vermogen?
Zelfs wanneer je alleen maar de Autoweek leest weet je al dat je de helft van de tijd alleen maar onzin loopt uit te kramen................................dus over iq gesproken. Sterkte jongen, je zult het nodig hebben in je verdere leven 

ik heb liever 230 pk en dat het wa minder lang mee gaat
zoveel rij ik toch niet
laatste circuitmotortje heeft in DIK een jaar tijd nog niet eens 1000 km gedraaid...
ennuh...je blok kan wel 200% in orde zijn, met 8000 pk maar meestal loopt het spul warm ofzo door een oude of te kleine radiateur, en dat heeft dan in 98% van de gevallen NIKS met die motor te maken...
(PS: ik bedoelde eigenlijk dat ik het zo fijn vind dat Menno zo subtiel kan zeggen dat ik er eigenlijk geen zak van weet
)
(PS2: je hebt het over 190 "betrouwbare" pk's...
)

zoveel rij ik toch niet

laatste circuitmotortje heeft in DIK een jaar tijd nog niet eens 1000 km gedraaid...
ennuh...je blok kan wel 200% in orde zijn, met 8000 pk maar meestal loopt het spul warm ofzo door een oude of te kleine radiateur, en dat heeft dan in 98% van de gevallen NIKS met die motor te maken...
(PS: ik bedoelde eigenlijk dat ik het zo fijn vind dat Menno zo subtiel kan zeggen dat ik er eigenlijk geen zak van weet

(PS2: je hebt het over 190 "betrouwbare" pk's...

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
klopt onzin uitkramen kan leuk zijnArjen schreef:Zelfs wanneer je alleen maar de Autoweek leest weet je al dat je de helft van de tijd alleen maar onzin loopt uit te kramen................................dus over iq gesproken. Sterkte jongen, je zult het nodig hebben in je verder leven

alleen ben ik in dit geval bloedserieus
de jongen waar ik de auto van gekocht heb heeft ook twee blokken kapotgereden tijdens de ontwikkeling, omdat nog niemand anders dit soort dingen gedaan had, dat hoort erbij.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Wrijf het er nog ff in man !!Bart V schreef:Je had een prima circuitauto manArjen schreef:Als ik nu een circuitauto koop heb ik dan ook opeens verstand van de techniek? Want dan ga ik er ook 1 kopen.................................
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja zo kan je het ook bekijken, maar als je bv een vier uurs race wil rijden rij je dat met training erbij dat al in een weekend (ongeveer)PtrGte schreef:ik heb liever 230 pk en dat het wa minder lang mee gaat![]()
zoveel rij ik toch niet![]()
maar goed de meningen zullen hierover verdeeld blijven.
ik wil gewoon veel proberen te rijden met zo min mogelijk problemen.
en ik heb veel vijfjes zien rijden op het circuit en ik vind dat er veel problemen hebben elke keer. (including myself)
en ik hoop dat ik dat met deze niet heb.
ben ik toch benieuwd naar...ik geloof achtermekaar dat het ding hard zal gaan, maar een 2.0 16v met webers en een set gesmede zuigers...wat kan daaraan fout gaan? ja oke: de afstelling van de carbs niet goed voor mekaar: erg slecht als daardoor een motor in de soep draait...of: de zuigers te krap geboord ???Luco/Alpine-racer schreef:klopt onzin uitkramen kan leuk zijnArjen schreef:Zelfs wanneer je alleen maar de Autoweek leest weet je al dat je de helft van de tijd alleen maar onzin loopt uit te kramen................................dus over iq gesproken. Sterkte jongen, je zult het nodig hebben in je verder leven![]()
![]()
![]()
de jongen waar ik de auto van gekocht heb heeft ook twee blokken kapotgereden tijdens de ontwikkeling, omdat nog niemand anders dit soort dingen gedaan had, dat hoort erbij.
zou toch graag eens willen kijken in die motor...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
was met name in de ontwikkeling van de electronica van de sequentiele bakPtrGte schreef:ben ik toch benieuwd naar...ik geloof achtermekaar dat het ding hard zal gaan, maar een 2.0 16v met webers en een set gesmede zuigers...wat kan daaraan fout gaan? ja oke: de afstelling van de carbs niet goed voor mekaar: erg slecht als daardoor een motor in de soep draait...of: de zuigers te krap geboord ???Luco/Alpine-racer schreef:klopt onzin uitkramen kan leuk zijnArjen schreef:Zelfs wanneer je alleen maar de Autoweek leest weet je al dat je de helft van de tijd alleen maar onzin loopt uit te kramen................................dus over iq gesproken. Sterkte jongen, je zult het nodig hebben in je verder leven![]()
![]()
![]()
zou toch graag eens willen kijken in die motor...

