ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
PATRICK-CLIO

ik wil die op me dak :worship:
-Ray-
Contacteer:

ForeverYoung schreef:de GPS doet nu moeilijk achter de autoruit dus ik zal toch een oplossing moeten zoeken, maar goed; ik pluk wel eens de gekraakte 5.1 (of 5.2) van het net, en donder die 5.00 er weer af.

leuk speelgoed die PDA's, alleen jammer dat kopieren van een map enorm lang duurt, je bent zo 2 uur bezig om dat 1 gb kaartje vol te stouwen :(

klopt het trouwens dat hoe voller dat (SD dacht ik?) kaartje, hoe langzamer die wordt? ik geloof er zelf niet zo in, maar hoor wel es wat.
dat laatste klopt wel, moet meer data overlezen zeg maar voor ie de goeie te pakken heeft. prijsverschil in kaartjes is ook aanzienlijk, zit duidelijk lwaliteitsverschil in!
Immer wieder die verdammte Holländer
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Klopt zeker! een merkloos kaartje is echt veel langzamer!!
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

volgens mij heeft ie iets van CompactFlash, kan dat? blauw met rood logootje, volgens mij wel een grote speler op het gebied van die kaartjes.

zal ik de andere kaarten er even af donderen, mocht ie dan een keer naar bijv. Spanje willen zet ik die er gewoon op en gaat Duitsland er dan weer af.

Bedankt voor de info :worship:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Sander2

ForeverYoung schreef:de GPS doet nu moeilijk achter de autoruit dus ik zal toch een oplossing moeten zoeken, maar goed; ik pluk wel eens de gekraakte 5.1 (of 5.2) van het net, en donder die 5.00 er weer af.

leuk speelgoed die PDA's, alleen jammer dat kopieren van een map enorm lang duurt, je bent zo 2 uur bezig om dat 1 gb kaartje vol te stouwen :(

klopt het trouwens dat hoe voller dat (SD dacht ik?) kaartje, hoe langzamer die wordt? ik geloof er zelf niet zo in, maar hoor wel es wat.
ook SD kaartjes raken gefragmenteerd.
Edward
Contacteer:

hmm compactflash is dus geen fabrikant maar een techniek. handiger als ik eerst even google voordat ik dingen door elkaar haal :)

volgens mij heeft ie een SD kaartje, van SanDisk (met dat rood blauwe logootje :) maar zo'n CompactFlash gevalletje lijkt er wel erg veel op :@ :wink:

dus wel een merk-kaartje.
Gabri van der Veen
Über-Spammer

[img]http://cartuning.sebaworld.com/vwteampg ... Small).jpg[/img]

was het de bedoeling dat de andere tribunes leeg bleven?
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
MarcoG
Contacteer:

Dit is wel grappig, iemand voor zeik zetten met zŽn wagen...
Stellen die gast wat vragen over zijn mustang lol! :worship:

http://videos.streetfire.net/Player.asp ... C2D1D7&p=0
Edward
Contacteer:

@Gabri: die werden 's avonds wel opengesteld heb ik gelezen.

maar overdag (ik ben tegen een uur of 6 weggegaan) waren die dicht.
peter5GTTurbo
Contacteer:

Sanderrr schreef:http://www.binsearch.info/?b=TomTom5.21 ... 29&max=250

FF aanvinken en create NZB en hoppa, daar issie :D
Ik heb dit nu dus allemaal gedownload en wilde het ff testen op deze pc, alleen zegt die dat die verbindingssoftware moet hebben voor m`n handheld.

Nu is het de bedoeling dat ik dit ga gebruiken op m`n laptop in combi met een gps-module.
Is dit dan bruikbaar of moet ik weer verder gaan stoeien met mapmonkey ?

Dan heb ik dus weer een ander maptype nodig.

Iemand een idee
Sander2

ForeverYoung schreef:hmm compactflash is dus geen fabrikant maar een techniek. handiger als ik eerst even google voordat ik dingen door elkaar haal :)

volgens mij heeft ie een SD kaartje, van SanDisk (met dat rood blauwe logootje :) maar zo'n CompactFlash gevalletje lijkt er wel erg veel op :@ :wink:

Hier zie je het iets beter :

[img]http://www.ddcomputer.com.au/special/ne ... _MEDIA.jpg[/img]

Links CF en rechts SD. SD is een stuk kleiner/platter.
MarcoG
Contacteer:

waar gaat het eigenlijk over Gabri?
Sander2

peter5GTTurbo schreef:

Ik heb dit nu dus allemaal gedownload en wilde het ff testen op deze pc, alleen zegt die dat die verbindingssoftware moet hebben voor m`n handheld.

Nu is het de bedoeling dat ik dit ga gebruiken op m`n laptop in combi met een gps-module.

