Ik heb dus een gtt phase 1. En ik vraag me nou af hoe je je carb om moet bouwen naar een groep A.vaak over gehoord dat het je auto sneller maakt. En/Of ik er ergens een kan kopen?(scheelt een hoop moeite).
groetjes Jordy
hoe je carb ombouwen naar groep A?
en als je niet weet hoe je dat moet opboren koop je er 1 van iemand 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: ma 8 aug 2005 19:53
of ik laat het gewoon doen-Ray- schreef:en als je niet weet hoe je dat moet opboren koop je er 1 van iemand

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10115
- Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
dat was ook nog iets wat ik ooit ging maken geloof ik....Merijn schreef:Helaas is dat met onze search bijna onvindbaar.Dit zijn dingen die wel leuk zijn om in de FAQ te zetten, denk ik. Ik was zelf ook erg geinteresseerd!
venturi vergroten en 140-er sproeier zorgt voor een vermogen winst onderin van circa 5 pk. BOven-in een verlies van circa 15 pk. Komt echt wel meer bij kijken. Proefondervindelijk vast gesteld.
denk dat een ander nokkenasje helpt dat vermogen bovenin te vergroten.
Probleem zit hem niet in nokkenstokken enzo, maar met een andere venturi verlaag je de luchtsnelheid, hierdoor worden de acceleratie verijkingen anders en kom je de carburateur dus helemaal opnieuw af aan het stellen. Dus niet alleen hoofdsproeier en stationair(alhoewel deze meestal wel goed blijft werken), maar ook je lucht correctie enz enz.
Met een wideband kom je een heel eind.
Met een wideband kom je een heel eind.
Hier kun je zien wat onze zelf gemaakte group A teweeg brengt. Wij hebben ervoor gekozen om met een hele rijke afstelling te rijden toen wij deze run hebben gemaakt. Het blok had pas 36 km gelopen en moest dus nog wat inlopen. Wij hebben daarom gekozen om het mengsel op circa 13 te zetten oplopend naar 11.8 naarmate de toeren stijgen.
Dit heeft een negatieve invloed op het opspoelen van de turbo zoals je ook kunt zien in de grafiek. Maar dit wordt allemaal goed gemaakt naarmate er druk komt en de toeren iets verder gaan. Ik zou zeggen kijk zelf maar.
P.s. Op een andere group A (onze eerste welke wel hebben gekocht met andere venturi) bracht onderin een stijging van 5 pk en rond de 8 nm. Dit kan deze carburateur ook door het mengsel uit te dunnen en de accelaratie verijking aan te passen voor een rijk mengsel bovenin.
Watch this.
[img]http://members.home.nl/gt.turbo/images/ ... roup_a.jpg[/img]
greetz
Dit heeft een negatieve invloed op het opspoelen van de turbo zoals je ook kunt zien in de grafiek. Maar dit wordt allemaal goed gemaakt naarmate er druk komt en de toeren iets verder gaan. Ik zou zeggen kijk zelf maar.
P.s. Op een andere group A (onze eerste welke wel hebben gekocht met andere venturi) bracht onderin een stijging van 5 pk en rond de 8 nm. Dit kan deze carburateur ook door het mengsel uit te dunnen en de accelaratie verijking aan te passen voor een rijk mengsel bovenin.
Watch this.
[img]http://members.home.nl/gt.turbo/images/ ... roup_a.jpg[/img]
greetz
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: ma 8 aug 2005 19:53
wow
ik snap er geen reet van eerlijk gezegt 


Onderin zie je uiteraard het toerental staan.
De 2 lijnen links representeren het koppel.
De blauwe lijn is het koppel van een standard carburateur met een zeer goede afstelling(gebasseerd op max vermogen). waarbij de paarse de group A vertegenwoordigd afgesteld op veiligheid.
Bij 4500 rpm zie je duidelijk een verschil onstaan. De Group-a brengt bij deze flow minder weerstand en kan dus voor een betere vulling zorgen met vermogenwinst als resultaat.
De Orange en de Rode lijnen zijn de vermogenslijnen. De rode is de orginele en de orange de Group A. Ook hier zie je duidelijk de winst en dat de motor het vermogen langer vasthoudt en in dit geval niet al te zeer stikt zoals bij de orginele carburateur.
De 2 lijnen links representeren het koppel.
De blauwe lijn is het koppel van een standard carburateur met een zeer goede afstelling(gebasseerd op max vermogen). waarbij de paarse de group A vertegenwoordigd afgesteld op veiligheid.
Bij 4500 rpm zie je duidelijk een verschil onstaan. De Group-a brengt bij deze flow minder weerstand en kan dus voor een betere vulling zorgen met vermogenwinst als resultaat.
De Orange en de Rode lijnen zijn de vermogenslijnen. De rode is de orginele en de orange de Group A. Ook hier zie je duidelijk de winst en dat de motor het vermogen langer vasthoudt en in dit geval niet al te zeer stikt zoals bij de orginele carburateur.
duidelijke uitleg en onderbouwing michel, top!! 