des te meer electronica des te meer risico je KAN lopen
mmm...nou ben ik helemaal benieuwd naar het verhaal...
dus een bak voorzien van electronica, en daaruit volgt tot 2x toe een motorschade???
wats keburt
dus een bak voorzien van electronica, en daaruit volgt tot 2x toe een motorschade???
wats keburt

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
onderbreking ging niet goed ofzoiets, het preciese verhaal weet ik niet, maar daardoor wel wat schades gehadPtrGte schreef:mmm...nou ben ik helemaal benieuwd naar het verhaal...
wats keburt
Als je dit zo verteld laat wel weten dat je er weinig verstand van hebt. Dus als ik jou was zou ik al mijn geld in de knip houden en gewoon blijven door rijden met de huidige setup.matrix tuning schreef:Ja, voor de aanschaf van de snelle nokkenassen ben ik 900 euro voor kwijt de dubbelle weber 40 carburateurs ben ik 500 euro voor kwijt en de chip en de lichte drijf stangen zaten er al in toen ik hem kocht ook al snelle nokkenassen maar die hebben het begeven dus vandaar die nieuwe maar toen had hij al ongeveer 170 pk. Dus nu komen er die carburateurs op een rvs spagettie uitlaatspruitstuk en een holle pijp van 60 mm doorsnee met enkel een achterdemper er op. Maar ik weet niet of de 170pk aan de wielen zijn of aan de krukas. En die brandstof pomp is wel nodig voor die carb. want anders kan je niet het gene er uit halen wat er uit te halen is uit die carb. dus vandaar dat er een andere voor komt.
Tip Of je gaat je eens goed verdiepen in een UITLAAT!!! wat voor invloed dat heeft op een atmosferische motor
Edit: Niet lelijk bedoeld hoor, maar klinkt gewoon als weer als een broekie dat wil tunen
Laatst gewijzigd door Abel op zo 4 dec 2005 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Rustig rustig
Je moet toch echt eens leren lezen Luco.Luco/Alpine-racer schreef: allemaal leuk en aardig maar met een standaard ecu kan je dat dus niet en heb je al snel een dta systeem nodig.
dan lopen de kosten behoorlijk op en je hebt het risico dat je een aantal blokken in elkaar draait voordat je het perfect hebt.

Steven zei net al op de vorige pagina dat je de standaard ECU wel degelijk kunt (laten) programmeren i.c.m TB's, dus dat is gewoon klets.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
idemrobclio16V schreef:Je moet toch echt eens leren lezen Luco.Luco/Alpine-racer schreef: allemaal leuk en aardig maar met een standaard ecu kan je dat dus niet en heb je al snel een dta systeem nodig.
dan lopen de kosten behoorlijk op en je hebt het risico dat je een aantal blokken in elkaar draait voordat je het perfect hebt.
Steven zei net al op de vorige pagina dat je de standaard ECU wel degelijk kunt (laten) programmeren i.c.m TB's, dus dat is gewoon klets.

standaard tuning met standaard waarden heb je helemaal gelijk
maar dus niet als je met hogere compressie ed gaat rijden en dingen aan gaat passen die een ander nog nooit heeft gedaan.
tevens kan je een standaard ecu nooit zo goed afstellen als een volledig vrij programeerbaar dta systeem

