[clio 16V] brand!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
wimmel

heej mensen, ik ben net nieuw hier op het forum. en ben aan het rondkijken naar een clio 16V.

nu heb ik er een gevonden met brandschade in het motorhuis, het is een "lichte" brandschade, en zover ik kan zien alleen in de omgeving van de lucht filter. weet iemand misschien wat dit kan zijn, en of het duur kan zijn dit te repareren.
ben ook maar student he, :wink:

nou, iig alvast bedankt,
canonballman

Misschien accu kabels de oorzaak?

Foto?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

is op afstand (zeker zonder foto's) nauwelijks een zinnig woord van te zeggen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
pierre

zelfs een kleine brand kan leiden tot GIGANTISCHE kosten.

lekker laten staan of op kosten van de verkoper eerst laten repareren.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

kan, hoeft niet. Ik zou een project auto daar wel om willen kopen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik zou 'm lekker laten staan... Of je moet veel verstand van zaken hebben. Maar van de andere kant: dan had je deze vraag niet gesteld. ;)

Ik zou op zoek gaan naar een andere. Tegenwoordig zijn ze goed betaalbaar. Maar koop nooit de eerste die je tegenkomt... Effe rondkijken en dan je keuze maken. Er zijn veel 16V's op de markt en je moet effe zoeken naar een goede tegen een redelijke prijs. Goedkoop is vaak duurkoop. Zeker als het gaat om snelle wagentjes. Het HOEFT niet, maar de kans is groter dan dat je een goede wagen voor een prikkie koopt.
Chris@R5

Erik Olijnsma schreef:kan, hoeft niet. Ik zou een project auto daar wel om willen kopen
Jij maakt er een hobby van :bonk:
wimmel

jah, zal kijken of ik hier een foto op krijg, en anders kijk ik gewoon nog even verder. mn uno doet het ook nog wel even. haha

maar iig bedankt voor deze reacties.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Chris@R5 schreef:
Erik Olijnsma schreef:kan, hoeft niet. Ik zou een project auto daar wel om willen kopen
Jij maakt er een hobby van :bonk:

:~ voor electronica draai ik mijn hand echt niet om :p
Chris@R5

:~ :wink:
superfunk

Is dit niet die clio van marktplaats?
Maar vooral de reden vinden waarom hij in de brand is gevlogen zal belangrijk zijn.
En of geen keringen of pakkingen er door kapot gegaan zijn.
alex1971

dat is inderdaad die van marktplaats. Heb ik net een leuke mailwisseling over gehad met iemand die liever die auto koopt dan mijn (rijdende maar niet uitmuntende) 16V :-)
AlexW

alex1971 schreef:dat is inderdaad die van marktplaats. Heb ik net een leuke mailwisseling over gehad met iemand die liever die auto koopt dan mijn (rijdende maar niet uitmuntende) 16V :-)
die auto heeft wel 30000 km minder gelopen en ze vragen er ook 200 euro minder voor :p
alex1971

:D Is helemaal waar en iedereen mag gelukkig zelf beslissen. Alleen; neem jij de gok met een niet lopende of gok je liever op 1 waar je mee rijden kan en je voor die 200 € aantoonbaar oa een nieuwe koppeling, startmotor en nog veel meer hebt?

Aan de foto te zien is de brand begonnen bij de bak. Omdat daar alleen elektriciteit loopt, verwacht ik dat het is ontstaan door een kortsluiting, dus niet alleen luchtfilterhuis etc, maar ook draadboom herstellen.

Die minder KM's betekenen écht niet dat je ook minder kans op ellende hebt. Kijk maar eens goed rond op het forum!
Plaats reactie