ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

jawel, en normaal valt t ook wel mee.

Alleen we willen het voorkomen dat we een lid de toegang tot de paddock moeten weigeren, want het draait in de club toch in 1e plaats om de gezelligheid
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Hmmmzzzzzz........... Heb van de week net een plek aangevraagd voor Team 19 16v. En daar zijn overwegend standaard auto's bij. Kan nog dikke fun worden dus :s
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

denk dat het met dat soort auto's nog wel meevalt eigenlijk.

want er zit plastic op, en lichtmetalen velgen. :wink:

Denk als je een standaard 19 1.4 erheen brengt het wel problemen geeft
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Riël
Über-Spammer

Xabre schreef:jezus, kelly bij jensen, wat is de wortel van 9 ? willie wortel ?? stampot :p
LOL

Ik vind 'r wel geniaal. Ze (hij) doet 't er gewoon om. En de centen rollen binnen. haha, leuke aflevering weer toch?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Hmmmzzzzzz........... Heb van de week net een plek aangevraagd voor Team 19 16v. En daar zijn overwegend standaard auto's bij. Kan nog dikke fun worden dus :s
Ik heb overigens VDB een mooi mailtje gestuurd (maak ik als het antwoord er is nog wel openbaar, niet nu, das niet sjiek).
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

5gt8vturbo schreef:ach alle auto`s bij de grote beurt staan binnen een half jaar op marktplaats te koop dus misschien zittie volgend jaar bij de club
Als ik me niet vergis is ie al lid van het RMC :wink:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Erik Olijnsma schreef:
Lex schreef:Ach met de lopende projecten hebben we straks een aantal dikke show & go wagens in huis als club.

Dus ik denk dat het de club goed doet als ze met deze wagen een aantal automaxx evenementen bezoekt.
Dan moet je dus weer uitzoeken en mensen verbieden tot de stand, en dat is nou net datgene waar we als club zijnde niet achter staan
Je kan als club toch aangeven dat voor bepaalde evenementen alleen "dikke/nette" auto's worden toegelaten?

Ik denk dat daar best begrip voor zal zijn.....

Ik vind die AutomaXX evenementen ook niet denderend, maar de club moet daar eigenlijk toch wel staan. :)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Riël
Über-Spammer

VDB eens een poepie laten ruiken wat evenementen zijn.

CLubs samenpakken, tegen vdb, paar dikke sponsoren en dan geen mguires of hoe schrijf je dat en pioneer :D

Toch dat enorme franse autosport festival idee maar uitvoeren?
Riël
Über-Spammer

Chris schreef:
Erik Olijnsma schreef:
Lex schreef:Ach met de lopende projecten hebben we straks een aantal dikke show & go wagens in huis als club.

Dus ik denk dat het de club goed doet als ze met deze wagen een aantal automaxx evenementen bezoekt.
Dan moet je dus weer uitzoeken en mensen verbieden tot de stand, en dat is nou net datgene waar we als club zijnde niet achter staan
Je kan als club toch aangeven dat voor bepaalde evenementen alleen "dikke/nette" auto's worden toegelaten?

Ik denk dat daar best begrip voor zal zijn.....

Ik vind die AutomaXX evenementen ook niet denderend, maar de club moet daar eigenlijk toch wel staan. :)
Automaxx summer edition blijven we ook wel.
Steven
Car: M536

Volgens mij is 'standaard' meer naar de normale niet-sportieve modellen toe.

Weet wel zeker dat een nette 16v, GTT of 19 wel toegelaten zal worden.
Tis meer om de gare wannabees een beetje af te schrikken.
Riël
Über-Spammer

Is ook zo.

Blijf ik VDB bagger vinden :p *persoonlijke mening* :)
Gast

Riël schreef:Is ook zo.

waar gaat dit eigenlijk over (als ik het weten mag ???)
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

-jo- schreef:
Riël schreef:Is ook zo.

waar gaat dit eigenlijk over (als ik het weten mag ???)
VDB is de organisator van de grote meetings in nederland. (en zo'n beetje de enige...)
Riël
Über-Spammer

http://www.automaxx.nl

De grote evenementen organisatie VDB die ook achter automaxx zit (een vele andere autofestivals) heeft ons laten weten dat standaard auto's niet toegelaten worden op de paddock van een van die evenementen.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Steven schreef:Volgens mij is 'standaard' meer naar de normale niet-sportieve modellen toe.

Weet wel zeker dat een nette 16v, GTT of 19 wel toegelaten zal worden.
Tis meer om de gare wannabees een beetje af te schrikken.
Ik vermoed dat je gelijk hebt Steven.

