ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
mike16v

CChris schreef:
mike16v schreef:
-Ray- schreef:
Nadeem schreef:
Arno17 schreef: Mijn droom auto is nog steeds de Audi RS4 Avant.

Jaaaaa, de mijne ook :kwijl: :kwijl: :kwijl:
doe mij dan toch maar de RS6 Avant :worship:
die heb ik heeel bruut een Porsche 911 voorbij zijn schieten op spa! :worship:
heb k 2 rondes in meegereden op zandvoort :smoke: dat was wijs!!!! oef.......230-240 op rechte stuk, best netjes op zich..... :worship:
zeer netjes :)
Ivo
Über-Spammer

Welke GT was er in Utrecht dan....??

Nog andere leuke acties gehad daaro.... :D
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Vanmiddag in Emmen op de Hondsrugweg ging ik links voorgesorteerd staan bij de stoplichten, naast mij rechts stond een jongen in een beige Golfje 2, GTI volgens mij (zie uitlegje beneden).

Ik had de raampjes wat open en m'n moeder zat naast me, stoplicht gaat op groen en zoals altijd sprint ik er vandoor, zegt m'n moeder zo 'wat is dat toch voor geluid' dus ik zo 'da's die Golf hiernaast je :D die wil ook ff racen' (Golf had een ander luchtfilter of einddempertje, geluid was wel leuk)

je mag daar 50 trouwens en ik trok ff door tot 100, blijkt die Golf het bij 60 ofzo al opgegeven te hebben :D

hij ging dezelfde kant op als mij, en ik zag in de spiegel dat ie zo'n rooie band in de grille had (vandaar dat ik dacht dat het dan een GTI kon zijn), maar het Golfje presteerde niet veel, ik was namelijk ook eerder bij de 60 waar hij het al voor gezien hield :lol:

Een goeie Golf GTI (een echte Golf GTI) moet toch een Mégane 1.6e met 90 pk achter zich kunnen houden, en zeker bijhouden.

Toen ik vlak bij m'n wijk was ging hij op de rotonde richting Erica, hij heeft dus een hele tijd achter mij gereden en kans genoeg gehad om het mij betaald te zetten, maar geen gebruik van de kans gemaakt.

Jammer dan want dit Golfje gaat op de lijst naast die paarse Civic die ook niet harder dan 100 durfde waar je 70 mocht (rondweg Emmen) en waar ik de Civic dus ff strak achter me liet met 140 :wink: dit was overigens met de 19 maar ook met mij achter het stuur.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Riël
Über-Spammer

Zo zie je maar, de verstandige mensen verliezen ;) :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Edward
Contacteer:

Riël schreef:Zo zie je maar, de verstandige mensen verliezen ;) :)
nou dat zeg je wel, maar gisteravond (maandagavond) reed ik van de Wehkamp naar huis, van Dedemsvaart naar Emmen en ik kwam door De Krim, buiten de Krim staat een camera, dat is op een stuk waar je 80 mag.

ik ben voorbij de camera, ga wat harder rijden, omdat ik A) daar zin in heb en B) er iemand achter mij zit die ook wat harder wil.

op een gegeven moment rij ik 120, en vond het wel genoeg zo, gaat bij degene achter mij het knipperlicht naar links :) en drukt flink z'n gaspedaal in.

ben heel even met hem mee gereden, benieuwd hoe hard hij nou reed, toen ik net zo hard reed als hij stond er 160 op m'n teller, dit dus op een stuk van 80.

toen ging ik afremmen om linksaf te slaan, de autoweg op naar Emmen en vloog hij met minimaal 150 km/u de bebouwde kom van Coevorden binnen :)

vond ik toch wel een beetje asociaal, okey ik reed dus even later ook die snelheid nadat hij mij inhaalde, en het was op dat moment ook wel even leuk omdat ik normaal niet zo hard rijd op dat stuk. maar ik vond 120 daar toch wel meer dan genoeg op dat moment. 160 is dan meer iets voor de snelweg ofzo.

