Tussenacceleratie 80 > 120

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

wat is er verandert aan je willy ? want 6.8 is best een snelle tijd
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Complete uitlaatsysteem,ook cat. de weg,en gechipt. 177 pk Gemeten op rollerbank:Advanced dyno station,bij een buitentemperatuur 34.9 graden en een luchtdruk van 1028.1 mbar. :wink:
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Vanmiddag gemeten met de clio: in 3e versnelling 2 keer gemeten 1ste keer 3,7sec, 2de keer 3,9 sec.
In 4 heb ik niet geprobeerd.
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Roy schreef:
turboman schreef:
Roy schreef:Oh vergeten te vermelden. Met een clio rsi. Van het weekend als het droog is weer ff met mn 5 proberen :)
RSi ! :worship:

Leuke Avatar heb je.... :p
:D :D :D

meer van dit soort avatars aub :p
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

mijn 1.2 16v gaat er zeker 10 seconden over doen ofzo :lol:
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

RO 16v schreef:
Robert dB. schreef:je wilt toch juist korte bakverhoudingen hebben om lekker snel op te trekken?
De verhoudingen van de 1, 2 en 3 zijn verglijkbaar met een Megane bak, snel optrekken doet ie alleen zoals ik al aangaf begrensd op 8200 tpm, daarom kan ie die snelheden behalen. Ik ga vanmiddag op de bank om hem beter te laten afstellen en dan zie ik wel wat de uitkomst is.
Heb je daar een bak voor een diesle voor gebruikt?
Want dat verklaard ook de snelheid, omdat je dan langere overbrenginen hebt.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

wouter 16v schreef:Vanmiddag gemeten met de clio: in 3e versnelling 2 keer gemeten 1ste keer 3,7sec, 2de keer 3,9 sec.
In 4 heb ik niet geprobeerd.
Met wat voor type clio/aanpassingen,als ik vragen mag,is dit met 194 pk en 220nm ? :D
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Florus schreef:
wouter 16v schreef:Vanmiddag gemeten met de clio: in 3e versnelling 2 keer gemeten 1ste keer 3,7sec, 2de keer 3,9 sec.
In 4 heb ik niet geprobeerd.
Met wat voor type clio/aanpassingen,als ik vragen mag,is dit met 194 pk en 220nm ? :D
Ja idd. Stond er zelf ook van te kijken, dat het zo snel was :D
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

wouter 16v schreef:
Florus schreef:
wouter 16v schreef:Vanmiddag gemeten met de clio: in 3e versnelling 2 keer gemeten 1ste keer 3,7sec, 2de keer 3,9 sec.
In 4 heb ik niet geprobeerd.
Met wat voor type clio/aanpassingen,als ik vragen mag,is dit met 194 pk en 220nm ? :D
Ja idd. Stond er zelf ook van te kijken, dat het zo snel was :D
Zekers snel :worship: ,heb je de 0-100 tijd al gemeten,zal ook wel een strakke tijd uitrollen (Y) .
Frank
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 28 sep 2001 0:00
Locatie: b.z.o

Ook maar ff gemeten: 3.5 in 3 en 4.3 in 4.

Misschien ook wel leuk om te weten : 100/200.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Frank schreef:Ook maar ff gemeten: 3.5 in 3 en 4.3 in 4.

Misschien ook wel leuk om te weten : 100/200.
:)
rev it like a rental
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Florus schreef:
wouter 16v schreef:Vanmiddag gemeten met de clio: in 3e versnelling 2 keer gemeten 1ste keer 3,7sec, 2de keer 3,9 sec.
In 4 heb ik niet geprobeerd.
Met wat voor type clio/aanpassingen,als ik vragen mag,is dit met 194 pk en 220nm ? :D
Kijk hier maar florus....

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 61#1328361

Gr.Frits
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Hmm, net even eruit geweest met de lancia, ik denk 'even kijken naar de 80-120'.... Twee keer raden... Vijf minuten later wordt hij warm, vliegt mijn speedo eraf, kabelbreuk... :(

Als iemand mij zoekt deze week, lig ik onder het dashboard....gvd...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Marcel dLC
Berichten: 1602
Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
Locatie: Den Bosch, The Netherlands

R19 1.4e

in 3: 10.5
in 4: 15.4
in 5: 22.4

:p
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Wellicht krijg ik binnenkort een test tussen een Clio RSi, 16V en Williams, foto's en acceleratie e.d.
*Stephan_RSI*
Berichten: 657
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard

Vandaag ook ff de 80 - 120 in m'n 4e versnelling getest.
Weer was zonnig en windstil
Heb maar 1 keer kunnen testen en kwam uit op precies 7.00 seconden.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Gister een tijdje aan het meten geweest :)

Clio RSI:
80/120 in 3 5,9 sec.
80/120 in 4 7,5 sec.

