Afgeragde bakkies
Hallo,
Ik zit er dus over te denken een gtt aan te schaffen binnen afzienbare tijd maar nou krijg ik alleen maar commentaar dat die renault 5 gt turbo afgeragde bakken zijn. En als ik een auto koop voor weet ik veel hoeveel geld en vervolgens kan ik er voor meer dan 1000 euro reparaties aan doen. Daar heb ik geen zin in natuurlijk. Maar wat mijn vraag nu is:
Zijn Renault 5 gt turbo's nou echt zo afgeragd of zijn de anderen gewoon jaloers???
Groeten Martijn
Ik zit er dus over te denken een gtt aan te schaffen binnen afzienbare tijd maar nou krijg ik alleen maar commentaar dat die renault 5 gt turbo afgeragde bakken zijn. En als ik een auto koop voor weet ik veel hoeveel geld en vervolgens kan ik er voor meer dan 1000 euro reparaties aan doen. Daar heb ik geen zin in natuurlijk. Maar wat mijn vraag nu is:
Zijn Renault 5 gt turbo's nou echt zo afgeragd of zijn de anderen gewoon jaloers???
Groeten Martijn
Groetuuh
het is een snellere auto, dus zal er vaak ook zo mee gereden zijn. Zolang de auto goed warm gereden is is dat geen probleem. Goed kijken of je er 1 kan kopen van een liefhebber dan zal de 5 ook een stuk beter onderhouden zijn
succes
succes
Je moet er gewoon rekening meehouden als je zo'n soort auto aanschaft dat je zeer snel kosten kan krijgen. Als je dat in calculeert is er niets aan de hand 
Maar dat is volgens mij zo met elk GTi, GSi, of weet ik veel wat....

Maar dat is volgens mij zo met elk GTi, GSi, of weet ik veel wat....
er zullen ongetwijfelt genoeg gare gtt te koop zijn, maar er zijn er ook nog genoeg die wel goed onderhouden zijn en die in goede staat verkeren, en vergeet niet dat het een auto is van eind jaren 80, en niet een gti van begin 2000 aan een oudere auto heb je altijd meer onderhoud dan aan een nieuwe. kijk gewoon goed en op het gemakje rond tot je een goede gevonden hebt, en koop niet de eerste de beste waar je mee rijd.
er staat hier of daar opt het forum ook nog een hele handleiding van dingen waar je op moet letten bij aanschaf van een gtt. maar die zou je effe moeten opzoeken mbv de search
er staat hier of daar opt het forum ook nog een hele handleiding van dingen waar je op moet letten bij aanschaf van een gtt. maar die zou je effe moeten opzoeken mbv de search
R5GTT. Drive it like you stole it
de meeste modellen sportauto's zijn flink doorgetrapt (of hij moet al van een oud dametje zijn geweest en altijd hebben binnengestaan
)
Maar die blokjes kunnen vrij veel hebben gewoon goed opletten en een flinke testrit maken.
En sleutelen blijf je zowieso met z'n ding dus dat moet je aanspreken en de rest is toch echt jaloezie want ze houden zelfs de nieuwe gt's van vw en opel bij wat allebij 2.0l turbo blokjes zijn met 200pk


Maar die blokjes kunnen vrij veel hebben gewoon goed opletten en een flinke testrit maken.
En sleutelen blijf je zowieso met z'n ding dus dat moet je aanspreken en de rest is toch echt jaloezie want ze houden zelfs de nieuwe gt's van vw en opel bij wat allebij 2.0l turbo blokjes zijn met 200pk



