Radio cd-speler Twingo

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
devilien

Hallo,

Kan iemand mij, alsjeblieft, vertellen welke radio/cd-speler ik kan plaatsen in mijn renault twingo (bj 2000). Er zit wel al afstandsbediening op het stuur, maar de vorige eigenaar heeft de cd speler eruit gesloopt.

Het zou fijn zijn als iemand mij kan helpen!

Groetjes,
Evelien
frank_williams

welkom op de site :)

ik heb je vraag ff naar nl.ice gemoved :)
-jacco-
Über-Spammer

De originele stuurbediening van een Twingo kan op verschillende radio's worden aangesloten.
De (betere?) audiozaken of automaterialenzaken kunnen je daar wel over informeren (Y)

Succes!!! :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
TwingoPurpleMonster

ik heb zelf ook een twingo uit 2000 en heb hier een Kenwood radio ingezet.. werkt goed alleen heb maanden moeten wachten op een kabel voor mijn stuurbediening.. in die maanden heb ik 6 kabels gehad en geen 1 werkte tot op een gegeven moment er eindelijk 1 werkte..
Ik zou voor geluidskwaliteit wel een kenwood aanraden maar voor de kabel zou ik naar iemand anders gaan :D
SQWilliams

verschillende merken autoradio's verkopen verloopstekkers om je stuurbediening nog te kunnen gebruiken, o.a JVC, Alpine, Kenwood

let wel op, deze kabels zijn vrij prijzig (+- 70,-euro) en kan ff duren voordat je ze hebt..............
Tom
Moderator
Car: MB

TwingoPurpleMonster schreef: ....Ik zou voor geluidskwaliteit wel een kenwood aanraden....
er zijn er wel meer met goede geluidskwaliteit hoor
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
SQWilliams

@ Tom

Klopt! denk aan Alpine en Clarion... (jammer dat nu alleen veel mensen dit roepen terwijl ze er zelf geen ervaring mee hebben! (N) ).

Vroeger hoorde je namelijk alleen maar Pioneer en Kenwood....... en nu dus Alp en Cla..... alleen al over SQ en instelmogelijkheden zit het met deze laatste 2 merken wel erg goed!!
TheoV
Contacteer:

wat me juist opvalt..

ben ik de enige die problemen heeft gehad met de schokgevoeligheid van z'n kenwood? die bleef bij mij al hangen bij hard remmen, of bij een schijnbaar vlak wegdek...

volgens de radio-dealer lag het aan de montagehoek van meer dan 30°. maar als ik de enige ben, dan heb ik voor niets een andere radio gekocht...
TheoV
Contacteer:

SQWilliams schreef: Klopt! denk aan Alpine en Clarion... (jammer dat nu alleen veel mensen dit roepen terwijl ze er zelf geen ervaring mee hebben! (N) ).
is clarion ook kwaliteit? alpine is verdomd goed (maar prijzig...) maar van clarion heb ik eigenlijk nog maar weinig gehoord....

k zelf heb nu een soundstorm steken, en die valt eigenlijk wel wat tegen voor een zustermerk van DLS te zijn....
SQWilliams

@ Tut

De montagehoek kan bij sommige types radio's er inderdaad voor zorgen dat ze overslaan.... meestal is dat bij oudere types radio's.
Komt vaak door het cd loopwerk wat jaren geleden nog erg gevoelig wasvoor dit soort dingen.
tegenwoordig heb je dit niet meer zo vaak..

en een vraagje over het Zustermerk van DLS... Wie heeft je dat wijs gemaakt???
TheoV
Contacteer:

SQWilliams schreef:@ Tut

De montagehoek kan bij sommige types radio's er inderdaad voor zorgen dat ze overslaan.... meestal is dat bij oudere types radio's.
Komt vaak door het cd loopwerk wat jaren geleden nog erg gevoelig wasvoor dit soort dingen.
tegenwoordig heb je dit niet meer zo vaak..

en een vraagje over het Zustermerk van DLS... Wie heeft je dat wijs gemaakt???
ik heb dat op een aantal online shops gezien toen ik op zoek was naar een andere radio... en toen zag ik in mn lokale DLS dealer een heleboel soundstorm en DLS bij elkaar staan, dus twijfelde ik er eigenlijk al helemaal niet aan...

en ik had ergens een vermoeden dat het niet zo was toen ik de prijs van de SS zag....

maja, deze kan tenminste tegen schokken... in tegenstelling tot m'n 2 maand oude kenwood w4031... die kon echt nergens tegen.. speelde bijna enkel goed als de auto stilstond.... t minste hobbeltje bleef ie al hangen
SQWilliams

HUH???

Is die Soundstorm dan een autoradio?????
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

SQWilliams schreef:HUH???

Merk als ik het zo lees
SQWilliams

Alweer zo'n Chapjoy merk... wordt er gek van....... :D

Is zeker zo'n import uit een of ander Bakiewakkieland!! :D
TheoV
Contacteer:

SQWilliams schreef:HUH???

jep. soundstorm SMP3-100R heb ik nu.
t is een amerikaan trouwens... een goedkope amerikaan...
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

SQWilliams schreef:Alweer zo'n Chapjoy merk... wordt er gek van....... :D

Is zeker zo'n import uit een of ander Bakiewakkieland!! :D
Ik ken wel merken die uit oekiewoekie komen, maar bakiewakkie is weer nieuw voor me ;) :lol:
SQWilliams

:lol: :lol: :lol: (Y)
Plaats reactie