Velgen!!

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Gesloten
omft

Hallo,

ik heb sinds kort een mooie Laguna '97. Er zitten van die lullige 14" velgen onder en ik wil iets stoerders, maar niet super-ordinair. Wie kan me vertellen welke maat ik moet hebben. Is 15 inch voldoende? Of moet ik toch voor 16 inch gaan? En welke bandensoort moet ik hebben? 195/65 of nog breder? En welk type velg is mooi en waar kan ik die een beetje goedkoop vinden.

Vragen, vragen, wie kan me helpen?

groet,

Ot :)
Haas
Car: Megane RS

het is maar net wat je mooi vind en wat je uit wil even. Denk dat 17 inch makkelijk moet kunnen, 18 vast ook wel, maar ja, daar hangt een prijskaartje aan ;)

precieze maten zullen vast volgen. Zal wel 4*100 zijn, ET van rond de 35 en naafdiameter van 60.1
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Aan 15 inch velgen zou ik persoonlijk geen geld uitgeven. Zeker op zo'n grote wagen is het toch wel aan te raden om voor 16 of 17 inch te gaan. Wellicht nog groter, maar je zegt dat ie wat stoerder moet ogen, maar niet 'super-ordinair'. 18" is vaak toch een beetje té, als je het mij vraagt.

Er is een site waar je kan uitrekenen welke banden je er het beste omheen kan laten leggen, zodat de omtrek niet teveel wijzigt. Dat heeft namelijk nogal wat invloed op de aangegeven snelheid op je meter. :) Ik kan 'm alleen effe niet meer vinden. :(

Op marktplaats is genoeg te vinden, denk ik. Effe zoeken naar velgen die op je wagen passen en natuurlijk een beetje naar je smaak. Er staan ook regelmatig velgen te koop in de RTC Markt: http://www.renault-tuning.com/markt.php

Succes met de zoektocht... (Y)
visitor
Contacteer:

17" is ideaal, 18 kan ook maar persoonlijk vind ik dat wat groot. Je bandenmaat hangt van je velg af he. :wink:

Om je zoektocht te starten, check ff HIER, daar kan je kiezen per automerk of velgen merk en dan bij je plaatselijke velgenboertjes gaan vergelijken.

17ers zonder verlaging zien er zo uit :D

[img]http://users.telenet.be/ward.pittoors/images/3-6-6.jpg[/img]
clio 1.4 16v look
Contacteer:

[quote="visitor"]17" is ideaal, 18 kan ook maar persoonlijk vind ik dat wat groot. Je bandenmaat hangt van je velg af he. :wink:

Om je zoektocht te starten, check ff HIER, daar kan je kiezen per automerk of velgen merk en dan bij je plaatselijke velgenboertjes gaan vergelijken.

"Hier" is geen Express te vinden!

Cor.
omft

Zou nog graag weten welke site dat was waar je kunt uitrekenen welke maat het best is qua prestaties..
Haas
Car: Megane RS

houdt je rolomtrek evengroot als je originele, anders klopt je kmteller niet meer :)
als je voor prestaties wil gaan, zo klein mogelijke wielen, trek je enorm hard van op :) Topsnelheid is wel een stuk lager, km teller klopt neit meer en het ziet er niet uit ;)
visitor
Contacteer:

Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Die site zocht ik! :D
RXE 2.0S 16V

Er wordt veel geschreven over de velgen van een Laguna dus open ik maar even een "oud" topic ipv een nieuwe te starten.

Ik ben voornemens om een paar 16" velgen aan te schaffen, de velgen die standaard om de privilége modellen serie II liggen. De bandenmaat die hierbij hoort is 205/55R16. De velgmaat is 6,5jx16 en de ET-waarde zal zo rond de 45 liggen.
Momenteel ligt er onder mijn auto de standaard 15" lichtmetalen velgen met bandenmaat 195/60R15, de velgen zijn volgens mij 6,0jx15 en de ET-waarde rond de 40.
Is het zondermeer mogelijk om de eerstgenoemde velgen te monteren zonder dat er spacers en dat soort trucjes toegepast moeten worden? Met andere woorden, passen de Laguna serie II velgen op mijn Laguna Break 2.0S 16V RXE? Volgens mij heb ik al eens iemand zien rijden ermee maar ik wil het toch wel graag zeker weten voordat ik bij de APK afkeur krijg in verband met toegepaste spacers...... :(
RXE 2.0S 16V

Heb volgens mij zelf het antwoord gevonden op de website van FZnederland. Daar staat dat volgens originele montage mijn Laguna I dezelfde steek en ET-waarde heeft als een Laguna II. Mag dus geen probleem meer zijn. Mocht iemand van mening zijn dat FZnederland ernaast zit dan hoor ik het graag.
Ferdy
Über-Spammer

antwoord gevonden !
slotje
Gesloten