ACT: Mégane I
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Opmerkelijk: de toerenteller en snelheidsmeter zijn van plek gewisseld?!
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
@ Martijn, je hebt gelijk. wat een scherpe blik,
Is waarschijnlijk omdat het nieuwe rijden meer op de toerenteller gefocused is, snelheid is dan niet belangrijk
Dus voor de meeste van ons mogen de klokken blijven waar ze zaten

Is waarschijnlijk omdat het nieuwe rijden meer op de toerenteller gefocused is, snelheid is dan niet belangrijk

Laatst gewijzigd door Kim [meganerat] op ma 23 jan 2006 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ze zitten nu hetzelfde als bijvoorbeeld een Clio II Ph.1. Zou er een logica zijn?meganerat schreef:@ Martijn, je hebt gelijk. wat een scherpe blik,![]()
Is waarschijnlijk omdat het nieuwe rijden meer op de toerenteller gefocused is, snelheid is dan niet belangrijk![]()
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Is t misschien niet dezelfde tellerunit als de clio III nu ofzo? bijvoorbeeld?
neus is er iig op vooruit gegaan 

Wie weet er een paar goeie tuning shops op het internet te vinden. Ik ben op zoek naar een leuke achterbumper voor mijn megane, 5 deurs '96. Ik heb zelf wel wat kunnen vinden, maar of het is niet mooi, of het is voor de coupe
.
Alvast bedankt

Alvast bedankt
-
gelukkig is er niet veel veranderd, vind het nog steed een strak model vooral de kont
alleen bij de ph2 had van mij dat renault embleempje op de achterklep rechtsonder niet gehoeven...
alleen bij de ph2 had van mij dat renault embleempje op de achterklep rechtsonder niet gehoeven...
-
hier vindt je ook mooie dingen http://www.esquiss.fr/esquiss/v1gb/esquiss.htm
-
- Contacteer:
Ik ken t idee heb precies de zelfde auto...bas85 schreef:Wie weet er een paar goeie tuning shops op het internet te vinden. Ik ben op zoek naar een leuke achterbumper voor mijn megane, 5 deurs '96. Ik heb zelf wel wat kunnen vinden, maar of het is niet mooi, of het is voor de coupe.
Alvast bedankt
Maareh een voorbumper van een coupe past ook op een 5 deurs hoor

Achterbumper helaas nie

ja ik heb ook al een mooie voorbumper en sideskirts gekocht bij http://www.nlpower.nl. Ik heb zelf verder gezocht en nog goeie sites gevonden. kijk maar ff op http://www.rbcartuning.com en http://www.reichhard-motorsport.de. Nou staat op die eerste site een mooie bumper, die F50 look, maar die kost 379 euro! vind dat best prijzig. Ik ben ook maar arme student, dus ga ff verder zoeken of ie ergens goedkoper te krijgen is.
- Rik Hamberg
- Car: Clio IV R.S. (JS)
De facelift van de Mégane RS in F1-edition
:
[img]http://img479.imageshack.us/img479/5167/gsssss4yl.jpg[/img]
[img]http://www.infofukui.com/autocruise/data/new/new_25.jpg[/img]
Ik ben niet geheel ontevreden
!
Bron: http://www.infofukui.com/autocruise/new_model.html
Groeten,
Rik

[img]http://img479.imageshack.us/img479/5167/gsssss4yl.jpg[/img]
[img]http://www.infofukui.com/autocruise/data/new/new_25.jpg[/img]
Ik ben niet geheel ontevreden

Bron: http://www.infofukui.com/autocruise/new_model.html
Groeten,
Rik
achterlichten zijn wat meer audi a6 style gegaan...wel n vooruitgang!
-
- Contacteer:
Vind em er goed uitzien hoor! 

-
- Über-Spammer
als ze die stickers erafhalen mogen ze hem wel brengen
(met ook wel dan haal ik ze er zelf wel af)

-
- Über-Spammer
[img]http://www.infofukui.com/autocruise/data/new/new_19.jpg[/img]
is deze er ook op bureaubladformaat?
is deze er ook op bureaubladformaat?
-
zoek en gij zult vinden (hoop ik)
en als je hem hebt post hem dan ook hier, kan ik hem ook gebruiken
en als je hem hebt post hem dan ook hier, kan ik hem ook gebruiken