turbo powerrrrrrrr
Ik durf er best wat geld op te zetten dat heel veel GTT'tjes afgeragd zijn... Het zijn gewoon oude auto's die veel geld kosten in onderhoud. En aangezien het bijna altijd jongeren zijn die deze auto's rijden, is er niet in geinvesteerd. Slecht onderhoud, opgelapte roestplekken, etc. Voor een goede GT zul je gewoon goed moeten zoeken en hoogstwaarschijnlijk de hoofdprijs moeten betalen...
Koop liever een wat mindere GT en steek er zelf geld in. Dan heb je wat meer zekerheid.
Koop liever een wat mindere GT en steek er zelf geld in. Dan heb je wat meer zekerheid.
als je een GT koopt mag je zeker wel 1000 euro achter de hand houden voor de eerstkomende onderhoud en verbeteringen. 
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
zelfs een niet afgeragde kan je nog redelijk veel kosten aan krijgen 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
helemaal mee eens, de auto's zijn 15-20 jaar oud
er zijn kosten te verwachten, de meeste eigenaars zijn liefhebbers en sleutelen zelf, ben je dit niet, kijk snel verder naar jongere auto's vanaf eind jaren negentig.
bij voorkeur model 1990 aanschaffen en goed controleren op roest
er zijn kosten te verwachten, de meeste eigenaars zijn liefhebbers en sleutelen zelf, ben je dit niet, kijk snel verder naar jongere auto's vanaf eind jaren negentig.
bij voorkeur model 1990 aanschaffen en goed controleren op roest
Laatst gewijzigd door pierre op vr 12 aug 2005 4:52, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
of zorg dat je iemand kent die de weg weet in en rond een gtt 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Trouwens een GTT is toch nog wel 1 van de goedkopere hot hatches.
Die ouwe japanners hebben vaak veel hogere kosten qua originele onderdelen.
En die roesten net zo hard en moet je net zo goed met respect behandelen
Die ouwe japanners hebben vaak veel hogere kosten qua originele onderdelen.
En die roesten net zo hard en moet je net zo goed met respect behandelen

Maar ben je spontaan en verliefd op de GTT, dan gaat het helemaal goedkomen. Bedenk wat je wilt, als je een nette GTT koopt qua roest en een mooie loop van de motor, dan loopt 't wel los.
Op de club genoeg spare-onderdelen en kennis om zelf te kunnen werken eraan
Op de club genoeg spare-onderdelen en kennis om zelf te kunnen werken eraan
Mrtn = Maarten
Kom op, allemaal noodscenario's.
Een gtt is mits goed onderhouden uiterst betrouwbaar. Op originele specs kan het bijna niet stuk. Zo nu en dan onder de kap eens checken of alles nog vast zit zoals het hoort, regelmatig nieuwe olie erin, goed warm rijden, netjes uitdraaien, en hij is echt niet kapot te krijgen.
En een koppeling een dynamo, een startmotor, een jonge auto krijgt dat ook op den duur voor zijn kiezen.
Een gtt is mits goed onderhouden uiterst betrouwbaar. Op originele specs kan het bijna niet stuk. Zo nu en dan onder de kap eens checken of alles nog vast zit zoals het hoort, regelmatig nieuwe olie erin, goed warm rijden, netjes uitdraaien, en hij is echt niet kapot te krijgen.
En een koppeling een dynamo, een startmotor, een jonge auto krijgt dat ook op den duur voor zijn kiezen.
inderdaad ouwe meuk!maar je kan er ook een hoop lol mee hebben 

Ja nou ik vind de Renault 5 echt geweldig en ik ben druk aan het sparen voor mijn eerste
Dat sleutelen zoals veel van jullie zeggen spreekt me zeker wel aan. Maar het moet wel leuk blijven wil niet elke keer langs de weg staan om er vervolgens achter te komen dat het 1 of ander kapot is dat is wat ik bedoel eigenlijk. Ik zat net nog op marktplaats te kijken daar stond een mooie gele renault voor een leuk prijsje. Is het mischien een bekende van dit forum???
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/r ... istance%3D
Kijken julie zelf maar even.
Dat sleutelen zoals veel van jullie zeggen spreekt me zeker wel aan. Maar het moet wel leuk blijven wil niet elke keer langs de weg staan om er vervolgens achter te komen dat het 1 of ander kapot is dat is wat ik bedoel eigenlijk. Ik zat net nog op marktplaats te kijken daar stond een mooie gele renault voor een leuk prijsje. Is het mischien een bekende van dit forum???
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/r ... istance%3D
Kijken julie zelf maar even.
Groetuuh
Kep een dikke 3 jaar terug gekeken naar dat ding, toen was het al 1 bonk roest en ellende.
Geloof mij, je hebt liever een kapot motorblok dan dat je hele cas aan het doorrotten is. Motortje overhangen is zo gedaan, roest echter niet.
Geloof mij, je hebt liever een kapot motorblok dan dat je hele cas aan het doorrotten is. Motortje overhangen is zo gedaan, roest echter niet.
Ik weet nog een hele goede, maar ligt ook zo op de 3500.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
zo op de foto ziet die er wel netjes uitSteven schreef:Kep een dikke 3 jaar terug gekeken naar dat ding, toen was het al 1 bonk roest en ellende.
Geloof mij, je hebt liever een kapot motorblok dan dat je hele cas aan het doorrotten is. Motortje overhangen is zo gedaan, roest echter niet.
maar ja fotos zijn vaak verneukeratief
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
geef ik gelijkKeisuki schreef:laten we wel ff realistisch blijven t'zijn gewoon k*t auto's

