Deuken eruit halen

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Michel S.
Contacteer:

Hey people.

Ik heb een vraagje. Een vriend van mij, Luc, heeft een V40 gekocht(naast zijn GTT, dus wees gerust :-) ) Maar deze auto heeft 5 kleine deukjes.
Nu had ik laatst iets gehoord van dat die deukjes eruit kunnen worden gehaald met 1 of ander zuigding. Weet iemand wie dat doet en wat het kost.

ik hoor het wel

groetjes
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Anonymous

Klinkt interessant, ik heb ook behoorlijk wat van die kleine %&*^&*deukjes
Goof

Yep, wil ik ook nog een keer doen/laten doen.
De bekende "butsen" zonder echte schade, zeg maar.
clio_rally
Contacteer:

Ik heb bij de ClioRs ook het een en ander uit moete deuken. We hebben daarbij nooit een 'zuigding', whatever that may be, gebruikt. Gewoon goed bij de plek proberen te komen van achteren. Vervolgens heel rustig de deuk bekijken. Zorg dat je precies weet wat je erit wilt duwen, zeker als het wat ingewikkelder wordt. Meestal begin ik dan met de hand wat druk uit te oefenen, kijken of hij makkelijk 'eruitklapt'. Zo niet, dan rustig wat meer kracht gaan gebruiken. Weer een stapje verder is met wat houten balkjes rustig de deuk er proberen uit te wrijven. Balkje ergens achter klemmen en dan gebruik maken van de balk als hefboompje, werkt bij simpele deukjes vrij snel. Ja, dan krijg je nog het echte werk, hamers en speciale opzetstukje. Ertegenaan zetten en rammen, maar da's nooit mooi en alleen als het echt een k**deuk is en je toch nog moet spuiten. Dan kun je het namelijk nog plamuren. MAar het komt al met al vooral neer op rustig zelf een beetje aan de slag gaan, lukt meestal vrij snel,

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
kevinb
Contacteer:

Ik ben een tijdje geleden bijscholing gaan doen, uitdeuken zonder spuiten. Dit was met lange ijzers met een puntje aan, om zo het blutsje er uit te rollen. Wij moesten oefenen op deuren van nieuwe mondeo's
(vrij stevige, sterke deuren) en dit was al zeker niet makkelijk!
Dus ik zou zeggen pas op met een deurtje van een 5-je!
Is zo al niet veel waard!

We hebben op het werk ook een andere manier en dit is met lijmen, je lijmt een soort ring op de bluts en je kan met dat ringetje het blutsje er zo uit trekken. achteraf spuit je iets op de lijm en hij lost terug op.
zodat je er niets van ziet!
(als je niet te hard getrokken hebt tenminste)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

wat wou je hier mee zeggen beste vriend?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
kevinb
Contacteer:

dat te hard trekken gevaarlijk kan zijn!! :)

nee ik wou gewoon zeggen, ik zie hierboven staan gewoon uitduwen , en als het niet lukt, beetje harder duwen.
Dat je hiermee moet oppassen, als je niet weet waar je mee bezig bent. voor je het weet heb je nog meer blutsen dan er voor inzaten.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

je hebt helemaal gelijk
ik heb laatst een vrij vorse deuk uit een achterpaneel van een 5 je gehaald door met een rond staafje hout te rollen
verders had ik een korte dunne plank en een plastik hammertje
ging best aardig
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Anonymous

Het werkt volgens het zuignapprincipe, dus een ontstopper moet ook goed zijn.

Dus erop ploppen en de deuk eruit trekken, tis wel niet zo professioneel, maar misschien werkt het.
Steven
Car: M536

Hehe doet me denken aan een flauwe mop:

Een dom blondje heeft een beetje moeite met d'r auto en heeft er dus een hoop deuken inzitten. Dus ze besluit om eens naar de garage te gaan, eenmaal daar aangekomen bekijkt de garageman haar en daarna de auto en zegt: 'Als je die deuken eruit wilt hebben, moet je heel hard op de uitlaat blazen, dan gaan ze er vanzelf uit'
Afijn, ze komt thuis en begint te blazen op de uitlaat, komt een (blonde) vriendin van d'r langs. 'Wat doe jij nou?' Jah ik probeer de deuken eruit te blazen, maar het werkt niet, zegt het blondje. De vriendin: 'jah vind je het gek, je moet natuurlijk wel de raampjes dichtdraaien!'

Ok, erg flauw, maar wel toepasselijk :)

Ik denk dat de buren ook wel raar staan te kijken als jij met de gootsteenontstopper (3x woordwaarde!) op je deur zit te rotzooien :lol:

edit: nix tegen blond hoor, ik houd er zelf ook wel van :) Het hoort alleen zo in het mopje. (ik kan ook belgen gebruiken, maar die zijn ook actief hier :) )
Marieke

Nou ik was dus opzoek naar zo'n soort topic (Y)

Ik heb in mijn clio ook wat van die kleine, maar wel mega irritante deukjes zitten (in de deuren). Ik overweeg om ze eruit te laten halen. De lak is nog wel in tact. Ben eigenlijk benieuwd naar bedragen, weet iemand die misschien (ongeveer)?

Kan natuurlijk ook ff naar zo'n bedrijf rijden vor een prijsopgave, maar misschien heeft iemand hier er (al) ervaring mee?!