Achterlampcover voor megane coupe fase II weet iemand waar ik die kan kopen? kan het echt nergens vinden.
voorbeeld:
http://www.basehead.org/files/shots/1-r ... e_cupe.jpg
voorbeeld:
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
dat vermeld Gabri toch in zijn reply op jouw vraag in je ander topic 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
achspivey schreef:Achterlampcover voor megane coupe fase II weet iemand waar ik die kan kopen? kan het echt nergens vinden.
voorbeeld:

http://www.rbcartuning.nl/
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
maakt niet uit
nu nog even lid worden van hier, en krijg je ook nog korting bij Robert
nu nog even lid worden van hier, en krijg je ook nog korting bij Robert

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
sk tuning in duitsland....spivey schreef:Achterlampcover voor megane coupe fase II weet iemand waar ik die kan kopen? kan het echt nergens vinden.
voorbeeld:
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Yamaha R6 '03
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Contacteer:
Moet je wel ook diezelfde kleur mistlichtglaasjes erbij zien te vinden... vind ik dan 

Die zijn helaas niet zo makkelijk te vinden 

op een zilvere coupe wel... andere kleur vind ik het niet staan...Jacco Osté schreef:Dees zijn ook Kewl
Linkje
[img]http://reichhard-motorsport.com/catalog ... 299MEG.jpg[/img]
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Yamaha R6 '03
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Het volgende probleem:
Vanochtend reed ik hier de wijk uit, op een T-splitsing moest ik voorrang verlenen aan rechts, en bij het weer optrekken liet ik per ongeluk de motor afslaan. Dus probeer weer opnieuw te starten, wat pas na een keer of 4 lukte
Of de motor start niet, of maar half, dat het net lijkt of ie wel loopt maar nog op gang moet komen. Warm start ie perfect.
Het was me de laatste tijd al vaker opgevallen dat de koude start erg moeizaam ging, net of het van erg ver moest komen.
Heb hier wel eens gelezen over een koude start sensor, maar met de search krijg ik allemaal resultaten die daar niks mee van doen hebben....
Wat ik me afvraag, waar zit dat klereding, en hoe veel kost het ongeveer om het weer te fixxxen.
Vanochtend reed ik hier de wijk uit, op een T-splitsing moest ik voorrang verlenen aan rechts, en bij het weer optrekken liet ik per ongeluk de motor afslaan. Dus probeer weer opnieuw te starten, wat pas na een keer of 4 lukte

Of de motor start niet, of maar half, dat het net lijkt of ie wel loopt maar nog op gang moet komen. Warm start ie perfect.
Het was me de laatste tijd al vaker opgevallen dat de koude start erg moeizaam ging, net of het van erg ver moest komen.
Heb hier wel eens gelezen over een koude start sensor, maar met de search krijg ik allemaal resultaten die daar niks mee van doen hebben....
Wat ik me afvraag, waar zit dat klereding, en hoe veel kost het ongeveer om het weer te fixxxen.

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Contacteer:
Heb je ondertussen al een beurtje gedaan? keertje bougies, rotor, verdelerkap, olie, oliefilter enz. wil nog wel eens helpen 

-
- Contacteer:
Bougies zijn vervangen, nu NGK, zitten er bijna 2 weken in. Merk het echt, onderin de toeren loopt ie vlotter en optrekken in de 5 van 100 naar 140 gaat soepeler, ik zit nu ook eerder op 160/180. Die ouwe bougies zaten er al zo'n 85.000 km in als ik het onderhoudsboekje mag geloven..
bougies zijn nl. volgens onderhoudsboekje voor het laatst vervangen bij km. stand 53688 (zit nu op 140.000
) na kilometerstand 96.000 is er overigens geen onderhoud meer in het boekje genoteerd, heb de auto gekocht met 119, net geen 120.000 op de teller. dus ergens anders onderhouden voordat ik 'm kocht, waar men geen gebruik maakte van het onderhoudsboekje (of gewoon niet onderhouden, who knows)
de reden dat ik denk dat dit de bougies van 53688 zijn, is dat er Renault op de oude bougies staat, grote kans dat die er door de dealert in zijn gedraaid.
Oliefilter hebben we hier liggen, maar het was nogal koud op de dag dat we de bougies vervangen hebben, dus die moet er nog op. En dan dus ook de olie.
Maar ik betwijfel het dat m'n startprobleem iets met olie te maken heeft, warm start ie perfect namelijk.
Ik zoek het dus meer in een temperatuur sensor ofzo.
Rotor en verdelerkap zouden onder normale omstandigheden toch aardig lang mee moeten gaan dacht ik.. Zo niet, wat voor invloed hebben die op het koud starten? Aangezien warm dus echt starten en lopen is, maar heeft de motor 2 uur stilgestaan dan gaat ie al moeilijker, en is ie helemaal koud dan is het op z'n ergst.
Vandaag ook ff bij een Renault dealer (Hoiting in Dalen) binnengereden, die begon gelijk over uitlezen en dat duurt dan zo 3 kwartier of een uur, en dan is het nog maar de vraag of ze iets vinden...
Vinden ze niks? Ben ik 50 tot 70 euro lichter. Vinden ze wel wat, dan komt dat daar nog bovenop.
Moest bijna met die man in discussie voordat ik een beetje antwoord op m'n vraag had, uiteindelijk zei die dat er ergens op het vliegwiel een module zou kunnen zitten, wat misschien met dit soort problemen te maken zou kunnen hebben. Volgens mij bedoelde hij de BDP-sensor.
En ik ben gewoon op zoek naar een bekend probleem, dit soort dingetjes komen vast vaker voor, toch? Heb het vaak genoeg hier gelezen volgens mij, kom alleen nul komma nul verder met de search, krijg allemaal irrelevante resultaten.
Ik ga morgen nog wel even naar de dealer hier in Emmen (Koops Autodrome) ,kijken wat die ervan denken, en eventueel kan ik ook altijd even binnenvliegen bij Waterink in Hardenberg, aangezien die op minder dan een kilometer afstand zit van m'n werk. Een second (en evt. third
) opinion halen dus.
Iemand nog suggesties, zo na het lezen van m'n lange lappen tekst?
bougies zijn nl. volgens onderhoudsboekje voor het laatst vervangen bij km. stand 53688 (zit nu op 140.000

