-jo- schreef:jups, tis een ph1 maar eigenlijk maakt gewicht niet veel uit in deze klasse. De 21 weegt ook bijna 1200 kg met dit verschil dat ie 1000cc minder heeft...
Roy schreef:Ik heb wel vaker een clio v6 gezien die het af moest leggen tegen een paar gtt's
He Maus
Dat je me er weer aan moet herinneren...........
Maar idd, Ivo kwam nog vrolijk met 200+ voorbij zetten. (Maar ja, ik had aardig wat strafgewicht naast me zitten, vertrok uit de verkeerde versnelling en had de airco nog aan staan. )
@ Sander: sprintjes van 0-100 hebben we niet eens gedaan, was gewoon snelwegwerk.
Nee die Alto'tjes blijken nog best snel te zijn, met zo weinig gewicht enzo. Jongen op het werk rijdt regelmatig in de Alto van z'n zus en trekt soms auto's bij het stoplicht eruit. Alleen de top is niet zo hoog maar je schijnt best goed mee te kunnen komen met die kleine koekblikken.
Niet zo hoog: sommige Alto's vinden het mooi geweest bij 110 km/u.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Nee die Alto'tjes blijken nog best snel te zijn, met zo weinig gewicht enzo. Jongen op het werk rijdt regelmatig in de Alto van z'n zus en trekt soms auto's bij het stoplicht eruit. Alleen de top is niet zo hoog maar je schijnt best goed mee te kunnen komen met die kleine koekblikken.
Niet zo hoog: sommige Alto's vinden het mooi geweest bij 110 km/u.
hahaha ja ik heb een tijd in de alto van me ma gereden, had er een sportfilter enzo opgezet ging best aardig voorruit, vond ik toen.... dat was het middelste model alto zeg maar met een dikke 1.1 i ofzo ik ging een keer tegen een astra 1.6 16v sporten en hield hem tot de 120 bij hahaha, de top van dat ding was om na bij 160 km per uur windje mee
ForeverYoung schreef:Ik bij het stoplicht in Emmen op de Hondsrugweg tegen een redelijk leuk meiske in ouwe grijze Suzuki Alto, 50 toegestaan dus ik trek 'm naar 90 en de Suzuki Alto lijkt wel net zo snel te gaan als ik. Houdt me keurig bij in de sprint naar 90, ook al was ik eerder weg.
Mischien zijn door de ouderdom van dat ding de cilinders een beetje uitgesleten, want ik had toch zeker weten bijna het dubbele aan cilinderinhoud in m'n 19 (en zoveel gewicht scheelt het ook weer niet toch?)
Meestal blijven ze nergens behalve dan in m'n achteruitkijkspiegel
Zon alto weegt dan misschien 750 a 800 kilo, maar met 50 pk ofzo moet je daar totaal geen problemen mee hebben. Zal meer aan jou gelegen hebben denk ik .
Op de A5 toen ik richting haarlem reed, reed ik langs een lelijke honda civic.
Reed netjes 50 meter voor hem, dacht hij me ff te gaan inhalen nou mooi niet dus en toen ik 200 reed zag ik een klein stipje
Kent er iemand een site waar de prestaties van 0-100 (van welliswaar standaard auto's) op staan?
Kwam laatst een Fiesta tegen, stond niks achter op maar zal wel een XR2I'tje zijn geweest, maar was helaas met de auto van mijn vriendin (Frot Orion 1.6)...
Hoop m nog wel eens tegen te komen met als ik in m'n GTT zit...
Want ik neem aan dat ik dat wel moet kunnen winnen, toch??
NogeenBart schreef:Kent er iemand een site waar de prestaties van 0-100 (van welliswaar standaard auto's) op staan?
Kwam laatst een Fiesta tegen, stond niks achter op maar zal wel een XR2I'tje zijn geweest, maar was helaas met de auto van mijn vriendin (Frot Orion 1.6)...
Hoop m nog wel eens tegen te komen met als ik in m'n GTT zit...
Want ik neem aan dat ik dat wel moet kunnen winnen, toch??
