Wanneer ik boven een bepaald toerental kom met de twingo in elke versnelling hoor ik een zwaar motorgeluid (denk ik). Ik voel de bodemplaat dan trillen, maar kan niet traceren waar het vandaan komt.
Trap ik de koppeling in dan is het geluid weg, bij remmen blijft het totdat ik onder dit toerental kom. Bij tegenwind is het geluid ook heftiger.
De twingo had ik in onderhoud bij een fiat dealer (daar heb ik hem ook gekocht met garantie) en na een onderhoudsbeurt waarbij de aandrijfas en homokineet is vervangen en de remankerplaat is vastgezet i.v.m. fluitend geluid) is dit zware geluid ontstaan. De monteurs bij de fiat dealer wisten niet wat het was en ben toen naar een renault dealer geweest om te vragen of zij een idee hadden wat het was.
Na een proefrit, computer aangesloten, luchtfilter, slangen e.d., uitlaat nagelopen te zijn wisten ze het nog niet (alles lijkt goed). Een andere monteur ging ook een proefrit maken en gaf aan dat het hoogstwaarschijnlijk toch de aandrijfas is (ondanks een nieuwe) en dit eerder hadden meegemaakt.
Terug bij de fiat dealer, hebben ze weer een nieuwe aandrijfas gemonteerd, maar probleem niet verholpen. Vervolgens dealer failliet en ik naar andere fiat dealer i.v.m. garantie.
Deze alles nagekeken: motorsteunen, luchtfilter e.d. en gaven aan dat het geluid acceptabel is, maar na een korte rit, was er weinig tot geen verbetering. Dit weer aangegeven bij de dealer, maar ik wordt niet teruggebeld...

Inmiddels garantie voorbij, maar heb dus nog wel dat zware geluid.
Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn?