-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Voor een bijna standaard GTE blok 120pk vind ik toch wel veel. Origineel heeft een GTE 69kw/95pk.Dit is het 1700cc F3n-j702 blok met mpi. In een R19/R21 levert ie 90pk, waarschijk zit dit em in het spruitstuk, de GTE heeft een spaghettie-spruitstuk, die andere lekker niet. 120pk kun je krijgen door een andere nokkenas met bijbehorende aangepaste chip (levert Reichard) en eventueel een bewerkte cilinderkop. Ik denk dat een standaard GTE (met spaghettie dus) zonder kat ongeveer op 98pk zal uitkomen.
Het schijnt dat dat spruitstuk bijna helemaal goed past, je moet alleen een heel klein stukje wegvijlen bij de bevestigingspunten maar dat is volgens een vriend van mij niet z'on groot probleem, want hij heeft het ook zo gedaan.
En wat die 120pk betreft. Ik vond het ook een beetje veel, maar het staat wel op papier en mr Cane stond er zelf ook een beetje van te kijken.
Als ik dat andere spruitstuk heb en een andere nokken as ga ik hem nog een keer meten.
Volgens Fredy Cane maakte een chip niet veel uit, want hij heeft een aantal auto's met een andere chip getest en het enige wat er veranderde was een hoger toerental waardoor het mogelijk werd om bijvoorbeeld niet in zijn 3 maar in zijn 2 naar de 100 te komen.
Bij een auto met een turbo zie je pas echt goed verschil met een chip.
Maar we gaan gewoon lekker knutselen tot ie echt hard gaat.
En wat die 120pk betreft. Ik vond het ook een beetje veel, maar het staat wel op papier en mr Cane stond er zelf ook een beetje van te kijken.
Als ik dat andere spruitstuk heb en een andere nokken as ga ik hem nog een keer meten.
Volgens Fredy Cane maakte een chip niet veel uit, want hij heeft een aantal auto's met een andere chip getest en het enige wat er veranderde was een hoger toerental waardoor het mogelijk werd om bijvoorbeeld niet in zijn 3 maar in zijn 2 naar de 100 te komen.
Bij een auto met een turbo zie je pas echt goed verschil met een chip.
Maar we gaan gewoon lekker knutselen tot ie echt hard gaat.
dat uit rollen doe je met ingetrapte koppeling en de auto in de vesnelling.
je meet dan het verliesvermogen in de bak.
overgens het transmissie verlies bedraagd altijd (bij een auto teminste) ongeveer 30%
alle auto die bij mij op school op de zijn geweest zaten tussen de 25 en 30% transmissie verlies.
je meet dan het verliesvermogen in de bak.
overgens het transmissie verlies bedraagd altijd (bij een auto teminste) ongeveer 30%
alle auto die bij mij op school op de zijn geweest zaten tussen de 25 en 30% transmissie verlies.
isniewaarnie.
Volgens jouw redenering zou 't verliesvermogen dan dus onafhankelijk zijn van de hoeveelheid vermogen die je levert, gewoon een absolute hoeveelheid zeg maar. Volgens die theorie zou je dus altijd tenminste 35pk (in dit GTE geval) nodig hebben om van z'n plaats te komen.
In werkelijkheid vreet je transmissie een percentage van 't doorgeleide vermogen op. Aangezien je tijdens zo'n decelleratie geen vermogen op de transmissie zet, is 't gemeten verlies ook maar heel beperkt
Volgens jouw redenering zou 't verliesvermogen dan dus onafhankelijk zijn van de hoeveelheid vermogen die je levert, gewoon een absolute hoeveelheid zeg maar. Volgens die theorie zou je dus altijd tenminste 35pk (in dit GTE geval) nodig hebben om van z'n plaats te komen.
In werkelijkheid vreet je transmissie een percentage van 't doorgeleide vermogen op. Aangezien je tijdens zo'n decelleratie geen vermogen op de transmissie zet, is 't gemeten verlies ook maar heel beperkt
rev it like a rental
Mijn GTE'ke had in der tijd (5 jaar geleden) ook een goeie 109pk met standaard blok. Enkel open k&n luchtfilter en andere achterdemper. Niet slecht vond ik toen!
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Zekers niet slecht, ook geen kat natuurlijk! 

