Ff een vraagje.. ik wil graag een simpele autoradio installeren. Kan ik elke autoradio makkelijk aansluiten? Zie een hoop snoeren lopen en weet niet of dat zo passend is op de huidige autoradios?
Als jullie kunnen kiezen tussen Toyo Proxes T1 R of Dunlop SP Sport... .beide voor hetzelfde bedrag... welke zouden jullie dan kiezen?
Ik dacht altijd dat Toyo Proxes niet gemaakt werd in 195/40/16, maar mijn leverancier beweert dat die zeer recent op de markt zijn gekomen en dat hij ze heeft liggen.
Kier schreef:Als jullie kunnen kiezen tussen Toyo Proxes T1 R of Dunlop SP Sport... .beide voor hetzelfde bedrag... welke zouden jullie dan kiezen?
Ik dacht altijd dat Toyo Proxes niet gemaakt werd in 195/40/16, maar mijn leverancier beweert dat die zeer recent op de markt zijn gekomen en dat hij ze heeft liggen.
Dan de Proxes
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Toyo's zijn echte goede banden vooral als er regen is gevallen
Aquaplanning kunnen die banden niet.
Ze slijten (helaas) wel snel.
Bij mij in ieder geval wel.
Ik heb nu Dunlop Sport 9000 en ook die banden zijn wel aan te bevelen alleen denk ik dat de Toyo's net ff iets beter zijn.
Jerk schreef:Toyo's zijn echte goede banden vooral als er regen is gevallen
Aquaplanning kunnen die banden niet.
Ze slijten (helaas) wel snel.
Bij mij in ieder geval wel.
Ik heb nu Dunlop Sport 9000 en ook die banden zijn wel aan te bevelen alleen denk ik dat de Toyo's net ff iets beter zijn.
de Proxes ken ik niet, maar kreeg bij aankoop van m'n 19 (aug. 2003) Toyo Roadpro en dat waren echt waaaaardeloze banden op regen!
Levensgevaarlijk als ik iemand ging inhalen op een weg met wat sporing (tijdens de regen dus) alleen maar aquaplaning.
kan met de proxes natuurlijk heel anders zijn, maar wou dus ff zeggen dat niet elke Toyo band een goede band is...
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
de toyo T1-R is de opvolger van de T1-s. De T1-s heeft een v groef zonder onderbreking waardoor de gehele groef onder hoofdprofiel valt voor apk. Als je door verlaging of een beetje camber scheef afslijt kan je ze zo weggooien. De T1-s is ook van een zachter compound dan de T1-r. Hierdoor plakken ze bij droogweer als een malle aan de weg en ben je er niet vanaf te rammen.
De T1-R heeft de V groef onderbroken aan beide kanten op de rand van de band. Hierdoor valt het laatste stuk (wat het eerste slijt) niet meer meer onder hoofdprofiel en gaan ze langer mee. Tevens is het compound harder waardoor ze iets minder hard slijten maar ook de grip iets minder is geworden.
Zelf vind ik het een heerlijke band om op te rijden. Echter mijn banden leverancier is hoofddealer Bridgestone en ik heb momenteel een set Potenza RE720 eronder zitten. Niet zo fancy maar zeker net zo goed dan wel beter.
Ik heb Toyo T1's onder m'n liggen. (volgens mij de 1-s)
maar ik vind ze bagger. geen grip met nat weer, veel gepiep in bochten en glijden met droog weer.
Slijtage aan de zijkanten te veel ivm ronding die teveel is. (APK !!!!!)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arie van de Hoek schreef:maar ik vind ze bagger. geen grip met nat weer, veel gepiep in bochten en glijden met droog weer.
Slijtage aan de zijkanten te veel ivm ronding die teveel is. (APK !!!!!)
Volgens mij ligt dat aan jouw rijstijl hoor kan me nog een ritje naar rotterdam met de coupé herinneren
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Dat ik overwegend m'n auto met respect behandel... *ahum*
ik ben al een tijdje blij met uniroyal rainsport
zeer goed weggedrag bij nat tov al die dure banden
en met droog ook altijd zeer goed
enige advies is je spanning met 2 tienden te verhogen
Dat ik overwegend m'n auto met respect behandel... *ahum*
Uhmmm dus het was gewoon toeval dat ik meerdere G krachten ervaarde toen ik met jou mee reed
Correct.
Waar hebje die ergens besteld? als ik vragen mag, ik ben al bij verschillende boekhandels geweest, en over krijg ik te hore dat het niet meer verkrijgbaar is, ook op internet kan ik het nergens vinden..
Net ff in me pauze geprobeerd mn radio aan te sluiten, maar de voedingskabel (is het volgens mij) heeft zal maar zeggen twee delen.. die naast elkaar zitten... en de radio zelf heeft die twee delen boven elkaar zitten. (beetje kloterig uitgelegd )
Dit valt zeker op te lossen met een verloopstukje of zoiets?
Gelukt! Radio zit erin.....en doet het ook nog eens
Tevens twee nieuwe achterbanden.. toyo 195/40/16 (ja ze bestaan echt ) De oude achterbanden die net een maatje te groot zijn heb ik naar voren geplaatst... stuurt gelijk een stuk beter dan de 205/45/16 die er eerst onder stonden.
tevens net in gouda een golf 2.0 op zijn plaats gezet. Kwam links staan bij het stoplicht.. beetje rollen enzo. bij het volgende stoplicht sloot ie toch maar netjes achter me aan Nog een stoplicht hem maar ff voor gelaten zodat ik ff zn uitvoering kon tjekken. Heerlijk
Kier schreef:
tevens net in gouda een golf 2.0 op zijn plaats gezet. Kwam links staan bij het stoplicht.. beetje rollen enzo. bij het volgende stoplicht sloot ie toch maar netjes achter me aan Nog een stoplicht hem maar ff voor gelaten zodat ik ff zn uitvoering kon tjekken. Heerlijk