Hallo,
Ik ben Mario en ik heb zelf ook altijd een clio 16v gehad, maar ik ben inmiddels in het bezit van een saxo 16v.
Mijn broer heeft op dit moment nog wel een 16v maar nu is mijn vraag of meer mensen problemen hebben met water in de dorpels. En dan bedoel ik die aan de bestruurders kant.
Het is zeer vervelend en ook niet goed natuurlijk, ik kwam er achter door even te remmen. Dan hoor je gewoon water door de auto heen klotsen.
Eerst dachten we dat het de tank was, maar we kwamen er al gauw achter dat het niet het geval was.
Iemand enige idee waar dit weg komt en hoe we dit op kunnen lossen.
Groeten Mario
Waterproblemen met de clio16v
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Project: GTT Blue Sport
Even op de grond naast je auto gaan liggen en met een dun stukje staal/mes of weet ik het, 3 gaatjes weer openen. Eentje vooraan, midden en achteraan de dorpel. En dan als ie leeg en droog is, met wat ML olie naspuiten (niet dicht spuiten natuurlijk).
'k Reed ook een tijdje met een aquarium rond.
Mijn dorpels zijn precies bij die afvoergaatjes gaan doorroesten.
'k Reed ook een tijdje met een aquarium rond.
Mijn dorpels zijn precies bij die afvoergaatjes gaan doorroesten.
Ik heb het gat incl roest en alles netjes eruit geflexxed en gewoon dicht gelast. Aan de binnenkant/onderzijde echter zat ook wat roest en na dat te hebben schoongemaakt, zit daar een gat ter grootte van je vingertop. Prima voor waterafvoer, en dat verstopt ook niet zo gauw meer.
Die ML olie werkt trouwens godsgruwelijk goed tegen roesten. Ik heb het nieuwe ingelaste staal niet meer in lak gespoten of zink, alleen ML "tijdelijk" erop gespoten ivm verdere afwerking. Maar ook na 1 jaar nog geen spatje roest.
Die ML olie werkt trouwens godsgruwelijk goed tegen roesten. Ik heb het nieuwe ingelaste staal niet meer in lak gespoten of zink, alleen ML "tijdelijk" erop gespoten ivm verdere afwerking. Maar ook na 1 jaar nog geen spatje roest.
Laatst gewijzigd door MarcoG op di 9 aug 2005 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Stop niet boren! er zit van onderen (ongeveer in het midden naar voren toe) een gaatje die is bij mij ook wel eens verstopt, ff door prikken en het water loopt er zo uit
als het goed is is het probleem dan opgelost

een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)