(23:30 ofzo dus geen hond te bekennen op de weg)

wat ik wil zeggen is dus, zo heel erg asociaal ben ik ook weer niet :p , je hebt altijd baas boven baas. (rechts inhalen bijv. heb ik nog nooit gedaan, en hoe vaak zie je mensen dat wel niet doen, of het nou op een drukke snelweg of gewoon een stukje rondweg is)
Leon
Contacteer:

Vanmiddag in Spijkenisse, stond vrolijk fluitend voor het stoplicht, komt links van mij een groene golf gti (golf 2) naast me staan, kijkt naar me auto, kijkt naar mij met een gezicht van "hahahaha sukkel, een renault 5"

Achteraf was hij degene die de sukkel was, want heb de sprint dik van m gewonnen :D das kill nummer 1 met mn nieuwe 5 gtt
Heerlijk weer een franse auto
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

veul spiekenissers hier zeg
zie er regelmatig rijden in spijk city
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer

ForeverYoung schreef:
nou dat zeg je wel, maar gisteravond (maandagavond) reed ik van de Wehkamp naar huis, van Dedemsvaart naar Emmen en ik kwam door De Krim, buiten de Krim staat een camera, dat is op een stuk waar je 80 mag.

ik ben voorbij de camera, ga wat harder rijden, omdat ik A) daar zin in heb en B) er iemand achter mij zit die ook wat harder wil.

op een gegeven moment rij ik 120, en vond het wel genoeg zo, gaat bij degene achter mij het knipperlicht naar links :) en drukt flink z'n gaspedaal in.

ben heel even met hem mee gereden, benieuwd hoe hard hij nou reed, toen ik net zo hard reed als hij stond er 160 op m'n teller, dit dus op een stuk van 80.

toen ging ik afremmen om linksaf te slaan, de autoweg op naar Emmen en vloog hij met minimaal 150 km/u de bebouwde kom van Coevorden binnen :)

vond ik toch wel een beetje asociaal, okey ik reed dus even later ook die snelheid nadat hij mij inhaalde, en het was op dat moment ook wel even leuk omdat ik normaal niet zo hard rijd op dat stuk. maar ik vond 120 daar toch wel meer dan genoeg op dat moment. 160 is dan meer iets voor de snelweg ofzo.

wat ik wil zeggen is dus, zo heel erg asociaal ben ik ook weer niet :p , je hebt altijd baas boven baas. (rechts inhalen bijv. heb ik nog nooit gedaan, en hoe vaak zie je mensen dat wel niet doen, of het nou op een drukke snelweg of gewoon een stukje rondweg is)
Ja maar foreveryoung, met 120 de bebouwde kom in ... dan maak je je naam straks waar.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Edward
Contacteer:

Riël schreef:
ForeverYoung schreef:

Ja maar foreveryoung, met 120 de bebouwde kom in ... dan maak je je naam straks waar.
nee ik ging op dat moment niet de bebouwde kom in maar de autoweg op. dus ik heb vrij rustig het gas laten zakken en nog wat bijgeremd, het afslagje gepakt en weer snelheid gemaakt om even verderop netjes met +/- 100/120 in te voegen. op een autoweg dus 100 toegestaan.

normaal rij ik geen 160 waar 80 is toegestaan, als degene achter mij 120, waar 80 is toegestaan, niet hard genoeg vind, wie is er dan asocialer?

enneh vergeet niet waar dit topic voor bedoeld is, als je even naar boven leest staan er verhalen die qua snelheid verder gaan..... (betweter modus weer uit :) )

edit: ach m'n naam waar maken; 't zal wat :) (heb ik dat hier al opgebouwd? nee toch? :smile: )

nog een editje: overdag heb je daar stoplichten dus is het onmogelijk om vlak voor Coevorden zo hard te rijden als die kerel deed, 's avonds staan de stoplichten echter uit (knipperen oranje) dus kun je flink doorstomen als je wil.
Stefan S.

