo is in mijn opzicht gewoon goed spul (Y) (Y)

@ sock denk dat die schijven wel gewoon goed zijn, indien je wat meer van je remsysteem vergt zou je evt eens kunnen kijken voor een paar gegroefde schijven en een paar speciale remblokken of evt je remmen upgraden naar 16v. indien je gewoon normaal wilt vervangen kan je ook wel terecht bij de plaatselijke onderdelen handelaar. vervang wel altijd je remblokken mee als je nieuwe schijven steekt
R5GTT. Drive it like you stole it
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Het originele brembo spul heb ik op een rsi tot 2x toe problemen mee gehad, nu verkoopt de zaak me ook geen brembo meer omdat ze er teveel klachten van krijgen.

Tjah :)

Ik bedoel dan wel gewoon de originele remmen he, die je in de aftermarket koopt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

brembo heb ik geen ervaring mee....


EBC des te meer, denk 2 of liever nog 3 keer na voordat je dat aanschaft!

d'r lopen hier op de site een paar topics over, en neem aan dat je na een beetje googlen ook wel de nodige info moet tegenkomen..

bij mij zijn ze op een gegeven moment kromgetrokken, en het kwam er dus op neer dat ik kon fluiten naar de 280 euro dat het me gekost heeft.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

EBC heb ik zelf geen ervaring mee, maar wel een boel slechte dingen over gehoort. ik rijd zelf met de power disc schijven van ATE met ferodo ds 2500 remblokken, 16v grote en stalen remslangen, dit remt echt super (Y) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Riël schreef:Het originele brembo spul heb ik op een rsi tot 2x toe problemen mee gehad, nu verkoopt de zaak me ook geen brembo meer omdat ze er teveel klachten van krijgen.

Tjah :)

Ik bedoel dan wel gewoon de originele remmen he, die je in de aftermarket koopt.
yeps, aftermarket spul, van de gewone automaterialenzaak. Heb die dingen al een eeuwigheid onder m'n 5 zitten, weerstaan alle circuit-mishandelingen, nog steeds niet krom, dus toch wel goed spul lijkt me :)

Misschien ben je gewoon onhandig? >-) ff de tijd nemen met monteren is wel belangrijk.
rev it like a rental
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Menno schreef:
Riël schreef:Het originele brembo spul heb ik op een rsi tot 2x toe problemen mee gehad, .
Misschien ben je gewoon onhandig? >-) ff de tijd nemen met monteren is wel belangrijk.
Dat riel die schijven zelf ook al 2x vervangen heeft ligt niet aan hem, maar aan de auto. Vraag paul maar eens hoevaak hij alles heeft laten vervangen in het jaar dat hij die RSI heeft gehad :wink:

P.s. sandtler schijven en ferrodo DS 2500 blokken, voor een 16v en totaal geen problemen.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

mischien beter om dit topic te sluiten en hier verder te gaan.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=11358
R5GTT. Drive it like you stole it
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Frits schreef:
Menno schreef:
Riël schreef:Het originele brembo spul heb ik op een rsi tot 2x toe problemen mee gehad, .
Misschien ben je gewoon onhandig? >-) ff de tijd nemen met monteren is wel belangrijk.
Dat riel die schijven zelf ook al 2x vervangen heeft ligt niet aan hem, maar aan de auto. Vraag paul maar eens hoevaak hij alles heeft laten vervangen in het jaar dat hij die RSI heeft gehad :wink:

P.s. sandtler schijven en ferrodo DS 2500 blokken, voor een 16v en totaal geen problemen.
Kan je zo 3 telefoonnummers geven die problemen met die brembo's hebben, ook de groothandel die ze verkoopt zou je kunnen bellen hoeveel ze er terug hebben en waarom ze over gestapt zijn op een ander merk. Vandaag toevallig 'he riel, moet je voelen' weer een die na 2000km bij 80 de remmen aan het trillen had, en ook die aftermarket brembo's.

Bovendien frits, na het vervangen van het lager, de naaf en het opnieuw vastlassen van de koker en vervangen van draagarmrubbers was het trillen nog terug na een poos, en dat waren brembo's. Nadat ik mijn gare meuk van de gtt er 1 op 1 op had gezet was alles over.

Jullie kopen ze maar, ik neem ze niet :smoke:
En dan bedoel ik niét die geventileerde sportieve brembo's, die zullen prima zijn, maar puur die je koopt als origineel en dan staat brembo op de doos. Isj niks, echt niet.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Frits schreef:
Menno schreef:
Riël schreef:Het originele brembo spul heb ik op een rsi tot 2x toe problemen mee gehad, .
Misschien ben je gewoon onhandig? >-) ff de tijd nemen met monteren is wel belangrijk.
Dat riel die schijven zelf ook al 2x vervangen heeft ligt niet aan hem, maar aan de auto. Vraag paul maar eens hoevaak hij alles heeft laten vervangen in het jaar dat hij die RSI heeft gehad :wink:

P.s. sandtler schijven en ferrodo DS 2500 blokken, voor een 16v en totaal geen problemen.
Die RSitjes hebben gewoon te kleine remmen. Als je een RSi hebt, gewoon 16V remmen op knallen (Y)
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Ik heb onder mijn GTT gegroefde schijven van Tarox icm Fast Road remblokken.
Ik heb ze er pas een paar weken onder zitten en heb dus misschien (nog) geen recht van spreken :lol: maar tot nu toe bevallen ze me wel goed.
Er zit een behoorlijke vertraging in, maar daarentegen ben ik alleen maar het standaard spul gewend (bij deze auto dan)
Binnenkort wordt de remvloeistof ook nog vervangen door Dot 5.1.
Eens kijken of er dan ook nog meer verschil te merken is...
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

bij sandler.de ( dutchpowertrading.nl) voorschijf 29 euro, achterschijf 35 euro.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

pierre schreef:bij sandler.de ( dutchpowertrading.nl) voorschijf 29 euro, achterschijf 35 euro.
238 mm zeker.
Johan_16v
Berichten: 393
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:41
Locatie: Maaseik (BE)
Contacteer:

ik zou binnenkort ook andere schijven moeten halen voor mijn clio 1 16v, maar ik zou de originele remklauwen willen behouden. wat valt er aan te raden, buiten de standaard 16v schijven (ook weer niet té duur natuurlijk)?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Voor normaal straat gebruik voldoet het standaard remsysteem van de 16V prima. Ik zou gewoon een origineel setje schijven halen i.c.m een setje Ferodo DS2500 remblokken. Voor zo'n 170 euro ben je dan klaar, en dan heb je gewoon goede remmen.
Plaats reactie