Vandaag bij frits in de buurt bij een stoplichtje, met daarna scherpe bocht naar links en dan snelweg:
Ik in de 19, Frits naast me en een kofferbak vol met rotzooi. Links een golf II GTI met 5 mensen erin, getjoend en een sticker met fuck you er achterop..naja..goed..er maar rechts naast gaan staan..stoplicht op groen en ik hoor de golf naast me piepen..dus ja dan kan ik niet achterblijven natuurlijk..bleef em mooi voor bij de afslag nog een duimpje gekregen dus t viel nog mee
Wat is er mis met die Volkswagens GTIŽtjes?
Beide keren dat ik eentje tegenkwam afgelopen week, bleven die dingen mij in de weg rijden. Tot ik er voorbij kwam en toen was het wel erg vlug voorbij.
1x op de snelweg van 80 tot ...
1x normale weg, rollende start, helaas 1-baansweg maar ik moest flink met mijn voet van het pedaal af anders zat ik erachterin.
Zijn die dingen zo langzaam of konden die gasten niet rijden?
dennisvr schreef:gister met de Clio achter een clio 1 16v. 140-180 liep ie nix op me uit.
Verbaasde me een beetje.
Valt toch wel mee heb ook moeite met de Coupe van Arie
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
zojuist tegen een leon td(rode)i op een oprit voor de snelweg. Die moet zijn getuned want de eerste 60km/u ging het bijna gelijk op. Daarna liep ik snel uit. ff doortrekken tot naar zn 4 en toen reed ik 170.
Alleen jammer van die automaat -> rechterarm in mn nek en gasgeven. Is toch net iets minder dan zelf schakelen.
Is zo'n automaat zo slecht in die eerste sprint naar de 60?
daarnet effe aan de gang geweest met een porsche boxter, spijtig dat ik na 4 keer moest stoppen vanwege de warmte. Die man kon het niet geloven dat ie op zen doos kreeg van een "ouwe 21"(aldus zijn woorden) Wel effe samen aan de kant gestaan en meneer stond erop dat de kap open ging Toffe vent trouwens, hij wou gelijk meer weten over tuning, tuningmeetings en dergelijke . Daarne zijn we samen de snelweg opgegaan omdat ie ervan overtuigd was dat hij me wel in top zou pakken...bij 200 ging ie van het gas af, hij had er genoeg van
van wat ik zelf heb gemerkt maakt het eigenlijk niks uit......ik vinnem sowieso niet zo erg snel zo'n V6, want ik reed laatst achter een honda civic dat type van bj 93 dxi (1.5 16v, geen vtec), die trok em ff weg op de snelweg, ik er achteraan maar zo erg snel kwam ik niet echt dichterbij. bij 180 was het genoeg. maar ik had verwacht dat ik tog wel snel dichtbij zou komen tog die ouwe van mij maar ns proberen over te halen om em te laten chippen ofzow
Vreemd, want de laguna Grand Tour v6 haalt een top van 235 (245 op de teller). Dan zou hij de tussensprintjes toch goed moeten nemen lijkt me.
Alleen als je in D rijdt dan kun je gewoon niet snel even sprinten zodra je al minuten constant hebt gereden. Lijkt wel of ie zich direct aanpast. Ik zet m daarom altijd even op handmatig als ik intentie heb om te sprinten.
Chippen zal niet veel helpen. Het is een ongeblazen motor.
Vandaag ff 2 klasgenoten thuisgebracht, kwam er een vriend van hun, met een fiat 1.4 turbo, hij vragen of we zullen sprinten, ik dacht best joh win het toch wel
Jammer dat het een eenbaans weg was, zat de hele tijd achter zn bumper
Strijder schreef:Vandaag ff 2 klasgenoten thuisgebracht, kwam er een vriend van hun, met een fiat 1.4 turbo, hij vragen of we zullen sprinten, ik dacht best joh win het toch wel
Jammer dat het een eenbaans weg was, zat de hele tijd achter zn bumper
toevallig een fiat uno 1.4 turbo??? die zijn zeldzaam die dingen....! zijn er nog minder van op de weg als gtt's, heb er toen nog over zitten twijfelen, een gtt of een uno turbo. maar de gtt heeft een lekkerder kontje, vind ik dan. hehe