Hmmm, volgens mij reed Patrick ook op het circuit met hogere compressie enzo.....
Je zit gewoon te lullen, want de standaard ECU kun je zelfs eigenhandig programmeren met een laptopje tegnwoordig.
Dat DTA op meer punten af te stellen is, is het enige wat klopt.
Maar dat is ook echt niet nodig, ook niet op circuit voordat je daar weer over begint.....
Ik rij trouwens ook met een CV van ongeveer 1:10,8 met vrij programmeerbare chip in m'n standaard ECU.
Je mag overiges wel toegeven dat TB's met injectie gewoon beter werkt dan carburateurs hoor, vrijwel iedereen hier weet dat al lang. Ook de kostenoverweging kun je dan thuis laten, want het is dus alleemaal zelf af te stellen tegenwoordig met de standaard ECU......
Je hebt het ook steeds over dingen die een ander nog nooit heeft gedaan, maar dan mag jij dat eens vertellen wat dat is.....
Je zit gewoon te lullen, want de standaard ECU kun je zelfs eigenhandig programmeren met een laptopje tegnwoordig.
Maar dat is ook echt niet nodig, ook niet op circuit voordat je daar weer over begint.....
Ik rij trouwens ook met een CV van ongeveer 1:10,8 met vrij programmeerbare chip in m'n standaard ECU.
Je mag overiges wel toegeven dat TB's met injectie gewoon beter werkt dan carburateurs hoor, vrijwel iedereen hier weet dat al lang. Ook de kostenoverweging kun je dan thuis laten, want het is dus alleemaal zelf af te stellen tegenwoordig met de standaard ECU......
Je hebt het ook steeds over dingen die een ander nog nooit heeft gedaan, maar dan mag jij dat eens vertellen wat dat is.....
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
lees het nu eerst eens goedrobclio16V schreef:Hmmm, volgens mij reed Patrick ook op het circuit met hogere compressie enzo.....

-
Man,man, man, wat een gelul zeg hoe oud zijn jullie nou.
Ik steutel wat aan mijn blok omdat ik het leuk vind, om er andere dingen erop te zetten.
Zoals carburateurs en de andere en dat het slecht is voor mijn blok dat is het niet, dat er veel meer vermogen uit komt ook niet. En dat van die uitlaat er zou best wel wat veranderen aan de atmosfeer van de motor. Maar niet dat het slecht is voor de motor. En voor dat alles liep hij nog niet 1:10.
Dus en dat hij dan nog meer zuipt maakt mij niks, als hij maar goed loopt en dat gaat hij ook doen. En dat gelul over dat ecu en de andere meuk heb ik helemaal niks aan. Het lijkt wel of sommige van jullie er wel helemaal geen verstand van hebben.
Want als ik er geen verstand van zou hebben zou ik niet eens weten wat een motor allemaal doet, laat staan er aan sleutelen!!
Ik steutel wat aan mijn blok omdat ik het leuk vind, om er andere dingen erop te zetten.
Zoals carburateurs en de andere en dat het slecht is voor mijn blok dat is het niet, dat er veel meer vermogen uit komt ook niet. En dat van die uitlaat er zou best wel wat veranderen aan de atmosfeer van de motor. Maar niet dat het slecht is voor de motor. En voor dat alles liep hij nog niet 1:10.
Dus en dat hij dan nog meer zuipt maakt mij niks, als hij maar goed loopt en dat gaat hij ook doen. En dat gelul over dat ecu en de andere meuk heb ik helemaal niks aan. Het lijkt wel of sommige van jullie er wel helemaal geen verstand van hebben.
Want als ik er geen verstand van zou hebben zou ik niet eens weten wat een motor allemaal doet, laat staan er aan sleutelen!!
Laatst gewijzigd door martijnclio op zo 4 dec 2005 15:12, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
matrix tuning schreef:man man man wat een gelul zeg hoe oud zijn jullie nou ik steutel wat aan mijn blok omdat ik het leuk vind om er andere dingen erop te zetten zoals carburateurs en de andere en dat het slecht is voor mijn blok dat is het niet dat er veel meer vermogen uit komt ook niet. en dat van die uitlaat er zou best wel wat veranderen aan de atmosfeer van de motor maar niet dat het slecht is voor de motor en voor dat alles liep hij nog niet 1:10 dus en dat hij dan nog meer zuipt maakt mij niks als hij maar goed loopt en dat gaat hij ook doen dus dat gelul over dat ecu en de andere meuk heb ik helemaal niks aan het lijkt wel of sommige van jullie er wel helemaal geen verstand van hebben. Wan tals ik er geen verstand van zou hebben zou ik niet eens weten wat een motor allemaal doet laat staan er aan sleutelen.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
watisdatinterpunctiewateenflauwekulallemaaldiekommasenpuntenenzoMerijn schreef:1 woord: Interpunctie

