Tussenacceleratie 80 > 120
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Vanmiddag gemeten met de clio: in 3e versnelling 2 keer gemeten 1ste keer 3,7sec, 2de keer 3,9 sec.
In 4 heb ik niet geprobeerd.
In 4 heb ik niet geprobeerd.
Roy schreef:turboman schreef:RSi !Roy schreef:Oh vergeten te vermelden. Met een clio rsi. Van het weekend als het droog is weer ff met mn 5 proberen![]()
Leuke Avatar heb je....![]()
![]()
meer van dit soort avatars aub

5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Heb je daar een bak voor een diesle voor gebruikt?RO 16v schreef:De verhoudingen van de 1, 2 en 3 zijn verglijkbaar met een Megane bak, snel optrekken doet ie alleen zoals ik al aangaf begrensd op 8200 tpm, daarom kan ie die snelheden behalen. Ik ga vanmiddag op de bank om hem beter te laten afstellen en dan zie ik wel wat de uitkomst is.Robert dB. schreef:je wilt toch juist korte bakverhoudingen hebben om lekker snel op te trekken?
Want dat verklaard ook de snelheid, omdat je dan langere overbrenginen hebt.
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Ja idd. Stond er zelf ook van te kijken, dat het zo snel wasFlorus schreef:Met wat voor type clio/aanpassingen,als ik vragen mag,is dit met 194 pk en 220nm ?wouter 16v schreef:Vanmiddag gemeten met de clio: in 3e versnelling 2 keer gemeten 1ste keer 3,7sec, 2de keer 3,9 sec.
In 4 heb ik niet geprobeerd.

Zekers snelwouter 16v schreef:Ja idd. Stond er zelf ook van te kijken, dat het zo snel wasFlorus schreef:Met wat voor type clio/aanpassingen,als ik vragen mag,is dit met 194 pk en 220nm ?wouter 16v schreef:Vanmiddag gemeten met de clio: in 3e versnelling 2 keer gemeten 1ste keer 3,7sec, 2de keer 3,9 sec.
In 4 heb ik niet geprobeerd.


-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Kijk hier maar florus....Florus schreef:Met wat voor type clio/aanpassingen,als ik vragen mag,is dit met 194 pk en 220nm ?wouter 16v schreef:Vanmiddag gemeten met de clio: in 3e versnelling 2 keer gemeten 1ste keer 3,7sec, 2de keer 3,9 sec.
In 4 heb ik niet geprobeerd.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 61#1328361
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Hmm, net even eruit geweest met de lancia, ik denk 'even kijken naar de 80-120'.... Twee keer raden... Vijf minuten later wordt hij warm, vliegt mijn speedo eraf, kabelbreuk...
Als iemand mij zoekt deze week, lig ik onder het dashboard....gvd...
Gijs

Als iemand mij zoekt deze week, lig ik onder het dashboard....gvd...
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Berichten: 1602
- Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
- Locatie: Den Bosch, The Netherlands
R19 1.4e
in 3: 10.5
in 4: 15.4
in 5: 22.4

in 3: 10.5
in 4: 15.4
in 5: 22.4

Wellicht krijg ik binnenkort een test tussen een Clio RSi, 16V en Williams, foto's en acceleratie e.d.
-
- Berichten: 657
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Heerhugowaard
Vandaag ook ff de 80 - 120 in m'n 4e versnelling getest.
Weer was zonnig en windstil
Heb maar 1 keer kunnen testen en kwam uit op precies 7.00 seconden.
Weer was zonnig en windstil
Heb maar 1 keer kunnen testen en kwam uit op precies 7.00 seconden.
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
met wat voor auto Jerk?
Specs zijn:wouter 16v schreef:met wat voor auto Jerk?
2.0 16V blok in een Opel Corsa A
Ongeveer 180 PK.
0 naar 100 in 5.9 sec.
Top van 250+ (teller gaat maar tot 250)
En geen toerenbegrenzer.
Uit een ander topic. Wat weegt zon corsa ? 800 ? 850 ?
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Nou, dat is geen misselijke corsa danJasper16v schreef:Specs zijn:wouter 16v schreef:met wat voor auto Jerk?
2.0 16V blok in een Opel Corsa A
Ongeveer 180 PK.
0 naar 100 in 5.9 sec.
Top van 250+ (teller gaat maar tot 250)
En geen toerenbegrenzer.
Uit een ander topic. Wat weegt zon corsa ? 800 ? 850 ?

