Meer vermorgen uit een 1.2 16v! Wie kan mij helpen??

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Hallo,

zoals het topic al aangeeft wil ik meer vermogen uit mijn 1.2 16v halen.

Wat zijn volgens jullie zoal de mogelijkheden om er meer vermogen uit te halen.

Wat het kost wordt nu niet naar gekeken, maar is wel handig om te vermelden.

Wie kan mij helpen??
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

ander blok....

Sorry.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

als je meer vermogen wilt waarom overweeg je dan geen ander blok. met een 1.8 of 2.0 zul je gelijk al een berg meer vermogen hebben dan je ooit zal winnen met een chip, nokken-as enz enz.
R5GTT. Drive it like you stole it
Ralf
Berichten: 2364
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 21:05
Locatie: Pijnacker

moet je ff spitsoor (mike) pmmen, die van hem loopt 190
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

:lol: :lol:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ralf schreef:moet je ff spitsoor (mike) pmmen, die van hem loopt 190
en met dewind in de rug, berg af en cafe in zicht loopt ie over de 200 :p :wink: :beer:
R5GTT. Drive it like you stole it
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Dus ik zit eigenlijk vast op een ander blok zeg maar.

Wat kost zoiets en waar moet ik op letten?
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Even een klein upje mbt de kosten en moeilijkheid van het inbouwen van een andere motor :up: :~
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Kijk es op de site van Holtrop ;)

Staan genoeg blokkies (met prijs) te koop, ik weet alleen niet wat er exact allemaal gaat passen ;)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Neem de 1.6-16v, de K4M das een mooi motortje (Y)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ik zou eigenlijk doorsparen/kopen van een andere auto die standaard al snel is. Nu pleur je er 1 dikkere motor in, maar de auto is eigenlijk berekent op een 1.2. (remmen wegligging enz). of lul ik nu krom :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nee, je lult niet krom... :) Ik zou ook gaan voor een sneller model.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Ik weet het!!!! NOS :lol:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Water-methanol injectie ! :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Riël schreef:Water-methanol injectie ! :D
Dat heb ik al, maar dat is maar van korte duur. Ik wil constant meer vermogen. :smoke:
mtbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 22:18

+Clio16v+ schreef:ik zou eigenlijk doorsparen/kopen van een andere auto die standaard al snel is. Nu pleur je er 1 dikkere motor in, maar de auto is eigenlijk berekent op een 1.2. (remmen wegligging enz). of lul ik nu krom :)
daar moet je idd rekening mee houden, heb overlaatst op het autokerkhof een mooi toegetakeld clio'tje gezien. Dat was een 1,2l en de eigenaar had er denk ik een 1,8 16V ingestoken, en over de 200 gereden, in de bocht kon hij dat ding onmogelijk onder controle houden, is op een andere geknald, omhoog gevlogen, de lamp van een lantaarnpaal geraakt (je leest het goed, de lamp geraakt maar de paal zelf niet), op de grond gekomen, een paar keer overkop gevlogen, tegen een boom geknald, en dan de vijver in. De bestuurder was dan ook verdronken, buiten verdrinking had hij enkel een arm en zijn ribben gebroken, maar de deur was gekneld, daarmee kon hij er niet uit.
En geloof me, je wilt niet dat je clio er zo gaat uitzien.

Dus als je 250 wil rijden, zorg dan ook de de rest van je auto 250 aankan.
alex1971
Berichten: 317
Lid geworden op: di 28 jun 2005 8:12
Locatie: Amstelveen

Kijk ; ZO"N verhaal mag lekker vaak worden geplaatst her en der in het forum. Word maar bang.. een auto is een wapen als het in handen komt van onvoorbereide mensen
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

alex1971 schreef:Kijk ; ZO"N verhaal mag lekker vaak worden geplaatst her en der in het forum. Word maar bang.. een auto is een wapen als het in handen komt van onvoorbereide mensen
Bang voor hoge snelheden ben ik absoluut niet aangezien ik ook motor rij.
En onvoorbereid op veel vermogen ook weer niet.

Maar blijf eerst rustig zo door tuffen. En dan mss heeeeeeeeel mss komt er dan een ander blok of wat ik nog beter kan doen een nieuwe clio alleen dan wel een RS.

Maar wel bedankt voor tips :worship:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

het gaat ook niet om de snelheid, maar t afremmen ervan, een motor wil nog wel aardig remmen, maar dat standaard spul wat onder een 1.2 zit is niet echt denderend :p

Mijn 1.6 had iets grotere remmen, maar daar was ik ook niet echt weg van
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
alex1971
Berichten: 317
Lid geworden op: di 28 jun 2005 8:12
Locatie: Amstelveen

het is ook maar een (treffend) voorbeeld dat misschien wel als eerste topic in 'projecten' gezet mag worden.
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Is ook een goed voorbeeld.

Maar als ik zoiets zou doen, dan ging natuurlijk niet met dezelfde remmerij verder. Dan nam ik eerder de remmerij van 2.0 16v of van een rs. Daar ga ik dus echt niet op bezuinigen!!!!

Ik heb dan nog liever eerste schijven rondom van een RS op mijn 1.2 16v'tje dan eerst een ander blok en dan pas schijven.
alex1971
Berichten: 317
Lid geworden op: di 28 jun 2005 8:12
Locatie: Amstelveen

zeker ook niet naar jou specifiek, of iemand anders persoonlijk. Meer in het algemeen.

Daarbij.. hard rijden is wel ok.. maar het is pas echt gaaf om laat en knetterhard te remmen!!!!
Plaats reactie