Vanavond een 2 keer een stoplichtsprintje met een Porsche Cayenne :p . Ik had geen idee wat de specs van deze Porsche Cayenne was en had zoiets van: "boeie en gasgeven". De eerste keer vloog ik er echt vandoor en had het idee dat de beste man niet echt zijn best deed. Bij het tweede stoplicht ging hij weer links staan van mij en keek een beetje arrogant naar mijn Clio (1.4 16V) en glimlachte en ging er goed voor zitten. Stoplicht op groen en de Porsche Cayenne schiet weg, iets van 2 meter voorsprong. Wat denk je, schiet de gekke Reno clio gewoon in zijn 2 en zijn 3 de Porsche Cayenne voorbij en bleef hem voor in mijn 4 tot een volgende stoplicht en toen moest ik rechtsaf. Zonet effe snel de specs gelezen en hij moet 1 sec. sneller zijn dan mij.
Conclusie: de man is niet zo goed in schakelen of kent zijn auto niet echt goed :) Toch een machtig gevoel om in een Reno te rijden :p
Sander2

Stefan S. schreef:Vanavond een 2 keer een stoplichtsprintje met een Porsche Cayenne :p . Ik had geen idee wat de specs van deze Porsche Cayenne was en had zoiets van: "boeie en gasgeven". De eerste keer vloog ik er echt vandoor en had het idee dat de beste man niet echt zijn best deed. Bij het tweede stoplicht ging hij weer links staan van mij en keek een beetje arrogant naar mijn Clio (1.4 16V) en glimlachte en ging er goed voor zitten. Stoplicht op groen en de Porsche Cayenne schiet weg, iets van 2 meter voorsprong. Wat denk je, schiet de gekke Reno clio gewoon in zijn 2 en zijn 3 de Porsche Cayenne voorbij en bleef hem voor in mijn 4 tot een volgende stoplicht en toen moest ik rechtsaf. Zonet effe snel de specs gelezen en hij moet 1 sec. sneller zijn dan mij. Conclusie: de man is niet zo goed in schakelen of kent zijn auto niet echt goed :)
zo, hoe snel is jouw clio dan wel niet? :worship:

*edit* ik zie het al, het instap model gaat binnen 9,1 sec/9,7 sec naar de 100. Ik dacht namelijk dat die al binnen zo'n 7 sec. op de 100 zaten. Maar dan nog, niet slecht! (Y)
Laatst gewijzigd door Sander2 op vr 2 sep 2005 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefan S.

Sander2 schreef:
Stefan S. schreef:Vanavond een 2 keer een stoplichtsprintje met een Porsche Cayenne :p . Ik had geen idee wat de specs van deze Porsche Cayenne was en had zoiets van: "boeie en gasgeven". De eerste keer vloog ik er echt vandoor en had het idee dat de beste man niet echt zijn best deed. Bij het tweede stoplicht ging hij weer links staan van mij en keek een beetje arrogant naar mijn Clio (1.4 16V) en glimlachte en ging er goed voor zitten. Stoplicht op groen en de Porsche Cayenne schiet weg, iets van 2 meter voorsprong. Wat denk je, schiet de gekke Reno clio gewoon in zijn 2 en zijn 3 de Porsche Cayenne voorbij en bleef hem voor in mijn 4 tot een volgende stoplicht en toen moest ik rechtsaf. Zonet effe snel de specs gelezen en hij moet 1 sec. sneller zijn dan mij. Conclusie: de man is niet zo goed in schakelen of kent zijn auto niet echt goed :)
zo, hoe snel is jouw clio dan wel niet? :worship:
Euhm, niet zo snel :D . Tis maar 98 pk, maar vaak komt het er opneer dat goed schakelen belangrijker is dan alleen pk's.
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Cayenne S kan je dan hebben, maar minder wordt het met de Turbo uitvoering :) , die is net zo( zo niet sneller) dan een 911 Turbo.

