Beste Turbo-liefhebbers,
ik ben momenteel bezig om mijn GT Turbo te reviseren en ook de carroserie in orde te maken. Tot mijn grote schrik zijn er meer dingen aan het blok mis dan ik had verwacht:
Turbo heeft een scheur in de uitlaat
Zuigers en cillinderbussen hebben flinke spelling (0,9mm)
Kleppengeleiders zijn op
Klepzittingen(uitlaat) moeten vernieuwd worden
In de cillinderkop zitten kleine scheurtjes tussen de de inlaat en de uitlaat zittingen
Krukas hoofdlagers hebben hun beste tijd gehad.
Ik was dus aan het denken om een ruilmotor te pakken. Dit kost ongeveer 2600 piek. Ik wil het blok ook nog flink tunen. Dit is wat erop/aan komt:
Sportnokken-as
1.9mm Race koppaking
Sachs race kopeling
LPG geschikte klepzittingen
Vliegwiel verlichten (20%)
Hybrid turbo
Inlaat en uitlaat poorten gepolijst
Air atack luchtfilter
Gemodificeerde carberateur
Dubbele intercooler
Krukas-vliegwiel-drijfstangen enz uitbalanceren
dumpvalve
Turbo isolatie set
power sprint group N uitlaat
en nog een paar kleine dingetjes
Wat kan ik beter doen. mijn motor laten reviseren, of een ruilmotor pakken en die weer uit elkaar draaien en hem naar mijn wensen tunen??
Alvast bedankt
mclain
NGk racebougies
hallo
ik weet 1 ding : ruilmotor kost iets van 2200 excl. btw en inbouw revisie begint vanaf 2200 piek.
ruilmotor daarbij schijnt dus alles van binnen(zuigers,kleppen etc) nieuw te zijn en alleen het blok(de buitenkant) gereviseerd te zijn.
Ik snap verschil eigenlijk ook niet echt
Wat is nou beter..een gereviseerd blok of een ruilblok????
Als je het blok wilt tunen lijkt mij dat revisieblok goedkoper uitkomt omdat je tijdens de revisie het blok aanpast. Dit integenstelling tot het ruilblok dat uit de fabriek af komt en daarna nog eens getuned wordt.
groeten van ed
ik weet 1 ding : ruilmotor kost iets van 2200 excl. btw en inbouw revisie begint vanaf 2200 piek.
ruilmotor daarbij schijnt dus alles van binnen(zuigers,kleppen etc) nieuw te zijn en alleen het blok(de buitenkant) gereviseerd te zijn.
Ik snap verschil eigenlijk ook niet echt

Als je het blok wilt tunen lijkt mij dat revisieblok goedkoper uitkomt omdat je tijdens de revisie het blok aanpast. Dit integenstelling tot het ruilblok dat uit de fabriek af komt en daarna nog eens getuned wordt.
groeten van ed
tja ik zou ook gaan voor mijn eigen blokkie als ik toch nog een andere as en zo erin moest leggen , dan deed ik dat meteen met het reviseren van die blok en dan ga ik geen nieuw blokkie kopen en dan dat weer helemaal uiteen halen , gewoon twee vliegen in een klap oud blokje laten reviseren, en tergelijk meteen laten tunen
groetjes marco
groetjes marco
Het beste en goedkoopste is een motor van vege motoren in Spijkenisse.
Als je zegt dat je lid ben van de renault club krijg je nog korting ook
en je heb een jaar garantie.
Je kan het ook met je turbo doen bij turbo de hoet in baarn.
Als je zegt dat je lid ben van de renault club krijg je nog korting ook
Je kan het ook met je turbo doen bij turbo de hoet in baarn.
zo ik wil dit topic weer ff ophalen omdat mijn gtt motor kapot is. Deze wou ik eerts gaan reviseren maar hij heeft heel veel geleden , nu is het goedkoper om een ruilblokje bij meneer reno te halen. Maar over deze ruilblokjes hoor je zoveel verhalen de een zegt die zijn slecht en volgens de ander zijn het de beste blokjes. Wie heeft hier ervaring mee goede of slechte en heeft iemand meschien een andere optie.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Tino heeft een ruilmotor van Vege en is daar geloof ik wel over te spreken. PM hem maar eens.
Ik denk er zo over:
-Als je niet te gek veel van plan bent (laten we zeggen maximale turbodruk 0,9 bar ofzo) volstaat een ruilmotor van Vege of Reno VAST WEL. Je krijgt er garantie op, en de prijs is niet GIGA.
-Ben je meer van plan (druk hoger als +/- 1,0 bar)en je wilt dat het ook iets langer heel blijft (een standaard ruilmotor houdt ook wel 1 bar, maar voor hoe lang?) dan kun je VOLGENS MIJ beter een redelijk gebruikt blok reviseren met A-klasse onderdelen, bijv. Mahle zuigers/bussen, andere nokkenas, kop GOED onderhanden LATEN nemen, andere turbo enzovoorts.
