Raar maar waar. Ik haal plots dik 170kmh. Hoe kan dit?

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ronnie Detmers schreef:Dus probleem opgelost, hij loopt gewoon max rond de 170, zou nu eerder jezelf gaan afvragen wat de reden is waarom die eerder maar 155 haalde :wink: :D :lol:
vuil onder het gaspedaal :lol: :lol:
als je ze goed irijd gaan ze als de brandweer 179 gereden met een 1,2 uit 2000
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bass
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 7 jul 2004 14:55
Locatie: OOSTERHOUT
Contacteer:

Ja vuil onder het pedal, dat zal :D idd pas nieuwe matset gekocht ja. :p.
TWINGO; MAAK ER WAT VAN!!
ilonatje
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 25 mar 2005 18:38

ja en nu heb ik een vraag mijn auto was warm en ik reed op de snelweg 133 en harder kon ie niet , hij stond in zn 5 dus daar kan t niet aan liggen. normaal kan ik echt harder ik had dat vorige week ook al een paar keer.

wet iemand hier antwoord op??
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

als ik bij mijn twingo 95 of 98 tank is dat een wereld van verschil.. rijd op top opeens 20KM harder en trekt echt stukken beter op..
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

moet je er eens octaan booster in gooien, loopt ie mischien nog wel een stuk harder :D :p , dat is echt raar, bij sommige auto's merk je dat idd heel erg goed en bij andere merk je totaal geen verschil tussen 95 en 98
R5GTT. Drive it like you stole it
stokerrr
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 1 jan 2006 21:59

kan het eigenijk kwaad, van 95, naar 98 gaan met tanken???

Of misschien kan ik een keertje diesel erin doen... Of doet hij het dannietmeer :S

Nee dat laatste was een grapje, maarre is dat "Ultimate" van BP nou ook een verschil...?
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Twingo Dci :lol:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
stokerrr
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 1 jan 2006 21:59

i don't get it....

Maarre is het nou een verschil? of verschilt het alleen in prijs :P
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Dci = Diesel, omdat je het over diesel had ;)
Wat je dus NIET moet tanken met een twingo :P

95 of 98... Geen flauw idee of het verschil maakt, ik tank altijd 95 :)

Misschien dat je hier meer info kunt vinden ;)
ACT Benzine
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Uit weer een ander topic:
quote schreef:misschien werkt 98 zelfs beter :p
quote schreef:98 is alleen maar beter, er zijn zelfs mensen die ervaringen hebben dat 98 zelfs zuiniger rijd en het prijsverschil met 95 weer op 0 brengt.
Dus tis zeker niet slechter alleen maar beter.
quote schreef: Klopt, reed eerst altijd op euro 95, omdat ik toch bij de grens (d-land) woon, ben ik maar 98 gaan tanken, motor rijdt rustiger, en ik kan meer km rijden met dezelfde tank.

Veel duidelijker kan ik het niet maken ;)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
GTE (Sjoerd)
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 12 sep 2005 13:15

ik dacht dat 't verschil tussen 98 en 95 bij modernere motoren zoals bv in de twingo het geen ene moer verschil uitmaakte en dat 't voornamelijk met pingelgevoeligheid te maken heeft bij oudere motoren. En zuiniger rijden ligt volgens mij dan meer tussen je oren en aan je rechter voet
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

met V-Power/Ultimate/Excellium zou je op dezelfde tank ook zuiniger moeten kunnen rijden.

Presteert hetzelfde of beter als 98.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

ForeverYoung schreef:met V-Power/Ultimate/Excellium zou je op dezelfde tank ook zuiniger moeten kunnen rijden.

Presteert hetzelfde of beter als 98.
Onzin.... Ga maar op zoek naar het brandstoftopic.. Staat uitgelegd waarom dit niet kan..
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

het brandstoftopic ken ik wel, maar de uitleg waarom dit niet zou kunnen kan ik zo 1,2,3 niet vinden...

en dit:
Abel schreef:als ik bij mijn twingo 95 of 98 tank is dat een wereld van verschil.. rijd op top opeens 20KM harder en trekt echt stukken beter op..
heeft de betreffende persoon dus gewoon uit z'n duim gezogen? (S)

beetje kortzichtig hoor.

ik heb hier ergens een autovisie boek, waarin 98 en V-Power in een Porsche op de rollenbank worden vergeleken, V-Power doet niks onder voor 98 ondanks het lagere octaangetal... Kan het eventueel wel inscannen en in het ACT:Benzine plaatsen morgen. precieze details weet ik nl. zo even niet meer, en idd een Porsche vergelijken met een Twingo gaat niet helemaal op :D
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Als ik zeg dat mijn twingo 1.2 c-blok op 98 stukken beter op trekt en een hogere top heeft dan zuig ik dat niet uit mijn duim.

