Koelventilateur

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
rsiracer

Mijn geluk

Super auto zo'n Clio 16V maar toen ik 'm kocht deed de verwarming het helaas niet (dat weet ik nu, wat een rotklus) . Aangezien we weer naar de winter onderweg zijn wil ik het wel lekker warm hebben als ik rij. Heb ik netjes m'n kachelradiateur vervangen. Heb ik alles dichtgebouwd, vul het koelsysteem weer en wil gaan ontluchten.

Volgens de vraagbaak moet ik de motor 10 minuten lang op 1500 rpm de motor laten draaien en de koelventilateur moet minimaal 3 keer aangegaan zijn. Na 20 minuten op 1500 rpm is de ventilateur nog helemaal niet aangeslagen aangezien de auto inmiddels bijna kookt zet ik de motor maar uit en tot mijn grote verbazing slaat de ventilateur ineens WEL aan???????

Ik denk dat het relais wat de motor koeling regelt tijdens een lopende motor defect is ofzo.... kan iemand me PLEASE zeggen waar ik dit vind aangezien met de warme dagen van de afgelopen weken (niet echt dus) de auto iedere keer wil gaan koken in de file

Dit is erg vervelend

Het koelwatersysteem is zonder verstoppingen (óók de radiateur)

Alvast bedankt voor de reply's

groeten

rsiracer
Robke
Car: Lexus IS250

Meestal is dat een teken dat er lucht in zit als ik het me goed herinner.
Het relais voor de fan zit bij de rest van de relais in dat bakje naast de accu, waar ook de stekkers voor motorkabelboom zitten.
Riël
Über-Spammer

Heb je de radiatornippel open gedraaid met bijvullen?

Gaat je thermostaat ook open?

Als je fan het doet is 't relais in orde.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
rsiracer

Riël schreef:Heb je de radiatornippel open gedraaid met bijvullen?

Gaat je thermostaat ook open?

Als je fan het doet is 't relais in orde.
Hoe weet ik of de thermostaat het doet???
Riël
Über-Spammer

Wordt de radiateur heet over zijn geheel?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
rsiracer

Riël schreef:Wordt de radiateur heet over zijn geheel?
Ja! Ik heb net de koelradiator ook vervangen.... dus niet verstopt mocht je daar op doelen
pierre

volgens mij is er niets aan het handje, de koeling schijnt zelfs prima te zijn totdat je de motor uitzet, dan slaat de koelvin via de sensor aan.
relais is dus goed en krijgt altijd stroom via een dynamopool of je nu rijdt of geparkeerd staat, dus kan altijd aan slaan, ook bij contact af.
Plaats reactie