GTE Blue Sport Chris@R5
Ach ik kijk er voor donderdagochtend niet meer naar. Ik hang 'm aan de diagnosekast bij Renault. Dan zal er vast wel uit komen wat er allemaal niet goed werkt. Dus ik hoop op een par sensoren, dat is namelijk niet zo heel duur.
Gaskleppositiesensor misschien?
Nou ik heb 'm aan de koffer gehad (XR25). Handig dingetje moet ik zeggen en nog best te begrijpen.
Nou, het is waarschijnlijk de gasklepschakelaar. Hij reageerde nl niet volgens de koffer. Dus daar maar eerst zoeken...
Heeft iemand een gasklepschakelaar of gasklephuis met schakelaar?
Nou, het is waarschijnlijk de gasklepschakelaar. Hij reageerde nl niet volgens de koffer. Dus daar maar eerst zoeken...
Patrick L. heeft er nog eentje als ik me niet vergis.
-
ik heb zo`n schakelaar liggen als het goed is, interesse? stuur ff een pm.Chris@R5 schreef:Nou ik heb 'm aan de koffer gehad (XR25). Handig dingetje moet ik zeggen en nog best te begrijpen.
je moet eens dat dingetje proberen iets te verstellen, hoor je een klikje als je de gashendel beweegt, "gas geeft", je moet namelijk eenklikje horen.
Ik heb 'm al op z'n 'slapst'. als ik 'm verstel dan loopt ie alleen maar hoger op.Patrick L. schreef:ik heb zo`n schakelaar liggen als het goed is, interesse? stuur ff een pm.Chris@R5 schreef:Nou ik heb 'm aan de koffer gehad (XR25). Handig dingetje moet ik zeggen en nog best te begrijpen.
je moet eens dat dingetje proberen iets te verstellen, hoor je een klikje als je de gashendel beweegt, "gas geeft", je moet namelijk eenklikje horen.
Het klikje geeft ie wel. Als je echter 'm aan de kast zet dan zegt ie niet dat de schakelaar het doet/reageert.
Jongens als iemand nog een gasklephuis heeft of alleen de schakelaar dan hoor ik het graag. Ik zoek er echt snel eentje. De gte moet weer gebruikt worden namelijk.
@Patrick, je hebt al pm, maar via de post gaat niet makkelijk gezen de kerstdrukte bij de TPG.
@Patrick, je hebt al pm, maar via de post gaat niet makkelijk gezen de kerstdrukte bij de TPG.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
TPG pakketservice is niet zo druk als gewoon de post afdelingChris@R5 schreef:maar via de post gaat niet makkelijk gezen de kerstdrukte bij de TPG.
Project: GTT Blue Sport
Ja dat zwarte dingetje van bosch. Maar ik kan net zo goed een hele kopen voor 50 euri als je voor een schakelaartje 20 euro kwijt bent ongeveer. Heb ik ook weer 'zo'n ding liggen.
Kun je die dingen ook gewoon van een r19/r21 halen Menno?
Of hebben die schakelaars andere waarden of weerstanden?
Kun je die dingen ook gewoon van een r19/r21 halen Menno?
Of hebben die schakelaars andere waarden of weerstanden?
Die dingen worden niet zo heel veel gebruikt op Renaults. Misschien op een enkele R25 ofzo.
Wel veel op Peugeot/Citroen, misschien heeft die slopert bij jou in 't dorp wat liggen.
Is 't er trouwens 1tje met 3 of 4 pinnen?
Wel veel op Peugeot/Citroen, misschien heeft die slopert bij jou in 't dorp wat liggen.
Is 't er trouwens 1tje met 3 of 4 pinnen?
rev it like a rental
dan is 't volgens mij aardig universeel, te vinden op heel veel duits of PSA spul.
Persoonlijk zou ik ff meten waar nou precies 't probleem zit, het kan namelijk ook nog in de bekabeling zitten, ipv de sensor.
Persoonlijk zou ik ff meten waar nou precies 't probleem zit, het kan namelijk ook nog in de bekabeling zitten, ipv de sensor.
rev it like a rental
Ik ben al een beetje aan het bij leren over de schakelaar:
http://www.autohelpdesk.nl/component/003.htm
Ik ga zo maar even eentje halen bij een bedrijf hier in de buurt.
Het is deze: [img]http://www.autohelpdesk.nl/component/003.jpg[/img]
Edit: ik heb even gemeten en ik meet keurig twee plussen en een min die het doen.
http://www.autohelpdesk.nl/component/003.htm

Ik ga zo maar even eentje halen bij een bedrijf hier in de buurt.
Het is deze: [img]http://www.autohelpdesk.nl/component/003.jpg[/img]
Edit: ik heb even gemeten en ik meet keurig twee plussen en een min die het doen.
-
ik heb nog geen tijd gehad om te kijken in mijn hok. kan ik morgenochtend ff doen, opsturen dan? , of kijk je eerst nog op de sloop, sommige r19 en r21 hebben hetzelfde blok, mischien dat daar eentje af te halen is.
Nou ik ben het hartstikke zat. Niemand kan vertellen wat het nu is.
Zelfs bij Renault hebben ze geen flauw idee en ik heb ALLES gedaan wat het zou kunnen zijn.
Die kutschakelaar op het gashuis vervangen hielp ook al niet. Nu loopt ie 1500tpm en na 30 seconden regelt ie 'm zelf weer af op de oude 1750, 1800 tpm.
Ik heb geen zin meer om nog meer in die auto te steken, dus als dit niet snel opgelost wordt doe ik 'm weg. Dan zoekt een ander maar naar die ongein.
Zelfs bij Renault hebben ze geen flauw idee en ik heb ALLES gedaan wat het zou kunnen zijn.
Die kutschakelaar op het gashuis vervangen hielp ook al niet. Nu loopt ie 1500tpm en na 30 seconden regelt ie 'm zelf weer af op de oude 1750, 1800 tpm.
Ik heb geen zin meer om nog meer in die auto te steken, dus als dit niet snel opgelost wordt doe ik 'm weg. Dan zoekt een ander maar naar die ongein.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
200 euro?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Car: GTT
wat heb je allemaal vervangen en wat is het pricise probleem nu nog dan vraag ik het effe na bij een kennis van mij die doet alleen revisie en storing zoeken bij renaultChris@R5 schreef:Nou ik ben het hartstikke zat. Niemand kan vertellen wat het nu is.
-
tsja renault, volhouden man 

