Koppeling stellen..

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
MarkPost

Dag mensen een vraag.

In mijn clio I 16V heb ik vorige week de koppeling vervangen en de koppelingskabel. Nu is mijn probleem dat de koppeling helemaal onderin de vloer zit en wanneer de koppeling 1 cm omhoog gaat dat ie dan al ontkoppeld is. Ik probeer dit te stellen bij het pedaal maar deze schiet de hele tijd los. Deze heb ik eruit gehaald maar ik kan geen slijtage waarnemen aan de vertandingen.

Wie weet raad?
pierre

is automatische spelingsopheffing, kan niet afgesteld worden.
Calle

Is wel automatisch (eigenlijk zelfstellend), maar je moet hem wel "resetten" als je aan je koppeling gewerkt hebt, dus de "tandwielen" even van elkaar af halen zodat de kabel zo los mogelijk komt te staan en dan het pedaal een paar keer intrappen (vooral de eerste pedaalslag zou hij moeten "ratelen"). Als hij dan niet vanzelf inregelt moet je de kabel even nalopen of hij overal er goed inzit en of het mechanisme nog lekker werkt.
canonballman

MarkPost schreef: Nu is mijn probleem dat de koppeling helemaal onderin de vloer zit en wanneer de koppeling 1 cm omhoog gaat dat ie dan al ontkoppeld is.
Je bedoelt: 1cm het pedaal omhoog laten komen en de auto begint te rijden....

Maar das normaal, en inderdaad niet te stellen. Als de koppeling vroeg opkomt is gewoon een teken dat de koppelingsplaat nog dik=goed is.
Frits Clio 16v

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Vorige week m'n kabel vervangen en nu grijpt hij helemaal onderin aan.
En het rijdt inderdaad een stuk minder lekker, alleen helaas niks aan te doen... :s

Gr, Frits.
Bram

Ik heb het ook en vind het wel lekker direct rijden!
MarkPost

Bedankt voor de tips maar wanneer ik het pedaal helemaal intrap krijg ik hem niet in zijn versnelling.
Ook behoord de koppelingshendel bij intrappen van de koppeling 18mm ingetrokken te worden en bij mij is dat maar 15 mm..
Maar heb een nieuw mechanisme besteld en pedaal omdat ik denk dat ie krom is..
Ik laat jullie zaterdag weten wat de uitkomst is..

Mark
Plaats reactie