Iemand een idee
De TT die je gedownload hebt werkt alleen op een pocket-pc. De verbindings software die hij nodig heeft is hoogst waarschijnlijk microsoft activesync.
Edward
Contacteer:

peter5GTTurbo schreef:

Iemand een idee
Ik heb het aan de praat gekregen met een klein Microsoft programmaatje genaamd ActiveSync, dit is dan voor een Dell Axim (X5 ofzo?) PDA met dat Windows Mobile 2003 erop.

werkt perfect.

EDIT; dubbel, gaat snel hier vanavond :wink:
Laatst gewijzigd door Edward op ma 5 dec 2005 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-Ray-
Contacteer:

kan je die uitgepakte map niet gewoon kopieren naar je SD kaart via je cardreader dan? of denk ik te simpel?

active sync gebruik ik alleen om me inbox te syncen en shit.

als ik foto's of andere troep erop wil hebben prop ik me SD kaart ff in de cardreader :)
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Project 21 16v
Ferdy
Über-Spammer

-Ray-
Contacteer:

moet die van de raptors nog uitgezonden worden? die heb ik ff gemist denk ik.... wat een gedrocht zeg ;) die ford feest is niet eens zo erg.
Sanderclioll

Sander2 schreef:
peter5GTTurbo schreef:

Iemand een idee
De TT die je gedownload hebt werkt alleen op een pocket-pc. De verbindings software die hij nodig heeft is hoogst waarschijnlijk microsoft activesync.
Er is een emulator om tomtom op een pc te laten draaien, ik heb dit zelf ook op de pc die bij mij in de auto zit, maar dit is niet leuk, omdat je een PPC emuleert is het niet vooruit te branden, zelfs op een dikke P4 @3000Mhz met 2 gig ram is het nog een drama.
Dus toch MapMonkey..
Wat ook een heerlijk programma is, niet zo mooi als tomtom, maar zeker een goede 2e plek.
En kaarten kun je gebruiken van destinator, of miotec (geloof ik)
Benelux 2005 heb ik zoiezo in de auto zitten, EUroads 2005 ook geloof ik.
Edward
Contacteer:

-Ray- schreef:kan je die uitgepakte map niet gewoon kopieren naar je SD kaart via je cardreader dan? of denk ik te simpel?

active sync gebruik ik alleen om me inbox te syncen en shit.

als ik foto's of andere troep erop wil hebben prop ik me SD kaart ff in de cardreader :)
maar niet elke cardreader is ook een card writer toch :smile:
MarcoG schreef:waar gaat het eigenlijk over Gabri?
Automaxx Veronica Magazine Autogala, zaterdag in het Gelredome (dat trouwens erg slecht staat aangegeven in Arnhem, pas als je al bijna voor de deur staat :( kom je een bord tegen met Gelredome erop.....)
Sander2 schreef:
ForeverYoung schreef:hmm compactflash is dus geen fabrikant maar een techniek. handiger als ik eerst even google voordat ik dingen door elkaar haal :)

Hier zie je het iets beter :

[img]http://www.ddcomputer.com.au/special/ne ... _MEDIA.jpg[/img]

Links CF en rechts SD. SD is een stuk kleiner/platter.
bedankt, hij heeft dus zo'n hele kleine :D
Laatst gewijzigd door Edward op ma 5 dec 2005 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-Ray-
Contacteer:

je kan gewoon gegevens kopieren naar je card-reader-writer-card ;)
Edward
Contacteer:

-Ray- schreef:je kan gewoon gegevens kopieren naar je card-reader-writer-card ;)
oh ok, dan zal er bij hem wel iets niet kloppen in de drivers ofzo, want dat werkt bij hem niet... kan wel lezen maar niet schrijven.

heb ik weer iets om mee te knutselen (trouwens hoog tijd om die Win98 de deur uit te schoppen en eens XP op die PC te drukken, ben je ook gelijk van dit soort ongein af, zo kan ie de foto's van z'n Panasonic X70 ook niet ophalen omdat dat programmaatje het niet goed doet onder 98 :) maar daar heb ik al eens info over gewonnen hiero)
peter5GTTurbo
Contacteer:

MacMouse schreef:
Er is een emulator om tomtom op een pc te laten draaien, ik heb dit zelf ook op de pc die bij mij in de auto zit, maar dit is niet leuk, omdat je een PPC emuleert is het niet vooruit te branden, zelfs op een dikke P4 @3000Mhz met 2 gig ram is het nog een drama.
Dus toch MapMonkey..
Wat ook een heerlijk programma is, niet zo mooi als tomtom, maar zeker een goede 2e plek.
En kaarten kun je gebruiken van destinator, of miotec (geloof ik)
Benelux 2005 heb ik zoiezo in de auto zitten, EUroads 2005 ook geloof ik.
Dan houdt dat TT dus op.
Klopt het dat die kaarten van Miotech zo fucking groot zijn? (500MB) voor alleen de benelux.
Heb jij toevallig dat .dll bestandje van MapMonkey zodat je de full versie hebt? Scheelt mij weer zoeken zeg maar.
Sanderclioll

peter5GTTurbo schreef:
MacMouse schreef:
.
Dan houdt dat TT dus op.
Klopt het dat die kaarten van Miotech zo fucking groot zijn? (500MB) voor alleen de benelux.
Heb jij toevallig dat .dll bestandje van MapMonkey zodat je de full versie hebt? Scheelt mij weer zoeken zeg maar.
Op mijn dashpc zoiezo (pc in de auto) maar die staat buiten in de koude regen :D ) Zit nu op de bank met laptop, ga zo wel even boven kijken op mijn PC en dan mail ik hem wel even...
Ennuh, 500 MB, dan heb je de verkeerde, benelux is geloof ik net als bij tomtom rond de 65-70 Mb.
Thierry

