ACT: Clio Williams Deel 1

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
SQWilliams

niet verkeerd!! twijfel twijfel...... nee toch maar niet! :lol:
PatrickG

het zijn dan geen williams stoelen, maar het is wel netjes gedaan hoor.

Zou wel leuk staan.. maar niet in de mijne 8)
LotuzClioWilliams

Het is geen onaardig interieur, maar ik heb liever een origineel lederen interieur van een 16v (dus met de juiste stoelen), dan een 16v interieur dat met leder bekleed is. Een stuk goedkoper ook.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Dit zijn inderdaad 'gewoon' 16V stoelen met een nieuw stukkie leer er omheen. Zitten lang niet zo goed als échte Willi-stoelen. :)
-Ray-
Contacteer:

heeft nou nog niemand hier op MP die willie gezien in hoofddorp die te koop staat voor 2950?
Immer wieder die verdammte Holländer
LotuzClioWilliams

Merijn schreef:Dit zijn inderdaad 'gewoon' 16V stoelen met een nieuw stukkie leer er omheen. Zitten lang niet zo goed als échte Willi-stoelen. :)
Je mist ze nog steeds hè, die fijne Williams stoelen. Ik blijf ze fantastisch vinden. :)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ja, die mis ik enorm! Ga maar eens een half uur in mijn Golf rijden, dan kom je er gebroken uit. :(
LotuzClioWilliams

-Ray- schreef:heeft nou nog niemand hier op MP die willie gezien in hoofddorp die te koop staat voor 2950?
Jawel, maar wat moet ik nou met nog een Williams? 8)
Sanderrr

-Ray- schreef:heeft nou nog niemand hier op MP die willie gezien in hoofddorp die te koop staat voor 2950?
Misschien morgen nog even kijken als het mogelijk is.
-Ray-
Contacteer:

succes! :)
Steven
Car: M536

Ow, je hebt niet gebeld Sjannie!
Of gaan we vandaag (zondag) nog ff langs :p
LotuzClioWilliams

In mijn zoektocht naar een rammeltje kwam ik in mijn achterklep een loszittend slangetje tegen. Het ene uiteinde (rechts op de foto) mondt uit in een opening in de achterklep rechts van het slot (zit een zwart rubbertje op). Het andere uiteinde (dat witte verloopstukje links op de foto) is een vraagteken voor me. Waar hoort deze op aangesloten te worden?

[img]http://home.wanadoo.nl/marcreijnhoudt/Slangetje.JPG[/img]
Strijder

LotuzClioWilliams schreef:In mijn zoektocht naar een rammeltje kwam ik in mijn achterklep een loszittend slangetje tegen. Het ene uiteinde (rechts op de foto) mondt uit in een opening in de achterklep rechts van het slot (zit een zwart rubbertje op). Het andere uiteinde (dat witte verloopstukje links op de foto) is een vraagteken voor me. Waar hoort deze op aangesloten te worden?

[img]http://home.wanadoo.nl/marcreijnhoudt/Slangetje.JPG[/img]
Bij Patrick Clio weet ik dat deze ook aan één kant los zit, zelf denk ik dat het een afwatering is van het slot ofzo, wat toch geen zin heeft. Verder konden wij ook niets vinden waar dat te maken mee zou hebben.
LotuzClioWilliams

Dus het is gewoon een soort rietje? Als er een paar liter water in je achterklep zit, kun je aan dat rubberen dopje zuigen om het water te verwijderen? :lol:
-jacco-
Über-Spammer

Klopt, is voor de afwatering, trekken ze er bij de dealer ook altijd uit :P :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
LotuzClioWilliams

Scheelt weer een paar gram. Ik ben benieuwd of m'n wagen nu ineens veel sneller is door de gewichtsbesparing. :lol:
Strijder

LotuzClioWilliams schreef:Scheelt weer een paar gram. Ik ben benieuwd of m'n wagen nu ineens veel sneller is door de gewichtsbesparing. :lol:
Iig iets minder rammel geluiden :D :wink:
LotuzClioWilliams

Niet dus. Het rammeltje komt ergens anders vandaan. Dalijk moet ik nog alle kunststof onderdelen waar maar een micrometer speling op zit, gaan vastkitten.

Bijvoorbeeld het paneeltje boven de voorruit waarin de lampjes en de infrarood ontvanger zitten. Ik heb de helft er al uitgehaald zodat je alleen nog het framepje met de infrarood ontvanger en de stekker ziet zitten en nog blijkt die te trillen wanneer ik tussen de 2500 en 3000 toeren rijd. Net even tijdens het rijden uitgeprobeerd wat het trillen tegengaat en ik denk dat ik dat met een blokje schuimrubber ertussen geklemd wel trillingsvrij kan maken.