de reden dat ik denk dat dit de bougies van 53688 zijn, is dat er Renault op de oude bougies staat, grote kans dat die er door de dealert in zijn gedraaid.

Oliefilter hebben we hier liggen, maar het was nogal koud op de dag dat we de bougies vervangen hebben, dus die moet er nog op. En dan dus ook de olie.
Maar ik betwijfel het dat m'n startprobleem iets met olie te maken heeft, warm start ie perfect namelijk.
Ik zoek het dus meer in een temperatuur sensor ofzo.

Rotor en verdelerkap zouden onder normale omstandigheden toch aardig lang mee moeten gaan dacht ik.. Zo niet, wat voor invloed hebben die op het koud starten? Aangezien warm dus echt starten en lopen is, maar heeft de motor 2 uur stilgestaan dan gaat ie al moeilijker, en is ie helemaal koud dan is het op z'n ergst.
Vandaag ook ff bij een Renault dealer (Hoiting in Dalen) binnengereden, die begon gelijk over uitlezen en dat duurt dan zo 3 kwartier of een uur, en dan is het nog maar de vraag of ze iets vinden...
Vinden ze niks? Ben ik 50 tot 70 euro lichter. Vinden ze wel wat, dan komt dat daar nog bovenop.
Moest bijna met die man in discussie voordat ik een beetje antwoord op m'n vraag had, uiteindelijk zei die dat er ergens op het vliegwiel een module zou kunnen zitten, wat misschien met dit soort problemen te maken zou kunnen hebben. Volgens mij bedoelde hij de BDP-sensor.
En ik ben gewoon op zoek naar een bekend probleem, dit soort dingetjes komen vast vaker voor, toch? Heb het vaak genoeg hier gelezen volgens mij, kom alleen nul komma nul verder met de search, krijg allemaal irrelevante resultaten.
Ik ga morgen nog wel even naar de dealer hier in Emmen (Koops Autodrome) ,kijken wat die ervan denken, en eventueel kan ik ook altijd even binnenvliegen bij Waterink in Hardenberg, aangezien die op minder dan een kilometer afstand zit van m'n werk. Een second (en evt. third

Iemand nog suggesties, zo na het lezen van m'n lange lappen tekst?