Gewoon inschrijven, en ff aanzien hoe het daar loopt.
Waarom zo moeilijk, RTC word echt wel toegelaten.. Anders houden ze geen club meer over. :)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Gast

Indien die meneer zo kieskeurig gaat doen zal hij op korte termijn niet veel meeting meer overhouden. Spijtig genoeg is de populariteit van het tupperware-syndroom nog aan het stijgen. In sommige gevallen is het echt te gek voor woorden.

Wat me echt opvalt, en nu spreek ik naar belgische norm, is dat bijna 90% van de meetings enkel nog gaat over "show and shine". De andere 10% gaat dan meerbepaald over de sprintmeetings van ABC. Helaas wordt het deze organisatie ook al moeilijk gemaakt waardoor er dit jaar meetings op het laatste ogenblik werden afgelast.

Het tupperware-syndroom brengt dan ook het meeste geld in de lade, de echte tuners worden afgeschilderd als criminelen, doodrijders, halve gare brokkenpiloten en nog van zulke mooie benamingen.

Nu moeten die Thin-can boys maar es effe in hun oren knopen dat heel dat plastiek gedoe geen tuning is maar styling ! Ik weiger het om aangesproken te worden als tuner als men denkt dat tuning geassocieerd wordt met spoilers en oversized bumps, neon en meer van dat soort onzin. Sorry voor de mensen die hiervan houden, tis maar men persoonlijke mening.

In ieder geval, de dag dat "op het eerste gezicht" standaard gtt's geweigerd worden op meetings zullen ze een pak aan toeschouwers, deelnemers verliezen. Veel mensen houden nu éénmaal van de nostalgie en de brute, niet door electronische spullen gecontroleerde, pk's.
Gast

effe iets volledig anders, we zijn net terug van die fridaynight in terneuzen. Bijna thuis een rampzalig scenario gezien. Effe een eigen quote vanop onze site over hetgeen gebeurd is:

Posted: 17/09/05 - 01:38 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Man man man...net toen jij aan het hospitaal bent ingeslagen rijden wij de N16 op, net achter de afrit E17 gent zwaailichten, alle kleuren. Oranje, geel, blauw.... Dus ik denk bij mezelf, leuk, ik krijg er een bob sticker bij !

Nu jah, vergeet het dus maar ! Sond daar een ASTON MARTIN VANQUIS (zal wel ni juist geschreven zijn) dwars over de baan. Alle vakken verspert en volledig geplooid !!!! Diene otto stond volledig op zen as getorst, die moet een serieuse patat gemaakt hebben.

10 meter verder op de pechstrook, ne PORSCHE 996, ook vooraan geplooid !!! Volgens mij hebben die mannen proberen spelen en is da verkeerd afgelopen. Twas daar een duur kerkhofscenario !!!

btw, wa de meeting betreft, ik heb me weer goed gehad zenne. Thx voor de gezellige avond eh Sam euh Eddie
Contacteer:

Ik denk ook dat als je met een standaard 19 1.4 aankomt met een paar stickers op dat je dan beter voor de parkeerplaats kan kiezen op zo'n evenement. Het show terein is dan bedoeld voor de dikke wagens binnen een club.

Er zijn meerdere clubs die een speciaal showteam hebben, denk bijvoorbeeld aan Midlands of het DTT

En met dikke wagens bedoel ik dus gestylde of/en onder de kap getunede auto's
Laatst gewijzigd door Lex op za 17 sep 2005 0:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Steven

-jo- schreef:Indien die meneer zo kieskeurig gaat doen zal hij op korte termijn niet veel meeting meer overhouden. Spijtig genoeg is de populariteit van het tupperware-syndroom nog aan het stijgen. In sommige gevallen is het echt te gek voor woorden.

Wat me echt opvalt, en nu spreek ik naar belgische norm, is dat bijna 90% van de meetings enkel nog gaat over "show and shine". De andere 10% gaat dan meerbepaald over de sprintmeetings van ABC. Helaas wordt het deze organisatie ook al moeilijk gemaakt waardoor er dit jaar meetings op het laatste ogenblik werden afgelast.

Het tupperware-syndroom brengt dan ook het meeste geld in de lade, de echte tuners worden afgeschilderd als criminelen, doodrijders, halve gare brokkenpiloten en nog van zulke mooie benamingen.

Nu moeten die Thin-can boys maar es effe in hun oren knopen dat heel dat plastiek gedoe geen tuning is maar styling ! Ik weiger het om aangesproken te worden als tuner als men denkt dat tuning geassocieerd wordt met spoilers en oversized bumps, neon en meer van dat soort onzin. Sorry voor de mensen die hiervan houden, tis maar men persoonlijke mening.

