Startprobleem?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Ozzmantsje

Hallo,

Ik heb een Renault Megane Classic 1.6 uit 99 met een G3 installatie.

Nu heb ik echter al een tijdje last van startproblemen. Soms als ik de sleutel omhaal dan hoor ik gewoon helemaal niets behalve een doffe, zachte "teuuhh" ergens op de achtergrond. Verder start de auto dus compleet niet. Mijn schoonvader dacht dat het de startmotor was, dus die hebben we er af gehaald en getest. Bleek prima te werken.

Alles weer netjes terug gezet en hop, de auto doet het weer. Nu is het probleem dus echter weer terug. Vanochtend heb ik de auto gebruikt om 15 minuten heen en weer te rijden van mn werk. Vervolgens ben ik s'middags van Leeuwarden naar Hengelo gereden. Nergens problemen. Zonet wilde ik echter even wat op gaan halen in enschede en de auto wilde niet meer starten!

Een bijkomend probleem wat ik soms heb ik dat als ik minder dan 20km per uur rijdt dat de auto soms blokkeerd. Ik merk dan dat het sturen ineens zwaarder gaat, ik kan het gaspedaal niet volledig meer indrukken en de motor slaat af. 3 lampjes gaan dan branden, die van de temperatuur, de olie en de accu. Even opnieuw starten en dan gaat hij weer.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik ben het spoor inmiddels bijster..

Alvast bedankt!
richardgte

misschien een defecte startblokkering.
Ozzmantsje

Ik heb vanochtend de massaverbindingen gecontroleerd. Die waren allemaal schoon en zaten goed vast. Echter bij het loshalen van de verbinding met de carosserie werd alles gereset en vervolgens na aansluiten startte de auto weer!

Dit was dus vorige keer bij het controleren van de startmotor ook het geval.

Blijkbaar is inderdaad iets mis met de startblokkering. In ieder geval iets in de electronica.
Ozzmantsje

Ook de massaverbinding tussen het motorblok en het chassis is goed. De schuifstekker van de startmotor is ook in orde.
Hoe kom ik er achter of mijn megane ook uit te lezen is? En kan dat alleen bij de dealer?
youri

Er zijn bovag-garages die ook je comp uit kunnen lezen.
kijk ff bij je in de buurt. De meeste zijn goedkoper dan de dealer.
Ozzmantsje

Vorige week hebben we de stekker naar de startmotor vervangen. Gisteravond echter wilde de auto weer niet starten nadat hij was afgeslagen bij stilstand in de file.

Het probleem ligt dus niet bij de startmotor en niet bij de stekker. Startonderbreker kan het ook niet zijn, want dan zou hij wel aan slaan, maar niet starten. De renault dealer zegt dat uitlezen geen zin heeft, want er gaat ook geen storingslampje oid branden... klopt dat?

Mijn schoonvader heeft nu het idee opgevat om een 'startknop' te installeren waarmee we het contactslot gaan omzeilen.
youri

schakelt je start-relais wel goed??
ff checken!! :lol:
Plaats reactie