-
is het niet gewoon je accu of startmotor?
-
- Contacteer:
Ik sluit het allebei niet uit, maar geef ze wel wat minder prioriteit..
hier bedoel ik mee, dat als ik na een half uur rijden m'n auto voor de deur parkeer, ik er min of meer vanuit ga dat in dat half uur m'n accu redelijk vol is geladen. voordat ik thuis kom, heb ik al een half uur gereden (op de autoweg) en zet ik de auto dus ook met 'volle' accu op de bedrijfsparkeerplaats.
Omdat het starten bij warme motor steevast beter gaat, lijkt het mij minder accu afhankelijk.
En de startmotor is toch net andersom, dan start ie moeilijker met warme motor, en beter met koude motor.
Heb ook geen superdikke subwoofer die de accu leeg zou kunnen trekken, wel een kleintje maar die heeft ook bijna 2 jaar naar volle tevredenheid in m'n 19 gezeten, en ook de zomer & herfst ben ik er met de Mégane succesvol doorgekomen. Dus daar zoek ik het uberhaupt niet in.
Iemand nog idëeen? Had het overigens beter even in een eigen topicje kunnen gooien volgens mij, aangezien niet iedereen het ACT:Mégane zal lezen..
hier bedoel ik mee, dat als ik na een half uur rijden m'n auto voor de deur parkeer, ik er min of meer vanuit ga dat in dat half uur m'n accu redelijk vol is geladen. voordat ik thuis kom, heb ik al een half uur gereden (op de autoweg) en zet ik de auto dus ook met 'volle' accu op de bedrijfsparkeerplaats.
Omdat het starten bij warme motor steevast beter gaat, lijkt het mij minder accu afhankelijk.
En de startmotor is toch net andersom, dan start ie moeilijker met warme motor, en beter met koude motor.
Heb ook geen superdikke subwoofer die de accu leeg zou kunnen trekken, wel een kleintje maar die heeft ook bijna 2 jaar naar volle tevredenheid in m'n 19 gezeten, en ook de zomer & herfst ben ik er met de Mégane succesvol doorgekomen. Dus daar zoek ik het uberhaupt niet in.
Iemand nog idëeen? Had het overigens beter even in een eigen topicje kunnen gooien volgens mij, aangezien niet iedereen het ACT:Mégane zal lezen..
als ie aanslaat bij de 1e start (koud dus) gaat ie dan wel verhoogt stationair lopen...
ik ga even uit van de 1.6e dus geen verdeelkap en rotor,
dan kan het wel de bdp gever zijn...
maar ja uitlezen is meestal wel de oplossing,
ik snap alleen niet dat dat bijna een uur moet duren.
zal wel zijn , omdat ze zo'n hoge prijs er voor kunnen vragen...afzetters
ik ga even uit van de 1.6e dus geen verdeelkap en rotor,
dan kan het wel de bdp gever zijn...
maar ja uitlezen is meestal wel de oplossing,
ik snap alleen niet dat dat bijna een uur moet duren.
zal wel zijn , omdat ze zo'n hoge prijs er voor kunnen vragen...afzetters
ik word er zoo moei van.
-
- Contacteer:
bedankt voor je reactie 
die man had het erover dat ze een heel programma moeten doorlopen ofzo, nu is dat maar een magazijnman, maar hij had het dus over uitlezen een half uur tot 3 kwartier, of zelfs een uur.
nu zit ik niet aan 1 dealer vast: ik kan naar de dealer waar ik de auto weg heb in Ter Apelkanaal, ik kan naar de dealer hier in Emmen, ik kan naar de dealer in Hardenberg, de plaats waar ik werk, en ik kan naar de dealer waar ik vanuit m'n vorige woonplaats op aangewezen was (waar ik nu dus langs ben geweest, deze ligt voor mij strategisch, op weg naar het werk kan ik zo ff de autoweg af en met hetzelfde gemak m'n weg naar het werk weer vervolgen)
en dan is het gewoon kijken waar het het goedkoopste voor mij uitpakt.
net ff gecheckt, de motor is inderdaad een 1.6e
en hij gaat netjes verhoogd stationair lopen, normaal draait ie zo'n 600/700 toeren, nu begint ie ergens bij 1000/1100 en schommelt dan steeds een beetje tussen 1100 en 1500/1600 toeren.
de auto staat sinds gisteravond een uur of 7 stil, dus motor lekker koud. bij starten loopt ie wat te zwoegen en duurt het gewoon langer dan als de motor nog warm is.

die man had het erover dat ze een heel programma moeten doorlopen ofzo, nu is dat maar een magazijnman, maar hij had het dus over uitlezen een half uur tot 3 kwartier, of zelfs een uur.
nu zit ik niet aan 1 dealer vast: ik kan naar de dealer waar ik de auto weg heb in Ter Apelkanaal, ik kan naar de dealer hier in Emmen, ik kan naar de dealer in Hardenberg, de plaats waar ik werk, en ik kan naar de dealer waar ik vanuit m'n vorige woonplaats op aangewezen was (waar ik nu dus langs ben geweest, deze ligt voor mij strategisch, op weg naar het werk kan ik zo ff de autoweg af en met hetzelfde gemak m'n weg naar het werk weer vervolgen)
en dan is het gewoon kijken waar het het goedkoopste voor mij uitpakt.
net ff gecheckt, de motor is inderdaad een 1.6e
de auto staat sinds gisteravond een uur of 7 stil, dus motor lekker koud. bij starten loopt ie wat te zwoegen en duurt het gewoon langer dan als de motor nog warm is.