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Steven schreef:Waarom dacht je dat ik destijds ging kijken?
Kep er niet eens in gereden, zo dramatisch was het.
zou die hem opgeknapt hebben in de tussentijd?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
- Locatie: Arnhem
De meeste Gt's zijn afgetrapte hokken die niet door een tweede of zesde eigenaar door en door mishandeld zijn maar door onkundige leuteraars tot de bodem af gaar gereden zijn en daarom zeg ik ook altijd dat als je eenmaal een echte mooie GTt hebt dat je die meer moet koesteren dan je eigen vriendin/vrouw (man mag natuurlijk ook
),natuurlijk speelt een bepaald budget een zeer grote rol om in een goede Gt te kunnen rijden,met andere woorden trek de knip maar open!! ,maar dan heb je ook wel veel lol in je leven
Reken op een budget van minstens 8000,- en je kan er een tijdje heeel veeel lol aan hebben
greetz Marco


Reken op een budget van minstens 8000,- en je kan er een tijdje heeel veeel lol aan hebben

greetz Marco
-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
- Locatie: Arnhem
Nu even over op een irritatiemodus
Ik lees en hoor her en der dat men 2000,- voor een gtt een hels bedrag vind,in mijn ogen zijn die mensen of goudzoekers of ze hebben mooie dromen en geen knaken.
Het maakt ook geen ruk uit maar begin er dan ook niet aan!!
Dat geldt trouwens voor iedere gt/gti achtige automobiel.
Mijn advies (wijze raadmodus
) luid dan ook,koop een gtt die naar je zin blijkt te zijn en spendeer alles wat je hebt en je weet zeker dat je nu en over 20jr zeker de blits maakt
zwaai zwaai ,Marco

Ik lees en hoor her en der dat men 2000,- voor een gtt een hels bedrag vind,in mijn ogen zijn die mensen of goudzoekers of ze hebben mooie dromen en geen knaken.
Het maakt ook geen ruk uit maar begin er dan ook niet aan!!
Dat geldt trouwens voor iedere gt/gti achtige automobiel.
Mijn advies (wijze raadmodus


zwaai zwaai ,Marco
Tsja, maar dat zijn ze naar mijn mening dubbel en dwars waard als hij echt in topstaat is.Riël schreef:Ik weet nog een hele goede, maar ligt ook zo op de 3500.
Waar koop je nou voor dat geld een goede, snelle, ouder auto.
GTT's zijn idd liefhebbers auto's, dus wat de gek er voor geeft denk ik maar.
Ik heb het er best voor over (als ik het ook had is wat anders
Turbo Marco schreef:Nu even over op een irritatiemodus![]()
Ik lees en hoor her en der dat men 2000,- voor een gtt een hels bedrag vind,in mijn ogen zijn die mensen of goudzoekers of ze hebben mooie dromen en geen knaken.
Het maakt ook geen ruk uit maar begin er dan ook niet aan!!
Dat geldt trouwens voor iedere gt/gti achtige automobiel.
Mijn advies (wijze raadmodus) luid dan ook,koop een gtt die naar je zin blijkt te zijn en spendeer alles wat je hebt en je weet zeker dat je nu en over 20jr zeker de blits maakt
![]()
zwaai zwaai ,Marco
nee ik snap hem maar wat als er nou 3 echt strakke gt's naast elkaar staan ??? kun je dan voor 60 jaar de blitz maken ..??
-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
- Locatie: Arnhem
minimaalBAS B schreef:Turbo Marco schreef:Nu even over op een irritatiemodus![]()
Ik lees en hoor her en der dat men 2000,- voor een gtt een hels bedrag vind,in mijn ogen zijn die mensen of goudzoekers of ze hebben mooie dromen en geen knaken.
Het maakt ook geen ruk uit maar begin er dan ook niet aan!!
Dat geldt trouwens voor iedere gt/gti achtige automobiel.
Mijn advies (wijze raadmodus) luid dan ook,koop een gtt die naar je zin blijkt te zijn en spendeer alles wat je hebt en je weet zeker dat je nu en over 20jr zeker de blits maakt
![]()
zwaai zwaai ,Marco
nee ik snap hem maar wat als er nou 3 echt strakke gt's naast elkaar staan ??? kun je dan voor 60 jaar de blitz maken ..??
