Hej,
Volgende probleem bij mijn auto.
Als ik rijd dan gaat hij zomaar van het 1 op het andere moment inhouden.
En dan doet hij het weer goed, en dan weer even niet.
Wat kan dit zijn?
Het is net alsof hij op 2 cilinders loopt, en kan heel moeilijk op gang komen.
Boven de 4000 toeren loopt hij lekker.
Maar voordat ik daar kan komen, moet ik heel langs half gas geven, tot hij opeens in toeren stijgt.
Het vreemde is dit heeft hij niet altijd, soms rijdt hij goed, en soms niet.
Ook wat ik heb, is dat als ik bv stationair loop(1100 toeren), dan druk ik op bv knop van me ramen, of zet ik me kachel aan.
Dan zakt of vliegt me toerental opeens even omhoog.
Is dit normaal?
Probleem opgelost, stappenmotor vraag!
Geen vocht bij je bougies? Slechte kabels of bougies? Probleem lijkt me daar ergens.
slechte dynamo of opladen van je accu? Als je toerental daalt en/of stijgt als je je raam opendoet, zal t daar ergens zitten..
je ontsteking mayb dat die een bonk stroom lekt?
je ontsteking mayb dat die een bonk stroom lekt?
Nou me dynamo is nieuw.
Tenminste ziet er nieuw uit, en toen ik me auto kocht(2,5 week terug)stond in de advertentie dat de dynamo en accu nieuw was.
Zit er ook een spanningsregelaar op?Waar zit die, en kan dit eventueel het probleem zijn?
Tenminste ziet er nieuw uit, en toen ik me auto kocht(2,5 week terug)stond in de advertentie dat de dynamo en accu nieuw was.
Zit er ook een spanningsregelaar op?Waar zit die, en kan dit eventueel het probleem zijn?
-
roodbruin stekkertje, die zit bovenop de dynamo. als je er bij moet zijn is het handig om je koplamp er ff uit te halen.superfunk schreef:Nou me dynamo is nieuw.
sensor zit op de bovenkant van je bak, boven je vliegwiel, dus waar de bak aan je motor is geschroefd.
Nou het probleem is opgelost.
Het was de massa kabel, heb deze opgeschuurd en stotteren was weg.
Bij koude en warme motor start de auto nu perfect.
En de toeren van de motor lopen niet meer terug als ik de ramen/kachel of wat dan ook bedien.
Enkel was ik alles aan het schoonmaken en ook me stappen motor.
Nu had ik die dus los gehaald, maar bleek hij afgedopt te zijn(dop binnen in de leiding naar spruitstuk).
Met andere woorden de stappen motor was dus kapot.
En hebben ze hem afgedopt, en via die stelschroef op je gasklep stationair afgesteld(toen ik stappen motor aansloot liep hij 3000 toeren:S).
Enkel weet ik dat een cup clio ook geen stappenmotor heeft.
Hoe is dit opgelost daaR?
Zit daar op het spruitstuk ook zó'n tuitje?
Of is er gewoon een slang van spruitstuk naar luchtbox gekoppeld, en die van binnenafgedopt?
Want hoe sluit je hem aan als je een openluchtfilter hebt?
Dan zit er toch geen aansluiting voor de stappenmotor op?
Het was de massa kabel, heb deze opgeschuurd en stotteren was weg.
Bij koude en warme motor start de auto nu perfect.
En de toeren van de motor lopen niet meer terug als ik de ramen/kachel of wat dan ook bedien.
Enkel was ik alles aan het schoonmaken en ook me stappen motor.
Nu had ik die dus los gehaald, maar bleek hij afgedopt te zijn(dop binnen in de leiding naar spruitstuk).
Met andere woorden de stappen motor was dus kapot.
En hebben ze hem afgedopt, en via die stelschroef op je gasklep stationair afgesteld(toen ik stappen motor aansloot liep hij 3000 toeren:S).
Enkel weet ik dat een cup clio ook geen stappenmotor heeft.
Hoe is dit opgelost daaR?
Zit daar op het spruitstuk ook zó'n tuitje?
Of is er gewoon een slang van spruitstuk naar luchtbox gekoppeld, en die van binnenafgedopt?
Want hoe sluit je hem aan als je een openluchtfilter hebt?
Dan zit er toch geen aansluiting voor de stappenmotor op?
De ingang van je stappenmotor hoeft niet per se via je luchtfilter te gaan, als hij maar (gefilterd) lucht kan aanzuigen. Meestal zit er een speciaal klein filtertje op als er geen origineel luchtfilterhuis opzit.
Alle gaskleppen van de 16V hebben een stelmogelijkheid voor het stationair toerental, echter is deze afgedopt, omdat dit zonder heftige aanpassingen aan je motor niet nodig is, en de stappenmotor zelf volstaat voor de regeling.
Alle gaskleppen van de 16V hebben een stelmogelijkheid voor het stationair toerental, echter is deze afgedopt, omdat dit zonder heftige aanpassingen aan je motor niet nodig is, en de stappenmotor zelf volstaat voor de regeling.
Oke dan.
Bij mij is me stappenmotor afgedopt.
En is de schroef op me gasklep ingedraaid.
Waardoor hij 900 toeren loopt.
Stappenmotor doet totaal niet mee, daarom wou ik hem gewoon weglaten.
En weten hoe dit gedaan is bij een cup clio(die hebben er geen 1 las ik ergens).
Bij mij is me stappenmotor afgedopt.
En is de schroef op me gasklep ingedraaid.
Waardoor hij 900 toeren loopt.
Stappenmotor doet totaal niet mee, daarom wou ik hem gewoon weglaten.
En weten hoe dit gedaan is bij een cup clio(die hebben er geen 1 las ik ergens).