Is er iemand die mij kan helpen aan de technische specificaties van de 19 1.4 Europe uit 1992? Ik wil graag een aantal mankementen verhelpen, maar Googlen heeft me nog niet echt veel verder gebracht...
Bas
Technisch boekje 19 1.4 Europe 1992
wat zijn de problemen? Als deze van motorische aard zijn, kun je die hier best stellen, zelfde blok als in een clio heeft gelegen waarschijnlijk...dus, kom maar op met die vragen 
ook vragen over de remmen, dash, interieur...we weten de antwoorden gezamelijk wel hoor

ook vragen over de remmen, dash, interieur...we weten de antwoorden gezamelijk wel hoor

-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
je kunt ook altijd even vragen op Renault19.nl, daar zitten misschien mensen die hier niet zitten en vice versa. ook wel een paar met de 1.4e Energy motor dacht ik.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
je spamt ook altijd met dat R19

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Contacteer:
nee maar het is toch zo, sommige mensen op Renault19.nl zitten hier niet, vinden het niet nodig of wat voor reden dan ook. dus dan kun je net zo goed daar ook ff kijken.
en het is er nog lang niet druk genoeg
op r19.nl wordt ook wel eens iemand 'doorgestuurd' naar hiero
gewoon omdat hier ook kennis zit die daar misschien niet voorhanden is.
en het is er nog lang niet druk genoeg

op r19.nl wordt ook wel eens iemand 'doorgestuurd' naar hiero

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
plaag je maar, tis 1 grote familieForeverYoung schreef:nee maar het is toch zo, sommige mensen op Renault19.nl zitten hier niet, vinden het niet nodig of wat voor reden dan ook. dus dan kun je net zo goed daar ook ff kijken.
en het is er nog lang niet druk genoeg![]()
op r19.nl wordt ook wel eens iemand 'doorgestuurd' naar hierogewoon omdat hier ook kennis zit die daar misschien niet voorhanden is.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-
Mijn motor start wel als hij koud is, maar als dan even ga tanken start hij moeilijk en hort en stoot-ie. Vervolgens valt-ie uit... en start-ie niet meer~Haas~ schreef:wat zijn de problemen? Als deze van motorische aard zijn, kun je die hier best stellen, zelfde blok als in een clio heeft gelegen waarschijnlijk...dus, kom maar op met die vragen

Een mannetje in het geel vertelde me dat er onvoldoende brandstof werd ingespoten. Ik ben in Tsjechië op vakantie geweest en daar blijkt de brandstof niet zo schoon te zijn. De pomp werkt prima en na wat brandstofspray bij de injectie sloeg hij heel even aan... heel even...
Een blikje benzinereiniger zou het euvel wel verhelpen. Klopt dit of moet ik toch nog verder zoeken. Straks sta ik weer langs de snelweg...
-
- Contacteer:
kan nooit kwaad. jij bedoelt waarmee de 'rommel' uit de tjechische benzine wat wordt weggewerkt ofzo
er zijn ook van die brandstofsysteem reinigers, die gooi je na het tanken bij de benzine in (in NL lijkt me het beste, anders dweilen met de kraan open) en maken dan de injectoren e.d. een beetje schoon, denk dat het best krachtig is aangezien je het meestal maar 1 keer op 5000 km mag gebruiken.
maar als er onvoldoende brandstof word ingespoten zit het in je benzinepomp, of injectoren verstopt ofzo? dat laatste zou de reiniger (van bijv. Wynn's) moeten verhelpen. maakt ook kleppen enzo schoon.
misschien een beetje raar advies maar heb je al eens een paar tankbeurten V-Power van de Shell (of tegenhangers van Total: Excellium en BP: Ultimate) geprobeerd, hier zit ook een reinigende component in die tijdens het draaien van de motor beetje bij beetje wat reinigt, verwacht geen wonderen (in zo'n foldertje stonden een klep met gebruikssporen en een schone die zo schoon zou zijn dankzij V-Power maar iedereen snapt dat ze gewoon een nieuwe klep op de foto hebben gezet
)
maar wie weet heb je er wat aan, V-Power en co laten minder vuil achter in het brandstofsysteem door hun wat schonere verbranding (laat de discussie maar losbarsten
)
er zijn ook van die brandstofsysteem reinigers, die gooi je na het tanken bij de benzine in (in NL lijkt me het beste, anders dweilen met de kraan open) en maken dan de injectoren e.d. een beetje schoon, denk dat het best krachtig is aangezien je het meestal maar 1 keer op 5000 km mag gebruiken.
maar als er onvoldoende brandstof word ingespoten zit het in je benzinepomp, of injectoren verstopt ofzo? dat laatste zou de reiniger (van bijv. Wynn's) moeten verhelpen. maakt ook kleppen enzo schoon.
misschien een beetje raar advies maar heb je al eens een paar tankbeurten V-Power van de Shell (of tegenhangers van Total: Excellium en BP: Ultimate) geprobeerd, hier zit ook een reinigende component in die tijdens het draaien van de motor beetje bij beetje wat reinigt, verwacht geen wonderen (in zo'n foldertje stonden een klep met gebruikssporen en een schone die zo schoon zou zijn dankzij V-Power maar iedereen snapt dat ze gewoon een nieuwe klep op de foto hebben gezet

