handel richtingaanwijzer slaat door

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
clioll1.6rxe

Hallo,

Als ik mijn knipperlicht handel naar rechts doe en ik maak de bocht slaat de handel vaak door naar de linker stand, als ik de bocht uit kom. Met de handel in de linker stand ( bocht naar links) slaat hij soms halverwege de bocht al terug. Weet iemand waar het aan kan liggen en ook eventueel hoe ik het stuur eraf haal zonder dat de airbag ploft :evil:
Het gaat om een Renault Clio uit nov. 98 dus tweede type, eerste fase....
pierre

stuur even loshalen en kijken of het palletje van de richtingaanwijzer vrij kan bewegen, daarna stuur een andere stand geven ( zo recht mogelijk plaatsen )en checken of het nu voorbij is.

stuurstand is vermoedelijk verkeerd want er zit een staafje aan de stuurnaaf welke de richtingaanwijzer uitschakeld bij uitsturen.
clioll1.6rxe

pierre schreef:stuur even loshalen en kijken of het palletje van de richtingaanwijzer vrij kan bewegen, daarna stuur een andere stand geven ( zo recht mogelijk plaatsen )en checken of het nu voorbij is.

stuurstand is vermoedelijk verkeerd want er zit een staafje aan de stuurnaaf welke de richtingaanwijzer uitschakeld bij uitsturen.
Wat als m'n stuur al recht zit (staat echt mooi in de middenstand), en d'r zit een airbag in? Hoe haal je dit dan los... M.a.w. hoe haal je het stuur eraf ??? Kun je er niet ook bij door het kapje boven de stuurkolom eraf te halen. Ik zat nl. even een topic te lezen over bovenkant dashboard verwijderen en daar haalden ze ook dit kapje eraf en dan kon je volgens mij bij de richtingaanwijzer :s :s .
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ik had dit ook bij mijn clioII, en het zat m niet in het nokje van de naaf.

er zit een weerstandje in de hendel, en na een tijdje is die lam, en bij het terugslaan naar de neutraal stand, wil hij dus doorschieten naar de linker-stand.

Enige oplossing was een andere hendel
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
clioll1.6rxe

Erik Olijnsma schreef:ik had dit ook bij mijn clioII, en het zat m niet in het nokje van de naaf.

er zit een weerstandje in de hendel, en na een tijdje is die lam, en bij het terugslaan naar de neutraal stand, wil hij dus doorschieten naar de linker-stand.

Enige oplossing was een andere hendel
Bedankt Erik. Ik dacht al zoiets. Ik ga het uitzoeken... Hoe ben je trouwens aan een andere handel gekomen. Nieuw/tweedehands??
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

heb de hendel (incl auto) ingeruild voor een coupé :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
clioll1.6rxe

Erik Olijnsma schreef:heb de hendel (incl auto) ingeruild voor een coupé :p
Tsjah, dat is ook een manier 8) Hoe bevalt de coupé ? Staat er nog een fotootje van ergens??
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

kijk maar in NL.Projecten :wink:
Bram

Ik heb dit probleem dus ook sinds ik er een ander stuurtje in heb zitten. Dit zit 'm dus waarschijnlijk in de naaf. Is dit nog te maken? Of zal ik aan een hele nieuwe naaf moeten?
Bram

Bram schreef:Ik heb dit probleem dus ook sinds ik er een ander stuurtje in heb zitten. Dit zit 'm dus waarschijnlijk in de naaf. Is dit nog te maken? Of zal ik aan een hele nieuwe naaf moeten?
:up:
Plaats reactie