16.5 cm speaker in mijn voordeur

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
meknes
Contacteer:

Ik ben nieuw op dit forum en heb sinds 1 maand een renault clio ph2 1.6 16V bj 99, rijdt heerlijk en ben zeer tevreden over de auto.
Ik ben nu bezig met ICE en wil 16,5 cm speaker(maakt deel uit van een compo) in mijn deur zetten in plaats van de 13cm die er nu in zit, als ik de speaker verwijder, meet ik een diepte van ongeveer 70mm, als ik nog een mdf ring gebruik zou ik makkelijk meer ruimte creeren.
Ik wilde weten hoe jullie dit gedaan hebben, is alleen een mdf ring genoeg, of moet ik ook die ruimte achter de 13cm speakers eruit zagen(een soort geventileerde box)in het deurpaneel.
Ik heb de hele forum naar dit onderwerp gezocht maar zag alleen vragen hierover mbt R19 of R Clio ph1 16V.

Alvast bedankt,
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

16.5 gaat niet passen in een Clio II ph1. (ph2 volgens mij ook niet) tenzij je de zaag in het paneel zet.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Maus

Wat ik gedaan heb, is het regenbeschermkapje weggesneden en genoeg ruimte gemaakt. Vervolgens een mooi pasplaatje van MDF gemaakt en daarop de speaker gemonteerd. De originele roostertjes zitten ook nog gewoon op hun plek, dus niemand die ziet dat er 16 cm speakers achter zitten.
Stefan S.

Erik Olijnsma schreef:16.5 gaat niet passen in een Clio II ph1. (ph2 volgens mij ook niet) tenzij je de zaag in het paneel zet.
Klopt, ik heb ook gewoon de zaag in het paneel gezet. Aangezien de beschermkap ervoor zit, zie je er uiteindelijk niets van.
Maus

Hebben jullie de originele regenbeschermkapjes laten zitten, of moesten die ook weg? Ik heb ze weg moeten snijden en er zelf passende kapjes voor gemaakt.
Stefan S.

De regenbeschermkapjes heb ik verwijderd, daar anders geen 16,5 cm speaker in het paneel past. Ik heb zelf een afdakje gemaakt met een loodbitumen mat.
Plaats reactie