-
Niet opgeven!
Ik verdenk nu de rekeneenheid, heb dat namelijk ook gehad, kun je mischien eentje van iemand lenen? heb er ook nog wel ene liggen maar die heb je pas je pas ne het weekend, deecu zit a/d rechterkant onder de vloerbedekking , op voet-hoogte.
Of zit het mischien toch in de stekker of bekebeling naar de tps?
Ik verdenk nu de rekeneenheid, heb dat namelijk ook gehad, kun je mischien eentje van iemand lenen? heb er ook nog wel ene liggen maar die heb je pas je pas ne het weekend, deecu zit a/d rechterkant onder de vloerbedekking , op voet-hoogte.
Of zit het mischien toch in de stekker of bekebeling naar de tps?
Tsja ik wil dit graag oplossen, maar ik kan niet geld er in blijven stoppen zonder resultaat. Dit heeft al geneg gekost zonder dat er maar een stukje verandering in zit.
Een Blue Sport zie je maar weinig, maar ik begin me er nu echt aan te irriteren.
Ff nu het probleem nog een keer uitgelegd:
De auto loopt koud NU 2000 tot 2500 tpm.
Warm loopt ie tussen 1500 en 1850 tpm.
De gasklepschakelaar was het enige wat stuk kon zijn volgens diagnosekoffer XR25.
Die is vervangen.
@Patrick, als ik van jou de ECU kan lenen om te testen. Kan dat?
PM anders even. (was de tps..?)
@Danny, ik weet zo niet wat je verder moet weten. Is dit voldoende?
Tnx jongens ik hoop dat het opgelost wordt. Verder rijdt ie nu best acceptabel. Ik heb net als Ad de luchtregelschuif iets geblokkeerd en hij loopt nu 900tpm koud (heel even fluctuerend) en warm rijdt ie 1300tpm.
Een Blue Sport zie je maar weinig, maar ik begin me er nu echt aan te irriteren.
De gasklepschakelaar was het enige wat stuk kon zijn volgens diagnosekoffer XR25.
Die is vervangen.
Tnx jongens ik hoop dat het opgelost wordt. Verder rijdt ie nu best acceptabel. Ik heb net als Ad de luchtregelschuif iets geblokkeerd en hij loopt nu 900tpm koud (heel even fluctuerend) en warm rijdt ie 1300tpm.
-
- Contacteer:

Niet opgeven man, dit is iets kleins dat kan niet anders. straks hb je hem verkocht en kom ik erachter dat het een klein draadje is ofzo dan sla je je wel voor je kop dat je hem verkocht heb terwijl hij veel meer waard zou zijn geweest
Hey Ad, heb jij dan de schuif helemaal dicht? Ik heb er een soort plug in die niet helemaal 100% afsluit.
En beschrijf eens hoe de jouwe loopt nu warm en koud.
Je hebt gelijk, hij gaat ook niet zomaar weg. Zeker niet onder de aanschafwaarde aangezien ik er veel maaer aan heb recht getrokken en hij verder helemaal in orde is.
En beschrijf eens hoe de jouwe loopt nu warm en koud.
Je hebt gelijk, hij gaat ook niet zomaar weg. Zeker niet onder de aanschafwaarde aangezien ik er veel maaer aan heb recht getrokken en hij verder helemaal in orde is.
-
- Car: GTT
dan ben ik bang dat doordat je stappenmoter vastzat je eindtrap in je ecu stuk is gegaan dan krijg je zo`n geintjes, ik zou zeggen probeer een ander ecuChris@R5 schreef:Tsja ik wil dit graag oplossen, maar ik kan niet geld er in blijven stoppen zonder resultaat. Dit heeft al geneg gekost zonder dat er maar een stukje verandering in zit.
Die is vervangen.
-
- Contacteer:
ik heb hem helemaal dicht zitten die slang naar de luchtregelschuif, en hij loopt altijd tussen de 900 en 1300 toeren constant alleen de ene keer iets hoger als de andere keer (afhankelijk van hoe warm hij is volgens mij, nooit op gelet eigenlijk)
Ik had dit probleem bij mijn vorige motor ook en bedenk me ook dat ik de gasklep (met die zwarte schakelaar) over heb gezet van de oude motor. Heb nog een andere liggen, zal er zo snel ik tijd voor heb ook eens naar kijken, ik heb er al wel 3 computers in gehad en ze doe alle 3 hetzelfde dus denk niet dat het daar aan ligt.
Ik had dit probleem bij mijn vorige motor ook en bedenk me ook dat ik de gasklep (met die zwarte schakelaar) over heb gezet van de oude motor. Heb nog een andere liggen, zal er zo snel ik tijd voor heb ook eens naar kijken, ik heb er al wel 3 computers in gehad en ze doe alle 3 hetzelfde dus denk niet dat het daar aan ligt.
-
- Contacteer:
danny, heb jij enig idee welke eindtrap dit dan zou moeten zijn? misschien heb ik dan wel 3 ecu's verkloot met 1 stappenmotor