Maar idd, het poken is het belangrijkst om het verkeerslicht sprintje te winnen.

Vanmiddag nog durfde een gozerd in een Astra GTC het niet aan, terwijl ik met vrouw en kinders in de auto zat............ :p .....of hij probeerde het in zijn 1, maar haakte af toen ik al snel op zijn bumper zat. (F)
Strijder

Het blijft een jeep :D :wink:
SMILLIAW

gisteravond weer een paar leuke sprintjes gehouden.
tegen een lancia delta weet ik veel verloren :( . ik zat niet op te letten, hij spoot weg, ik probeerde erachter te gaan, maar ALLEEN maar wielspin in mn 1ste. wist toen al dat het afgelopen was.
daarna tegen een civic coupe vtec waar het een en ander aan gedaan is. een goeie start van mij en die heb ik overtuigd gewonnen.
daarna tegen een ibiza tdi, werd al voor die diesel gewaarschuwd, 400 nm trekkracht, ook overtuigd gewonnen.
daarna calibra 4x4 turbo, overtuigd verloren.
tigra turbo en corsa 2 liter ook verloren, tot de 100 bleef ik wel voor, maar op hogere snelheid kom ik toch wat te kort.
Nadeem

SMILLIAW schreef:gisteravond weer een paar leuke sprintjes gehouden.
tegen een lancia delta weet ik veel verloren :( . ik zat niet op te letten, hij spoot weg, ik probeerde erachter te gaan, maar ALLEEN maar wielspin in mn 1ste. wist toen al dat het afgelopen was.
daarna tegen een civic coupe vtec waar het een en ander aan gedaan is. een goeie start van mij en die heb ik overtuigd gewonnen.
daarna tegen een ibiza tdi, werd al voor die diesel gewaarschuwd, 400 nm trekkracht, ook overtuigd gewonnen.
daarna calibra 4x4 turbo, overtuigd verloren.
tigra turbo en corsa 2 liter ook verloren, tot de 100 bleef ik wel voor, maar op hogere snelheid kom ik toch wat te kort.

Heej dan heb ik jou gezien :) Dit was nml bij de Meern ofnie?

Er waren gisteren aardig wat snelle bakkies (Y) , heb je ook nog die skyline zien sprinten? :worship: , resultaat viel me wel iets tegen maar t zag er zeker vet uit :)
mike16v

gisteren een sprintje tot 160 getrokken tegen een MG ZT 180 of MG ZT 160, scheelde niet super veel maar bleef hem een 3/4 auto lengte voor, toen ben ik niet verder gegaan dan 160 km en liet hem passeren.

(ik heb een gereviseert blok met chip (kon hem doortrekken tot 7500 toeren) en een green air vervangings filter)

bij het volgende stoplicht stonden we naast elkaar en hij lacht naar me, toen ben ik weer rustig gaan rijden, maar hij niet hij schoot weg, en hij werd opgejaagt door de nieuwe Golf GTI, die dingen zijn best rap volgens mij
Ivo
Über-Spammer

Trouwens dit weekend nog achter een Toyota MR-2 Turbo aangezeten....,

zo'n ding gaat ook echt serieus af, alleen boven de 140 kan je het goed bij blijven met een Mini.... :p
Robke
Car: Lexus IS250

Net nog een stoplichtsprintje getrokken met de Charade tegen een Audi A6 2.5 TDI.
Ik had wel verwacht dat zo'n bak sneller zou zijn, maar ik trok gewoon een autolengte op hem, pas vanaf de 110km/h begon hij wat in te lopen. :lol:
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Op de burgemeester van Rhenen singel in Gouda een aantal stoplichtsprintjes met een focus tddcccci(rood) ofzo...whe he he t wagentje was verlaagd veel spoiler enzo dikke velgen won geen een keer.
Bij het laatste stoplicht voor de snelweg saffie op benzine en echt gas gegeven....Ralf is mijn getuige....dik gewonnen :)
Ralf

