Ik wou graag weten wat jou (jullie) ervaring is met de standaard remschijven die MBcarperformance levert voor 69 euro per twee voor een Renault 5 GTT en/of GTE (artnummer 3037)?
Zijn ze goed? Trekken ze snel krom?
Ik vraag dit omdat ik van mensen om me heen hoor dat 'goedkope' remschijven niet echt goed zijn (kromtrekken enzo).
[img]http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... hijven.jpg[/img]
Goede remschijven?
wat voor auto?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
- Locatie: Alkmaar
5 gte
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Zo lang het geen brembo is is t goed.
Brembo is wat originele specificatie betreft echt niet zo fantastisch. Idd wat je zegt, kromtrekken, en dan zeker bij zwaardere auto's / meer vermogen.
Brembo is wat originele specificatie betreft echt niet zo fantastisch. Idd wat je zegt, kromtrekken, en dan zeker bij zwaardere auto's / meer vermogen.
Zolang 't wel brembo is, is 't goed. Prima spul, heb ze nu onder allebei m'n 5jes zitten, en naar volle tevredenheid.Riël schreef:Zo lang het geen brembo is is t goed.
Brembo is wat originele specificatie betreft echt niet zo fantastisch. Idd wat je zegt, kromtrekken, en dan zeker bij zwaardere auto's / meer vermogen.
rev it like a rental
wij hebben al regelmatig schijven van brembo gebruikt als gewone vervanging en nog nooit klachten gehad over evt kromtrekken na verloop van tijd, brembo is in mijn opzicht gewoon goed spul
@ sock denk dat die schijven wel gewoon goed zijn, indien je wat meer van je remsysteem vergt zou je evt eens kunnen kijken voor een paar gegroefde schijven en een paar speciale remblokken of evt je remmen upgraden naar 16v. indien je gewoon normaal wilt vervangen kan je ook wel terecht bij de plaatselijke onderdelen handelaar. vervang wel altijd je remblokken mee als je nieuwe schijven steekt
@ sock denk dat die schijven wel gewoon goed zijn, indien je wat meer van je remsysteem vergt zou je evt eens kunnen kijken voor een paar gegroefde schijven en een paar speciale remblokken of evt je remmen upgraden naar 16v. indien je gewoon normaal wilt vervangen kan je ook wel terecht bij de plaatselijke onderdelen handelaar. vervang wel altijd je remblokken mee als je nieuwe schijven steekt
R5GTT. Drive it like you stole it
Het originele brembo spul heb ik op een rsi tot 2x toe problemen mee gehad, nu verkoopt de zaak me ook geen brembo meer omdat ze er teveel klachten van krijgen.
Tjah
Ik bedoel dan wel gewoon de originele remmen he, die je in de aftermarket koopt.
Tjah
Ik bedoel dan wel gewoon de originele remmen he, die je in de aftermarket koopt.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
brembo heb ik geen ervaring mee....
EBC des te meer, denk 2 of liever nog 3 keer na voordat je dat aanschaft!
d'r lopen hier op de site een paar topics over, en neem aan dat je na een beetje googlen ook wel de nodige info moet tegenkomen..
bij mij zijn ze op een gegeven moment kromgetrokken, en het kwam er dus op neer dat ik kon fluiten naar de 280 euro dat het me gekost heeft.
EBC des te meer, denk 2 of liever nog 3 keer na voordat je dat aanschaft!
d'r lopen hier op de site een paar topics over, en neem aan dat je na een beetje googlen ook wel de nodige info moet tegenkomen..
bij mij zijn ze op een gegeven moment kromgetrokken, en het kwam er dus op neer dat ik kon fluiten naar de 280 euro dat het me gekost heeft.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
EBC heb ik zelf geen ervaring mee, maar wel een boel slechte dingen over gehoort. ik rijd zelf met de power disc schijven van ATE met ferodo ds 2500 remblokken, 16v grote en stalen remslangen, dit remt echt super
R5GTT. Drive it like you stole it
yeps, aftermarket spul, van de gewone automaterialenzaak. Heb die dingen al een eeuwigheid onder m'n 5 zitten, weerstaan alle circuit-mishandelingen, nog steeds niet krom, dus toch wel goed spul lijkt meRiël schreef:Het originele brembo spul heb ik op een rsi tot 2x toe problemen mee gehad, nu verkoopt de zaak me ook geen brembo meer omdat ze er teveel klachten van krijgen.
Tjah
Ik bedoel dan wel gewoon de originele remmen he, die je in de aftermarket koopt.