Just, was da al vergeten! Tis ok al lang geleden è, ge vergeeft me dit toch hoop ik. 

de ENIGE ( en voor sommigen ook de enigste) manier om goed met zulke rollenbankmetingen om te gaan is:
1- kijk naar het vermogen aan de wielen
2- met deze meting kan je dan een vergelijk maken, bv voor en na tuning. Je moet het dan natuurlijk voor tuning wel eerst gemeten hebben.
3- dan kan je zeggen: kep aan de wielen zoveel meer pk of koppel.
alleen dan vergelijk je geen appels met peren. want das k+p!
r
1- kijk naar het vermogen aan de wielen
2- met deze meting kan je dan een vergelijk maken, bv voor en na tuning. Je moet het dan natuurlijk voor tuning wel eerst gemeten hebben.
3- dan kan je zeggen: kep aan de wielen zoveel meer pk of koppel.
alleen dan vergelijk je geen appels met peren. want das k+p!
r
Misschien een erg oud topic, maar wat wordt met dit boutje bedoeld?Hagen schreef:Het is een blok uit een 19 txe.
Het enige wat er aan veranderd is is een open lucht filter, geen kat meer en andere bougie kabels. Dus niet echt iets bijzonders.
Verder heb ik ook nog z'on boutje tussen de gashendel gezet zoals je bij de 19 en clio 16v kan doen.
krijgje er meer vermogen door? of wat moet ik hier in zien?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
erwin heeft ook 120 pk met zijn gte maar ja dat geloven ze ookniet totdat die bij 180 een gtt voorbijkomt



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
wat is daar dan allemaal aangedaan?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
spruitstuk volvo andere uitlaat en inlaat en ecu meer nietBart RT schreef:wat is daar dan allemaal aangedaan?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
toch netjes alsje er een gtt mee voorbij komt 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
yeps bij hogere snelheid pas tot 160 gaat het gelijk opBart RT schreef:toch netjes alsje er een gtt mee voorbij komt
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Khad op het forum al iets gelezen over het spruitstuk van een volvo 480.
Maar watvoor inlaat en uitlaat spruitstuk zijn dat dan? weetje zo waar deze vandaan komen?
En die ECU, is dat aleen gechipt?
Maar watvoor inlaat en uitlaat spruitstuk zijn dat dan? weetje zo waar deze vandaan komen?
En die ECU, is dat aleen gechipt?
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 2 nov 2004 15:39
- Locatie: spijkenisse
- Contacteer:
mijn gte gaat een gtt al bij 110km voorbij,en dan heb ik het niet over een standaard turbo ,wat er bij mijn gte is gedaan is;spagetti,vervangingsfilter,en een bak van een 21,en uitlaatmodificatie ,en dan gaat mijn laatste tussendemper nog weg.
mijn conclusie is:GTT is,slecht starten stank,hitte en het blijft een 1.4!!!
GTE:is instappen en wegrijden en ten opzichte van het gewicht een aardig grote motor,en af en toe olie verversen is voldoende.
En dat ik de gtt voorbij ging was zelfs zonder chip!
mijn conclusie is:GTT is,slecht starten stank,hitte en het blijft een 1.4!!!
GTE:is instappen en wegrijden en ten opzichte van het gewicht een aardig grote motor,en af en toe olie verversen is voldoende.
En dat ik de gtt voorbij ging was zelfs zonder chip!
Met alle respect, maar dan zal het niet een GTT zijn in goede conditie... Kan me niet voorstellen dat die mods het mogelijk maken om een GTT voorbij te komen. Ik weet dat GTE's zeker niet langzaam zijn, maar dit klinkt toch wel een beetje vreemd, vind ik.
En overigens is het natuurlijk een matige vergelijking om een gemodificeerde GTE tegen een standaard (ouwe afgetrapte?) GTT tegen elkaar af te zetten.
Dat ze slecht starten en stinken, daar geef ik je wel gelijk in.
En overigens is het natuurlijk een matige vergelijking om een gemodificeerde GTE tegen een standaard (ouwe afgetrapte?) GTT tegen elkaar af te zetten.
Dat ze slecht starten en stinken, daar geef ik je wel gelijk in.

Ik hoefde echt geen moeite te doen om Bas Hagen (topicstarter) voor te blijven. Wij (ik en Chris) met zn 2en en Bas alleen. Ik reed toen nog volledig standaard met iets hogere druk (0,9). En dan is een gtt toch echt wel een stuk sneller 

-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 2 nov 2004 15:39
- Locatie: spijkenisse
- Contacteer:
om er even op terug te komen,de mijne heeft 250000km op de teller,en deze gtt was niet afgetrapt,maar als je t echt niet glooft mag je een keer meerijden hoor.
Dan reageert ie wat eerder als je gas geeftBart RT schreef:Misschien een erg oud topic, maar wat wordt met dit boutje bedoeld?Hagen schreef:Het is een blok uit een 19 txe.
Het enige wat er aan veranderd is is een open lucht filter, geen kat meer en andere bougie kabels. Dus niet echt iets bijzonders.
Verder heb ik ook nog z'on boutje tussen de gashendel gezet zoals je bij de 19 en clio 16v kan doen.
krijgje er meer vermogen door? of wat moet ik hier in zien?