Maar goed, deze oorzaak is vrij snel gevonden. Andere trillinkjes en rammeltjes zijn een stuk lastiger. Een keertje maar iemand anders laten rijden en dan achterin gaan zitten. Misschien dat ik ze dan kan traceren.
En ja, ik weet dat dit bij Franse auto's hoort, maar ik ben een Nederlander die zich er soms behoorlijk aan kan storen. [img]http://smile.smilies.nl/1563.gif[/img]
MarcoG
Contacteer:

Danke, weet ik nu ook na 1,5 jaar waar dat slangetje voor is. Het lekt wel regelmatig behoorlijk in de kofferbak, misschien wel door het ontbreken van dat slangetje.
Zal es kijken of ik dat ding nog ergens kan opduiken en monteren.

Ik had ook een rammeltje achterin. Bleek 1 van die rare gewichtjes te zijn die aan je achterremklauw gemonteerd zit via zoŽn stangetje. Met een 10Žer sleuteltje vastgedraaid en weg rammel. Dingetje lijkt op 1 of ander contragewichtje.
Strijder

MarcoG schreef:Danke, weet ik nu ook na 1,5 jaar waar dat slangetje voor is. Het lekt wel regelmatig behoorlijk in de kofferbak, misschien wel door het ontbreken van dat slangetje.
Zal es kijken of ik dat ding nog ergens kan opduiken en monteren.

Ik had ook een rammeltje achterin. Bleek 1 van die rare gewichtjes te zijn die aan je achterremklauw gemonteerd zit via zoŽn stangetje. Met een 10Žer sleuteltje vastgedraaid en weg rammel. Dingetje lijkt op 1 of ander contragewichtje.
Je kan hem net zo goed weglaten heeft geen enkele zin :up:
Frits Clio 16v

LotuzClioWilliams schreef:En ja, ik weet dat dit bij Franse auto's hoort, maar ik ben een Nederlander die zich er soms behoorlijk aan kan storen. [img]http://smile.smilies.nl/1563.gif[/img]
De radio wat harder zetten wil ook nog wel es helpen :wink:

Gr, Frits.
Strijder

Clio Baccara 16v schreef:
LotuzClioWilliams schreef:En ja, ik weet dat dit bij Franse auto's hoort, maar ik ben een Nederlander die zich er soms behoorlijk aan kan storen. [img]http://smile.smilies.nl/1563.gif[/img]

Gr, Frits.
Bij die van Lotuz heeft dat geen zin :wink: :D
PatrickG

Je kan je natuurlijk ook aan alles ergeren he :-)

ik vind het rammel geluid wel aangenaam :-)

Trouwens nog animo voor een collectieve actie: spuiten van clio williams. :beer:
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Geen willi, maar wel 449..mag dat ook? ;) :lol:
PatrickG

neeeeeheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

432 !!! :wink:
LotuzClioWilliams

Strijder schreef:
Clio Baccara 16v schreef:

Gr, Frits.
Bij die van Lotuz heeft dat geen zin :wink: :D
Nee, nog steeds die hoedenplank niet gedaan. [img]http://www.peugeotgticlub.nl/images/smi ... edface.gif[/img]

En niet weer dat gezeur over die kleur, hè?! Accepteer nu gewoon dat 449 de enige echte Williams kleur is. [img]http://smile.smilies.nl/1537.gif[/img]
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Dr zijn maar 2 echt mooie blauwe kleuren van renault :wink:

V6 blauw. en 495 :wink: :p
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Kan iemand zorgen dat frits niet meer in dit topic kan? ;) :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Frits schreef:Dr zijn maar 2 echt mooie blauwe kleuren van renault :wink:

V6 blauw van de alpine GT. en 449 :wink: :p
helemaal gelijk :lol: :lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Paul1916v schreef:Kan iemand zorgen dat frits niet meer in dit topic kan? ;) :lol:
Z|et eht in het leden gedeelte. en kijk of ik er na 1feb. nog in kan :wink:
LotuzClioWilliams

Patrick (Basic) schreef: Trouwens nog animo voor een collectieve actie: spuiten van clio williams.
Heeft dit te maken met je achterscherm(en) of is dat inmiddels al gebeurd?
NielsT

Hey maarre (ja ik besta ook nog :P) het kan best zijn dat je antenne kabel zo rammelt, tussen je hemel en het dak in... Heb ik ook eens gehad met een clio..
LotuzClioWilliams

Tja, wat kan er niet rammelen aan een Clio? :lol:

En dan denk je de oorzaak van een rammeltje/trillinkje/kraakje gevonden en opgelost te hebben, hoor je dus niks meer en ben je opgelucht, stap je de volgende dag weer in de wagen en hoor je vervolgens weer dat irritante geluidje. :bonk:
-Ray-
Contacteer:

zo heb je in een 21TQ het zekeringenklepje, na 4 andere klepjes heb ik de moed opgegeven :bonk:
Steven
Car: M536

Nu zit er geen klepje meer op?
Alles wat er niet inzit kan ooknie rammelen :p
Gesloten