-
Er is zat informatie te vinden hoe het verbrandingsproces werkt dus das een beetje onzin, er zijn zat mensen die weten hoe een motor werkt maar er niet aan sleutelen.matrix tuning schreef:man man man wat een gelul zeg hoe oud zijn jullie nou ik steutel wat aan mijn blok omdat ik het leuk vind om er andere dingen erop te zetten zoals carburateurs en de andere en dat het slecht is voor mijn blok dat is het niet dat er veel meer vermogen uit komt ook niet. en dat van die uitlaat er zou best wel wat veranderen aan de atmosfeer van de motor maar niet dat het slecht is voor de motor en voor dat alles liep hij nog niet 1:10 dus en dat hij dan nog meer zuipt maakt mij niks als hij maar goed loopt en dat gaat hij ook doen dus dat gelul over dat ecu en de andere meuk heb ik helemaal niks aan het lijkt wel of sommige van jullie er wel helemaal geen verstand van hebben. Wan tals ik er geen verstand van zou hebben zou ik niet eens weten wat een motor allemaal doet laat staan er aan sleutelen.
Snap de reacties van sommige mensen wel vind je zelf niet dat het plaatsen van carburateurs op een injectie motor een stap achteruit is, kijk naar Menno zijn blok in zijn 5 is een 2.0 16V met TB's met injectoren dat werkt naar mijn idee veel beter omdat je de software precies kunt regelen met een vrij programmeerbare chip.
VLK Groep
hier stopt mijn verstand van de verbrandingsmotor...ik ken veel begrippen, maar deze ga ik toch eens uitzoeken...matrix tuning schreef: En dat van die uitlaat er zou best wel wat veranderen aan de atmosfeer van de motor.

on-topic:
carburateurs erop prima, gewoon doen, als je het leuk vind om lekker te sleutelen dan houd niemand je tegen...zijn alleen een paar mensen die je lichtelijk proberen te overtuigen van het feit dat het MISSCHIEN wel eens NIET het resultaat gaat brengen wat je gehoopt had...that's all...
ik ga maar weer eens aan de gang...ff m'n vocabulaire opvijzelen...
succes ermee!!!

-
kijk dat is nou een normaal antwoord. Heb jij een website waar je informatie hebt van die tb's?
Lichtelijk te overtuigen? Doen hun dat zo?
bedankt
bedankt

Laatst gewijzigd door martijnclio op zo 4 dec 2005 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ieder zijn keuze tochPtrGte schreef:hier stopt mijn verstand van de verbrandingsmotor...ik ken veel begrippen, maar deze ga ik toch eens uitzoeken...matrix tuning schreef: En dat van die uitlaat er zou best wel wat veranderen aan de atmosfeer van de motor.![]()
on-topic:
carburateurs erop prima, gewoon doen, als je het leuk vind om lekker te sleutelen dan houd niemand je tegen...zijn alleen een paar mensen die je lichtelijk proberen te overtuigen van het feit dat het MISSCHIEN wel eens NIET het resultaat gaat brengen wat je gehoopt had...that's all...
ik ga maar weer eens aan de gang...ff m'n vocabulaire opvijzelen...
succes ermee!!!

de een kiest voor injectie met dta of programmeerbare ecu omdat die er goed mee overweg kan en het leuk vind om te doen. En er die extra pks uit wil persen
de ander kiest voor carbs omdat die niks heeft met pc's om maar een voorbeeld te noemen, of omdat het geluid mooier is

-
neem ff contact op met mennomatrix tuning schreef:kijk dat is nou een normaal antwoord. Heb jij een website waar je informatie hebt van die tb's?
bedankt
VLK Groep
-
Dat zou ik doen