In ieder geval, de dag dat "op het eerste gezicht" standaard gtt's geweigerd worden op meetings zullen ze een pak aan toeschouwers, deelnemers verliezen. Veel mensen houden nu éénmaal van de nostalgie en de brute, niet door electronische spullen gecontroleerde, pk's.
Amen :worship:
Riël
Über-Spammer

Probeer eens iemand zonder te gaan lachen, vlug een aantal pagina's van het welterusten topic door te lzen :worship:

tuste truste slaap ze licht uit? mogge mogge hoihoi mogge jaja truste slaapze truste :lol:
Frits Clio 16v

Ik heb per ongeluk mijn hele PM inbox gewist :(
Dat is niet meer terug te halen denk ik, of wel?

Gr, Frits.
Gast

spijtig frits, had ik onlangs ook, alles weg...gone...partir...
Frits Clio 16v

Ja daar was ik al bang voor, helaas...

Gr, Frits.
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

ik ga wel eens op vrijdagavond naar de Hoogeveen vrijdagavond meeting en dan staat daar ook altijd een gozer in een volkomen standaard gare ouwe Fiat Panda, terwijl de rest van de auto's daar er veel beter uitziet.

denk dat Automaxx (VDB) dit bedoelt, ze gaan echt geen 5 GT Turbo of 19 16v wegsturen lijkt mij, maar kom je daar met een gare Hyunday Pony ofzo aanzetten (wannabe) dan lijkt het mij niet meer dan redelijk dat je gewoon de parkeerplaats op mag in plaats van de paddock.

is me een paar keer opgevallen met Summer Edition 2005, dat er ook gewoon duidelijk niet getunede/gestylde wagens stonden, die alleen heen gingen om de paddock op te kunnen.

maar denk dat het voor ons wel losloopt (ik wacht het af)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Clio Baccara 16v schreef:Ja daar was ik al bang voor, helaas...

Gr, Frits.
stimmt. Nix meer van terug te halen.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

-jo- schreef:Indien die meneer zo kieskeurig gaat doen zal hij op korte termijn niet veel meeting meer overhouden. Spijtig genoeg is de populariteit van het tupperware-syndroom nog aan het stijgen. In sommige gevallen is het echt te gek voor woorden.

Kijk, zo denk ik er dus ook over. Had van de week op het AMSE forum ook al bijna ruzie toen ik zoiets zei. (iets over dat ik geen all show-no go auto's wil zien ;) )
Marcel B.

Steven schreef:

Amen :worship:
Collega van mij laatst ook, 'joh doe ff je motorkap open, wil wel es zien hoe vet ie getuned is'

uhhh daar zie je nix aan hoor :)
Ferdy
Über-Spammer

Riël
Über-Spammer

Die is érg mooi.
jiggy
Contacteer:

eeyz menseu weet iemand wat het kost om de versnellingbak olie te verversen bij een garage of ie het redelijk makkelijk zelf te doen???

het gaat om mijn clio 1.8 16v 1991

greetzzzzzzz marcel
Steven

Zelf doen, tis niet moeilijker als motorolie verversen. Tis zelfs simpeler omdat er geen filter is.

Alleen een dunne slang erbij is wel makkelijk, omdat je die fles nooit bij het vulgat krijgt. (voorkant van de bak, achter je bumper dus).
Grote dop 24, kan niet missen.

En aftapbout is een sleutel/dop 13.
jiggy
Contacteer:

Steven schreef:Zelf doen, tis niet moeilijker als motorolie verversen. Tis zelfs simpeler omdat er geen filter is.

Alleen een dunne slang erbij is wel makkelijk, omdat je die fles nooit bij het vulgat krijgt. (voorkant van de bak, achter je bumper dus).
Grote dop 24, kan niet missen.

En aftapbout is een sleutel/dop 13.
oke bedankt en hoeveel liter zou er in moeten? en wat voorn olie merk zou het beste zijn.
Steven

Ik rijd met Kroon-Oil, maja wat je erin keilt moet je zelf weten. 75W90 GL4 of 80W90 GL5 is goed voor de JB3-bak.
Gaat iets meer in dan 3 liter, dus ik zou een 5 litercan kopen en een ouwe koelslang oid gebruiken (iets van 20mm of kleiner) en daar de boel doorheen gieten. Kan wel ff duren iig, die olie is vrij dik.

Gewoon zover vullen dattie begint over te lopen, als de olie gelijk staat aan de vuldop is het goed.
Arjen

Een echte 11 turbo in Zender uitvoering. Zeer bijzonder (Y)
Gesloten