Hello everyone, ik heb een twingo gekocht. maar er is iets vreemds aan de hand.
ten eerste geeft ie bij het starten 9 korte piepjes. en deze serie van 9 piepjes herhaalt ie om de 3 minuten. Iemand die weet wat hier aan de hand is???????
ten tweede soms wilt ie niet doorstarten, weet iemand of er een startonderbreker opzit? zo ja, hoe kan het dan dat ie wel het normale geluid maakt dat je hoort als je 'm start? (hij wil in dit soort gevallen gewoon net niet aan slaan.)
alle hulp/tips/advies is welkom...
twingo geeft 9x waarschuwingssignaal (korte piepjes)
Check eens, wanneer ie dat doet, of de koppeling vrijkomt? Even de auto voorruit duwen met het pedaal in. Er staat me iets bij dat dat een storingssignaal is van de hydraulische bediening van de koppeling.
Of de bedrading bij die sensoren loopt niet juist. Kortsluiting aan de +
Je kan even naar de dealer voor een storingsdiagnose.
Je kan even naar de dealer voor een storingsdiagnose.
dat ga ik dan sowieso maar ff laten doen, zo'n storingsdiagnose.
is dat trouwens duur?
is dat trouwens duur?
uhmmmm.... heeft iemand nog andere suggesties of oplossingen van wat het probleem zou kunnen zijn? want ik kan pas 24 feb bij renault terecht, en wie weet wat dat gaat kosten!
Moet je meteen kunnen en mag je zeker niet meer dan 20 euro kosten. Aan de computer hangen en uitlezen, stelt nu eens echt niets voor.gregsta schreef:dat ga ik dan sowieso maar ff laten doen, zo'n storingsdiagnose.
is dat trouwens duur?
-
doorstarten had ik ook.. zat gewoon het kabeltje van de startmotor niet goed vast... en die piepjes heb ik ook gehad maar dat was toen ik mn radio code niet had toen bleef hij piepen, hoeveel weet ik niet maar miss heeft het er ook nix mee te maken maar d8 ik zeg het toch ff
-
Probeer je gordel eens om te doen 

-
wat waren die piepjes nou?? lees er nix meer over.
en dat niet starten kan idd door de startonderbreker komen, ligt aan het bouwjaar.
en dat niet starten kan idd door de startonderbreker komen, ligt aan het bouwjaar.
-
hahahaa arme gregsta
zat inderdaad een muis onder de motorkap( Speedy Gonzales...)
maarre piepjes waren een melding dat de koppelingshydrauliek niet meer werkte, was een half-automaat twingo.
easybak om laten bouwen bij een goeie renault garage, is nu dus een normale schakelbak met koppelingspedaal.
piepjes waren toen weg.
m'n schoonzus rijdt er nu mee, is er ook tevree mee.
ikzelf rij sinds kort ook weer een twingo, had ff uitstapje gemaakt naar volvo
binnenkort start ik mijn projectje. slowly maar doelgericht.... eerst ff in september verhuizen...
maarre piepjes waren een melding dat de koppelingshydrauliek niet meer werkte, was een half-automaat twingo.
easybak om laten bouwen bij een goeie renault garage, is nu dus een normale schakelbak met koppelingspedaal.
piepjes waren toen weg.
m'n schoonzus rijdt er nu mee, is er ook tevree mee.
ikzelf rij sinds kort ook weer een twingo, had ff uitstapje gemaakt naar volvo

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Zat Riël toch aardig goedRiël schreef:Check eens, wanneer ie dat doet, of de koppeling vrijkomt? Even de auto voorruit duwen met het pedaal in. Er staat me iets bij dat dat een storingssignaal is van de hydraulische bediening van de koppeling.

Ik heb uitvoerig de search gebruikt, maar er komt weinig uitrollen. Vandaar dat ik deze uit de ouwe doos tover.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en mijn Easy is reeds omgebouwd naar 5-bak mét koppeling. Alleen heb ik dus ook last van die 9 piepjes en ik vraag mij dus af of die zwarte box van het Easy-systeem er ook uit moet. Verder heb ik via Google het topic gelezen op een andere forum:gregsta schreef:...
piepjes waren toen weg.
...
limp @ problemcar.nl schreef:niets bijzonders je hebt namelijk een normale handgeschakelde versnellingsbak ( kopp is alleen hydraulisch)
waar je een kabel en een extra pedaal voor nodig hebt
misschien is een andere pedaalstoel nodig maar verder eigenlijk niets
is het een jb of een jh bak (staat er op hoor plaatje boven en of onder in bak gegraveerd)
Iemand enig idee wat timhoeks2 bedoelt met het doorlussen van de onderbreking?timhoeks2 @ problemcar.nl schreef:en niet te vergeten je onderbreking van de sturing naar je startmotor doorlussen. wit relais vlak bij contact slot. verder idd alleen een pendaal en een kabel op de sloop halen.