R5 GTT :
80/120 in 3 4,1 sec.
80/120 in 4 6,3 sec. :D
5 GT Turbo '88 GT5
Jerk
Berichten: 1010
Lid geworden op: ma 16 apr 2001 0:00

Nu mijn tijden

80/120 in 3 in 3,7 sec
80/120 in 4 in 4,5 sec :worship:
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

met wat voor auto Jerk?
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

wouter 16v schreef:met wat voor auto Jerk?
Specs zijn:

2.0 16V blok in een Opel Corsa A
Ongeveer 180 PK.
0 naar 100 in 5.9 sec.
Top van 250+ (teller gaat maar tot 250)
En geen toerenbegrenzer.

Uit een ander topic. Wat weegt zon corsa ? 800 ? 850 ?
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

R5 1.4 TR

Ehm.... Heel lang :lol:
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Jasper16v schreef:
wouter 16v schreef:met wat voor auto Jerk?
Specs zijn:

2.0 16V blok in een Opel Corsa A
Ongeveer 180 PK.
0 naar 100 in 5.9 sec.
Top van 250+ (teller gaat maar tot 250)
En geen toerenbegrenzer.

Uit een ander topic. Wat weegt zon corsa ? 800 ? 850 ?
Nou, dat is geen misselijke corsa dan (Y)
GTI1-G60
Berichten: 290
Lid geworden op: za 25 aug 2001 0:00
Locatie: Capital of Friesland

Jasper16v schreef:
wouter 16v schreef:met wat voor auto Jerk?
Specs zijn:

2.0 16V blok in een Opel Corsa A
Ongeveer 180 PK.
0 naar 100 in 5.9 sec.
Top van 250+ (teller gaat maar tot 250)
En geen toerenbegrenzer.

Uit een ander topic. Wat weegt zon corsa ? 800 ? 850 ?
Vriend van mij heeft ook e.d. Corsa, met 2.016V 180pk (rollenbank gemeten)
EN ik trek hem er nog uit in tussensprints.
Exacte tijden weet ik niet.
Maar het gaat sneller.
Mijn auto gaat sneller naar de 200, daarna neemt de Corsa kruipend het voortouw.

Zijn teller gaat tot 260!
(is door Hintermeijer in Duitsland aangepast)
De standaard teller van de A Corsa ging tot 200!
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Leuk...
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

80/120 in 3
80/120 in 4
Ik heb zo het idee dat mijn auto niet zo'n haast maakt met deze sprintjes :lol:

acceleratie in 4 en vooral 5 komt een beetje sappig over :(
Mrtn = Maarten
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Hello Gents,

Meting met stopwatch aan = gas onderin. Turbo moet eerst opspoelen. Metingen in 2 richtingen herhaald op vlakke weg.

Buitenluchttemperatuur onder 7-graden Celsius. Luchtdruk boven 950Mbar. :wink:

Meting tussenacceleratie GT Turbo

80-120km/h op de teller gemeten. Dus geen echte kilometers.

IV 5.06s
V 10.36s

In III niet gemeten...

En dat komt door de volgende spullen:

Garrett GT20 turbocompressor (turbodruk=top secret :smoke: )
"blauw Achterberg blok"
JL Tuning lobsterback intake system
JL Tuning vol aluminium interkoeler
JL Tuning custom elbow
K-Tec 2.5" downpipe
K-Tec 2.5" zij uitlaat

Eat your hart out... :D

Grtz,

Zzpeedie...
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Roy schreef:Gister een tijdje aan het meten geweest :)

Clio RSI:
80/120 in 3 5,9 sec.
80/120 in 4 7,5 sec.

R5 GTT :
80/120 in 3 4,1 sec.
80/120 in 4 6,3 sec. :D
RSi :worship:
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Mr.A schreef:Ik heb gisteravond even mijn RSi Longchamp getest (aantal keer) en dit zijn mijn resultaten.

80-120 III: 5,9 a 6.0 seconden
80-120 IV: 7,2 a 7,3 seconden
Aha, nog iemand met een Longchamp :worship:

http://www.turboman.nl/renaultcliorsi.html
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

alweer eens nieuwe metingen in dit topic?

Heb 't een tijdje geleden met de RS gemeten, zat ergens tussen de 4,5 en 5 seconden geloof ik.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Renault 19 16v 1991: (17")

1800 16v:
3e 6,6sec
5e 15,9sec

(voor de ellende begon)
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Merijn schreef:80 - 120 in III: 4,8 sec
80 - 120 in IV: 6,6 sec

Net op de terugweg gemeten, maar echt perfect ging 'ie niet. Zeker niet in 3. Hoeveel ik er nog vanaf moet kunnen rijden weet ik echt niet. Misschien een tiende of zo...
Die tiende is idd wel te halen ;)
Xander
Berichten: 46
Lid geworden op: za 4 jun 2005 17:39

Ook maar eens geprobeerd met mijn ongemodificeerde Laguna 'Station':

Poging 1: 80 - 120 in D: 5,4 sec - op film
Poging 2: 80 - 120 in D: 4,6 sec - op film

Jammer van het schakelmoment bij 115km/uur (naar de 3e versnelling).
Plaats reactie