Misschien ben je gewoon onhandig? ff de tijd nemen met monteren is wel belangrijk.
rev it like a rental
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Dat riel die schijven zelf ook al 2x vervangen heeft ligt niet aan hem, maar aan de auto. Vraag paul maar eens hoevaak hij alles heeft laten vervangen in het jaar dat hij die RSI heeft gehadMenno schreef:Misschien ben je gewoon onhandig? ff de tijd nemen met monteren is wel belangrijk.Riël schreef:Het originele brembo spul heb ik op een rsi tot 2x toe problemen mee gehad, .
P.s. sandtler schijven en ferrodo DS 2500 blokken, voor een 16v en totaal geen problemen.
Project: GTT Blue Sport
mischien beter om dit topic te sluiten en hier verder te gaan.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=11358
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=11358
R5GTT. Drive it like you stole it
Kan je zo 3 telefoonnummers geven die problemen met die brembo's hebben, ook de groothandel die ze verkoopt zou je kunnen bellen hoeveel ze er terug hebben en waarom ze over gestapt zijn op een ander merk. Vandaag toevallig 'he riel, moet je voelen' weer een die na 2000km bij 80 de remmen aan het trillen had, en ook die aftermarket brembo's.Frits schreef:Dat riel die schijven zelf ook al 2x vervangen heeft ligt niet aan hem, maar aan de auto. Vraag paul maar eens hoevaak hij alles heeft laten vervangen in het jaar dat hij die RSI heeft gehadMenno schreef:Misschien ben je gewoon onhandig? ff de tijd nemen met monteren is wel belangrijk.Riël schreef:Het originele brembo spul heb ik op een rsi tot 2x toe problemen mee gehad, .
P.s. sandtler schijven en ferrodo DS 2500 blokken, voor een 16v en totaal geen problemen.
Bovendien frits, na het vervangen van het lager, de naaf en het opnieuw vastlassen van de koker en vervangen van draagarmrubbers was het trillen nog terug na een poos, en dat waren brembo's. Nadat ik mijn gare meuk van de gtt er 1 op 1 op had gezet was alles over.
Jullie kopen ze maar, ik neem ze niet
En dan bedoel ik niét die geventileerde sportieve brembo's, die zullen prima zijn, maar puur die je koopt als origineel en dan staat brembo op de doos. Isj niks, echt niet.
Die RSitjes hebben gewoon te kleine remmen. Als je een RSi hebt, gewoon 16V remmen op knallenFrits schreef:Dat riel die schijven zelf ook al 2x vervangen heeft ligt niet aan hem, maar aan de auto. Vraag paul maar eens hoevaak hij alles heeft laten vervangen in het jaar dat hij die RSI heeft gehadMenno schreef:Misschien ben je gewoon onhandig? ff de tijd nemen met monteren is wel belangrijk.Riël schreef:Het originele brembo spul heb ik op een rsi tot 2x toe problemen mee gehad, .
P.s. sandtler schijven en ferrodo DS 2500 blokken, voor een 16v en totaal geen problemen.
Ik heb onder mijn GTT gegroefde schijven van Tarox icm Fast Road remblokken.
Ik heb ze er pas een paar weken onder zitten en heb dus misschien (nog) geen recht van spreken maar tot nu toe bevallen ze me wel goed.
Er zit een behoorlijke vertraging in, maar daarentegen ben ik alleen maar het standaard spul gewend (bij deze auto dan)
Binnenkort wordt de remvloeistof ook nog vervangen door Dot 5.1.
Eens kijken of er dan ook nog meer verschil te merken is...
Ik heb ze er pas een paar weken onder zitten en heb dus misschien (nog) geen recht van spreken maar tot nu toe bevallen ze me wel goed.
Er zit een behoorlijke vertraging in, maar daarentegen ben ik alleen maar het standaard spul gewend (bij deze auto dan)
Binnenkort wordt de remvloeistof ook nog vervangen door Dot 5.1.
Eens kijken of er dan ook nog meer verschil te merken is...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
238 mm zeker.pierre schreef:bij sandler.de ( dutchpowertrading.nl) voorschijf 29 euro, achterschijf 35 euro.
Project: GTT Blue Sport
ik zou binnenkort ook andere schijven moeten halen voor mijn clio 1 16v, maar ik zou de originele remklauwen willen behouden. wat valt er aan te raden, buiten de standaard 16v schijven (ook weer niet té duur natuurlijk)?
Voor normaal straat gebruik voldoet het standaard remsysteem van de 16V prima. Ik zou gewoon een origineel setje schijven halen i.c.m een setje Ferodo DS2500 remblokken. Voor zo'n 170 euro ben je dan klaar, en dan heb je gewoon goede remmen.