Bedankt alvast!
Steven

Al op de uitlaat geblazen? ;)

(damn een topic uit 2002 :D )
Riël
Über-Spammer

http://www.dlt.nl

en ja, da' s met zuignapjes. En werkt eRg goed, vooral bij die pisdeukjes, liefst zonder lakschade.

VOlgens mij is de prijs 125 euro per plaatdeel met max 3 deuken of zoiets.
Laatst gewijzigd door Riël op vr 30 dec 2005 0:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-Ray-
Contacteer:

kenne ze bij de grote beurt ook goed :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Marieke

Bedankt voor de reacties!

Heb zlef nog even geïnformeerd bij ACR Group in Arnhem:

"Het is moeilijk te zeggen wat deze specifieke schade gaat kosten omdat een aantal deukjes relatief goedkoper zijn dan één. Standaard prijs voor het Uitdeuken Zonder Spuiten is vanaf € 80,00 per deel (bijv. portier, motorkap) waarbij geldt dat per deel maximaal 3 kleine deukjes mogen zitten"

Ik zal volgende week eens even langsrijden...
Riël
Über-Spammer

Ah, dan zijn er al goedkopere aanbieders!

Wat ik heb gezien van dit werk, is dat het zo goed als volledig weg is!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Monica

Yep, inderdaad een goed systeem. (Y)

Mijn oom heeft bij mijn auto de deuken eruit gehaald (proffesioneel uitdeuker). Helemaal goed (Y)
Marieke

Monica schreef:Yep, inderdaad een goed systeem. (Y)

Mijn oom heeft bij mijn auto de deuken eruit gehaald (proffesioneel uitdeuker). Helemaal goed (Y)
Oke dan! Dat zijn positieve geluiden! top (Y)
Volgende week ga ik even informeren!
SJ

wacht tot men een poging doet tot inbraak/inbreekt....Verzekering betaald grootste deel van de schade....en och, dat eigen risico is dat dan wel waard..... Voor 150Euri is de hele zijkant van RSi-tje weer in topconditie!!!
Wel balen dat die *^%T&*^&*&^(&^&-klootzakken niet met hun poten van je auto kunnen blijven!
Marieke

SJ schreef:wacht tot men een poging doet tot inbraak/inbreekt....Verzekering betaald grootste deel van de schade....en och, dat eigen risico is dat dan wel waard..... Voor 150Euri is de hele zijkant van RSi-tje weer in topconditie!!!
Wel balen dat die *^%T&*^&*&^(&^&-klootzakken niet met hun poten van je auto kunnen blijven!
Nou...dan hoop ik dat ik heeeeeeeeeeeeel lang moet wachten eigenlijk. Liever gezegd: daar wacht ik maar helemaal niet op ;) Als ik het nu voor 80 euro kan laten fixen al helemaal niet :P

Deukjes kreeg ik bij aankoop ;) maar het ziet er niet uit...
PATRICK-CLIO

bij http://www.desnelleleeuw.nl (de veban van peugeot) hebben ze afentoe ook een uitdeuker lopen.

Ben daar maandag geweest voor twee deukies in me rechter achterscherm. De kosten zijn 50-60 euro per deel.

Die jongen heeft verschillende tools bij mij was hij bezig met ijzeren-staven. De interieurpaneel moest los en daar ging hij op de deuk aan de binnenkant duwen. Maar er uittrekken doet hij ook etc etc.
Steven

En dan gaat Bart van Care weer uitleggen dat ze de deuk naar buiten weer zachtjes terugtikken met een teflon staafje.... :pompom:
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Daar zat ik op te wachten ja.. ;)

"want dat staafje brengt de kracht van de hamer over op de plaat, maar beschadigt het niet"

:lol:
PATRICK-CLIO

weet of het een teflon staafje was maar terug tikken met een staafje deed ie wel :p
#Lennard

Ik werk in een autoschade herstel bedrijf en meestal 'sparen' we klanten op tot er genoeg zijn, dan komt er iemand langs van een auto restyle bedrijf en die haalt dan alle deukjes eruit.

Doordat we veel auto's tegelijk laten doen is de prijs meestal ook wat zachter :)
knetter
Contacteer:

maar uit hoeveel delen bestaat een clio ik heb nog al wat ven de deukjes :evil:
website
web-log

site stil under construction
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

knetter schreef:maar uit hoeveel delen bestaat een clio ik heb nog al wat ven de deukjes :evil:
Een voorscherm of een deur, of je achterscherm zijn allemaal afzonderlijke delen normaal gesproken :wink:
#Lennard

knetter schreef:maar uit hoeveel delen bestaat een clio ik heb nog al wat ven de deukjes :evil:
metalen delen

2 portieren, 2 achterschermen, 1 dak en 1 achterklep :)
PATRICK-CLIO

en een motorkap :)
Marieke

Misschien is het nog wel goedkoper om sommige onderdelen, zoals bv. de voorschermen van iemand over te kopen (als ze geen deukjes hebben dan hè ;) )
knetter
Contacteer:

denk dat ik dan maar een aantal schermen gaat bestellen heb ook nog wat roest bij de spatborden randen achter en dan hopen dat ik alle deukjes nee kan nemen
website
web-log

site stil under construction
Plaats reactie