Hesselgouda schreef:Op de burgemeester van Rhenen singel in Gouda een aantal stoplichtsprintjes met een focus tddcccci(rood) ofzo...whe he he t wagentje was verlaagd veel spoiler enzo dikke velgen won geen een keer.
Bij het laatste stoplicht voor de snelweg saffie op benzine en echt gas gegeven....Ralf is mijn getuige....dik gewonnen :)
Ik weet van niets :p
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Nadeem

robclio16V schreef:Net nog een stoplichtsprintje getrokken met de Charade tegen een Audi A6 2.5 TDI.
Ik had wel verwacht dat zo'n bak sneller zou zijn, maar ik trok gewoon een autolengte op hem, pas vanaf de 110km/h begon hij wat in te lopen. :lol:
Wat voor'n Charade? Zo'n Gtti?
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Nee zn charade sport op gas :D
Nadeem

Aha, kwou al zeggen...
anders vond ik t nml niet zo gek :p
ARNO16V
Contacteer:

Zo hee vandaag op de snelweg richting Meppel ffe gesport met een Audi A4 avant en een clio uit 2003, de Audi gaf het op een gegeven moment op maar de clio (met een wat oudere bestuurder erin) bleef gas geven, zo'n ding is goed pittig zeg, er stond op dat het een 1.6 16v was maar in m'n 5de versnelling onder de 4500 toeren was ik niks sneller.
Pas als ik naar de 4 ging en dus 4500 toeren reed ging ik sneller en in de 5 boven de 4500 toeren.
Toen zijn we allebei nog geflitst :( (net voor Hoogeveen) met 145 geloof ik, das weer mooi k*t.
Kreeg op de afrit Staphorst nog een duimpje van de bestuurder van de clio (Y) .
(en toch vraag ik me af of het wel een 1.6je was)
Had geen Sport op de achterkant staan, had wel xenon lampen en dat nieuwe type RS wielen d'r onder, en reed die Audi zo zoek alsof het niks was. :)
Sander2

ARNO16V schreef:Zo hee vandaag op de snelweg richting Meppel ffe gesport met een Audi A4 avant en een clio uit 2003, de Audi gaf het op een gegeven moment op maar de clio (met een wat oudere bestuurder erin) bleef gas geven, zo'n ding is goed pittig zeg, er stond op dat het een 1.6 16v was maar in m'n 5de versnelling onder de 4500 toeren was ik niks sneller.
Pas als ik naar de 4 ging en dus 4500 toeren reed ging ik sneller en in de 5 boven de 4500 toeren.
Toen zijn we allebei nog geflitst :( (net voor Hoogeveen) met 145 geloof ik, das weer mooi k*t.
Kreeg op de afrit Staphorst nog een duimpje van de bestuurder van de clio (Y) .
(en toch vraag ik me af of het wel een 1.6je was)
Had geen Sport op de achterkant staan, had wel xenon lampen en dat nieuwe type RS wielen d'r onder, en reed die Audi zo zoek alsof het niks was. :)
Die clio kan een initiale zijn geweest, heeft geloof ik ook standaard xenon netzoals een RS.
Bram

Gisteravond een sprintje getrokken met een Audi TT Cabrio. Geeen idee wat er voor een motor in lag. De eerste 3 versnellngen was ik in ieder geval sneller, daarna gaf ie het op.
DennisT
Moderator

Vorige week stoplicht sprintje met mijn standaart GTT tegen een dikke mercedes (SLK ofzo, niet op gelet). Ging gelijk op, maar vanaf 120 begon hij uit te lopen. Volgens mij wist hij niet dat een GTT zo snel was, Hij zat later alleen maar te zwaaien en zijn duim op te steken, ondanks dat hij ietsje sneller was 8)
Keisuki