-Ray- schreef:moet die van de raptors nog uitgezonden worden? die heb ik ff gemist denk ik.... wat een gedrocht zeg ;) die ford feest is niet eens zo erg.
Die was volgens mij van het eerste seizoen
paulvanrooij
Contacteer:

Kopen dan die Ford Ray :D
-Ray-
Contacteer:

nèh, er is al over mijn budget heen geboden ;) :lol:
paulvanrooij
Contacteer:

je budget of wat je over hebt voor die auto ;) :lol:

Vond het wel een leuke opvolger van de TQ :p
Xabre
Car: 19 16V

Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

http://www.nu.nl/news/637556/21/Twee_Ne ... sland.html

Hoezo freak accident....hebben ws. niets aanzien komen....flatsj alles voorbij :( , ...verschrikkelijk!
Gabri van der Veen
Über-Spammer

http://www.barryboys.co.uk/phpBB2/viewf ... =0&start=0

voor wij nog ideeen zoekt kwa tuning enzo :~
Project 21 16v
Edward
Contacteer:

MarcoG schreef:Nou, apart. Dit weekend heeft mijn pa een paar op het gezicht gekregen. Hij ging net op een normale parkeerplaats parkeren maar daar was 1 of andere "invalide" het niet mee eens. Alhoewel er nog echte invalide-parkeerplaatsen vrij waren wilde hij perse daar staan. Pa wees naar de invalide plaasten en dat was dan de druppel. "Invalide gast" stapt uit zijn rolstoel??? , trekt de deur van pa zŽn auto open (eikel had em niet afgesloten) en begon te meppen.

Aangifte willen doen, op voorwaarde dat onze gegevens (o.a. adres en tel.nummer) NIET bij de verdachte terecht zouden komen. Konden ze niet garanderen, dus ook geen aangifte gedaan...anders staat binnenkort onze auto in de fik of een paar ruiten gaan eraan. :@ (Y)

Zeer fraai...DE hoerepoldermanier de criminaliteit (eigenlijk gewoon het aantal aangiftes) omlaag te krijgen. Dat was dan dat he. Het enige wat je hier als het ware verplicht wordt te doen is zelfrecht.
om hier even op terug te komen:

ik ben absoluut niet gewelddadig, alles behalve dat zelfs, en maar een klein ventje, maar dit figuur zou in mij een hele verkeerde tegenkomen, ten eerste zich een beetje voordoen als invalide en dan ook nog es zo'n geintje flikken...

nee van zo'n mongool gaan bij mij de remmen wel los.

overigens zag ik eens op 'blik op de weg' een filmpje waarin een man gewoon uit een invalidenautootje stapte, en vond ik dat toen wel grappig :)
Edward
Contacteer:

staat bij dat ding van de grote beurt in de advertentie:

Fiesta 1.25 i 16v 5 drs

een 1.25i :)
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Jep die bestaan. het zijn 16 kleps motortjes met 75pk. Gaat best van zijn plek in een oud model Fiesta.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Shorty 16v

Sander2 schreef:
ForeverYoung schreef:
peter5GTTurbo schreef:Weet iemand toevallig een site waar die kaarten voor de tomtom of palm te downloaden zijn zonder er geld voor te hoeven betalen ?
Stelltje gekken vragen er soms gewoon 60euro voor.
heb laatst tomtom 5.00 van LimeWire geplukt, met apart gedownload Major Roads Of Europe en een pakket (zip) met kaarten voor o.a. France, Germany, Great Britain, Iberia, Italy, en Canary Islands :worship: de laatste is een map van zo'n 2 mb dacht ik :) (Benelux zit bij de install van TomTom5 NL inbegrepen)

geinstalleerd bij een kennis en werkte goed, alleen de GPS vind heel moeilijk signaal bij hem in de auto, terwijl dat met tomtom 3 wel goed ging.

denk dat dat de reden is dat ze al snel een 5.1 update hebben uitgebracht.. die binnenkort er maar eens overheen proberen te flikkeren.
Ik zal niet te snel een update eroverheen gooien, want dan heb je best kans dat je kaarten niet meer werken met illegale versies...
Heb je toevalli ook een " All gps receiver" voor mij??

Groetjes yordy
Gesloten