Zo denk ik erover en ik heb daarom voor de tweede mogelijkheid gekozen
Ik denk er zo over:
-Als je niet te gek veel van plan bent (laten we zeggen maximale turbodruk 0,9 bar ofzo) volstaat een ruilmotor van Vege of Reno VAST WEL. Je krijgt er garantie op, en de prijs is niet GIGA.
-Ben je meer van plan (druk hoger als +/- 1,0 bar)en je wilt dat het ook iets langer heel blijft (een standaard ruilmotor houdt ook wel 1 bar, maar voor hoe lang?) dan kun je VOLGENS MIJ beter een redelijk gebruikt blok reviseren met A-klasse onderdelen, bijv. Mahle zuigers/bussen, andere nokkenas, kop GOED onderhanden LATEN nemen, andere turbo enzovoorts.
Zo denk ik erover en ik heb daarom voor de tweede mogelijkheid gekozen

Dan ga ik voor de eeste optie denk ik anders wordt het allemaal te duur op dit moment. En ik rij nog wel wat kilometertjes dus de motor blijft lekker orgioneel , en met niet teveel druk. De prijs voor een ruilmotor is ook niet abnormaal dus blijft het ook nog allemmal leuk. Maar een ruilmotor is die alleen maar nagekeken en wat versleten is vervangen , of zit daar ook bijna ales nieuw in.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Dat is niet echt helemaal bekend. Heb zelf een jaar bij een revisie bedrijf gewerkt, en daar gingen er altijd nieuwe zuigers en bussen in. En dat zijn toch de duurste onderdelen bij een revisie.
Ik denk als je een motor van Vege of Reno hebt, dat daar echt wel nieuwe zuigers, bussen, lagers inzitten. Dit zijn toch de meest 'belangrijkste' onderdelen.
Keerringen en pakkingen zijn altijd nieuw
kleppen, stoterstangen en klepveren zullen misschien 2e handse zijn, maar dan wel eerst zorgvuldig opgemeten en dergelijke.
Maar dan nog: ze gaan geen jaar garantie geven op een motor die ze in elkaar gefrot hebben, lijden ze alleen maar verlies op.
MAAR: hou de druk binnen de perken........
Ik denk als je een motor van Vege of Reno hebt, dat daar echt wel nieuwe zuigers, bussen, lagers inzitten. Dit zijn toch de meest 'belangrijkste' onderdelen.
Keerringen en pakkingen zijn altijd nieuw
kleppen, stoterstangen en klepveren zullen misschien 2e handse zijn, maar dan wel eerst zorgvuldig opgemeten en dergelijke.
Maar dan nog: ze gaan geen jaar garantie geven op een motor die ze in elkaar gefrot hebben, lijden ze alleen maar verlies op.
MAAR: hou de druk binnen de perken........
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
en krukas en drijfstangen zullen misschien ook 2e hands zijn, maar hier geldt hetzelfde voor: zorgvuldig opgemeten en gecontroleerd, ook op scheuren!
nee dan ga ik voor de ruilmotor , ik was er al een hele tijd over aan het nadenken en nu weet ik het zeker. Dat jaar garantie zegt al genoeg denk ik direct ook maar een andere kopling erin gooien. Zie nu al weer op tegen dat inrijden maar liever in rijden dan niet rijden met mijn gtt.
hoe zit dat eigenlijk met het inrijden? Ik heb ooit ergens op een site gelezen dat je met inrijden de auto vrijwel meteen goed moet belasten, omdat anders de zuigerveren niet goed inslijten. Er stonden zelfs foto's bij van auto's die rustig ingereden waren en auto's die stevig ingereden waren.
Het verhaal werd gestaafd door de foto's; de cilinders + zuigers van stevig ingereden auto's zagen er juist BETER uit dan van de normaal ingereden auto. En dit gold tevens voor het olieverbruik.
Echter overal zegt men dat je een auto/motor PERSE rustig in moet rijden. Waarom is dat precies? Ik moest met mijn MOTOR (geen auto dus!) ook rustig inrijden toen ik een nieuwe zuiger had (niet meer dan 6.000 toeren, max toeren was iets van 12.000) Dit (rustig inrijden) heb ik overigens wel gedaan omdat ze dat dus adviseerden / omdat dat moest.
Het verhaal werd gestaafd door de foto's; de cilinders + zuigers van stevig ingereden auto's zagen er juist BETER uit dan van de normaal ingereden auto. En dit gold tevens voor het olieverbruik.
Echter overal zegt men dat je een auto/motor PERSE rustig in moet rijden. Waarom is dat precies? Ik moest met mijn MOTOR (geen auto dus!) ook rustig inrijden toen ik een nieuwe zuiger had (niet meer dan 6.000 toeren, max toeren was iets van 12.000) Dit (rustig inrijden) heb ik overigens wel gedaan omdat ze dat dus adviseerden / omdat dat moest.
Zover ik weet moet je de eerste 500 km rustig aan rijden zodat alles een beetje goed kan gaan zitten. En dan mag je hem best wel een beetje laten werken als de motor goed warm is maar natuurlijk niet op volle druk gaan rijden of veel toeren gaan draaien.