En dat over die Total exelenium dat dat zuiniger is ben ik het ook mee eens.. toen ik dat de eerste keer tankte in mijn gt reed ik prompt meer als 50KM meer met een volle tank benzine. op de BP moet ik met moeite 450KM halen en met total bijna 500 of meer
GTE (Sjoerd)
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 12 sep 2005 13:15

de top ineens 20km/h harder?? :smoke:

weet je zeker dat je blok niet aan z'n eind loopt? lijkt mij niet zo best namelijk, dat ligt echt niet aan de benzine
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ilonatje schreef:ja en nu heb ik een vraag mijn auto was warm en ik reed op de snelweg 133 en harder kon ie niet , hij stond in zn 5 dus daar kan t niet aan liggen. normaal kan ik echt harder ik had dat vorige week ook al een paar keer.

wet iemand hier antwoord op??
er was nog iemand met een vraag :)

benzinepraat doen we vanaf nu in dat ACT Benzine (Y)

Ilona, alsie niet harder ging, zat je gaspedaal tot de bodem of merkte je dat je niet verder kon trappen? toerental evenhoog als je normaal 155 oid zou rijden? dan kan t je koppeling zijn namelijk. Als je motor halverwege t toerentalgebied niet verder klimt zou je t kunnen zoeken in je luchtaanvoer, benzinepomp en je ontsteking.
niet toevallig net daarvoor een open luchtfilter gemonteerd? al kan ik me niet voorstellen dat dat op de snelweg zo veel zal schelen..
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

eind december was er een luchtdruk van 1045 Mbar tegen normaal 1000 Mbar, ook bevat koude lucht meer zuurstof in de winter

Dit geeft een duidelijke vermogenswinst met 4-7 procent en dus een hogere top
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

pierre...de auto ging langzamer dan normaal :) ff lezen...
TwingoPurpleMonster
Berichten: 444
Lid geworden op: di 1 jun 2004 10:03

Stefan S. schreef:
Ivo8hoven schreef:Het is jammer dat ik er geen foto meer van heb, maar Jochem zat ernaast....189 km/u met een Twingo Helios 1.2 16V :p
Yep kan goed kloppen, ik reed laatst 185 km/u met mijn 16V en had nog wel iets over, gekke twinnies :p
189?? das wel erg hard.. ik heb een Twingo Expression (geloof ik) 1.2 16v maar die haalt de 170 net op een recht stuk (met 185 14" banden)
Jes-Men
Berichten: 279
Lid geworden op: za 23 okt 2004 7:26
Locatie: Sint Pancras

Ik reed donderdag op de A9 Amstelveen-Alkmaar op de rechte stukken 177 op de teller en dat voor een standaard 1.2

zal wel door de koude lucht komen. :p
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

ik heb met mijn '95 8kleppen twingo ook al wel eens 171km gehaald (op de teller, bergaf, autostrade), maar dat kan dan in mijn geval wel negatief zijn (aangezien er al 245000 kilometers op mn tellertje staan..)

maar voorheen (op vlakke stukken) is 160 altijd al vlot te doen (was wel max snelheid)



trouwens, k ben nieuw hier :)
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Welkom dan, heb je je al voorgesteld in het Wie is Wie topic? En natuurlijk ff foto's van je Twingo posten in Twingo Foto Topic :D :wink:
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

Ronnie Detmers schreef:Welkom dan, heb je je al voorgesteld in het Wie is Wie topic? En natuurlijk ff foto's van je Twingo posten in Twingo Foto Topic :D :wink:
ik heb me ondertussen al voorgesteld, en foto's van mn twingo heb ik eigenlijk nog niet.. elke kaar ik em was, regent het...


dit even totaal terzijde...
Plaats reactie