Spuiten auto - Regels & Kosten?
-
Ik wil graag mijn auto laten spuiten (Renault Twingo)
Weten jullie wellicht aan welke kosten ik moet denken
en wat precies de regels zijn? (verplicht lak interieur
hetzelfde / waar en wanneer verandering doorgeven)
En waar is dit voordeling te doen?
Weten jullie wellicht aan welke kosten ik moet denken
en wat precies de regels zijn? (verplicht lak interieur
hetzelfde / waar en wanneer verandering doorgeven)
En waar is dit voordeling te doen?
Twingo spuiten denk ik dat je zo rond de 2000 a 2500 euro kwijt ben.
Je bent niet verplicht het interieur en de buitenkant hetzelfde te houden.
Wanneer je nog kan laten zien wat de originele kleur was bv in de motorruimte
een klein stuk niet meespuiten hoef je zelfs nix te veranderen op je kentekenbewijs dacht ik.
Adresjes waar je dit kan laten doen heb ik alleen niet.
Je bent niet verplicht het interieur en de buitenkant hetzelfde te houden.
Wanneer je nog kan laten zien wat de originele kleur was bv in de motorruimte
een klein stuk niet meespuiten hoef je zelfs nix te veranderen op je kentekenbewijs dacht ik.
Adresjes waar je dit kan laten doen heb ik alleen niet.
-
Het hangt helemaal af van de auto (staat), de lak die je kiest, wat je allemaal laat spuiten enz. Als je alles laat doen dan ben je minimaal 1500,- euro kwijt, of je moet een goede beun kennen...
Wat regels betreft: je kunt de auto zonder problemen spuiten, als je maar rond je chassisnummer wat van de orginele kleur laat zitten
Wat regels betreft: je kunt de auto zonder problemen spuiten, als je maar rond je chassisnummer wat van de orginele kleur laat zitten

Het spuiten zelf kost geen drol, het voorwerk is het werk (schuren, eventueel lassen (bij een 5je
) het strak maken en plamuren, alles demonteren etc etc). Met de spuit eroverheen is 't geld niet.
Hoe meer je kan besparen door zelf doen, hoe goedkoper het wordt. Als je de auto spuitklaar aflevert moet je voor 400 á 500 euro makkelijk klaar zijn. Let wel, elke kleine misstap in schuurwerk etc zie je 100x erger als de lak erop zit, dus je moet wel weten wat je doet

Hoe meer je kan besparen door zelf doen, hoe goedkoper het wordt. Als je de auto spuitklaar aflevert moet je voor 400 á 500 euro makkelijk klaar zijn. Let wel, elke kleine misstap in schuurwerk etc zie je 100x erger als de lak erop zit, dus je moet wel weten wat je doet

-
ik ben tussen de 350 en 400 euro kwijt voor het alleen spuiten (hij wordt al strak gemaakt) bij een renault dealer! maar ik heb dan ook nog alle bumpers, wielkast verbreders, dorpels. dus voor een twingo zou je dan nog goedkoper uit moeten zijn
een maat van mij heeft net zij hele auto laten spuiten voor 1500 euro. En hij is ook helemaal strak gemaakt. Logo's eruit gehaalt. echt super mooi.
En volgens mij moet je wel de RDW op de hoogte stellen. dan krijg je een nieuw kentekenbewijs. Met de nieuwe kleur. Ze kunnen wellis moeilijk doen wat ik heb gehoord.
En volgens mij moet je wel de RDW op de hoogte stellen. dan krijg je een nieuw kentekenbewijs. Met de nieuwe kleur. Ze kunnen wellis moeilijk doen wat ik heb gehoord.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
als er ergens op de auto nog een vierkante cm van de lak is te vinden hoeft het niet
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ik was ook 350 euro kwijt voor het spuiten. Echter moet je inderdaad wel weten wat je doet wat betreft voorbewerking.5gt8vturbo schreef:ik ben tussen de 350 en 400 euro kwijt voor het alleen spuiten (hij wordt al strak gemaakt) bij een renault dealer! maar ik heb dan ook nog alle bumpers, wielkast verbreders, dorpels. dus voor een twingo zou je dan nog goedkoper uit moeten zijn
daarom heb ik dat ook maar gedaanmarcel16v schreef:Ik was ook 350 euro kwijt voor het spuiten. Echter moet je inderdaad wel weten wat je doet wat betreft voorbewerking.5gt8vturbo schreef:ik ben tussen de 350 en 400 euro kwijt voor het alleen spuiten (hij wordt al strak gemaakt) bij een renault dealer! maar ik heb dan ook nog alle bumpers, wielkast verbreders, dorpels. dus voor een twingo zou je dan nog goedkoper uit moeten zijn

Heeft iemand goede tips/walkthrough voor het schuren en voorbewerken?
Ik ben namelijk van plan om idd tijdrovende(en dus ook geld) werkzaamheden zelf te doen.
Kan ik m'n geld weer lekker in andere leuke spullen stoppen...
Ik ben namelijk van plan om idd tijdrovende(en dus ook geld) werkzaamheden zelf te doen.