GTT-vs-Audi S4 bij stoplichten ergens bij R,dam ben er niet bekent dus weet niet precies waar tot de 140 zag ie alleen mijn achterlichten daarna kwam hij me met z'n middelvinger omhoog voorbij wat heb ik die gast uitgelachen.
Moet ook wel erg frustrerend zijn voor die zakenmannetjes die vet veel geld aan een auto uitgeven die toch niks kan :lol:
turbo powerrrrrrrr
Gast

blijkbaar komen jullie allemaal gasten tegen die: ofwel niet kunnen rijden, ofwel hun wagen niet kennen. :~
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Of een S4 badge op hun 1.8je plakken!
(Weet je hoeveel BMW M3's en M5en er anders rondrijden: yeah right!)
Daniël W.
Car: 5TL-T

Zonet met mn garagehouder ff turbodruk afgesteld, deze stond op 1.0 bar onder de gasklep, ff op 750mbar gezet. ff rondje wezen rijden komen we achterop een CRX type 2 bij het uitkomen van een rotonde (lexuslampjes, jap exhaust etc.). Ik denk, ff mijn vernieuwde druk uittesten, voor het eerst écht volgas met de auto...en hij had dat ook in de gaten. Maarja als ik eenmaal wil inhalen, ga ik dat doen ook :p
2e versnelling viel ie al een halve autolengte terug, eenmaal in de 3 bleef er weinig meer van over...hij keek wel enigzins verbaast. Hij kon een loser fly-by ook niet laten daarna (ik al 140 op de teller), geen duimpje, btje jammer, maar ik mn lol weer gehad :beer:
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Keisuki

-jo- schreef:blijkbaar komen jullie allemaal gasten tegen die: ofwel niet kunnen rijden, ofwel hun wagen niet kennen. :~
T'zijn allemaal wagens die erg dicht bij elkaar liggen en dan gaat het puur om wie het eerst weg is, je kan 300pk onder de motorkap hebben maar als je het niet op de weg kwijt kan houd het op. en een s4 of m3/m5 hebben wel kleine verschillen waar aan je kan zien of ie echt is of niet
turbo powerrrrrrrr
Steven
Car: M536

Mooie is dat het 0 nut heeft om een wannabee M5/M3/RS badge te hebben

-Degenen die niet weten waar het plaatje voor dient intreseert het toch geen hol.
-Degenen die die badges wel herkennen, zien ook vrijwel direct dat het een nepper is.

Of het moeten complete replica's zijn, maar meestal blijft het bij alleen de badge opplakken...
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Ik ben niet echt een BMW/Audi kenner, maar meestal zie je het al aan de wielkasten: veel te hoog of veel te laag voor een (standaard) echte S# of M#. Je pikt ze er toch redelijk makkelijk uit.
Hoe groot is het contrast met de door mij (uiteraard) zeer eenvoudig te herkennen echte snelle Renaults. Ik moet altijd wel een beetje lachen als ik een 'sport' logo onder het Renault embleem van een Clio 2 geplakt zie. Of Williams onder een blauwe Clio 1 1.2. Wel de klok horen luiden...
Natuurlijk kunnen we niet allemaal een snelle auto betalen of (vaker nog) hoeft dat voor de betreffende automobilist niet zo nodig. En natuurlijk vinden een hoop mensen het gewoon leuk een sportieve uitstraling aan hun auto te geven. Maar ik zou NOOIT me een zoeen goekope manier voordoen als iets wat ik niet ben. Hou de eer aan jezelf en maak er wat origineels van. Ach, dat ben ik maar!
En als er dan een hele echte GTT langs komt; of een S4; of een mooie Clio 1 1.2 met strakke, originele styling, dan krijg je van mij een (Y) (Y) .

On-topic: Gisteren gespot (foto helaas mislukt), een hele lange zwarte limo van een trouwservice met.... TomTom PDA. :lol:
Gesloten