dit is mijn 1e post in het renault forum. Ik ben overgestapt van het opel-forum.nl omdat ik sinds kort in het bezit ben van een Renault Clio Williams 2.0 16v uit begin 94'!

Een leuke auto wel, alleen helaas niet probleemloos. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn clio. het is een auto die weinig onderhoud lijkt gehad te hebben. Auto heeft 120.000 gelopen, en het blok klinkt perfect. Wat ik al gedaan heb aan de auto:
Olie ververst 5w40 vol syntetisch
4 nieuwe Bougies
Benzine verbruik:
De benzine verbruik lijkt mij enorm hoog! ik ben wel een zware 2 liter gewend maar dit lijkt mij niet normaal meer. Een kwart tank rij ik door de stad nog geen 50km mee. En dan schakel ik netjes over tegen de 2500 toeren, en af en toe weleens even doortrekken natuurlijk

Toerental:
Toerental blijft soms hangen rond de 1600toeren, dit komt alleen voor als ik de auto eens richting de 6000toeren jaag. En netjes stationair lopen wilt hij dan dus niet meer.
Schakelbak:
Schiet soms uit de achteruit versnelling, moet dan de pook in de achteruit versnelling ingedrukt houden. In de andere versnellingen doet hij het perfect.
Dashbord metertjes:
Het 1e metertje gaat bij het starten netjes omhoog, maar zakt vervolgens na enkele seconde weer omlaag. dit lijkt mij niet goed?
Het oliedruk metertje gaat nauwelijks omhoog, dit lijkt mij ook niet goed?
Wat is het meest voorkomende oorzaak van deze fouten?
En tenslotte wil ik jullie vragen wat ik sowieso nog moet vervangen of nakijken aangezien ik vermoed dat mijn auto weinig onderhoud gehad heeft.
bedankt alvast!