maar wie weet heb je er wat aan, V-Power en co laten minder vuil achter in het brandstofsysteem door hun wat schonere verbranding (laat de discussie maar losbarsten

bastiaan, zo flesje injectorreiniger doet soms wonderen! Kost je geen drol, dus ik zou zeggen, ff flessie scoren 

-
"misschien een beetje raar advies maar heb je al eens een paar tankbeurten V-Power van de Shell (of tegenhangers van Total: Excellium en BP: Ultimate) geprobeerd, hier zit ook een reinigende component in die tijdens het draaien van de motor beetje bij beetje wat reinigt"
Het is een wagen uit '92 en het advies van Shell en co is om geen V-Power enzo te gebruiken bij wagens uit dat jaar. Dus dat doe ik liever niet.
Ik heb gisteren wat van die reiniger in de tank gegooid, en toen... werd het nog erger. Vanochtend kon ik gewoon naar m'n werk en ik hoop dat het spul nu langzaam aan een beetje gaat werken. Duurt waarschijnlijk wel even...
De pomp werkt in ieder geval wel, m'n contactpunten zijn schoon, de injector tikt als een naaimachientje en als ik langer rij lijkt er niks aan de hand. Hij snort dan prima. Ik vind het alleen zo vreemd dat hij hapert als-ie warm is en ik opnieuw moet starten. De temperatuurmeter blijft soms heel laag, en gisteren schoot-ie wel gewoon naar 80 graden. Het is me nog niet helemaal helder, maar goed. Eerst dit weekend maar even afwachten...
Het is een wagen uit '92 en het advies van Shell en co is om geen V-Power enzo te gebruiken bij wagens uit dat jaar. Dus dat doe ik liever niet.
Ik heb gisteren wat van die reiniger in de tank gegooid, en toen... werd het nog erger. Vanochtend kon ik gewoon naar m'n werk en ik hoop dat het spul nu langzaam aan een beetje gaat werken. Duurt waarschijnlijk wel even...
De pomp werkt in ieder geval wel, m'n contactpunten zijn schoon, de injector tikt als een naaimachientje en als ik langer rij lijkt er niks aan de hand. Hij snort dan prima. Ik vind het alleen zo vreemd dat hij hapert als-ie warm is en ik opnieuw moet starten. De temperatuurmeter blijft soms heel laag, en gisteren schoot-ie wel gewoon naar 80 graden. Het is me nog niet helemaal helder, maar goed. Eerst dit weekend maar even afwachten...
Mss je temp.sensor, geeft die de verkeerder waarde aan het motormanagement door. Hierdoor kan ie moeilijk starten wanneer de motor warm is, maar bv een koud seintje krijgt. Dit kan ook het horten en stoten verklaren.
Merk je verschil wanneer je je temp.sensor even loskoppeld??
Merk je verschil wanneer je je temp.sensor even loskoppeld??
Mrtn = Maarten
-
- Contacteer:
off-topic over V-power: ik reed met een 19 uit 1993 probleemloos op V-power, de auto is februari 1993 op kenteken gekomen dus de motor is ergens begin 1993 of eind 92 in elkaar gezet, en er rijden er ook wat uit 1992 mee rond (die motor dus) dus ik vind het advies van Shell wat apart.
alsof het anders zou werken in een motor uit 1992 dan in een motor uit 1990 of 1991 of 1993 etc.
alsof het anders zou werken in een motor uit 1992 dan in een motor uit 1990 of 1991 of 1993 etc.
Het spul is nogal agressief. Oude rubbers en leidingen kunnen inderdaad 'oplossen' .
Maar aangezien mrtn een goed punt had, en ik jouw verhaal nog in gedachten had dat je temperatuur schommelt, denk ik dat je óf lucht in je koelsysteem hebt, óf je thermostaat werkt niet goed, of beide
Koppakking kan ook wel eens roet in het eten gooien, vooral bij stationair draaien merk je dat vaak.
Maar aangezien mrtn een goed punt had, en ik jouw verhaal nog in gedachten had dat je temperatuur schommelt, denk ik dat je óf lucht in je koelsysteem hebt, óf je thermostaat werkt niet goed, of beide

Koppakking kan ook wel eens roet in het eten gooien, vooral bij stationair draaien merk je dat vaak.