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
vind het ook wel een hoog broodje aap gehalte hebben
wat wel kan is dat je net als mijn oude gtx een 2 liter blok hebt
mijn gtx was dan wel een duits cup blokje maar een gewone laguna 2 liter kan je zo omschroeven bij je gte
wat wel kan is dat je net als mijn oude gtx een 2 liter blok hebt
mijn gtx was dan wel een duits cup blokje maar een gewone laguna 2 liter kan je zo omschroeven bij je gte
Da's gelul... Je 2e gasklep gaat gewoon eerder open.Thierry schreef:Dan reageert ie wat eerder als je gas geeftBart RT schreef:Misschien een erg oud topic, maar wat wordt met dit boutje bedoeld?Hagen schreef:Het is een blok uit een 19 txe.
Het enige wat er aan veranderd is is een open lucht filter, geen kat meer en andere bougie kabels. Dus niet echt iets bijzonders.
Verder heb ik ook nog z'on boutje tussen de gashendel gezet zoals je bij de 19 en clio 16v kan doen.
krijgje er meer vermogen door? of wat moet ik hier in zien?

je bent zelf de enige die er wat over zegt, dus weet niet bij wie het in z'n hoofd zit...Merijn schreef:
En ja, ik heb het over de autoooo.... Puberale mannetjes.
mijn


Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
ik zou niet durven
maar om even op het verhaal terug te komen, uit mn 'nieuwe' (95'er) blok uit mn 19 komt 92pk en das een 1.8i en dan kom je met je 5je 1.7 en dan ga je vertellen dan je er een turbo met opgeschroefde druk uit rijdt..
Denk dattie je wou laten winnen of hij kan niet rijden

maar om even op het verhaal terug te komen, uit mn 'nieuwe' (95'er) blok uit mn 19 komt 92pk en das een 1.8i en dan kom je met je 5je 1.7 en dan ga je vertellen dan je er een turbo met opgeschroefde druk uit rijdt..
Denk dattie je wou laten winnen of hij kan niet rijden
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ga eens kijken bij erwin en je weet allesBart RT schreef:Khad op het forum al iets gelezen over het spruitstuk van een volvo 480.
Maar watvoor inlaat en uitlaat spruitstuk zijn dat dan? weetje zo waar deze vandaan komen?
En die ECU, is dat aleen gechipt?

ik heb hier trouwens die hele configuratie liggen inclusief een nieuw GTE blok
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
das hetzelfde als al die sterke verhalen over de willie dusTom schreef:zie het nut er ook niet zo van eigenlijk. Ietsje verder je pedaal intrappen lijkt met hetzelfde.
En die GTE zou ik wel eens tegen willen komen. Geloof het niet zo.....




maar ja maakt ook geen ruk uit
ik weet dat die er een standaard gtt uit rijd, maar die wordt net zo opgehemeld als de willies he

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Een GT met de druk op 1 bar rijdt een gechipte Willy ook zoek dus.Luco/Alpine-racer schreef: ik weet dat die er een standaard gtt uit rijd, maar die wordt net zo opgehemeld als de willies he
Je moet een hele knappe jongen zijn om met een GTE een GT Turbo eruit te rijden.
Maarja wonderen bestaan, blijkbaar
VLK Groep
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
je hebt mij nog nooit horen vertellen dat mijn willi super snel is oid. Voor een willi is de mijne niets bijzonders namelijk. Ik heb alleen zelf ruim 2 jaar GTT gereden en redelijk wat op gereden met GTT en GTE's en weet dat je daar flink wat aan moet verprutsen wil je een GTT op hogere druk bij houden (die houd ik namelijk met mijn standaard willi ook absoluut niet bij)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik zeg toch ook standaard gttTom schreef:je hebt mij nog nooit horen vertellen dat mijn willi super snel is oid. Voor een willi is de mijne niets bijzonders namelijk. Ik heb alleen zelf ruim 2 jaar GTT gereden en redelijk wat op gereden met GTT en GTE's en weet dat je daar flink wat aan moet verprutsen wil je een GTT op hogere druk bij houden (die houd ik namelijk met mijn standaard willi ook absoluut niet bij)

en er zal altijd iemand sneller zijn

maar een gtemet kleine aanpassingen levert ook gewoon 120 pk
dus hetzelfde als een standaard gtt
ja ga je de druk opschroeven heb je geen 120 meer he

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.