ik zit met een dilemma.
M'n distributieriempie moet binnenkort vervangen worden, en zo'n reparatie kost me maar liefst zo'n 1000 euro!
Nu hoorde ik dat een nieuw blok ook rond die prijs zit? Wat nu te doen????
Enne, misschien zijn er mensen die voor minder die distributie voor me kunnen vervangen???
ik zit met een dilemma.
M'n distributieriempie moet binnenkort vervangen worden, en zo'n reparatie kost me maar liefst zo'n 1000 euro!
Nu hoorde ik dat een nieuw blok ook rond die prijs zit? Wat nu te doen????
Enne, misschien zijn er mensen die voor minder die distributie voor me kunnen vervangen???
ps: het gaat hier om een clio 1.8 16v '91
1000,- !!!!
Tering ik ff blij dat ik een gtt heb.
Maare is dat echt niet een beetje teveel.
Ik weet dat het geen kleine klus is, maar 1000 euro is echt wel te veel.
Denk dat RJ hier wel het juiste antwoord op kan geven.
als je een nieuw blok wilt voor 1000,- die zal ook gedemonteerd en gemonteerd worden. Daarbij moet er meer gedaan worden, dus die kosten komen er ook overheen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Bij een tweede hands blok weet je ook niet wat je koopt, en hoe oud die riem is.
Vind het een beetje vreemd om een ander blok erin te hangen als je huidige blok nog goed is.
Ga eens langs een paar garages, want het kan echt wel goedkoper.
Het is krap maar het blok hoeft er niet uit om de riem + span- en looprol te vervangen.
Koop gewoon een werkplaatshandboek en doe het zelf, dan ben je voor een paar honderd euro helemaal klaar.
Ook gelijk je koppeling vervangen en je kan er weer een tijd tegenaan.
Let wel op dat ook de meeloop rol gedaan word .....meestal als het blok er niet uit gehaald word/is dan is de onderste niet gedaan ( namelijk te krap, als het blok er niet uit is ) en dan loopt het zooitje nog in elkaar ...
En als Veban zegt dat het 1000 euro kost oke ...die man doet bijna niets anders dan clio's die zal het inmiddels wel weten ...
Ga je naar een beun kost het misschien iets minder .....maar dan is het maar afwachten of het goed gaat ..
Waarom een nieuwe motor, als je er een nieuwe in wil zetten dan moet je toch ook de oude eruit halen..
Kun je net zo goed de riem vervangen en de spanrollen, je weet nu iig wat je aan je blok hebt..met een 2de hands blok is dat afwachten.
mikko schreef:Waarom een nieuwe motor, als je er een nieuwe in wil zetten dan moet je toch ook de oude eruit halen..
Kun je net zo goed de riem vervangen en de spanrollen, je weet nu iig wat je aan je blok hebt..met een 2de hands blok is dat afwachten.
Daar zit wel wat in, het was alleen dat voor die ene gozer het makkelijker was een nieuw blok erin zetten dan die riem te vervangen haha
achja....
Blok of riem vervangen.....hmmm....alleen de riem vervangen zonder ook gelijk de koppeling te doen lijkt me half werk. Als je dan toch bezig bent gelijk maar goed doen!
Blok eruit halen is wel een stuk makkelijker werken, je kan tenslotte overal makkelijker bij. Een riem vervangen met de helft los om overal tussendoor te pielen lijkt me een klote werk.
Aangezien ik degene ben die em voor een 'krat bier' zal vervangen voor em, ben ik wel benieuwd of iemand hier dan ook daadwerkelijk de ervaring met ons kan delen, is het dan wel zo makkelijk om de riem en spanrol te vervangen als het blok er nog in hangt?
Trouwens voor het eerst dat ik hoor dat het blok er van onder uit moet...vanwege de abs? bij mij ging de wissel van het blok bovenlangs prima. Beetje krap tuurlijk......maar onderlangs....das dan echt met de gehele voortrein erbij....
Twee weken geleden is bij mij de distributieriem + span- en looprol vervangen zonder de motor eruit te halen.
Heb ook meteen de krukaskeerring, oliepompkeerring en multiriem laten vervangen.
Totaal heeft de monteur er 6 uur over gedaan.
Blok aan de distributiekant iets opgelift, en het rechterwiel eraf.