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Schuren, schuren, schuren, schuren................schuren, schuren 
misschien dat er een professioneel spuiter hier tips kan geven? ben ook maar een amateur

misschien dat er een professioneel spuiter hier tips kan geven? ben ook maar een amateur

-
zorg dat je iemand hebt die je werk controleert, want het is echt meer werk dan je denk, zeker als het je eerste keer is. Ik ben er zelf ook aan begonne, het ging bij mij weliswaar om een R5, maar het blijft veel werk, niet iets wat je in 2 weken op straat ff doet. Had hem vorig jaar zomer al in de grondlak staan, maar was niet goed genoeg en door het lange staan kon ik weer op bepaakde plaatsen opnieuw beginnen..
Het is te doen, maar realiseer je dat wanneer je de uren die je erinsteekt naar uurloon zou omrekenen, je het ook kunt laten doen...
Het is te doen, maar realiseer je dat wanneer je de uren die je erinsteekt naar uurloon zou omrekenen, je het ook kunt laten doen...
vooral die laatste zin: 

geen ervaring? NIET aan beginnen....... als het voorwerk bagger is kan de spuiter dat ook niet meer wegspuiten!!!!!DoubleJ schreef:Heeft iemand goede tips/walkthrough voor het schuren en voorbewerken?
-
- Contacteer:
Ben jij eigelijk auto spuiter edwin? oftewel beun jij? 

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
Erik (Schepjes) schreef:Ben jij eigelijk auto spuiter edwin? oftewel beun jij?
ben geen autospuiter, maar beun wel ja

-
- Contacteer:
*noteerd* 
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
voorlopig staat er een mini, dus die moet eerst ff af 

hoe meer uren je erin steekt hoe minder je het kunt laten doen,Bram (vospower) schreef:zorg dat je iemand hebt die je werk controleert, want het is echt meer werk dan je denk, zeker als het je eerste keer is. Ik ben er zelf ook aan begonne, het ging bij mij weliswaar om een R5, maar het blijft veel werk, niet iets wat je in 2 weken op straat ff doet. Had hem vorig jaar zomer al in de grondlak staan, maar was niet goed genoeg en door het lange staan kon ik weer op bepaakde plaatsen opnieuw beginnen..
rtc-ers rekenen niet en zeker niet in uurloon, zijn liefhebbers, de uren vliegen voorbij en voordat je het weet is er weer een jaar voorbij.
-
Was puur rekenkundig, de meeste mensen werken met plezier aan hun auto, omdat zoals je zeg liefhebbers van hun auto zijn...pierre schreef:hoe meer uren je erin steekt hoe minder je het kunt laten doen,Bram (vospower) schreef:zorg dat je iemand hebt die je werk controleert, want het is echt meer werk dan je denk, zeker als het je eerste keer is. Ik ben er zelf ook aan begonne, het ging bij mij weliswaar om een R5, maar het blijft veel werk, niet iets wat je in 2 weken op straat ff doet. Had hem vorig jaar zomer al in de grondlak staan, maar was niet goed genoeg en door het lange staan kon ik weer op bepaakde plaatsen opnieuw beginnen..
rtc-ers rekenen niet en zeker niet in uurloon, zijn liefhebbers, de uren vliegen voorbij en voordat je het weet is er weer een jaar voorbij.
Het is idd zo, als het voorwerk niet goed is, dan kan zelfs de beste spuiter er niks meer van maken. Als je er geen ervaring mee hebt, zorg dan dat iemand je wat kan leren, want met een beetje bijsturen hier en daar kun je ook zelf je auto strak maken, maar nogmaals werk werk werk werk...........
erg goedkoop, waar heb hij dat laten doen dan?Madmaus schreef:een maat van mij heeft net zij hele auto laten spuiten voor 1500 euro. En hij is ook helemaal strak gemaakt. Logo's eruit gehaalt. echt super mooi.
Trust me. I know what I'm doing.
Bij een beun ergens in Den Haag.Xabre schreef:erg goedkoop, waar heb hij dat laten doen dan?Madmaus schreef:een maat van mij heeft net zij hele auto laten spuiten voor 1500 euro. En hij is ook helemaal strak gemaakt. Logo's eruit gehaalt. echt super mooi.
Die jongen klust wellis bij. Hij kan de hele auto demonteren om te spuiten en weer in elkaar zetten. Maar hij kon geen 3e remlicht monteren

Als je wilt kan ik wellis navragen waar die het heeft laten doen. En of die ook bij onbekende wil spuiten.
Gr,
Maurice
Nou als dat zou kunnen, ik ben zeer benieuwd
(Y) mijn 19 heeft hier en daar wat afgebladderde lak en hier en daar wat kleurverschillen van dingen die later zijn bijgespoten enzo verder rondom wat krasjes etc, bekende dingetjes. Dat wil ik graag weer strak hebben 

Trust me. I know what I'm doing.
Als ik die jongen binnenkort spreek zal ik het ff voor je vragen!!Xabre schreef:Nou als dat zou kunnen, ik ben zeer benieuwd(Y) mijn 19 heeft hier en daar wat afgebladderde lak en hier en daar wat kleurverschillen van dingen die later zijn bijgespoten enzo verder rondom wat krasjes etc, bekende dingetjes. Dat wil ik graag weer strak hebben
Gr,
Maurice
je hoeft het niet zo ver weg te zoeken voor dat geld hoor 

zullen we dat maar ff niet hier openbaar zetten, anders heb ik nooit geen vrije tijd meer