Vriend van mij heeft ook e.d. Corsa, met 2.016V 180pk (rollenbank gemeten)Jasper16v schreef:Specs zijn:wouter 16v schreef:met wat voor auto Jerk?
2.0 16V blok in een Opel Corsa A
Ongeveer 180 PK.
0 naar 100 in 5.9 sec.
Top van 250+ (teller gaat maar tot 250)
En geen toerenbegrenzer.
Uit een ander topic. Wat weegt zon corsa ? 800 ? 850 ?
EN ik trek hem er nog uit in tussensprints.
Exacte tijden weet ik niet.
Maar het gaat sneller.
Mijn auto gaat sneller naar de 200, daarna neemt de Corsa kruipend het voortouw.
Zijn teller gaat tot 260!
(is door Hintermeijer in Duitsland aangepast)
De standaard teller van de A Corsa ging tot 200!
Hello Gents,
Meting met stopwatch aan = gas onderin. Turbo moet eerst opspoelen. Metingen in 2 richtingen herhaald op vlakke weg.
Buitenluchttemperatuur onder 7-graden Celsius. Luchtdruk boven 950Mbar.
Meting tussenacceleratie GT Turbo
80-120km/h op de teller gemeten. Dus geen echte kilometers.
IV 5.06s
V 10.36s
In III niet gemeten...
En dat komt door de volgende spullen:
Garrett GT20 turbocompressor (turbodruk=top secret
)
"blauw Achterberg blok"
JL Tuning lobsterback intake system
JL Tuning vol aluminium interkoeler
JL Tuning custom elbow
K-Tec 2.5" downpipe
K-Tec 2.5" zij uitlaat
Eat your hart out...
Grtz,
Zzpeedie...
Meting met stopwatch aan = gas onderin. Turbo moet eerst opspoelen. Metingen in 2 richtingen herhaald op vlakke weg.
Buitenluchttemperatuur onder 7-graden Celsius. Luchtdruk boven 950Mbar.
Meting tussenacceleratie GT Turbo
80-120km/h op de teller gemeten. Dus geen echte kilometers.
IV 5.06s
V 10.36s
In III niet gemeten...
En dat komt door de volgende spullen:
Garrett GT20 turbocompressor (turbodruk=top secret

"blauw Achterberg blok"
JL Tuning lobsterback intake system
JL Tuning vol aluminium interkoeler
JL Tuning custom elbow
K-Tec 2.5" downpipe
K-Tec 2.5" zij uitlaat
Eat your hart out...

Grtz,
Zzpeedie...
RSiRoy schreef:Gister een tijdje aan het meten geweest![]()
Clio RSI:
80/120 in 3 5,9 sec.
80/120 in 4 7,5 sec.
R5 GTT :
80/120 in 3 4,1 sec.
80/120 in 4 6,3 sec.

Aha, nog iemand met een LongchampMr.A schreef:Ik heb gisteravond even mijn RSi Longchamp getest (aantal keer) en dit zijn mijn resultaten.
80-120 III: 5,9 a 6.0 seconden
80-120 IV: 7,2 a 7,3 seconden

http://www.turboman.nl/renaultcliorsi.html
Die tiende is idd wel te halenMerijn schreef:80 - 120 in III: 4,8 sec
80 - 120 in IV: 6,6 sec
Net op de terugweg gemeten, maar echt perfect ging 'ie niet. Zeker niet in 3. Hoeveel ik er nog vanaf moet kunnen rijden weet ik echt niet. Misschien een tiende of zo...
